Visitors

Tuesday, August 28, 2012

Dulu Khalid Samad kata dakwaan murtad tidak berasas


Khalid Samad berkata gejala murtad ini “adalah satu dakwaan yang tidak berasas kepada mana-mana fakta.” Dalam tulisan di blognya, bulan April tahun ini, dia menuduh pula ”isu Kristianisasi ini hendak dipolitikkan.”

Usah kita dengar lagi tuduhan yang lebih melampau dari pihak bukan Islam yang sudah tentunya menyebelahi kerja-kerja jahat pendakyah mereka.

Contohnya, Herman Shastri dari Council of Churches Malaysia (CCM) dipetik oleh The Malaysian Insider:

The vocal Christian slammed Jais for resorting to such high-handed action in conducting its investigations without first checking with the church leaders.

Nak suruh tanya dulu? Isunya di sini, kalau ada orang merompak perlukah polis pergi bertanya dengan ketua perompak apakah kamu merompak. Sudah pasti ketua perompak itu akan berkata dia atau rakan-rakannya tidak merompak, malah polis itu pula mungkin ditembak mati!

Kenapa saya membawa kembali isu yang berlaku setahun lalu?

Saya ingin membawa kepada kesedaran kita semua bahawa pendakyah Kristian ini tidak berdiam. Mereka terus dan terus berusaha untuk memurtadkan umat Islam di Tanah Air kita.

Saya kembalikan ingatan kepada peristiwa DUMC yang masih ada orang tidak percaya bahawa usaha pemurtadan sememangnya berlaku melalui program dan aktiviti yang diselindungi atas tema kemasyarakatan dan pelbagai lagi termasuk sukan.


Baca sepenuhnya di AIDC sini

3 comments:

  • Anonymous says:
    August 28, 2012 at 6:20:00 PM GMT+8

    Bagus, keluarkan semula semua cerita2 lama kebangangan PKR, PAS & DAP sehingga PDU 13. Kita dah lupa dah cerita ini.

  • Anonymous says:
    August 28, 2012 at 6:33:00 PM GMT+8

    The best analysis of Malaysia political situation by an American radio station :-


    http://www.corbettreport.com/corbett-report-radio-205-spotlight-malaysia-with-nile-bowie/

  • Anonymous says:
    August 28, 2012 at 8:50:00 PM GMT+8

    Apa yang berlaku di DUMC itu semuanya BENAR.Apa yang di bongkarkan oleh Dato Hasan Ali itu semuanya BENAR. Para penyokong pembangkang janganlah nak menafikan hal yang kamu mungkin tidak ada sebarang pengetahuan mengenainya atau penafian dibuat semata mata atas sebab politik. Aku sendiri pernah "DIMURTADKAN" oleh ahli gereja DUMC dan ianya bukan baru berlaku tapi sudah hampir 30 puluh tahun yang lalu. Aku sendiri sudah pernah bertemu dengan puluhan Melayu yang dimurtadkan oleh pastor dan pengikut gereja DUMC ini. Wakil rakyat DAP termasuk juga dari penyokong kerajaan juga memang ada yang terlibat dan banyak membantu Melayu Melayu yang murtad pada ketika itu. Jadi aku pohon yang tak tahu menahu seperti Khalid Samad ni tolong DIAM dan jangan ditambah dosa kamu yang sememangnya pun sudah penuh dengan dosa.Banyak anak anak melayu dari kalangan pelajar universiti yang aku sendiri pernah temui pada ketika itu dari UPM, USM dan UM dan ada dikalangan Pensyarah mereka sendiri yang terlibat secara lansung memurtadkan anak anak pelajar melayu ini.Hari ini issue murtad ini sebenarnya semakin bertambah teruk dan parah dan jika tindakan yang sepatutnya tidak diambil maka tidak hairan sekiranya Malaysia akan menjadi negara Kristian tidak lama lagi. Setiap gereja terutamanya Gereja Protesten mewajib supaya ada didalam satu diantara banyak program mereka upacara berpuasa dan berdoa supaya Malaysia akan menjadi negara yang dipimpin oleh penganut agama Keristian suatu masa nanti. Peminpin DAP yang Keristian sentiasa didoakan kemenangan buat mereka pada setiap waktu pilihanraya dan hari ini mereka bangga bila mana DAP terutamanya berjaya menguasai beberapa negeri diMalaysia. Aku pohan rakyat Islam Malaysia terutamanya dari kalangan peminpin dan ahli PAS jangan terpedaya ,tertipu ,lupa dan alpa dengan daiyah pihak pembangkang ataupun mereka yang anti Islam - Wallahualam

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)