Tuesday, July 31, 2012

Penipuan pilihanraya guna rakyat asing undi di Pengkalan Kubor


Kawasan DUN N1 Pengkalan Kubor adalah kawasan kuat BN tapi semasa tsunami 2008, undi tinggal majoriti 100 lebih kurang. Lihat data berikut:


Pilihanraya ke 12 pada 8 Mac 2008

DATUK HJ NOOR ZAHIDI B HJ OMAR (BN) 7643 undi,
HASSAN BIN BERAHIM (PKR) 7543 undi.
Majoriti: BN 100 undi
JUMLAH PEMILIH: 20,311
Undi rosak: 263 K
Peratus undian: 76.25%

Pilihanraya ke 11 pada 21 Mac 2004
Datuk Noor Zahidi Omar (BN) 6,638 undi
Wan Husain Wan Ahmad @ Tok Imam Wan Husain (Pas) 5,924 undi
Majoriti BN: 714,
Undi rosak: 214
Peratus undian: 71.97

Dari situ dah bule ngagak nate beruk katok hijau denge parti peliwat nok kawase ni.

Membaco dari kertas anggaran puok dema, ambo pelik kawase pemilih 20 ribu pemilih di sempade siam dan kelantan bule ada 1,200 undi luar

Soh la ... ambo bule agok. Mesti bawok pengundi dari Siam.

Dahsyat dema ni nak mene. Sampa sanggup guno rakyak asing. Bersih 3.0 die lah bila melibatke puok dema.

Kalu tak buak kerja jahat, toklah namo PKR ...dok?

5 comments:

  • Anonymous says:
    July 31, 2012 at 3:42:00 PM GMT+8

    demo nampok pengundi luar, bayare kat pengundi siam demo tak nampak ke kat bawah tu?

  • Anonymous says:
    July 31, 2012 at 4:46:00 PM GMT+8

    pengundi luar pas pun bayar juga

  • Tok Antan says:
    August 1, 2012 at 12:37:00 PM GMT+8

    "Langkah mayatku dulu! " gertak Tok Nik. Kelantan asal Siam punya, apa salahnya nak dijemput dan dikumpul semua yang se-loghat bahasa dan 'se-perut hijau ' dengannya, utk mengundinya? pernah dengar kan kata orang; 'orang siam ni perut hijau.' melayu bukannya ramai di Kelantan. sebab tu la agenda perjuangan melayu payah nak jalan di Kelantan. Ada ke nama Kg. Melayu atau Jln Melayu kek sana?

  • Anonymous says:
    August 1, 2012 at 4:55:00 PM GMT+8

    Masa pru 12, (Arwah) Hassan Berahim, pengundi dari siam banyak undi beliau (PKR).

  • Anonymous says:
    August 19, 2012 at 12:11:00 AM GMT+8

    Nate mu PAh (PAS)

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)