Friday, July 27, 2012

Bila kubah masjid Kelantan runtuh, PAS tak ada petanda?


Sewaktu sebuah masjid di Port Dickson tahun lepas mengalami kejatuhan kubah, dengan segera dipropaganda oleh PAS dan PKR konon sebagai petanda kemurkaan Allah terhadap Datuk Najib.

Manakala keruntuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak, T'ganu pula pernah dipropaganda sebagai petanda murka Allah terhadap MB T'ganu selain dikaitkan sebagai berleluasanya rasuah dlm meluluskan sesuatu projek.


Begitulah PAS. 


Asal ada saja binaan runtuh di negeri yang diperintah BN, itu dianggap tanda kemarahan Allah terhadap pemimpin BN.

Apabila sebuah masjid di K'tan tiba2 jatuh kubahnya kerana hentaman angin ribut, diam saja mereka. 



Kenapa tidak pula kata petanda yang mahu dtunjuk oleh Allah terhadap Nik Aziz yang dah 22 thn bergayut pada kerusi empuk MB K'tan?

Kenapa tidak peristiwa kubah berpusing2 seblum jatuh di perkarangan Masjid Mukim Padang Pauh, Pasir Mas itu dikaitkan dengn petanda kemurkaan Allah terhadap sikap nik Aziz dan pemimpin PAS yg gemar memutar belit Quran dan Hadith utk kepentingan politik parti.

Kubah uzur yang jatuh itu membawa sebenarnya bermaksud, disebabkan Nik Aziz gagal jalankan tanggungjawab, kubah masjid pun boleh runtuh. 



Dengan itu bermaknanya juga, Nik Aziz gagal menaiktaraf kualiti hidup rakyat. Patutlah pada PRU 13 nanti dirinya akan jatuh terhumban dari puncak kuasa.

Hakikatnya, bala atau petanda, ujian atau sebaliknya allah saja yg tahu. Kita bole buat pelbagai tafsiran, betul atau tidak, kita tak mampu tentukan.



Konsep ini susah orang PAS nak faham pasal dema ni bukan cerdik. Putarbelit sahih bijok.

3 comments:

  • Anonymous says:
    July 27, 2012 at 8:29:00 PM GMT+8

    biasa jadi 1988 di temerloh pahang waktu kejadian 4.30 petang kubah tercamapak keluar bumbung pejabat kadi tercabut hanya angkara tuan kadi tak adil antara dua isterinya gerai orang berniaga tepi jalan tak melayang pun

  • abe ja says:
    July 28, 2012 at 3:26:00 PM GMT+8

    standardla.semua kejadian/bencana alam/malapetakan yang berlaku di negara ni atau dimana2 pelusuk dunia ni,semuanya berlaku akibat "kemurkaan Allah kerana kerajaan tak islamik,zalim,tak adil,rasuah,blablabla"

    semua tempat.kecuali kelantan.

  • affyz ibrahim says:
    July 30, 2012 at 9:25:00 AM GMT+8

    tulah cara depa....sama juga mcm kwn sya satu tpt kerja....org kuat dewan pemuda pas negeri......
    masa KL kena banjir kilat heboh pakat ceramah sana sini dikatakan Allah nak cuci maksiat ...
    tp Allah Maha Adil x lama lps tu Kelantan kena banjir besar sehingga menutup satadium negeri....tu pasal apa plak? Kot kat Kelantan lebih banyak maksiat drp kat KL sbb banjir kat Kelantan lebih besar drp kat KL.....
    *moral of story*...ingatlah jgn suka dok kata org klu diri sendiri lebih lg mcm tu....Allah Maha Adil utk beri hidayah..

fda

Link2Me WeLinkBk (254)