Greetings

Tuesday, May 1, 2012

Apa erti solat jika selepas itu lakukan huru hara di mukabumi?





Orang-orang yang ingin melakukan kerosakan dan huru-hara di atas muka bumi ini adalah orang-orang yang mempunyai sifat nifaq. Firman Allah s.w.t dalam surah Al-Baqarah ayat 11 dan 12:


Ertinya: Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Janganlah kamu membuat kerosakan di muka bumi”. Mereka menjawab: "Sesungguhnya kami orang-orang yang melakukan kebaikan." Ketahuilah, sesungguhnya mereka itulah orang-orang yang membuat kerosakan, tetapi mereka tidak sedar.


Islam menganjurkan keamanan. Malah kekata Islam itu sendiri juga membawa erti keamanan selain dari menyerah diri kepada Allah s.w.t. Islam datang penuh dengan rahmat, untuk menaikkan lagi akhlak manusia ke taraf yang lebih tinggi lagi.




Kita perlu memperbetulkan persepsi negatif ini. Kita perlu menunjukkan ciri-ciri Islam yang mulia. Kita perlu menangkis pendapat bahawa Islam menganjurkan umatnya agar membuat kerosakan dan huru-hara.

Baca Protocol Zionis berikut:

Protokol Pertama

Cara memerintah sebaik-baiknya ialah dengan menggunakan kekerasan dan keganasan bukan dengan perbincangan ilmiah. Hak itu terletak kepada kekuatan. Siapa kuat, dialah berhak, kerana dalam hukum alam, kebenaran terletak dengan kekuatan. Sesungguhnya politik tidak sesuai dengan akhlak. Pemerintah yang berpandukan moral bukanlah ahli politik yang bijak. Mereka yang ingin memerintah, mestilah pandai menggunakan tipu helah dan matlamat menghalalkan cara. Minuman keras haruslah digunakan untuk mencapai tujuan itu.

Protokol Ketujuh

Orang-orang Yahudi wajib menabur fitnah supaya timbul kekacauan, pertelagahan dan permusuhan di kalangan manusia. Bila timbul penentangan terhadap bangsa Yahudi, maka wajiblah orang Yahudi menyambutnya dengan peperangan secara total di seluruh dunia.

Protokol Kesembilan

Yahudi akan mendirikan kerajaan diktator dengan membuat dan melaksanakan undang-undang yang tegas, iaitu undang-undang yang akan membunuh tanpa pengampunan. Yahudi akan merosakkan moral pemuda-pemuda bukan Yahudi dengan menanamkan teori-teori palsu dan ilmu-ilmu yang batil.

Protokol Kesepuluh

Yahudi akan membawa masuk racun ‘Liberalisma' ke dalam negara-negara yang bukan Yahudi supaya menggugat kestabilan politik. Pilihanraya diatur supaya boleh memberi kemenangan kepada pemimpin-pemimpin yang dapat bertugas sebagai agen yahudi dalam melaksanakan rancangan rancangan Yahudi.

20 comments:

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 6:31:00 PM GMT+8

    Bersolat kerana Allah s.w.t.

    Berdemo kerana Ambiga, yang mahukan Melayu murtad dan mengamalkan seks bebas yang boleh menjurus kepada sumbang mahram. Berkongkek sesama ahli keluarga.

    Merusuh kerana Al Juburi, Ketua Imam / Khalifah Besar Silat Gayung Pusaka yang hanya bermatlamat menjadi PM walau apa pun harganya.

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 7:19:00 PM GMT+8

    tak payah ambiga.melayu islam murtad dah ramai.bila malas solat,tinggal solat,tolak hudud tak murtad ke namanya

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 7:21:00 PM GMT+8

    tak payah ambiga.melayu islam murtad dah ramai.bila malas solat,tinggal solat,tolak hudud tak murtad ke namanya

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 7:49:00 PM GMT+8

    Semak ciri2 orang 'munafik'...

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 8:29:00 PM GMT+8

    "Muflis di hari kiamat adalah mereka yang datang dengan solat, puasa & zakat TETAPI KERAP mencela, mengutuk orang, memakan harta orang lain, nescaya akan DITEBUSI melalui amalan kebaikannya, hingga habis sebelum mampu menebus keseluruhannya, lalu akan DIAMBIL DOSA mangsanya LALU DILEMPAR kepadanya, hingga akhirnya dia tercampak ke Neraka." (Hadis sohih Muslim).

  • Anonymous says:
    May 1, 2012 at 11:24:00 PM GMT+8

    masjid jamek tak sampai sepelaung....

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 1:14:00 AM GMT+8

    tak payah salahkan ambiga, kalau ambiga tak muncul punn..bajet semua melayu yang islam tu reti nak jge solat, kalau ye, mnjaga solat tak blaku la zina merata2..cmtu la umno-bn, tak habis2 nak maki2..mmg dah sifat cmtu kot

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 7:04:00 AM GMT+8

    SELEPAS SOLAT...MERUSUH...ALLAH MAHA MELIHAT....TERANG TERANG MEMPERMAINKAN ALLAH....INGAT SIFAT 20 ALLAH...TERIMA BALASAN NANTI...

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 8:55:00 AM GMT+8

    Anonymous says:
    May 2, 2012 1:14:00 AM GMT+08:00,

    semua nak salahkan BN. kat kelantan tu paling ramai kena HIV, anak luar nikah, rempit, mcm2 masalah lagi..itu pun salah BN ker? dah 20 tahun PAS berkuasa sana. apa yg rakyat kelantan dapat? susah hidup mereka..kalau kelantan kerajaan Islam, benda2 ni tak berlaku di kelanatan...

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 10:28:00 AM GMT+8

    Masalahnye 2-2 pihak x betul.. Diluah mati anak, ditelan mati bapa.. Tggulah kedatangan Penyelamat ( Imam Mahdi ), masanya trlalu dekat, isyarat2 lahir sudah semakin banyak, ingatlah siapa yg pergunakan Islam utk kepentingan dunia maka bersiap sedialah.... Moga kita tergolong dlm golongan org yg dibelakang Ratu adil ( Al Mahdi almunthazar )..

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 4:25:00 PM GMT+8

    kenapa sokong PR kenapa sokong BN?

    sokonglah orang yg betul-betul berkemampuan, berkebolehan, adil juga baik.

    maka balik semula ke tempat anda mengundi, fikir lah anda nak pangkah calon mana, fikir calon itu bagus? sebab calon itulah yang mungkin membawa kebaikan atau keburukan.

    contoh tempat aku takde calon bagus maka tak bermakna kertas undi aku.

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 4:58:00 PM GMT+8

    masalahnya apa hukum perempuan bersolat di tgh2 jalan tu?

  • Anonymous says:
    May 2, 2012 at 6:45:00 PM GMT+8

    Lepas solat... pergi merusuh, rosakkan harta awam, terjerit2, terpekik2, bertindak ganas terutama perempuan yang terpekik terlolong masa nak terbalikkan kereta polis tu... Inilah sifat2 orang yang akan masuk syurga.. Ikut fatwa tok guru.. inilah akibatnya berkawan dengan syaitan...

  • Anonymous says:
    May 3, 2012 at 2:06:00 AM GMT+8

    heran aku yang sembahyang luar masjid atas jalan raya mana dorang amik air semayang eh?

  • Malaysia Constitution says:
    May 3, 2012 at 1:01:00 PM GMT+8

    And I suppose it is ok to accept bribe after solat? I'm referring to the majority of Malaysian govt servant (including cabinet Minister) which are Muslim.

  • Malaysia Constitution says:
    May 3, 2012 at 1:02:00 PM GMT+8

    Apa erti solat jika 90% kaki tangan kerajaan makan suap?

  • Anonymous says:
    May 3, 2012 at 3:25:00 PM GMT+8

    MC, I think it is very OK because we have no proof.

    But what about civil servants who support Pakatan but getting pay from the BN government. Not haram ka? Even worst taking rasuah also. Involved in se scandal some more, people`s wife lagi. How shameful.

    Don`t talk about such things lah. You do, you face the consequences. Allah swt very fair what!

    So MC, don`t try to show you are an angel lah. Maybe you also same ma.

  • Anonymous says:
    May 3, 2012 at 7:51:00 PM GMT+8

    MC,sedap hati kau je kata 90% kakitangan kerajaan mkn suap?? fakta xdak,bukti xdak... pikir pakai otak kat kepala,bkn otak kat kepala lutut... kalau ada bukti,pegi la repot... and don't even try to say that sprm are biased and shit like that,bcoz they're not...even khir toyo got busted now ok... holier than thou attitude,so typical trait for PR supporters...

  • anti bohmau says:
    May 4, 2012 at 12:25:00 PM GMT+8

    malaysian constitution?

    kalau dah 90% kakitangan kerajaan makan suap, mana datangnya semua prasarana yg ada ni? kalau dah 10% sj telus, tak rasuah...nak cari 10biji rumah @ bangunan selamat pun susah!! nak cari sepuluh orang pelajar cemerlang pun payah kalu 90% guru rasuah, nak cari 10 doktor yg baik pun payah sbb pensyarah perubatan 90% rasuah, nak cari siapa2pun yg baik pun susah!!

    4.3 juta kakitangan awam. 90% @ 3.78 juta main rasuah!!??? yg selebih tu orang2 awakla yg tak main rasuah kut??? ni bercakap guna otak ka guna lutut? kalu dah otak pr totok! semua orang lain berdosa, puak dia sj maksum!!

  • Anonymous says:
    May 24, 2012 at 8:53:00 AM GMT+8

    Betol3.. Diorg ni ckp apa pun xjalan..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)