Tuesday, July 31, 2012

Kisah silam menghantui Din Puduraya di Johor


Membaca posting AAKJ di sini mengenai Dayang Ku Intan berkempen untuk Salahuddin Ayub di Johor, agak menggelikan hati.

Sampai seorang penyanyi - yang satu masa dahulu terpekik terlolong menyanyi pakai seksi atas pentas dan kini baru ada kesedaran Islam, dah mula nak menyedarkan orang yang dah lama sedar tapi masih terlibat nak fitnah Shapie Apdal - kena ceramah untuk selamatkan seorang pemimpin besar PAS di Johor?

Kah kah kah ...

Berkali-kali Salahuddin Ayub cuba meyakinkan bahawa dia tak ada terlibat dengan peristiwa di Puduraya. Isterinya berjaya di bohong. Biasalah dia kelentong bini macam Anwar Ibrahim. Ini dakyah UMNO, kata dia.


Masaalah Din Puduraya bukan dengan UMNO tapi ini didedahkan oleh blogger alam maya bernama Skrewkuat. Unspinners pun bukan, Papagomo pun bukan, Parpukari pun bukan, bukan bukan bukan ... bukan juga Teh Boh.

Masa PRK Tenang, Din Puduraya dah ditegur jangan buat kenyataan kelentong dan politik drama auta, tapi Din Puduraya masih berdegil. Habis dibogelkan identiti wanita itu ...

... sampai sekarang Din Puduraya berdiam tak mahu nafi atau akui pendedahan Skrewkuat. Macam Husam tak nafi atau akui tuduhan yang berlaku atasnya.

Dikisahkan Din Puduraya dah bersumpah wallahi wabillahi watallahi ... tapi tak tahu pula apa isi kandungan sumpahannya. Kalau dia kata dia tak berzina, mungkin tak salah.

Cuba suruh dia wallahi wabillahi watallahi ... saya tidak ada dan tidak pernah ada hati atau hubungan mesra dengan Norazizah ... agak-agak gagap tak dia nak sumpah?

Mulalah jadi macam Sheikhnya Anwar Aljuburi, ... ana sudah cakap sama Sheikh Yusooof ELLL lesen L Qardawi ... kuat2 sikit Qaf tu. Sheikh Azmin AL Aiskrimi, Sheikh KHalid Al Gagapi, sheikh Eli al Kangkang tak wongi ... bahawa alharam bersumpah.

Dan Nik Aziz pun ada kata baik sumpah ... opps tak perlu sumpah ... opps flip flop sumpah tapi blah blah ...



Di Johor Salahuddin telah disambut dengan begitu meriah. Sana sini lain rentang menyambutnya ... Selamat Datang Salahuddin Ayub ... Din Puduraya.

Tapi asal rakyat Johor nak bermesra panggil dia Din Puduraya, katanya dia tak jadi ceramah. Orang pun tak datang lah akhirnya bila tahu dia takut dipanggil Din Puduraya.

Malu pula nak ceritakan perkara sebenar bahawa dia naik kenderaan rakyat guna bas ekspress balik ke kawasan di Kubang Kerian dan tidor dalam bas macam rakyat biasa tiap-tiap minggu. Apa pulak takut???

Mana tak takut ... dia takut orang tanya naik bas dari mana?

Aaaaa ... Puduraya! Dah panjang cerita ....

Dari Kulai, kini terbaru didengar Salahuddin akan tanding di Pengerang dan keluarganya di Tanjung Piai, Pontian pun dah bantu kempen.

Masaalahnya apa isu kau nak bawak? Takkan isu perpindahan untuk projek RAPID, buang masa Din ....

1 comments:

  • Tok Jln Pudu says:
    August 1, 2012 at 12:18:00 PM GMT+8

    Alkisahnya, 1 Hari di Puduraya. Hehehe.. Si Dayang lah empunya angkara. Apa salahnya Din nak kahwin 2 atau 3? 2 tu sikit-sikit, 3 tu kadang-kadang, katanya Ahli Nujum Pak Belalang. Kesian kat Din, takpa lah tak menang bertanding. Din cuma nak dapat pi bersanding.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)