Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, December 31, 2011

Anwar mulakan huru hara malam ini?

|1 comments

Difahamkan pihak pembangkang sudah hebohkan di blog dan FB menyeru rakyat untuk ke Dataran Merdeka malam ini dgn memakai topeng berlambang V iaitu "V for Vandetta" untuk kononnya menunjukkan rasa tidak puas hati pada kerajaan.

Salah satu blog bernama MarGeemar, dia menyiarkan seruan berikut:

To mark the end of 2011 and the inception of the 2012 New Year, we are calling ALL to Occupy Dataran Merdeka with us on December 31st, 2011, at 11pm. This will be a participatory MASS FLASHMOB, symbolically expressing our common indignation against the many injustices and anti-democratic events that happened in Malaysia in 2011, in contrast to the positive significance of 2011 for the rest of the world. We want to collectively say ENOUGH IS ENOUGH; TIME FOR REAL DEMOCRACY NOW, in 2012!
Pasti kalau ditanya mana satu injustice, dia tidak boleh sebutkan dan dia akan hanya kata kita bodoh dan buat-buat tidak tahu.

Sebenarnya selalu mereka tidak tahu mana satu injustice kerana mereka tidak mendalami isu dan tidak perinci dalma pemahaman isu. Selalunya mereka ambil kesimpulan mudah dan enggan membincangkan dengan ikhlas. Selalu mereka hanya retorik dan teoretikal.

Menyerlah sekali mereka tidak fikir panjang bila menuntut injustice menggunakan Vendetta atau dendam sebagai simbol. Adakah sesuai dan berpatutan?

Taktik huru hara Anwar ini semua membina ke arah Gerakan Bebas Anwar 901. Anwar telah wujudkan sel-sel kecil untuk gerakkan uprising melalui kegiatan pelajar, rancang tempat berkumpul seperti Datyaran Merdeka, hasut NGO dan adakan road show seluruh negara hasut rakyat berdemo di KL.

T shirt yang akan dipakai pun sudah sedia seperti berikut:


Kononnya wajah Anwar dan nama Gerakan terserlah dalam warna putih yang suci berlatarbelakangkan warna hitam. Kenapa dia tak gunakan warna merah dan kuning dalam lain-lain gerakan rakyat diluar negara?

Anwar guna hitam kerana warna hitam adalah menggambarkan ibu segala kejahatan.

Sementara itu, 129 laporan polis diseluruh negara sudah dibuat ke atas gerakan Bebas 901 dengan terbanyak dari Selangor 49 dan Pahang 36.

Pasti dengan munculnya V for Vendetta akan muncul lagi banyak laporan polis.

Sementara itu, The Unspinners mengucapkan:


SELAMAT TAHUN BARU 2012.

Suhaizan kutuk DAP Johor dalam isu kepala babi?

|2 comments

Jangan mimpilah Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizat Kaiat akan kutuk DAP!

Dari mengutuk permainan subversif DAP untuk membuat Melayu bercakar sesama sendiri, PAS akan membantu memecahbelahkan orang Melayu dengan menyalahkan pihak-pihak yang menuduh DAP meletakkan kepala babi depan Masjid Al Falah di Johor Baru.

Jangan hairan PAS Johor akan menyalahkan orang UMNO lakukan perbuatan ini. Ini menimbulkan reaksi orang UMNO terhadap orang PAS. Di mana orang UMNO dan orang PAS tidak berseteru dan sedia undi orang Melayu, orang PAS akan undi orang DAP.

Blog Empayar Pemuda agak tepat dalam laporan mereka.

Menurut mereka, sejak DAP mula masuk Johor dan bertekad untuk menawan Johor pada PRU13, banyak perkara pelik yang melibatkan sensitiviti agama berlaku di Johor. DAP akan memastikan orang Melayu di Johor bercakaran sesama sendiri bagi memastikan usaha mereka akan tercapai.

Tengok saja apa yang ditulus oleh blogger pro pembangkang.


Mereka tidak fokus pada kepala babi yang diletakkan di Masjid tetapi mereka lebih fokus untuk menyalahkan UMNO dan bercakap pasal perhimpunan aman yang akan dilakukan oleh NGO di kawasan tersebut kononnya budaya derdemo ni orang UMNO yang mulakan.

Baca kisah sepenuhnya sini

Jamil Khir pula mangsa fitnah Anwar/PAS

|1 comments

Inilah masalahnya bila ada 'mulut puaka' yang main nak tuduh saja tanpa tengok kiri kanan konon dana zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) diseleweng untuk tanggong kos guaman Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP Dr Muhammad Yamin Ismail Rabu mengeluarkan kenyataan menafikan berlaku penyelewengan dana zakat seperti didakwa oleh pembangkang.

Katanya MAIWP menanggung kos guaman bagi tiga responden yang dinamakan dalam tuntutan qazaf Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Selain Jamil dua yang lain ialah Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) Datuk Che Mat Che Ali dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain adalah penjawat awam.

"Justeru, adalah menjadi kewajipan MAIWP, sebagai pihak berkuasa agama Islam, untuk menanggung kos pembelaan sebarang tindakan guaman terhadap mereka," katanya dalam satu kenyataan Rabu.

Beliau menjelaskan MAIWP mempunyai peruntukan khas daripada geran kerajaan untuk membayar yuran guaman.

Sejak 1993 hingga 2011 jumlah yang diterima adalah RM11 juta termasuk RM700,000 pada 2010 dan RM500,000 pada 2011.

"Tindakan yang dibawa oleh Ahli Parlimen Permatang Pauh merupakan punca utama yang mengheret ketiga-tiga responden dalam pertikaian di Mahkamah Syariah, sedangkan tuntutan dan dakwaan Ahli Parlimen berkenaan adalah tidak berasas sama sekali sebagaimana yang telah diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Syariah.

"Justeru itu, disimpulkan bahawa keghairahan sesetengah pihak untuk menyalahgunakan proses mahkamah terhadap penjawat awam akan mengakibatkan dana dan wang rakyat terpaksa digunakan bagi melayan kerenah mereka yang tidak berkesudahan.

"Tohmahan yang sedang dihadapi oleh responden ketika ini juga boleh membawa kepada pertikaian di mahkamah dan mengakibatkan penggunaan wang yang sepatutnya disalurkan untuk kepentingan umat Islam," katanya.-agendaily 28/12/2011

Dr Asri pun mempertahankan Jamil Khir. Lihat Twitter brikut:


Rupanya isunya hanyalah penyelarasan jumlahyang tersalah ditulis dalam akaun. Bantuan mahkamah yiada isu langsung. Baca MIM sini

Mana janji PAS Kedah nak hapuskan cukai pintu?

|4 comments

Dulu masa dok berkempen PRU ke 12. Puak-puak Pas ni ceramah kata, bila Pas perintah, cukai pintu, takdak.

Itu dulu masa belum perintah Kedah. Bila masa mai jadi kerajaan negeri. Satu Kedah depa dok letak banner dan poster kata nak sita sesiapa yang tak bayar cukai pintu.

Kat situ pun kita dah boleh nampak betapa pembohongnya puak Pas ni. Jenis munafik ni memang susah nak percaya. Janji biar seribu, nak buat satu pun payah.

Mc tengok dah ada dua tiga kedai kat City Plaza yang dah di sita. Cari duit sungguh kerajaan Kedah sekarang ni. Maju dak pun.. duit dok habis kot mana taktau.

McTheory KeKL

Nik Aziz diam hari ke 12 kerana Tengku Wong sogok YIK RM1.5 juta?

|0 comments

Bagi tujuan khusus pembalakan, pembalak tak boleh sewenang-wenangnya kasi bersih hutan dengan kaut semua balak. 

Tapi kes tanah YIK ini, mereka nak buat ladang hutan (tanam getah klon untuk hasilkan kayu getah) dan sebahagian lagi untuk ladang kelapa sawit.

Dah namanya pun nak buat ladang, maka Tengku Wong boleh kasi gondol seluruh 4,000 hektar tanah itu.

Ok, kita balik semula pada pengiraan untung. Rasanya kita kena ambil pada kos LP (RM13,573), sebab dalam projek ini, lesennya besar. Maksudnya boleh kasi gondol seluruh hutan.

Kita andaikan keuntungan ialah 10% dari kos, jadi untungnya akan jadi RM1,357/hektar.

Kalau keluasan 4,000 hektar maka keuntungan Tengku Wong akan berjumlah RM5.428 juta.

Itu cuma anggaran keuntungan melalui matematik mudah. Aku nak bagi tau korang Tengku Wong bukan orang bodoh. Dia pernah invent jentera pembalakan.

Cuba korang baca petikan rencana Utusan Malaysia 26/4/2001 kat bawah:-


Sebab Tengku Wong bijak, maka dia boleh kurangkan lagi kos dan pengeluaran akan jadi lebih efektif. Kemungkinan besar untung dia lebih dari yang aku kira.

Oleh sebab itu, buat apa dia nak pening-pening buka ladang hutan dan kelapa sawit. Dia kena tunggu lama untuk dapatkan hasil. Pada masa yang sama nak kena bagi RM1.5 juta setahun pada YIK.

Itu sebab baik dia buat keputusan, KASI TOUCH & GO SAMA NIK AZIZ. Dah dapat keluar semua hasil hutan, dia bukan ucap 'assalamualaikum' tapi dia ucap 'goodbye' pada Nik Aziz.

Madrasah belum roboh, Azizan dah terima bala'?

|10 comments
9ari ini baru nak buat sembahyang hajat di madrasah Salsiliah dan besuk ada demonstrasi tapi McTheory dah khabarkan Azizan masuk hospital.

Gambar lama..

Mc dapat berita mengatakan Ustaz Azizan masuk Wad Kecemasan di KMC (Kedah Medical Center) dan beliau masih dalam keadaan yang kronik dan mengalami kecacatan pada kedua-dua matanya.

Apakah ini doa dari orang yang teraniaya?

Hanya Allah yang maha mengetahui.
Parti politik, yang munafik tahap gabang, pernah peringat kerajaan tentang tanah wakaf. Tapi kini mereka terus berdiam dalam isu Madrasah bila mereka pegang kerajaan ...


Lepas ini PAS pula layak masuk ICU ...

Friday, December 30, 2011

UMNO Penang saman LGE, Tarikh bicara 2-6 April

|8 comments

KUALA LUMPUR 30 Dis. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini menetapkan 2 hingga 6 April depan untuk perbicaraan kes saman malu RM30 juta difailkan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng berhubung kenyataan beliau mengaitkan UMNO dengan demonstrasi dan cubaan membakar ibu pejabat DAP di Pulau Pinang.

Hakim Amelia Tee Hong Geok Abdullah menetapkan tarikh itu di dalam kamar dengan dihadiri peguam, Jahaberdeen Mohamed Yunoos yang mewakili Zainal Abidin dan Latheefa Koya, mewakili defendan.

Zainal Abidin, 51, memfailkan saman itu pada 24 Oktober lepas.

Selain Guan Eng yang juga Setiausaha DAP, turut dinamakan sebagai defendan, Parti Keadilan Rakyat selaku pemilik laman berita elektronik Keadilan Daily dan akhbar Suara Keadilan, Segmen Fleksibel Sdn. Bhd., yang merupakan syarikat penerbitan Keadilan Daily dan Suara Keadilan dan Ketua penyuntingnya, Fazallah Pit.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Zainal Abidin mendakwa pada 3 Julai lepas, Guan Eng telah menerbitkan suatu kenyataan akhbar melalui e-mel yang kemudiannya disiarkan di Keadilan Daily pada 3 Julai dan di akhbar Suara Keadilan pada 5 Julai lalu.

Zainal Abidin berkata, kenyataan Guan Eng itu antara lain membawa maksud kononnya beliau terlibat dalam kegiatan mengguling Ketua Menteri Pulau Pinang melalui cara yang salah serta menyembunyikan penglibatan beliau dalam satu demonstrasi ganas yang berlaku di Komtar dan Jambatan Pulau Pinang pada 1 Julai lepas.

Beliau berkata, pada 18 Ogos lalu, Guan Eng telah mengeluarkan satu lagi kenyataan menyinggung di hadapan sekumpulan wartawan yang telah disiarkan di laman berita elektronik, The Malaysian Insider, pada hari yang sama.

Katanya lagi, antara lain kenyataan itu membawa maksud kononnya beliau telah merancang untuk mensabotaj premis parti DAP di Pulau Pinang, dan kononnya beliau terlibat dalam mencetuskan cubaan membakar premis itu.

Akibat kenyataan itu, ujarnya, ia telah merosakkan reputasi beliau dan menjejaskan kepercayaan parti induk terhadapnya.

Zainal Abidin menuntut ganti rugi RM30 juta, faedah, kos dan relif lain yang difikirkan wajar oleh mahkamah dan suatu injunksi bagi menghalang kesemua defendan daripada terus mengeluarkan atau menyiarkan kenyataan fitnah itu. - BERNAMA

LGE burying head from problems

|1 comments

Guan Eng’s silence is deafening, says MCA

The Penang Chief Minister is told to get his head out of the sand and explain the Karpal-Ramasamy feud to the people of the state

PETALING JAYA: MCA today challenged Penang Chief Minister Lim Guan Eng to break his silence over DAP chairman Karpal Singh’s call for the resignation of P Ramasamy, one of Lim’s two deputies.

“In any incident involving the state government, Lim has the responsibility to give an explanation to the people of Penang as their chief minister,” said a media statement issued by Tan Cheng Liang, who heads Penang MCA’s women’s wing.

“He must provide a clarification over the incident and explain the circumstances surrounding it.”

She alleged that Lim had the “ostrich mentality of hiding its head whenever a problem arises”.

Raed on Free Malaysia Today here

Oi Badrul Amin ... Imam Mahdi tak main bontot

|7 comments


Di atas adalah ucapan Us-Stud Badrul Amin pada Disember 26, 2011. Masya Allah taksubnya Us-stud Us-stud ...

Takkanlah bekas penyarah Universiti Islam Antarabangsa yang dikira ada pelajaran ugama dan mendidik generasi masa depan dengan ilmu boleh ikut macam Tok Lebai kampung yang samakan si N.Ajis dengan Nabi.

Itulah dia ... bila masuk politik pembangkang yang banyak berceramah, Anwar Ibrahm boleh dipanggil Imam Mahadi yang menurut ulamak adalah penyelamat ummah di akhir zaman. Transkripnya di sini

Masaalahnya Imam Mahadi adalah orang baik dan bukan gay yang main bontot, bisexual yang berzina dengan pelacur China Doll, yang bersedia menerima LGBT sebagai sebahagian keterbukaan, menduakan Islam sebagai Islam liberal dan Islam Plural, tidak membela akidah orang Islam yang akan dimurtadkan, menutup hati bersekongkol dengan musuh Islam khususnya Bani Israel dan Nasrani, dan lain-lain.



Pastiya hanya Dajjal Al Masih akhir zaman saja yang main bontot. Anwar adalah lebih layak menjadi dajjal Al Masih kerana dia menjiawai Dajjal mata satu dalam lambang parti Keadilannya, benderanya dll. Baca Pengundi Baharu sini

Anwar jadul briefing pada kedutaaan2 asing

|12 comments

Usaha Anwar untuk membebaskan diri tiada batasannya hingga sanggup jual negara. Ada banyak cara orang ramai sudah lihat Anwar desperado nak selamatkan diri dari kemungkinan dihukum atas kesalahan main bontot.

Kita sudah lihat Anwar guna media antarabangsa untuk dapatkan simpati dan sokongan dunia kepadanya. hasil dari itu ada pihak-pihak luar negara seperti State Department USA, Human Rights Watch, dll organisasi antarabansga yang mengugut kerajaan, mengkritik kerajaan dan lain-lain tanpa mempeduli prinsip kerajaan tidak boleh campuri urusan mahkamah.

Kita harus ingat bahawa setiap kali di minta dari Dajjal Al Masih ini bantuan, roh kita akan dimiliki dan adalah permintaan dan tuntutan dari mereka yang kita terpaksa penuhi.

Pendik kata, kita menjual diri kita dengan meminta bantuan dari phak antarabangsa, baik NGO atau negara luar.

Dipercayai Anwar dan PKR telah mengundang semua wakil kedutaan asing kepada satu briefing beberapa hari sebelum hari mahkamah. Pasti dia akan menegakkan benang basahnya di mahkamah yag sudah knockout habis dgn hujah pihak pendakwa.

Perjumpaan ini dijangka pada 6hb Januari 2012, pada jam 2-4 tengahhari di Double Tree Hilton Hotel Jln Tun Razak Kuala Lumpur. Yang akan memberikan briefing adalah Anwar sendiri bersama peguam dan Naib Predisent PKR, Sivarasa Rasiah berkenaan perbicaraan Anwar.

MB S'ngor ala Korporat lihat buang sampah tidak perlu?

|6 comments


Semenjak kerajaan negeri Selangor menamatkan perkhidmatan Alam Flora, keadaan di negeri itu dilihat semakin kotor berikutan kegagalan kontraktor yang dilantik melaksanakan tugas dengan berkesan.

Beberapa orang penghuni pangsapuri Desa Mentari, Seksyen 6 di sini mengakui longgokan sampah di setiap blok kawasan itu dipungut oleh pihak bertanggungjawab.


Kata mereka, kawasan perumahan itu kini tidak ubah seperti kawasan pelupusan sampah kerana selain timbunan sampah yang banyak, beberapa individu yang menyelongkar tong sampah di situ juga boleh dilihat saban hari.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati, setiap rumah sampah di blok pangsapuri itu dipenuhi dengan sampah-sarap dan sampah itu turut bertaburan di atas jalan kerana tong sudah penuh.

Suri rumah, Shamsiah Karim, 53, berkata, kelibat individu yang menyelongkar tong sampah itu boleh dilihat hampir setiap waktu termasuk waktu malam.

"Mereka mencari barangan yang boleh dijual semula seperti botol, besi dan tin tetapi tindakan mereka itu menyebabkan sampah bertaburan di atas jalan.

"Mereka tidak pentingkan kebersihan dan tidak menghiraukan keselesaan penduduk, sebaliknya tumpuan utama ialah mencari barangan yang boleh mendatangkan duit," katanya.



Seorang peniaga, Nuriah Che Ahmad, 42, berkata, memang ada kontraktor yang mengutip sampah di kawasan itu tetapi mereka 'buat kerja seperti tidak ikhlas'.

"Sampah yang di dalam tong sahaja dikutip manakala yang bertaburan dibiarkan begitu sahaja. Keadaan ini menyebabkan kawasan ini sentiasa nampak kotor dan tidak terurus," katanya.


Sementara itu, seorang penduduk dari Semenyih yang menghubungi Utusan Malaysia berkata, sampah di kawasan rumahnya sudah lebih seminggu tidak dikutip.

Dia yang mahu dikenali sebagai Suhaimi berkata, kawasan rumahnya kini berbau busuk berikutan terdapat sisa makanan bertaburan di sekitar rumah sampah rumah.

"Sepatutnya sampah dikutip tiga kali seminggu, bayangkan sekarang sudah seminggu tidak dikutip," katanya yang mendakwa keadaan itu tidak berlaku semasa era Alam Flora dahulu.

Utusan Online

Duit kerajaan itu duit PKR, kata Khalid ... Sila jawab Nik Nazmi

|2 comments

Nik Nazmi buat cerita Rocky dapat RM10 juta untuk alih pandang kepada penyalahgunaan wang kerajaan untuk parti PKR. Ini satu pertuduhan yang sering dibuat terhadap UMNO, termasuk isu NFC yang sebenarnya adalah isu peribadi dan bukan isu parti.

Di sini kami bidas balik dan tanya mana duit RM15 juta yang dibajet untuk kegunaan penyebaran mass media untuk kerajaan negeri Selangor?



Sampai sekarang Nazmi tak jawab.

Tak jawab tak apa ... Kita guna taktik keluar sikit-sikit yang diguna PKR. Kadang-kadang depa guna taktik many hit and run.

Kami petik isu ini dari blog Akar Umbi sini. Khalid Gagap pernah kata tak salah, apa kata tuan-tuan dan puan-puan pula:

“Adakah salah saya membayar tetamu saya dari Sabah dan Sarawak; teman-teman dari Puak Penan, Orang laut dan Murut yang mahu melihat sendiri bagaimana Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) mentadbir Selangor,” tegas Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. [PASPB]
Bila kita komplen pasal wang MBI (Selangor Menteri Besar Incorporated) diselewengkan untuk taja 100 bilik untuk perwakilan PKR di Kongres Nasional PKR di Petaling Jaya, itulah (di atas) jawawapan Khalid.
Salah tetap salah, walau siapa buat sekali pun.

Thursday, December 29, 2011

Khalid Gagap mengigaukan kebangkitan rakyat

|6 comments

KAJIAN TREND PENGUNDI MENJELANG PRU 13 4 PARLIMEN DI SELANGOR

Jumlah Responden
Gombak : 763
Hulu Selangor : 773
Kuala Selangor : 764
Shah Alam : 744

Kepuasan Hati Terhadap Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
Berpuas hati : 35.2% (1,071 responden)
Kurang berpuas hati : 63% (1,971 responden)

Pencapian Ahli Parlimen
Gombak : 3.1% (puas hati), 96.9% (kurang puas hati)
Hulu Selangor: 2.7% (puas hati), 97.3% (kurang puas hati)
Kuala Selangor: 2.7% (puas hati), 97.3% (kurang puas hati)
Shah Alam: 4% (puas hati), 96% (kurang puas hati)
10 Kriteria Utama Calon Pilihan
(28,277 responden seluruh negara)
1. Penampilan dan berketampilan : 52%
2. Kukuh dalam parti politik : 49%
3. Berkebolehan mengurus rakyat : 46%
4. Timbang rasa : 44%
5. Displin : 42%
6. Berdedikasi : 41%
7. Pengetahuan agama : 40%
8. Tolak ansur : 40%
9. Baik hati : 38%
10. Telus : 37%

Ini antara antara fakta-fakta yang akan membuat Khalid gagap and the gang di Selangor (PR) tak tidur malam.

Kebangkitan rakyat begitu ketara. Mereka inginkan perubahan. Siapakah yang boleh merubah corak kepimpinan yang telus, benar-benar berjuang untuk rakyat, menunaikan segala janji?...tak lain tak bukan ialah Barisan Nasional (BN) - IBM

SUMBER: FAKULTI KOMUNAKASI DAN PENGAJIAN MEDIA UiTM. TERIMA KASIH.

Aku Sayang UMNO

Khalid mahu orang kaya saja duduk di Selangor

|4 comments

Pada Disember 19hb, Sinchew menyiarkan kenyataan President MCA, Dato Dr Chua Soi Lek membidas kerajaan Selangor yang tidak memenuhi janji pilihanraya umum Mac 2008 setelah mentadbir Selangor selama tiga tahun setengah.

Dalam Khalid berslogan merakyatkan ekonomi, Selangor sekarang berdepan dengan masaalah kenaikkan harga rumah yang tinggi dan naik mendadak akibat salahlaku dan korupsi yang dilakukan oleh pihak tertinggi kerajaan menjual pasir sewenang.

Chua Soi Lek mendedahkan Selangor kini tidak lagi sesuai untuk untuk didiami oleh kumpulan miskin dan menengah tetapi hanya sesuai untuk didiami oleh orang kaya.

Dia menyalahkan harga pasir yang tinggi dan premium pindahan tanah yang tertinggi di Malaysia. Harga pasir adalah RM1,000 se lori berbanding dengan hanya RM400 se lori di Johor.

Ini menyebabkan harga rumah naik mendadak dan pembangunan rumah perlahan kerana pemaju perumah kecil tidak mampu untuk membina rumah-rumah.

Hebat slogan dan janji PR Selangor. Rupanya tidak upaya dikotakan.

Oleh yang demikian, bagaimana Khalid kata dia akan bangunkan rumah harga murah dan sederhana di tapak padang Kelana Jaya yang akan dibangunkan walaupun rakyat tempatan bising.

Kononnya Khalid tak faham lojik tuntutan penduduk. Bukan dia tak faham, tapi wang ringgit dah kaburi matanya. Masyukkk ....untuk poket Khalid Gagap dan CEO PKNS, OSman Omar!!!!

Karnival Sayangi Selangor - Disember 28-31

|1 comments

Karnival Sayangi Selangor yang telah bermula semalam (28-12-2011) dengan begitu meriah sekali.

Pelbagai aktiviti telah sempat dirakamkan buat tatapan umum. It's okay, pembangkang kalau nak tengok gambar-gambar ni pun boleh..even better turun sendiri ke Karnival tu ler..baru terbuka minda pekung korang tu..


Pelbagai lapisan masyarakat membanjiri I-City

Penat berjalan, kaum ibu pakat berehat..

Menarik bukan?

Rugi orang Selangor tak turun..tidak mengapa kerana Karnival Sayangi Selangor ini berlangsung sehingga 31hb Disember 2011. Jadi bagi yang mungkin tidak berkesempatan untuk turun semalam, barangkali anda boleh turun pada hujung minggu ini bersama keluarga anda dan alamilah keseronokan Karnival Sayangi Selangor ini.

Baca seterusnya laporan dari Wadah Kelana Jaya sini.

Hari ini pada pukul 8.30 malam, akan diadakan Tanglung Event dan program ini bakal dirasmikan oleh Dato' Chua Tee Yong. Jom kita serbu !

Rakyat Bersama Barisan Nasional!


Program bantahan roboh Madrasah Salihiah

|10 comments


KEKALKAN GEREJA DIUTAMAKAN, ROBOH MADRASAH DIDAHULUKAN

Nampaknya MB Kedah Azizan bahalol masih degil mahu robohkan berdasarkan keputusan Majlis Fatwa Negeri yang dipersoalkan kesahihan, memandangkan tanah madrasah adalah wakaf khas.


Azizan pun menolak penangguhan meroboh Madrasah. Baca Media Kedah sini.

Bagi membantah tindakan kerajaan PAS Kedah untuk merobohkan Madrasah Salihiah yang berusia lebih 100 tahun tetapi GEREJA_GEREJA berdekatn dikekalkan, ada dua program akan diadakan.

Pada Disember 31hb, satu program Munajat akan diadakan di Madrasah Salihiah. Detail boleh dibaca di Kedah Times sini.

Berikutan hri pada 1hb Januari 2012, satu perarakan bermula dari Madrassah ke Wisma Darulaman dan Istana Anak Bukit akan diadakan bermula pukul 10 pagi.

Harap hebah-hebahkan di blog dan Facebook serta pastikan turun beramai-ramai1

Gerakan 901: Tindakan desperado pasti gagal

|1 comments

Mat Kilau melaporkan AMK bercita-cita untuk kemen jelajah 10 negeri bebaskan Anwar 901:
Siri Jelajah kempen 'Tolak fitnah lawan konspirasi, bebas Anwar 901' telah ke 10 negeri dan akan berakhir pada 31 Disember ini.

Timbalan Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), Mohd Saifullah Mohd Zulkifli, berkata, antara negeri yang terlibat termasuklah Selangor, Kuala Lumpur, Pulau Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan.

Beliau berkata, tujuan kempen diadakan bagi menunjukkan sokongan dan menuntut keadilan kepada penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dilancarkan.

“Kempen bermula 18 Disember lalu bertujuan mengajak rakyat hadir di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bagi menunjukkan sokongan kepada Ketua Pembangkang itu.

"Kempen secara besar-besaran di Twitter, Facebook, dan blog turut berperanan penting sebagai saluran media alternatif untuk membina gelombang kebangkitan rakyat,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian Online hari ini..

Sepenuhnya sini
Belum pun mula, tapi program semalam di Kg Baru hadapi masaalah? Kononnya tiada sokongan dari DAP dan PAS. Itu yang dilaporkan Flying Kick semalam:

Ada perkhabaran yang sampai, malam nanti, sesi ceramah hanya melibatkan PKR dan AMK sahaja. Manakala pemimpin-pemimpin PAS dan DAP pula tidak menunjukkan sokongan. Tanpa sokongan DAP dan PAS terutamanya, Anwar Ibrahim tidak ubah seperti babi panggang yang sudah berulat dan berbau busuk!!!

Momentum untuk mengumpulkan orang ramai bermula di Kampung Bharu malam ini. Kalau PAS dah boikot, bermakna jumlah yang sepatutnya berpuluh-puluh ribu seperti janji-janji Sam Ketot kepada Anwar Ibrahim, akan bertukar menjadi beberapa puluh orang sahaja. Kalau bertambah pun, mungkin daripada pelajar-pelajar universiti yang dibawa oleh Chegu Bard.

Dan kalaulah malam nanti, ianya merupakan satu kegagalan mengumpulkan orang ramai, besar kemungkinan juga Gerakan Bebaskan Anwar 901 juga akan gagal, malah mungkin terpaksa dibatalkan.

Sepenuh di sini
Maka usaha tinggal seperti SMS berikut:

Assalamualaikum, salam sejahtera dan salam hormat...Salam Pimpinan Pusat, AMK & Wanita serta para aktivis dan reformis... Lampiran adalah Badge, Bannner & Risalah untuk kegunaan kempen Bebas Anwar 901. Harap dapat diseleraskan bahan2 ini untuk kegunaan seluruh negara. Bahan-bahan ini adalah hasil perbincangan bersama "Sekretariat Gerakan Bebas Anwar 901" yang diketuai oleh Sdr. Shamsul Iskandar, Ketua AMK dan dianggotai oleh rakan2 pimpinan utama parti, Wanita, AMK, Negeri-negeri, NGO, Aktivis dan gerakan reformis 98... Harap dapat diedarkan dan diseleraskan.... Mohon semua SUK-SUK Negeri edarkan kepada MPN masing2.. Semoga kempen ini dapat digerakkan selaras seluruh negara..

Terima Kasih,

SYED BADLI SHAH B. SYED OSMAN
Setiausaha Kerja AMK Malaysia

Anak Merdeka sini kata sikap Anwar tidak menghormati badan kehakiman:

... tindakan terkini oleh pihak Pakatan Haram khususnya PKR yang mahu mengadakan perhimpunan besar-besaran pada 9 January 2012 depan bertujuan untuk mendesak hakim agar membebaskan Anwar dari kes liwat IInya?

Mengapa mereka tidak memberi ruang kepada badan kehakiman di negara ini untuk membuat keputusan secara bebas sebagaimana yang dikehendaki ramai terutama oleh mereka sendiri sebelum ini? Mengapa harus mengawal dan menyekat kebebasan hakim?
Tindakan desperado seperti ini tidak mudah untuk berjaya. Terutama sekali bila rakyat boleh fikir dan Anwar telah dieri segala peluang untuk bebaskan diri.

SKrip reformasi 1998 dah lapok la Nuar

Wednesday, December 28, 2011

Tok Him sendiri buat laporan polis tengahhari besuk

|8 comments

Selalunya bila Perkasa buat laporan polis, ianya dilakukan oleh pemegang jawtan yang lain atau ahli-ahli Dewan Tertinggi Perkasa. Kali ini Dato Ibrahim Ali sendiri yag akan buat laporan polis.

Bila Presiden Perkasa yang pergi, maka ramailah akan pergi.

Besuk Disember 29hb pada pukul 2:30 petang, Ibrahim Ali diiringi Timbalan presiden, Dato Abd Rahman Bakar akan buat dua laporan polis terhadap ancaman Anwar untuk lakukan huru hara ala Tahrir Square di Mahkamah pada Januari 9hb ketika sebutan keputusan hakim.

Ibrahim ali juga akan buat laporan polis terhadap Ketua Paderi Kristian yang mengatakan pasal 153 mengenai hak keistemewaan orang Melayu/Bumiputera adalah membuli kaum lain.

Ini amat bertentangan dengan semangat perjanjian untuk memberi bukan Melayu kerakyatan dengan syarat menyetujui fasal 153 dan lain-lain fasal mengenai bahasa Melayu, ugama Islam, Raja Melayu, dll.

Semua fasal ini diletakkan demi menjaga keselamatan negara dan kenyataan paderi tersebut berniat menghuru harakan dan menjejaskan keselamatan negara.

LGE guna ancaman paksa MPPP lulus sPICE

|3 comments

Boo Chang meletak jawatan sebagai kaunsilor pada hari Rabu (Dis 14) dengan menjelaskan bahawa faktor tiada ketelusan dalam projek mega Subterranean Penang International Convention and Exhibition Centre (sPICE) antara satu sebab beliau menarik diri.

Mengikut laporan FMT (Dis 15):

“Lim [Boo Chang] said sPICE was a perfect example of how intimidating Guan Eng’s administration can be. Lim also revealed that Guan Eng had used arm-twisting tactics to intimidate councillors, including him, for opposing sPICE.”

Baca:

Boo Chang merupakan kaunsilor di bawah kuota PKR. Hanya beliau berserta Dr Lim Mah Hui – seorang kaunsilor MPPP mewakili NGO – yang cukup bertanggungjawab membantah perjanjian sPICE.

Menurut Boo Chang, ahli-ahli majlis hanya dimaklumkan tentang pengesahan perjanjian di antara MPPP dan Eco-Meridian Sdn Bhd (anak syarikat SP Setia Bhd) dua hari sebelum ia ditandatangani.

Permintaan beberapa orang kaunsilor supaya diberikan salinan kontrak sPICE tersebut untuk dikaji telah ditolak oleh pengerusi MPPP, kata Boo Chang.

“Until I resigned yesterday, the councillors have not received the copy, which they are entitled to.

“All these interference in council’s autonomous position reflect the state government abusive attitude,” tambahnya lagi.

Hanya dua orang sahaja, iaitu Lim Boo Chang dan Dr Lim Mah Hui, di kalangan 24 orang ahli majlis – 10 DAP, 8 PKR, 2 PAS dan 4 NGO – yang melahirkan rasa waspada mereka.

Amalan DAP yang kerap mengeluarkan perintah tutup mulut sememangnya sudah diketahui ramai; gag order terbaru berjaya membungkam pertelingkahan Godfather lwn Warlord parti kuku besi itu.

Sumber: http://aliran.com/6524.html

Dr Lim Mah Hui seseorang sahaja yang berupaya mengiyakan (atau menidakkan) dakwaan-dakwaan yang menyelubungi sPICE.

Bukankah ianya beliau sendiri yang menceritakan perkembangan mengenai floodgates dibuka?

Bagai empangan pecah, pulau pitis dibanjiri para pemaju hartanah.

Lantaran memperolehi peluang-peluang yang tidak dikecapi sebelum ini, mereka ligat membina di sebanyak mana kawasan perumahan yang terdaya dalam jangka sesingkat yang mungkin. Kesannya garis-garis panduan bagi mewujudkan pembangunan lestari (sustainable) diingkari.

Sebagai contoh, pemaju sPICE mendapat layanan istimewa ‘additional densityyang mengizinkan syarikat berkenaan melanggar had kepadatan bilangan unit rumah setiap satu ekar.

Dakwaan NGO-NGO bahawa kontrak sPICE berat sebelah serta merugikan telah disusuli saman tuntut perjanjian tidak sah yang dikenakan terhadap ketua menteri Pulau Pinang, MPPP dan Eco-Meridian.

Dengan developer besar diberi laluan mudah, dan tanpa proses pengawasan mantap oleh badan-badan berkanun yang bebas dan berdikari, maka tidak mustahil malapetaka memirip kepada tragedi Highland Towers boleh berulang.

Bekas kaunsilor MPPP Lim Boo Chang menceritakan tentang sikap main kasar (“abusive attitude”) kerajaan DAP Pulau Pinang, dan “intimidasi” serta “arm-twisting” (perbuatan mengancam dan memaksa) yang dilakukan oleh pentadbiran Guan Eng.

Sementara itu, blog-blog yang kritis terhadap DAP digodam berkali-kali (dakwaan blogger Stop The Lies) manakala akaun e-mel peribadi blogger yang kritis terhadap Guan Eng juga pernah dipecah-masuk.

Petikan dari Helen Ang sini

Nga Komeng acah aje, tiada saman untuk Sekupang Dua

|3 comments

Sebelum itu, The Unspinners sudah tersilap kredit dalam isu kontrak longe suit Nga Kor Meng. Bukan blogger MIC yang dedahkan isu itu tapi blogger Sekupang Dua yang lakukan.

Nga Kor Meng sudah cabar Sekupang Dua untuk membuat laporan SPRM. Itu telah dilakukan. Langsung Nga buat kenyataan akan saman Sekupang Dua untuk menutup malunya.

Dia ingat Sekupang Dua akan gentar dan takut dengan ugutan saman. Tetapi tidak!
Sekupang Dua akan pacak dirinya dari pukul 10 pagi tadi di depan pintu DAP Perak yang bertempat di Medan Istana menunggu Nga menyerahkan writ saman kepadanya.

Pejabat DAP Perak hanya di luar bangunan SUK Perak dan Dewan Undangan Negeri. Isnya berdekatan dengan firma guaman sepufu Nga, Ngeh & Company.

Berdekatan adalah kedai tailor Ethan & Ethan kepunyaan isteri Nga. Begitu strategik sekali kedudukan kedai tersebut untuk terima tempahan dari ADUN dan Exco DAP.

Syabas Sekupang Dua. Ugutan Nga adalah taktik basi DAP untuk menakut-nakutkan agar hak rakyat untuk mengetahui penyelewengan dinafikan.

Sayang Nga dah tersalah orang dan cara. Ini bukan cara nak halang rahsianya terbongkar!

TERKINI: Nga Komeng tak kasi. Cuma mintak alamat, tak samanlah tu....

Belia lihat Najib "cool"

|4 comments

Dapatan awal satu kajian menunjukkan 70 peratus responden yang terdiri daripada golongan belia kini berasa lebih dekat dengan kerajaan berikutan langkah yang dilaksanakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam mendekati golongan itu.

Tinjauan terhadap belia melalui kajian yang dijalankan sejak 2010, berpendapat mereka menyambut baik penggunaan media sosial interaktif oleh Najib yang membolehkan golongan ini menghubungi Perdana Menteri secara langsung untuk memberi pendapat, idea dan juga kritikan mengenai pelbagai isu.

"Hasil kajian saya mendapati 70 peratus belia menyokong kerajaan kerana mereka seronok dan suka dengan pendekatan yang dilakukan kerajaan menerusi program-program yang dirangka.

"Itu adalah kuncinya untuk kerajaan mendekatkan diri dengan belia," kata pensyarah Sains politik di UiTM (Universiti Teknologi Mara) Dungun (Terengganu), Che Hamdan Mohamed Razali baru-baru ini.

Selain pendekatan melalui media sosial, katanya responden yang terdiri daripada golongan berusia antara 18 dan 40 tahun serta daripada pelbagai bidang pekerjaan termasuk pelajar, profesional hingga nelayan dan petani, berpendapat kerajaan pimpinan Najib juga kini lebih terbuka.

Rata-rata responden mengakui sedar akan inisiatif kerajaan Barisan Nasional (BN) yang semakin banyak melibatkan belia dan kepentingan mereka dalam merangka sesuatu program seperti rumah mampu milik untuk belia baru bekerja, bantuan kepada usahawan muda dan kemudahan melanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.

Mereka menghargai sekecil-kecil usaha seperti Perdana Menteri duduk bersila bersama belia di jalan raya untuk menonton siaran langsung perlawanan bola sepak, menganjurkan banyak kegiatan seperti futsal dan rancangan membina satu gelanggan futsal bagi setiap mukim.

Jadi adalah tidak benar jika dikatakan golongan belia suka menentang kerajaan dan 'anti-kerajaan' seperti yang cuba ditonjolkan pembangkang yang membawa belia ke jalan raya untuk berdemonstrasi dan bertindak tidak hormat terhadap pemimpin?

Baca sepenuhnya di Teganuku sini


Yang tak suka hanya mahasiswa pro-Mahasiswa, SAMM dan Adam Adli saja. Demo ni dah diresapi asap ganja dari kumpulan Universiti Bangsar Utama dan dionanikan sajak perjuangan yang penuh angan-angan kosong.

Demo ni satu hari akan jadi seperti dalam gambar berikut:


Kalau PM boleh dekati dan disayangi belia, tak akan pemimpin-pemimpin UMNo dan BN dari atas sampai ke bawah tak boleh dekati mereka?

Jom lepak di I-City Shah Alam 28-31 Disember!

|0 comments

Jom ke Karnival Sayangi Selangor bermula hari ini 28hb ke 31hb. Ada pelbagai program menarik untuk belia-belia. Baca kedua-dua pamphlet ini.

SHAH ALAM 26 Dis. - Barisan Nasional (BN) Selangor akan menganjurkan karnival empat hari bertujuan menyemai semangat 1Malaysia dalam kalangan masyarakat di i-City dekat sini mulai Rabu ini (28 Dis).

BN negeri telah menyusun pelbagai aktiviti berasaskan kekeluargaan terutamanya bagi belia di karnival bertemakan 'Karnival Sayangi Selangor .Karnival ini adalah penutup kepada semua program yang diwujudkan dan dilaksanakan oleh Barisan Nasional Selangor tahun ini demi manfaat penduduk di negeri ini.

Matlamat majlis ini adalah untuk mewujudkan kesedaran dan persefahaman dalam kalangan masyarakat umum mengenai pelbagai program pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual menghadiri majlis itu dan potret gergasi Perdana Menteri (Najib) yang dibentuk daripada gambar pelbagai wajah penduduk Selangor akan turut diserahkan kepada Najib pada majlis berkenaan.

KLPOS

Tanpa bayaran, Ummi Hafilda ditabal Srikandi Silat Seni Gayung

|1 comments

Jika Anwar membayar RM10,000 untuk ditabalkan Khalifah dan Imam Besar Silat Gayung Pesaka Malaysia. Ummi Hafilda pula dianugerah Srikandi Pertubuhan Silat Seni Gayung Malaysia (PSSGM).

Berikut berita Utusan Malaysia:

ALOR SETAR 26 Dis. - Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia (PSSGM) menganugerahkan Ummi Hafilda Ali sandang srikandi di atas perjuangan ikhlasnya menegakkan kebenaran.

Ibu Gayong Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia, Datin Faridah Abu Johan berkata, pihaknya bangga kerana dapat menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang sentiasa bersemangat seperti Ummi Hafilda.

"Kita tidak mahu orang seperti lalang dan kita nampak Ummi Hafilda ikhlas dalam perjuangannya.

"Sandang srikandi ini memang wajar dianugerahkan kepada Ummi Hafilda agar dia terus berjuang demi negara," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah Kejohanan Pencak Silat Kebangsaan Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia di Sekolah Menengah Teknik Alor Setar di sini semalam.

Faridah berkata, pihaknya akan terus menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang berjuang demi negara.

Dalam pada itu, Ummi Hafilda berkata, dia terharu dan bangga dengan anugerah daripada Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia.

Katanya, sandang srikandi itu menjadikan dia lebih bersemangat untuk menjelajah negara bagi memberi penerangan mengenai mereka-mereka yang menjadi pengkhianat negara.

"Saya bersyukur akhirnya perjuangan saya selama 14 tahun menegakkan kebenaran diterima ramai.

"Banyak lagi perkara yang perlu dilakukan dan saya akan terus berusaha menyelamatkan negara daripada pihak yang ingin memusnahkannya," jelasnya....
The Unspinners hanya teringat Ummi berentap ceramah berdepan dengan Anwar Ibrahim di Kerdau. Cabut Anwar Ibrahim dan disambut dengan hujan bontot ayam.

Mana Ummi akan berentap dengan Anwar sebelum dia dihukum kerana main bontot?

Tuesday, December 27, 2011

Pokok Sena mahu wakil rakyat cerdik?

|6 comments


Penduduk Pokok Sena ramai yang meminta Dr Mashitah bertanding di Parlimen Pokok Sena dan sedia memastikan Dr Mashitah akan menang pada PRU 13.

Mungkin berita ini agak mengejutkan Mahfuz,kerana sebelum ini PAS kata UMNO bahagian Pokok Sena ada masalah dalaman dan mudah PAS menang PRU 13 ni. Kerana itu kemungkinan Dr Mashitah akan bertanding di Pokok Sena..

Dr Mashitah memang layak bertanding di sana, ramai yang menyukainya, dan juga dia adalah anak tempatan dari keluarga kuat UMNO di cawangan Alor Malai
serta mempunyai pendidikan tinggi dari segi agama dan pengalaman.

Bak langit dan bumi kalau kita nak bandingkan akademik Mahfuz Omar dengan Dr Mashitah.

Sekiranya kehendak suara rakyat Pokok Sena didengari Presiden parti, pasti Dr Mashitah layak bertanding di Pokok Sena.

Kami dari Blogger Media Team Kedah akan support sepenuhnya walaupun siapa pun calon di Pokok Sena, tapi dari apa kami dengari ramai penduduk di situ mahukan Dr Mashitah.

Media Kedah

Suhaimi dan Dr Mariah tak "perform"!

|1 comments


SHAH ALAM. - Seramai 60 Penduduk Jalan Bukit Kemuning, Kampung Batu telah berhimpun tanda protes terhadap 2 wakil rakyat Pakatan Rakyat mewakili kawasan mereka.

Menurut salah seorang penduduk yang terlibat, demonstrasi ini tercetus akibat daripada rasa tidak puas hati mereka terhadap tindakan Ahli Parlimen Kota Raja Dr. Mariah Mahmud dan ADUN Sri Muda yang tidak menunaikan janji untuk turun padang menyelesaikan beberapa masalah yang dibangkitkan penduduk setempat.

Beberapa masalah yang berlaku termasuklah isu masalah banjir dan infrustruktur termasuklah pembinaan jalan raya telah dijanjikan 2 wakil rakyat ini akan diselesaikan selepas kempen Pilihan Raya Umum yang lalu.

Akan tetapi sehingga hari ini masalah tersebut berlarutan tanpa sebarang maklum balas dari pihak 2 wakil rakyat tersebut.


Mereka turut mendakwa masalah banjir terutamanya telahpun dikenalpasti dan dibentangkan kepada wakil rakyat semasa PRU12 yang diantaranya berpunca daripada longkang yag sempit, tidak teratur menyebabkan saluran air hujan tidak dapat mengalir dengan lancar.

"Apa yang menyebabkan kami semakin berang adalah kesan permasalah yang berlaku menyebabkan berlakunya masalah yang mengundang bahaya kepada penduduk termasuklah serangan serangga berbisa dan ular," kata salah seorang penduduk tersebut.

Mereka juga menuntut janji ADUN Sri Muda yang akan melakukan penstrukturan semula beberapa kemudahan infrustruktur seperti pembangunan perumahan, perusahaan dan pengurusan sampah yang sekian lama tidak beroperasi dengan baik.

Laporan pihak polis turut dibuat atas dakwaan berlakunya penyelewengan tugas dari ADUN dan MP terbabit.

Demonstrasi ini turut menyebabkan berlakunya insiden perrgaduhan melibatkan kumpulan yang didakwa Penyokong Pakatan Rakyat dengan penduduk tersebut. 3 buah peronda polis telah dikerah untuk mengawal keadaan - KL Pos

Anwar disambut sebagai Khalifah, Imam Besar dan Panglima LGBT pada Jan 9

|4 comments

Ingat apakah sebab Anwar mahu tunjuk-tunjukkan dirinya sebagai Khalifah dan Imam Besar Seni Silat Gayung Pesaka Malaysia dari Kedah?

Title itu sebenarnya tidak mnunjukkan apa-apa melainkan hanya sebagai penghormatan saja. DIa bukan sebahagian dari organisasi silat pun.

Mungkin besar dia bayar duit dan mereka berikan title untuk megisikan keperluan. Difahamkan anwar dah pegang Pengerusi silat ini Cikgu Majid. Baca kisahnya di KeKL sini.

Siapa dua Ketua bahagian UMNO yang sedia terima Anwar dalam persatuan silat ini dan biar saja Anwar hentam UMNO semasa dalam ucapan???

Berbanding dengan arwah Tun Razak atau Dato Harun sebagai khalifah Silat Gayung Malaysia yang original, Anwar bukan seperti mereka yang memang sebahagain dari organisasi silat gayung pimpinan Dato Meor Abd Rahman.

Anwar memerlukan hubungan dengan organisasi silat untuk tunjukkan dia pun masih diterima sebagai Melayu oleh masyarakat Melayu walaupun rata-rata dia panggil pengkhianat bangsa.

Keduanya, ianya untuk menunjukkan kekuatan untuk berentap. Bagi tujuan psikologi, dia mahu tunjuk dia ada orang-orang silat untuk berlawan baginya, bukan pihak lawan saja yang diketahui ada banyak organisasi silat di belakang.

Bezanya orang ada ilmu silat simpan-simpan dan tidak tunjuk-tunjuk, hanya guna bila masa dan keperluan timbul. Tapi anwar perlu tunjuk-tunjuk. Sebabnya dia tahu AMK, SaMM, AIC, atau apa saja NGO dalam kumpulan dia semua hanya pandai silat mulut tapi LGBT belaka.

Langsung tdak menakutkan pihak lawan walupun ramai mana. Itu sering dia tewas dalam permainan psikologi ini.

DIfahami Anwar akan guna pesilat-pesilat ini di luar mahkamah pada Januari 9hb. Rancangannya adalah untuk beratur diluar mahkamah dan bersalam menyambut Anwar masuk ke mahkamah.

Ini adalah permainan psikologi "show of strength: untuk naikkan semangat "Gerakan bebaskan Anwar 901".

Jika ini yang mahu ditunjukkan Anwar dengan media luar negara ada bersama, ia akan "backfire". Anwar akan kelhatan sebagai aggressor. Dia akan dilihat sebagai kepala samseng dan bukan Khalifah, Imam Besar dan Pahlawan Persilatan. Malah dia akan dilihat sebagai Khalifah, Imam Besar dan Pahlawan Pejuang LGBT!

Kalau anwar mahu tunjuk dirinya lebih kuat dari pihak berkuasa dan mahkamah, imejnya tidak akan kelihatan sebagai victim yang dia mahu tapi sebagai orang yang tidak menghormati undang-undang.

Macam mana nak tadbir negara kalau tidak tahu hormat undang-undang? Mahkamah dah bagi keistimewaan pada Anwar termasuk lebih 50 kali penangguhan, apa lagi dia mahu konspirabasi dan berdalih???

Kau memang gay main bontot dan dari mereka yang engkar pada tuhan dari zaman nabi Lot.

Roadshow Anwar 901 ambil risiko kesihatan untuk mobilisasi LGBT dengan kurang peruntukan

|4 comments

Nampaknya usaha Anwar untuk mengumpulkan LGBT Seksualiti Merdeka ke "Kempen Bebas Anwar 901" tidak mendapat sambutan dari para LGBT di Klang Valley.

Tiada sebab rasmi diperolehi tapi dari apa yang diselidek dari mak nyah-mak nyah yang cari makan di Jalan Sultan Ismail berdekatan Beach Club, ramai menganggap ianya usaha yang membuang masa.

Buat apa mereka pergi jika peguam-peguam Seksualiti Merdeka kata anwar sendiri tidak serius mahu pertahankan diri di mahkamah. Ada kata Anwar tiada bukti dan saksi, kini berharap untuk bebas dengan hanya bermain teori konspirasi saja.

Ditambah lagi kata mereka, ramai anak-anak ikan yang akan menjauhkan diri setelah melihat cara biadap yang ditunjukkan SaMM. Kebanyakkan anak ikan tahu ahli2 SaMM tahu Anwar rosak moral tapi masih secara rasmi mempertahankan apa saja Anwar.


Maka satu usaha untuk memobilasikan gay-gay satu negara sedang diusahakan. Fokus Awnar adalah mendapatkan sokongan dari masyarakat LGBT kerana perjuangan Anwar ini berkait rapat dengan perjuangan kaum LGBT untuk menuntut hak mengikuti cara hidup LGBT, khsusnya gay.

Bagi yang bukan LGBT tak perlu datang ke roadshow mereka khususnya yang di Kg Baru pada masa terdekat ini. ditakuti penyakt kelamin merebak.

Mutakhir ini sokongan sudah berkurangan dan bantuan kewangan mula kecairaan. Maka pihak jawatankuasa mobilisasi terpaksa lebih strict dalam membahagikan peruntukan. Mereka menuntut senarai nama diberi dahulu sebeum peruntukan diberi.

Semua risalah dan kain rentang akan diselaraskan. Dalam eri kata lain tiada peruntukan untuk pihak-pihak luar buat risalah dan kain rentang. Mereka akan siapkan di KL dan edarkan ke sstesyen bas, masjid dan surau.

Peserta diminta pakai baju hitam dan reben putih (lambang adil tahun 98) mengikut design yang ditetapkan tapi belanja sendiri.


Sebagai countdown ke Januari 9hb, satu road tour ceramah akan diadakan dari Disember 27 ke Januari 8hb. Belanja dipertanggungjawabkan kepada penganjur tempatan.

Jadual yang kami prolehi adalah berikut:

27 Dis - Kuala Ketil & Sg Petani, Kedah
28 Dis - Kg Baru, KL
29 Dis - Langkawi, Kedah
30 Dis - Taman Melati & PJ Selatan, Selangor
31 Dis - IOI Mall, Puchong
01 Jan - Melaka
02 Jan - Negeri Sembilan
03 Jan - Ledang & Muar, Johor
04 Jan - Tampin, Negeri Sembilan dan Bukit Katil, Melaka
05 Jan - Bentong & Balok, Pahang, Dungun & Kuala T/ganu, Terengganu, Pasir Puteh & Machang, Kelantan
06 Jan - Lembah Pantai & Kelana Jaya, KL
08 Jan - Bukit Segambut dan Kg Baru, KL


Harap pihak Kementeriaan Kesihatan memberi amran kepada rakyat tempatan supaya menjauhi dari perhimpunan yang boleh menyebarkan penyakit kelamin yang bahaya seperti HIV, AIDS, Syplis, dll.

Mirror miror on the wall ...DAP's corruption made Malaysia's CPI fall

|5 comments

Immediately upon the announced downgrading of Malaysia's ranking of it's Corruption Perception Index (CPI) to 60 for 2010 from 56 the previous year by Transparency International (TI), DAP was swift to point at the Barisan Nasional Government.

Many parties have questioned the method of measuring corruption level based on perception and the restricted sampling to only 12 respondents from the expatriate business community.


These expatriate are likely to form their opinions from English media and not from the local vernacular papers and Malay language official reports. Their negative perception could have been built from left leaning spinning reports of Malaysiakini, Malysia Insiders and Malaysia Today.

The major weakness of CPI is that it is manipulatable by sentiment and politics as indicated by the poor position in previous years. How else could we rate the CPI when even Teoh Beng Hock’s suicide became a major point of consideration?

The CPI does not reflect statistics on incidents of corruption, and effectiveness of the result of effort to combat corruption. Read more this analysis by blog
Imrite here.


Refer to the table here and ask: How could Malaysia's position be more inferior to countries like Saudi Arabia and Jordan, which do not even disclose their work? It applies also to other Arab coutries like Oman.

Does it make sense that war torn Rwanda is less corrupt than Malaysia?


Our MACC had apprehended a Singaporean bribing our police and when extradited to Singapore, he was released. Does Singapore deserve the 5th place or they deserve it just because their media says so. The media in Singapore is so free that they report just about everything, I’m sure the expatriates there would agree with me, no?

Transparency International is made up of one clever lot, aren’t they?

In his latest posting here, blogger RBF made an interesting observation. Malaysia's position on the CPI was bad during the years of 2009-2011.


From the years of 2001 to 2004, Malaysia's position was within the ranking of 36 to 39, moving up or down by within 4 ranks. For the years 2004 to 2007, it fell from 39 to 44, a mere 5 ranks.


But, for 2008 to 2011, it started at 47 to end at the latest of 60, 13 rank drop. Co-incidently, those were the years several states with important national economic centres, like Selangor and Penang, fell to Pakatan.

The CPI is based on perception of corruption on the whole country and not focus only on the Federal government. During that period, the significant undeniable change in the administration of the country is the role of opposition parties in state administration.

Penang is adminstrated under the full control of DAP. While Selangor is a coalition Government with DAP's strong influence quite visible in the exco line-up and control the State Assembly.

Food for thoughts: Shouldn't that imply that corruption is on the up since DAP's role in the state administration becomes more significant?

Is it not true that Teoh Beng Hock was being investigated for alleged widespread corruption with the DAP and among DAP elected reperesentatives in Selangor?

Malaysians seem to forget why Teoh Beng Hock was at the Selangor MACC building in the first place. What was he being investigated for? What happened to the DAP assemblyman’s corruption case?

PKR Division head, Boo Chang left the party to join Barisan Nasional. He resigned in protest to Penang Chief Minister, Lim Guan Eng awarding the sPICE project without open tender.

If that is not convincing, look at the rate Penang Development Corporation (PDC) is selling land to private developers. Sales of land gives only one-off benefit to the state as compared to previous arrangements where PDC took part as a joint venture partner.

Selangor's State Economic Development Corporation (PKNS) has transformed itself from a developer of houses for low to medium income rakyat to be a commercial developer building high end condominiums, bungalows and high profit margin developments.

Their humble corporate office is sold, and PKNS is renting offices while the new corporate office is undergoing construction.

As in Penang and Selangor, construction and development industry is the breeding ground of corruption, dirty money laundering, gangsterism and abuse of power.

The issue of exorbitant pay and fees to management and consultants have already made headlines.

Interestingly, although the DAP was only in control of the Perak state government for a couple of months after the 2008 general elections, fresh cases of corruption and abuse of power have emerged.

The loud and controversial DAP Secretary for Perak, Nga Kor Meng is currently quiet and under pressure from the recent expose by an MIC blogger that his wife was awarded contract to provide lounge suit for state immediately upon DAP takeover of Perak Government.

In just less than a year, what else could have been done by DAP’s holier than thou leaders in Perak?

RBF's observation has merit and it looks the three fingers are pointing back to the perpetual accuser of corruption.

Maybe DAP chairman Karpal Singh knows more than this.

Karpal should speak out on the spread of this cancer in DAP which is seriously affecting Malaysia’s image in the eyes of the world.

CPI is afterall about perception.
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)