Visitors

Saturday, March 31, 2012

Siang Anwar tak solat Jumaat, Malam penuh bohong dan auta


Kalaulah Anwar Ibrahim dah tidak sembahyang lagi dan hanya bersembahyang di kuil gereja dan gereja, sekurang-kurangnya sembahyang Jumaatlah kalau berada di Kelantan.

Anwar tidak sempat untuk berhenti solat Jumaat di masjid Sg Asap dalam perjalanan ke Nenggiri dalam rancangannya kunun gempur Gua Musang

Takkanlah jadi ahli politik tidak berpura-pura. Kalau orang PAS, sebahyang zohor kita kali pun sanggup demi nak tunjuk-tunjuk mereka ini bersolat. Tidak ada keperluan untuk dia lakukan ketika berada di Markas PKR Ciku 3 di Paloh.

Di Paloh adalah dalam 60-70 orang ketika majlis makan tengahhari yang ada bersama adalah Saifudin Nasution dan YDP PAS Gua Musang, Abdullah Husin.

Malam tadi di Pt Geting Tumpat, ada lebih kurang 2,000 hadhir termasuk Timbalan MB Kelantan, Dato Ahmad Yaacop dan Saifuddin Bopeng.


Dalam ucapannya, Anwar dengan penuh retorik kepada hadhirin yang penyokong PAS. Katanya, patut tukar kerajaan demi maruah rakyat.

Jika demikian, kenapa dia berdiam di atas tuduhan dia menggunakan kuasa asing untuk tukar kerajaan. Itu bukan demi maruah rakyat tapi untuk membantu kuasa asing jajah rakyat.


Dituduh kerajaan membolot hak rakyat dengan menyebut isu-isu penyelewengan duit rakyat, tanah, lembu NFC, dan lain-lain. Tiada pula dia sebut pasal dia salahguna kuasa untuk pinjam duit Finance untuk ambilalih Fianance Company lain.


Beliau tipu orang ramai bahawa PM takut berdebat tapi sebenarnya Anwar yang takut kepada kehadhiran Raja Petra di majlis bersama Jullian Assange Wikileaks. PM hanya kata dia sedia berdebat tapi hanya mengenai perkara munasabah.


Apa munasabahnya dengan orang yang asyik janji turunkan minyak 50 sen bila jadi PM walhal harga minyak dah naik banyak sekali dan kerajaan tidak naikkan lagi minyak di pump.

Anwar janji nak turunkan harga letrik atas kononnya turunkan kadar yang dibeli dari IPP tapi dia tidak tahu harga dari IPP dah jatuh bawah harga pasaran. Dia tiada hanya cakap kosong dan tiada rancangan tapi kerajaan ada rancangan untuk turunkan letrik.

Kemudian Anwar cakap penuh retorik dengan hanya menabur janji kosong. Dia berjanji jika PR memerintah, dia akan jalankan kerja sebagai PM dengan berani dan membela rakyat serta memastikan taukeh tidak menekan rakyat.

Kalau Yahudi dan Amerika arah, adakah dia berani lawan?


Bagaimana kalau rakyat tidak setuju dengan polisinya dan bersuara enggan terima dia sebagai PM, adakah dia akan menekan suara rakyat sebagaimana dia sering memarahi wartawan dan akhbar yang bertanya soal yang sensitif kepadanya?

Dia kata PM tidak ada hak untuk menentukan beliau layak atau tidak menjadi pemimpin negara atau PM.

Memanglah tapi kenapa dia sebut? Sedarkah dia rakyat tahu bahawa dia tidak ada moral dan kewibawaan untuk jadi pemimpin. Dia kuat membohong dan memutarbelit kata-kata.

Anwar tidak layak dan berupaya jadi pemimpin walaupun dia berjanji akan jalankan tugas dengan baik dan tidak mengkhianati sesiapa. Dia pernah jadi Timbalan PM dan dia sudah pun khianati rakyat dengan perbuatan rasauh dan salahguna kuasa.

Anwar mahu memperkenalan gaji minima RM1,100, tapi kerajaan pusat akan mulakan lebih dahulu dengan jumlah yang lebih munasabah untuk semua. Begitu juga dia baru nak perkenalkan pendidikan percuma dan membina hospital di setiap daerah kecil sedangkan kerajaan dah lakukan.

Mana dia nak cari doktor untuk hospotal di daerah yang terpencil? Sedap saja janji.

Anwar menyebut mahu mencontohi Khalifah Umar Abdul Aziz yang mentadbir negara dengan telus dan tanpa mementingkan diri. Khalifah mana satu yang dia sebut?

Adakah ianya Lim Guan Eng dan kawan-kawan partinya yang mana kerajaan Pakatan Rakyat ini menggunakan SELCAT dan parti menggunakan Jkuasa DIsiplin untuk tutup salahlaku pemimpin pembangkang. Sesuatu yang tidak dilakukan BN kerana BN akan dakwa pemimpin yang salah.

Anwar menuduh pemerintahan BN dan UMNO lama kelamaan akan jadikan Malaysia bankrup kerana pengurusan tidak betul dan pemimpin mengutip keuntungan. Dia menyebut Mesir yang jatuh kerana revolusi yang diatur Amerika tapi diaktana sebab pemimpin penyamun.


Malaysia tidak pernah banrup tapi Selangor kesempitan wang.

Bagaimana pula Selangor dengan kes pasir yang menyebabkan hingga nyawa tergadai, pembelian 50 lori compactor untuk kegunaan kroni, tanah rakyat dirampas, rumah setingghan dan tanah TOL dihalau, dan lain-lain lagi?


Anwar berjanji akan memerintah Malaysia dan kembalikan semua hak rakyat. Apa yang dia merapik? Sejak bila hak rakyat ada ditarik balik sewenang-wenang dan tergadai?

BN pertahankan Perlembagaan dan bina serta pertahankan institusi-institusi negara. Anwar persoalkan Perlembagaan dan perlecehkan institusi negara. Dia persoalkan dan biarkan Pakatan rakyat hak keistimewaan Melayu dan Bumiputera.

Dia mahu liberalisasikan Islam dan rosakkan akidah orang Muslim dengan fahaman Islam liberal dan plural. Kerakyatan mahu dibebaskan sesuka hati. Tunggu masa yang cukup, sistem raja Melayu akan dihapuskan.

Anwar turut menghina Pemuda UMNO kerana menjadi pencacai pemerintah. Baiknya bahasa seorang pemimpin. Ada dengar Najib berbahasa sedemikian bunyi? Ada dengar Pak Lah atau Dr Mahathir guna perkataan kesat seperti begitu?


Dia katakan ramai pemimpin luar negara menyokong beliau dan Pakatan rakyat untuk memerintah Malaysia. Itulah yang Israel, Amerika, dan lain-lain kuasa besar dan anak jajah mereka mahu untuk Awnar supaya sama-sama jadi boneka mereka.

14 comments:

  • Assassin Cyber says:
    March 31, 2012 at 10:09:00 AM GMT+8

    Gua suka lu punya artikel yang ini.

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 11:06:00 AM GMT+8

    yah. artikel ni bagus. ada poin

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 11:18:00 AM GMT+8

    aku bukan poenyokong anawar tapi bab smayang jumaat tuu.. tak patut laa highlightkan. Solat jumaat tuu wajib utk org yg bermukim jer, org bermusafir tak jatuh wajib. salam

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 11:19:00 AM GMT+8

    Me too, good point.
    Masih ramai yg mendewa kan juburi di luar sana seolah2 si juburi ni takde salah langsung dan rela menjadi pencacai Tegar.
    Takkan lah orang yg seteruk ni hendak di jadikan pm malaysia, alamat Padang jarak Padang tekukurlah lah Malaysia.

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 12:27:00 PM GMT+8

    Kpd anon 11.18..bila sentuh soal solat jumaat aje cepat pulak jadi ustaz..apa hukumnya bila keluar dari mukim carik CHINA DOLL?kenapa x setia pd isteri yg sah..dasar ISRAEL

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 1:10:00 PM GMT+8

    sapa kata solat jumaat tak wajib bagi yg sedang dalam perjalanan?

    betullah syarat jumaat mesti ada 40 yg bermastautin tapi tak semestinya wajib hanya kepada yang mastautin.

    Turut wajib kepada yang dalam perjalanan. Lainlah atas kapal atau kapalterbang

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 5:31:00 PM GMT+8

    Muka barua la ooi. Tak kojo masuk penjaro tapi anak bini hidup mewah. Kena loteri Nalla ke

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 6:38:00 PM GMT+8

    Pandai pulak jatuh hukum, musafir tak wajib sembahyang jumaat. Ini mesti dah belajar dari tok guru nik ajis. Ilmu tak cukup dah pandai bagi hukum. Dia ni mesti tak sembahyang tiap kali jadi musafir sebab dia sendiri dah bagi hukum.

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 6:40:00 PM GMT+8

    Pandai pulak jatuh hukum, musafir tak wajib sembahyang jumaat. Ini mesti dah belajar dari tok guru nik ajis. Ilmu tak cukup dah pandai bagi hukum. Dia ni mesti tak sembahyang tiap kali jadi musafir sebab dia sendiri dah bagi hukum.

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 6:41:00 PM GMT+8

    Pandai pulak jatuh hukum, musafir tak wajib sembahyang jumaat. Ini mesti dah belajar dari tok guru nik ajis. Ilmu tak cukup dah pandai bagi hukum. Dia ni mesti tak sembahyang tiap kali jadi musafir sebab dia sendiri dah bagi hukum.

  • Anonymous says:
    March 31, 2012 at 8:46:00 PM GMT+8

    Apa kalau semasa kempen pilihanraya nanti kita buat poster banyak banyak gambar juburi berkelamin dengan amoi dan setiap kali dia ditemui ditanya ada kah iniDato Seri

  • Unknown says:
    April 3, 2012 at 8:26:00 AM GMT+8

    apa isunya sembahyang jumaat...tak pelik kalau anwar tak sembahyang jumaat...bini orang dia tibai..jubur orang dia tibai...pas tu semua agama adalah sama..mungkin hari tu dia bakar colok kat mana2..dan mungkin itu dia dah kira sembahyang la agaknya...nik aziz pun cakap bila bersama mereka confirm masuk syurga...jadi sembahyang jumaat ni tak de isu untuk mereka...sbb apa yang mereka buat semua betul...lancau...

  • kel13 says:
    April 4, 2012 at 5:14:00 AM GMT+8

    Soalan kepada mana-mana ustaz, sah tak sembahyang bila dah meliwat kerana adakah mandi junub orang yang meliwat itu sah atau tidak?

  • Anonymous says:
    April 24, 2013 at 6:12:00 PM GMT+8

    Nak sgt penyokong tegar anwar tgk si anwar mati tgh meliwat

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)