Greetings

Thursday, November 29, 2012

Anwar desperado cuba kacau dan tahan momentum PAU


Sesuatu yang jelas dari sebelum Persidangan Agung UMNO 2012 bermula, Anwar dalam keadaan terdesak hingga terpaksa lakukan pelbagai stunt untuk mengalih pandangan awam dari tertumpu kepada isu-isu yang akan ditimbulkan di PAU.

Ada beberapa isu yang cuba ditunjulkan dengan stunt-stunt yang dilakukan tetapi perkara yang telah digunakan oleh puak-puak Anwar. Masaalahnya puak-puak yang Anwar guna membawa isu-isu yang dah basi dan di knockout kan.


Sebelum PAU bermula, mereka mulakan dengan kumpulan anti Lynas. Nampak sangat anti Lynas berbau perkauman kerana yang berhimpun dan menentang keputusan mahkamah ke atas tuntutan mereka dan melwan larangan polis hanya kaum Cina DAP.

Semua agensi dah clearkan Lynas. Mahkamah dah clearkan Lynas. Pembangkang takut hadapi kumpulan Lynas yang tiada asas di Jawatankuasa Select Parlimen. Baca sini

Apa lagi isu nak dituntut?




Kemudian itu, Husam Musa hantar anjing-anjing warna merah bertampal R atau sebenarnya kemaruk nak RM. Kononnya tuntut hak Kelantan nak royalti minyak.

Ini hanya permainan membebalkan diri. Bukan mereka tak tahu, dah kalah di mahkamah yang mereka kata mereka yakin akan menang. Ku Li pun dah konar.

Mereka bawa kes ke mahmakah untuk buat keputusan berdasarkan satu perjanjian tapi hal isu minyak bukan berasaskan satu perjanjian saja tapi beberapa perjanjian dan akta termasuk Kanun Tanah. Maka kalahlah mereka.

Minyak bagi kawasan luar 3 batu nautika bukan hak kelantan dari segi undang-undang. Pusat sedia kasi sebagai wang ehsan tapi mesti ditentukan minyak itu dalam kawasan sempadan laut kelantan.

Seramai 5 org wakil kumpulan tuntut royaliti minyak Kelantan cuba serah memo kepada Presiden UMNO  di Aras 4, PWTC. Mereka dihalang oleh Pemuda UMNO yang diketuai Ketua Pemuda PJU, Arman Azha dan diminta keluar.

Kemudian mereka cuba ke Aras 3, namun sekali lagi dihalang dan dinasihatkan untuk beredar. Kesemua mereka tidak dikenali tetapi berdasarkan nama pada baju R nama mereka adalah Hishamuddin, NAzri dan lain-lain.


Semalam pula Anwar dan SUARAM cuba menghidupkan isu Scorpene yang dah mati dengan satu press conference oleh seorang peguam Apolice Cagnat yang bukan dari jemaah peguam SUARAM sebagai complainant.

Mereka cuba mengkaitkan kematian Altantunya dengan pembelian Scorpene. Ini diketahui adalah motif politik dan permainan persepsi SUARAM dari awal lagi disamping menuduh Permekar adalah conduit untuk rasuah.

Sebaik saja usaha ini gagal dan SUARAM tercemar dengan pendedahan sebagai ejen asing untuk burukkan Malaysia, mereka cuba gimmick ini pula.

Mahkamah Perancis dah jelas tidak akan siasat dan adili isu yang diluar jurisdiction. Dari awal lagi, mahkamah Perancis jelas bahawa mereka hanya siasat dan adili isu yang berkaitan dengan syarikat Perancis, DCNS (jika ada) dan  tidak pun melibatkan Perimekar dan hal-hal lain.

Ini hanya gimik.

Cagnat bukan wakil mahkamah, tetapi peguam SUARAM dan maka bersekongkol untuk berbohong bagi SUARAM. Baca usaha Malaysia Chronicle yang dipunyai oleh bekas aktivis SUARAM, Tian Chua sini dan sini

Kalau diikuti twitter Tony Pua, nampak sangat mereka hanya rewind issue yang dah dijawab dan diknockoutkan. BAca Anilnetto.com sini

Menurut Anuar Shaari di TV3 semalam, ada usaha untuk cuba kaitkan PM dengan isu Scorpene. Ianya dibiayai oleh George Soros.

Ingatlah bahawa kematian Altantunya dan kerappatan Razak baginda dengan Altantunya adalah selepas semua perjanjian membeli dan sebarang perjanjian melibatkan transaksi pembelian Scorpene.

Tiada kaitan langsung antara isu kematian Altantunya dengan SUARAM.


3 comments:

  • Anonymous says:
    November 29, 2012 at 12:26:00 PM GMT+8

    Kisah seorang BEKAS BANDUAN a.k.a PELIWAT TEGAR ni AMAT2 MENYEDIHKAN...amekaawwwwww NUAR!!!!

  • Anonymous says:
    November 29, 2012 at 6:35:00 PM GMT+8

    Apa lagi yang nak dispin... tak abis2 dengan benda yang sama.. cari la benda lain lebih berfaedah.. kalau dah xde bukti tu dah la.. apa lagi yang nak dipolitikkan.. lagi lama kluar crita yang sama makin menyampah dibuatnya.. elok2 ada yang nak percaya bole jadi patah hati dibuatnya.. jangan jadi orang bodoh yang teramat sombong, isu rakyat lagi penting dari kes kapal selam, altantuya.. yang sibuk sangat dengan altantuya tu apasal pegi mampus la dengan dia yang dah mampus tu.. sengal la korang nie..pegi la jaga kawasan tu , budak muda kat kawasan kamu ada aktiviti sihat ke, petang2 anak muda dapat beriadah ke,kaum isteri dan ibu2 tu ada ke aktiviti diorg , ada ke kelas memasak,menjahit,motivasi mcm mana nak meningkatkan taraf hidup, kaum bapa apa yang diorg buat , ada ke program2 yang dapat membantu kaum bapa supaya tak melepak di kedai kopi bercerita pasal politik je.. itu yang org nak , ni asyik nak salahkan org lain tp tak ada masa nak jaga kawasan sendiri,asyik dengan ceramah tapi tak ada usaha nak buat aktiviti yang berfaedah, berceramah dalam surau 24jam .. abih tu cukup denga ceramah je ke.. pastu balik,sampai masuk waktu sembahyang pastu ceramah balik ,benda yang wajib tu dah tentunya kena buat tapi org yang tak buat tu ada ke usaha cam mana nak tarik minat diorg untuk serta ke surau. kalau pandai memujuk org untuk berdemonstrasi maka kena la pandai juga pujuk org ke surau,ni tak asyik bercakap je keje tak buat , org yang banyak bercakap nie sebenar kosong xde apa pun bak kata pepatah la cakap pandai buat belum tentu, itu la hakikat yang tersurat, pemimpin tak kira apa parti kalau pandai jaga kawasan sendiri insyallah akan diberkati ..

  • Anonymous says:
    December 2, 2012 at 6:09:00 PM GMT+8

    org yg berotak udang je yg bangkang ikut sukahati...jenis muka tak tau maluuuuu...fitnah dan cacian jd makanan harian puak2 pembangkang...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)