Greetings

Sunday, September 2, 2012

Anwar tak angkat tangan ikrar rukunegara?


Dalam video di bawah akan terbukti Anwar tidak angkat tangan ketika ikrar dibacakan dalam majlis meraikan hari kemerdekaan di Selangor yang mana SUltan Selangor tidak dijemput.


Apakah maknanya bila Anwar tidak mahu angkat tangan bersama?

Ia boleh membawa makna dia merasakan dirinya adalah Raja di mana rakyat mengangkat tangan berikrar kepada mereka sebagai Ketua Negara dan pemegang kedaulatan negara serta bukti kesinambungan kedaultan negeri Melayu silam ke hari ini?

Anwar tidak mahu ini semua. Adakah ia menandakan bangkangannya kepada rukunegara yang merupakan ideologi dan hala tuju negara?

Baca RUkunegara bawah ini, yang mana dia tak setuju?

1. Bahawasanya Negara Kita Malaysia mendukung cita-cita hendak:

2. Mencapai perpaduan yang lebih erat dalam kalangan seluruh masyarakatnya;
3. Memelihara satu cara hidup demokratik; Mencipta satu masyarakat yang adil di mana kemakmuran negara akan dapat dinikmati bersama secara adil dan saksama;
4. Menjamin satu cara hidup yang liberal terhadap tradisi-tradisi kebudayaannya yang kaya dan berbagai corak;
5. Membina satu masyarakat progresif yang akan menggunakan sains dan teknologi moden;

6. MAKA KAMI, rakyat Malaysia, berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk mencapai cita-cita tersebut berdasarkan atas prinsip-prinsip yang berikut:-

7. Kepercayaan Kepada Tuhan
8. Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
9. Keluhuran Perlembagaan
10. Kedaulatan Undang-undang
11. Kesopanan dan Kesusilaan

Rasanya semua perkara dari 6 ke 11 dia tentang.

Dia percaya pada semua ugama dan free thinking dan mengamal amalan yang bercanggah dengan agama seperti LGBT.

Dia mahu menubuhkan repablik

Dia mahu menukar perlembagaan mengikut perlembagaan lalang dan flip flop Puetera-AMCJA yang diselit komunis.

Dia berhelah2 undang2. Dia tak ada kesopanan dan biadap.

10 comments:

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 11:01:00 AM GMT+8

    sbb dia rasa dia presiden malaysia, semua kena ikrar taat setia rukun negara kepada dia

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 11:22:00 AM GMT+8

    manusia babi memang macam tu. bila dia nak mampus ha? hendak sangat aku nak tengok dia mampus macam babi

  • usin says:
    September 2, 2012 at 11:46:00 AM GMT+8

    sabar...sabar. tak kemana tu. kejap je lg dia akan bungkus @ dibungkus. nk pos ke amerika jd cikgu kt sana...

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 12:05:00 PM GMT+8

    apsal makcik kat sebelah tu geleng kepala bila sebut satu2 rukun negara. tu lagi sorang dah tak nak terima ke rukun negara kita? haprak betul!

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 12:30:00 PM GMT+8

    Salam,

    Betul tu...sorang tak angkat tangan, sorang geleng kepala...

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 2:51:00 PM GMT+8

    Apa kesudahan hidup anwar....sama sama kita tunggu dan lihat..Allah maha Besar Maha Mengehtahui.

  • Wali Selipar says:
    September 2, 2012 at 3:25:00 PM GMT+8

    Al-Juburi mana mau ikut benda elok. Dia ikut Rukun Durjana.

    Kepercayaan kpd setan,
    Kesetiaan kpd yahudi dan nasrani,
    Keluhuran LGBT,
    Kedaulatan puak DAP,
    Kesopanan masa mengawan.

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 4:42:00 PM GMT+8

    JANGAN LUPA YG LEPASKAN ANJING NI DOLL BADDAWI -SLEEPY PRIME MINISTER
    PENCETUS HURU HARA DIMSIA

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 9:25:00 PM GMT+8

    Dia perasan dia dah jadi Presiden Malaysia.

    Perangai macam ni nak jadi PM Malaysia. Ptuihhhh ...

  • Anonymous says:
    September 2, 2012 at 9:32:00 PM GMT+8

    Sepatutnya dia insaf dan bersyukur bila org dah lepaskan. Ini tidak. Sebijik macam lepaskan anjing tersepit. Kesudahannya mengigit org yg menolongnya. Macam sial!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)