Greetings

Friday, March 30, 2012

Anwar tolak terima sapina


... takut salahlaku rasuah terdedah di court

... perkembangan mutakhir dalam kes saman antara ahli perniagaan Low Thiam Hoe dengan Hong Leong Bank Berhad berhubung skandal pembelian Kewangan Bersatu Berhad (KBB) bernilai RM 445 juta pada 1998, yang menyaksikan nama Anwar dan Pengerusi Hong Leong, Tan Sri Quek Leng Chan turut terbabit, dipercayai akan mengubah pandangan rakyat terhadap ‘kesucian’ Anwar.

Latar belakang ini kes ini secara ringkasnya ialah wang sebanyak RM 445 juta telah dibayar untuk tujuan pengambilalihan KBB tapi pengambilalihan itu sendiri tidak pernah berlaku.

DImana Anwar terlibat?

Anwar terlibat hasil dari peranannya sebagai Menteri Kewangan dan hubungan baiknya dengan Quek yang menyaksikan transaksi wang itu berlaku ketika banyak proses lain berkaitan pengambilalihan masih belum selesai.

Disamping itu, hubungan Anwar dengan pemilik asal KBB, syarikat Arus Murni Corporation Sdn Bhd (AMC) yang dimiliki kroninya, Hamzah Harun dan Mohd Faiz Abdullah (yang juga penulis ucapannya) yang turut memainkan peranan penting dalam kes ini.

Suka juga nak disebutkan bahawa sejarah hubungan Anwar dengan Quek itu sendiri menarik untuk diperkatakan tapi penulis tinggalkan sementara kerana yang nak dibincangkankan ini jauh lebih penting.

Hakikat yang rakyat perlu tahu berkenaan kes ini, ada tekanan dari Anwar supaya jumlah wang yang besar tersebut dibayar kepada AMC tanpa menunggu proses ambil alih selesai.

Anwar dikatakan terdesak untuk mendapatkan wang bagi menjatuhkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO dengan segera sebelum mantan Perdana Menteri tersebut ‘difahamkan’ mengenai kesalahan seksual dan salah guna kuasanya oleh pihak polis.

Baca sepenuhnya di Parpukari sini

13 comments:

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 8:47:00 AM GMT+8

    Dulu masa DS Najib tolak sapina, puak pakatan bukan main lagi spin. Sekarang nak tengok pula berapa besar pula spin pecacai PR bila Anwar juga tolak sapina.

  • KZSO says:
    March 30, 2012 at 9:30:00 AM GMT+8

    pegawai mahkamah dan/atau pegawai pejabat peguam tak tahu buat kerja kot...sapina boleh diserahkan dengan beberapa cara...

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 9:38:00 AM GMT+8

    KESIMPULANNYA...SEMUA TUDUHAN DAN CERCAAC TERHADAP NAJIB OLEH PARA PENCHACHAI PAKATAN SEBELUM INI BERBALIK KEPADA MEREKA SENDIRI..KAH KAH KAH..AMEK KAW!

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 9:47:00 AM GMT+8

    antara hikmah disebalik pembebasan anwar, satu persatu sifat dan niat jahat yg terpendam di dalam dirinya mula terbongkar olehnya sendiri tanpa dapat dikawalnya krn semua itu adalah kehendak dari ALLAH yg esa(bukan Allah yg sama dgn kristian yg diseujui oleh PAS dan pkr).
    Satu persatu apa yg pernah dicemuh dan batu yg prnh dilontarknya kpd musuhnya mulai kembali dan mengena dirinya sendiri tanpa dia mampu menangkis dan memputarbelitknya lagi.
    sedarlah wahai rakyat malaysia.
    cintailah keharmonian hidup dlm negara ini dgn menolah anwar dan pr.
    -wau

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 10:21:00 AM GMT+8

    Salams
    Ya ALLaH ya Tuhan ku,Hukum lah si BABI dgn sekeraskeras nya.NauzubiLLaH

    wawa

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 12:13:00 PM GMT+8

    Salam Anon 10:21

    Walaupun saya teramat sangat membenci Anwar disebabkan kelakuannya, sebaiknya kita doakan dia bertaubat nasuha dan semoga Allah memberi nur dalam hatinya untuk menginsafi semua keterlanjuran yang telah terjadi. Sesungguhnya Allah SWT pengampun dan penyanyang.

  • Unknown says:
    March 30, 2012 at 12:31:00 PM GMT+8

    amik je la bang nua...ape lagi nak cara nak heret hang ke mahkamah?

    kes saipul, hang carik pakar dna palsu dari us..

    kes rasuah, hang pilih nak pilih kaki putar akaun dari mane pulak? israel?

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 3:25:00 PM GMT+8

    busuknya orang bergelar anwar - dah banyak keburukkan peri laku sipeliwat ni terbongkar

    berkat solat hajat nik aziz yang minta kebenaran

    hah ambik kau

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 3:31:00 PM GMT+8

    KZSO..

    kes ini tiada kaitan dengan pejabat peguam negara. sapina tersebut cuba disampaikan oleh peguam hong leong bank kerana kes ini tiada kaitan dengan kerajaan ianya antara hong leong bank dan anwar.

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 3:35:00 PM GMT+8

    setuju suruh dia bertaubat kemudian belah pergi tinggal di Jerusalam.

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 3:38:00 PM GMT+8

    duit hong leong bank RM445 JUTA CAMNA PULA DENGAN DUIT RAKYAT YANG DIA SONGLAP BERBILION RGT BAWA KELUAR DARI MALAYSIA.

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 3:44:00 PM GMT+8

    peguam tu dah kata jika anwar masih tidak mahu menerima sapina tersebut dia akan memohon waran tangkap..

    pencacai pr semua cepat2 ajak nnajis buat solat hajat.

  • Anonymous says:
    March 30, 2012 at 4:14:00 PM GMT+8

    dia tolak sapina tapi dia terima wardina...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)