Greetings

Wednesday, March 28, 2012

Punya tak suka sampai keluar arahan turunkan gambar


Menarik kisah Hasan Ali akhir-akhir ini.

Punyalah pihak kerajaan negeri tidak menyukai Hasan Ali, sampai keluar arahan dari Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato Khusrin yang pastinya adalah arahan dari Menteri Besar atau keputusan Exco suruh menurunkan sebarang poster, billboard atau gambar yang ada muka Hasan Ali.

Punya tidak suka mereka pulalah maka Azmin jadi tukang tuduh Hasan Ali membazir duit kerajaan negeri renovate pejabat sampai RM850,000 lebih.

Khalid pun konon-konon kata ianya dalam budget tapi dia dedahkan semua yang buat renovation hanya RM300,000 lebih. Terdekat tinggi sama Hasan Ali adalah lebih RM110,000 dan serendah RM25,000.

Penjelasan Hasan perlu didengari kerana kita tidak tahu mungkin pejabatnya adalah yang dalam keadaan paling fakir sekali. Terpulang masing-masing mahu dengar penjelasan Hasan yang tidak menyalahi peruntukan yang diberikan.

Dalam penjelasannya, RM300,000 adalah melibatkan 19 pekerja.

RM300k di perbesarkan tapi 50 compacter sampah baru yang mana satu-satu bernilai hingga RM250,000 dan jumlah perbelanjaan RM12,500,000 tidak dipersoalkan.

Hasan Ali dedahkan State Financial Officer yang kroni Khalid diberi perbelanjaan holiday berjumlah RM250,000 untuk keluarganya yang mana tidak merupakan sebahagian dari pakejnya.


Dalam Azmin digunakan sebagai jurucakap untuk menyerang Hasan Ali, tentu sekali menjadi persoalan kerana Azmin bukannya sesuai.

Dia punya kereta Ferari Scuderio 430 yang bernilai RM1.3 juta. Semassa zaman reformasi, Azmin didedahkan punyai enam biji rumah. Katil untuk rumahnya sahaja bernilai RM24 juta. Siapa guna tak tahulah.

Baca kisah Azmin di sini.

Dalam Khalid meminta semua pihak tidak menjadikan isu, pihak pembangkang menggunakan isu ini untuk membunuh reputasi hasan Ali. Tuduhan Azmin dia belanja sampai RM850,000 dan tender tanpa kontrak dperbesarkan.

Yang tidak disebut adalah peruntukandiluluskan exco, jadi kita patut tanya balik Azmin, dan semua ahli exco kenapa luluskan????

Bangang!!!

BIla keluar saja Pakatan, baru nak timbuylkan isu. Dalam Pakatan, nak timbulkan pula.

5 comments:

  • Anonymous says:
    March 28, 2012 at 8:42:00 PM GMT+8

    EXCO exco ni bodoh sebanarnya!! Si Azmin ni bukak tembelang mereka sendiri...

    Nasib baik Hassan keluar PAS, keluarlah macam macam cerita salah laku...

    Agaknya, kalau Hassan masih sebagai EXCO, semua salah laku ni akan disorok bawah carpet...

    Lu fikirlah sendiri!!!!

    BN akan rampas semula Selangor!!! Insya allah!!

  • Anonymous says:
    March 28, 2012 at 9:45:00 PM GMT+8

    huh akan ada pembongkaran lebih hebat lagi yang akan menyebabkan Azmin Ali dok tak diam...

    Tengah tunggu isyarat nak launching ni...hehehe bukan launch tengahari ye!

  • Anonymous says:
    March 29, 2012 at 12:03:00 AM GMT+8

    Betul tu. Masa dalam pakatan senyap.takde berdetik langsung perbelanjaan pakatan yang melampau2. bila dipecat baru segala2nya dibongkar.Hmmmm.sama je semuanya.Tak ikhlas semuanya.wallahualam.

  • Anonymous says:
    March 29, 2012 at 12:03:00 AM GMT+8

    Betul tu. Masa dalam pakatan senyap.takde berdetik langsung perbelanjaan pakatan yang melampau2. bila dipecat baru segala2nya dibongkar.Hmmmm.sama je semuanya.Tak ikhlas semuanya.wallahualam.

  • Anonymous says:
    March 29, 2012 at 12:04:00 AM GMT+8

    Betul tu. Masa dalam pakatan senyap.takde berdetik langsung perbelanjaan pakatan yang melampau2. bila dipecat baru segala2nya dibongkar.Hmmmm.sama je semuanya.Tak ikhlas semuanya.wallahualam.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)