Sunday, October 21, 2012

Kisah orang kampung nak pergii haji ditipu orang PAS


Kisah ini berlaku di Tumpat kelantan.

Kononnya adalah seorang yang kelihatan alim dan warak. Pandai ceramah, pandai guna ayat Quran, pandai jaja nama Tok Guru. Orang ramai percayalah dia ni baik dan ada pegangan ugama.

Satu hari, hamba Allah yang ahli PAS memberitahu orang kampung melalui selit-selit dalam ceramah atau belajar di surau bahawa sesiapa teringin untuk menunaikan haji boleh buat melaluinya.

Dia boleh aturkan untuk sesiap nak pergi tahun hadapan tanpa perlu daftar dengan Tabung haji yang kena tunggu sampai tahun 2020 ke atas baru dapat pergi. Yang tua-tua ni mana ada masa nak tunggu 2020/ Ikut fitrah tak sampai umur sedemikian tua.

Orang kampung pun bayar kepada dia. Tak ditanya macam mana dia boleh potong kiu untuk dapat pergi tahun depan. Tak dicuba fahami bagaimana Tabung Haji saja yang diberi kuasa oleh kerajaan Malaysia dan kerajaan Saudi untuk tentukan dan utrus seseorang dari Malaysia dapat pergi ke Mekah untuk buat haji.


Akhirnya ramailah dah bayar duit RM10,000. INi duit orang kampung. Kalua dibandar ada pengurus dan ahli korporat yang pada mereka RM10,000 tak ada apa-apa. Tapi orang kampung yang buat kerja kampung, ini adalah simpanan puluhan tahun.

BIla dibeli, dah agaklah mereka tak dapat pergi. Tok Lebai PAS ni tanpa malu dan segan terus kata mereka dah serahkan pada Tabung haji tapi mereka tak pulangkan balik kepadanya. Dia ceramah dan fitnah kata ini adalah cara Tabung Haji "rampas duit rakyat."

DIpanjangkan cerita kata inilah duit untuk Najib dan Rosmah dapat selalu pergi ke mekah. Duit yang Tabung Haji tipu dari orang ramai yang mereka gun auntuk pekerja-pekerja Tabung haji dapat pergi ke Mekah tiap-tiap tahun.

Apa lagi bila Mahfuz dah mainkan mengenai gaji CEO Tabung Haji sampai RM70-80 ribu sebulan, lagulah mereka percaya.

Tak tentu pasal Tabung Haji yang kena, padahal Tok lebai ini kebas duit orang ramai. Katanya ada juga hamoir 30 orang yang kena. RM300,000 di Tumpat boleh buat beli tanah, bina rumah bungalow serba serbi lengkap dan kah... satu lagi.

Baca kisah ini di blog PAS Ar Risalah sini. Jangan heran, mereka menipu rakyat tapi salahkan BN dan UMNO. Ini benda biasa dan selalu mereka lakukan terhadap rakyat yang serba tidak tahu dan mudah ditipu mereka.

Ini hanya kisah-kisah bagaimana pemimpin Tok Lebai2 palsu PAS menipu rakyat. Yang lagi hebat tu, tengok dan study Husam.

3 comments:

  • sotong sempoi says:
    October 21, 2012 at 5:36:00 PM GMT+8

    Mcm ni lah contih2 baik org pas kan... Suka gunakan agama tunjuk alim kononyer alim tp pembelot penipu....tak tau lah apa nak jd dgn org2 pas ni makin menjadi2 perangai drg harap allah akan tunjuk kebaikan utk drg

  • Anonymous says:
    October 21, 2012 at 7:10:00 PM GMT+8

    Semuga mereka mendapat pembalasan yang setimpal dengan dosa yang mereka lakukan. Tak lama tu, tunggulah harinya di mana mereka akan merasai keperitan ke atas apa yang telah mereka lakukan. Putera NS

  • anti bohmau says:
    October 22, 2012 at 10:48:00 AM GMT+8

    bro,

    kita sama2 tunggu tengok bgmn lebai2, pemimpin2 pas & tok2 guru alim mrk yg menipu ahli2 pas seumur hidup ni menghadapi kematian mrk...

    masa nazak, masa mandi, masa dikapankan, masa ke liang lahad...semuanya akan jd berat, lambat, kacau bilau....dah banyak kisah di dedahkan kpd kita bgmn manusia2 lahanat begini...

    duit ke mekah, duit jual tanah org kampung utk buat ldg rsskyat kununnya, duit tanah kg lembah sireh, duit tanah tunjung....banyak lg pemimpin2 pas pau duit org kampung utk mengumpul harta...cuba try korek di srambi mekah ni..banyak sgt cuma org kampung tak reti mengadu. ada yg mati dlm diam sbb dah dikunci dgn sedekah & derma kpd perjuangan Islam...apapun doa' org teraniaya cepat dimakbulkan Allah...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)