Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, April 30, 2011

Dengan terbuka Cina bincang kepentingan politik bersama

|35 comments

Sebuah Forum After Sarawak Election - "The Impact on Coming General Election" telah diadakan pada jam 2 ptg Khamis 28hb lepas di Dewan Serbaguna Chai Leng Park, Perai.

Forum ini dianjurkan oleh akhbar berbahsa Cina, Kwong Wah Jit Poh (KWJP) dan disertai oleh wakil dari DAP, PKR, Gerakan dan MCA. Adakah Melayu PKR dan PAS ada nampak?

Seramai lebih kurang 850 orang hadhir yang mana terdiri dari ahli-ahli dan penyokong-penyokong parti DAP, MCA dan Gerakan.

Forum dalam bahasa Cina ini dikendalikan oleh Lim Seong Eng, Chief Editor KWJP dan ahli panel forum terdiri dari empat orang ahli panel - Chong Eng (wakil DAP), Eng Hiap Boon (wakil MCA), Dr Thor Chong Gee (wakil gerakan) dan Law Choo Kiang (wakil PKR).

Pada keseluruhnnya wakil Pakatan Rakyat menyatakan kemenangan di Sarawak baru-baru ini adalah atas faktor kesedaran rakyat yang mula menolak Barisan Nasional.

Manakala, wakil BN menekankan mereka akan terus memberi tumpuan kepada usaha untuk memenangi semula hati masyarakat terutama sekali kaum Cina dan mempertahankan kerajaan BN. Hujah yang agak standard dan kurang meyakinkan.

Walaupun Majlis agak sederahana saja sambutan, kedua-dua pihak sebenarnya memperjuangkan kepentingan kaum Cina atas alsan keadilan. Seolah-olah kaum CIna adalah kaum marginalised dan mundur.

Ternyata sekali, tiada dalam hujah dan perbincangan yang memikirkan akan masaalah, kelemahan dan kepentingan kaum lain.

Nampaknya kaum Cina sudah jelas mula membina semangat 1Cina. Kenapa bila Melayu mahu bersatu dan Pribumi mahu bersatu, mereka panggil rasis?

Nampaknya kaum Cina bersikap macam kaum penindas dan pengongkong kaum lain.

Kaum Cina enggan melihat kaum lain sama rata maju dan makmur seperti kaum Cina. Adakah apabila kaum lain makmur, kaum Cina akan jatuh miskin dalam zero sum game?

Azmin akan haramkan Perkasa bila PR perintah

|21 comments

KUALA LUMPUR 29 Mei: Azmin Ali hari ini mengecam Pertubuhan Pribumi Perkasa di bawah pimpinan YB Dato Ibrahim Ali dengan menyifatkan bahawa Perkasa adalah pencacai atau agen kepada UMNO yang kini telah di tolak oleh rakyat, sambil berjanji bahawa Perkasa akan di haramkan jika Pakatan Rakyat berjaya ke Putrajaya.

Dengan nada menyindir beliau berkata bahawa Perkasa kini di pimpin oleh seorang tokoh “berwibawa didalam dunia”, sambil membandingkan kekeliruan rakyat yang di bawa oleh UMNO melalui Presidennya Dato Seri Najib Tun Razak ia ini Satu Malaysia dan Perkasa kini membawa perjuangan “satu Melayu’.

Sambil berkata jika dirinya dan PKR (Parti Keadilan Rakyat) berjaya ke Putrajaya Pertubuhan Pribumi Perkasa akan di haramkan kerana beliau beranggapan bahawa Perkasa boleh menjahanamkan keharmonian masa hadapan negara.

“Perkasa merupakan satu pertubuhan perkauman yang tidak membantu pembangunan negara hanya tahu memainkan sentimen perkauman yang boleh menghancurkan orang meayu dan juga kaum kaum yang lain” kata Azmin Ali.


Beliau berkata demikian dalam ceramahnya di Bandar Baru Ampang malam tadi yang turut di hadiri oleh YB Tien Chua, YB Zuraidah Kamarudin,YB Kassim Abd Aziz yang mana Dato Seri Anwar Ibrahim adalah penceramah utamanya.

Beliau turut juga menyentuh isu Kampong Sungai Putih di Bukit Belacan Ampang yang dikata tidak mendapat pembelaan dari orang UMNO dan Barisan Nasional yang sudah hampir 30 tahun dan mahu Perkasa menjawab dan bertindak “30 tahun orang Melayu tunggu dan saya mahu perkasa jawab, ini Perkasa kepala bapak kamu” dengan nada marah dan disambut oleh para hadirin yang memenuhi Dewan Nusa Bakti, Bandar Baru Ampang.

Sambil memuji YB Zuraidah dan YB Kassim kerana berjaya menyelesaikan masalah kampong, Azmin Ali berkata tidak sampai satu tahun kedua YB tersebut berjaya mendapatkan hak milik untuk orang melayu di kampong tersebut.

”Mana Perkasa? Perkasa sebenarnya adalah Perkosa, Perkosa hak Melayu, rampas hak Melayu tendang orang Melayu”.

Beliau juga menyeru para hadirin untuk memberi sokongan kepada dirinya dan Parti keadilan Rakyat agar dapat memasuki Putrajaya supaya dapat menghentikan kezaliman yang didakwa dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional dan UMNO hari ini terhadap Anwar Ibrahim dan memberi jaminan bahawa mereka akan tetap mempertahankan keadilan didalam menjaga hak kaum kaum yang lain.

Perkasa

Kenapa DOng Zong tak diharamkan? Kenapa Militin Islam tak diharamkan? Kenapa Hindraf tak diharamkan?

Kerana Azmin adalah anti Nasionalis dan perosak alif ba ta.!

PAS/PKR sedia ditunggang DAP untuk perintah Johor

|11 comments

The translation:

70 Peratus Pengundi Cina Telah Berubah Haluan:

Pakatan Rakyat Merintah Negeri Johor Bukan Impian Lagi:
ADUN Sungai Abong

18hb April: Muar, ADUN Pas Sungai Abong Sheikh Ibrahim Salleh berkata, pertambahan kerusi DUN parti pembangkang di negeri Serarak berlipat ganda, kelihatan pengundi Cina di kawasan bandar dan pengundi kaum Iban di kawasan pendalaman telah menunjukkan mereka mahukan perubahan.

Jika pengundi Melayu juga mahukan perubahan, ia akan memberi satu kekuatan kepada parti pembangkang, dan parti pembangkang akan berjaya memerintah kerajaan pusat.


Gambar fail: dari kiri ialah YB Dr Hj Sheikh Ibrahim Salleh (ADUN Sungai Abong), YB Er Teck Hwa (Ahli Parlimen Bakri), YB Gwee Tong Hiang (ADUN Bentayan) dan YB Dr Hj Mohammad Taslim (ADUN Maharani).

Beliau berkata, orang-orang Cina di Sarawak menyokong parti pembangkang, kerana mereka semua faham, negara kita perlukan sebuah parti pembangkang yang kuat bagi mengawasi dan imbangi kuasa kerajaan yang seperti diktator itu.

Beliau berkata demikian malam semalam pada 2000 penduduk kampung semasa adakan seminar politik di Parit Besar kampung Air Hitam Muar.

Dalam majlis itu ucapan juga dibuat oleh pengerusi PKR Wan Azizah, dan Pengerusi Jawatankuasa Pakatan Rakyat negeri Datuk Chua Jee Ming, yang turut hadir ialah ahli Parlimen Sungai Petani En. Johari, dan Timbalan Presiden PKR Chua Tien Chiang.

Sheikh Ibrahim Salleh berkata, jika ada 70 peratus pengundi Cina di negeri Johor berpaling tadah dan menyokong Pakatan Rakyat, ditambah lagi sokongan dari lain-lain kaum, Pakatan Rakyat akan dapat tewaskan benteng BN, dan memerintah kerajaan negeri Johor, itu bukan satu impian.- Nanyang Siang Pau

Petikan dari blog Yang Merah Itu Saga

N.Ajis ketuai solat hajat di rumah Anwar malam ini

|32 comments

Satu SMS tersebar berbunyi:

Majlis solat hajat & bacaan yassin menangkis tohmahan jahat video seks terhadap DSAI yang akan dipimpin oleh YAB Tuan Guru Nik Abdul Aziz akan diadakan pd hari sabtu (30.4.2011) jam 7 mlm di rumah DSAI Bukit Segambut KL. Bermula dgn solat maghrib, bacaan yassin, solat isyak, solat hajat dan diikuti ceramah oleh pemimpin2 PR. Sila bawa sejadah bersama. Tlg panjangkan sms ini kpd sahabat2 seperjuangan.
Alhamdulillah, buat lagi banyak-banyak solat hajat.

Setiap solat hajat PAS dan dipimpin N.Ajis Tok Guru sesat tidak memakbulkan apa-apa , malah kebenaran mengenai Anwar lagi terserlah dan kesesatan PAS lagi ternyata di mata rakyat.

Baguslah buat lagi banyak-banyak solat hajat.

Ya Allah, mohon selamatkan Malaysia dari pemimpin yang tidak bermoral dan sesat akidah.

PKR akan ditendang keluar ibupejabat

|5 comments

Satu satu bala menimpa Anwar sejak macam-macam solat hajat yang diadakan untuk selamaytkan anwar dari kes liwat.

Sekarang Anwar sedang pening berhadapan dengan kes zina dengan pelacur. Sebelum ini dia nak dapatkan 2/3 kerusi DUN Sarawak tapi hanya dapat 3 kerusi.

Kini dia berhadapan dengan tekanan dari Soh Chee Wen atau John Soh yang sebelum ini adalah pembiaya PKR. John Soh adalah tuan punya bangunan di Tropicana, Shah Alam yang digunakan PKR sebagai ibu pejabat.

John Soh telah meninggalkan beliau ekoran dari perbalahan yang bermula apabila PKR mengenakan tindakan disiplin ke atas 12 orang Ketua Cabang Sabah yang menyokong Jfry Kitingan. Beliau minta campurtangan Anwar tetapi dia enggan membantu dan tidak lakukan apa-apa untuk melayan kegilaan kuasa Azmin.

Sejak itu, beliau telah mengalih sokongan kepada Zaid Ibrahim dan telah mengarahkan pejabat bangunan tersebut dikosongkan untuk beri laluan kepada parti 'KITA' yang mana Presidennya ialah Zaid.

John Soh adalah juga financier kepada Raja Petra ketika dia berada di London.

Selama ini Anwar berlakun sakit pinggang

|8 comments




Sakit pinggang ... boleh ngenjut hebat?

Blogger ... suara rakyat usah dipinggirkan

|1 comments

Memetik laporan Perak Today sini, "era ”kerajaan tahu semuanya” sudah berlalu dan kini kerajaan perlu mengetahui pandangan serta kritikan para penulis blog yang mewakili masyarakat Malaysia."

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memberitahu dalam ucaptama beliau pada Persidangan Penulis-penulis Blog Rantau Malaysia-Asean Pertama bahwa pandangan mereka perlu diambil kira, terutama yang bersifat membina.

Hubungan baik perlu terbina antara kerajaan dan kumpulan penulis blog. Jelas beliau, kerajaan tidak pernah gentar dengan kewujudan penulis blog sebaliknya menjadikan pandangan serta idea dari mereka sebagai input dalam proses penambahbaikan petadbiran negara.

Malah katanya, hubungan baik itu membolehkan kerajaan mendapat input-input secara terus dari masyarakat pelbagai peringkat yang menjadikan blog sebagai saluran berkongsi pendapat.

Sementara itu, Tun Dr Mahathir dalam ucapan penerimaan perlantikan sebagai Penaung berkata, rakyat dilihat menjadikan blog sebagai saluran alternatif untuk mendapat maklumat selain menjadikan medium itu untuk berkongsi pendapat serta kritikan mengenai sesuatu isu yang dibawa oleh penulis.

Katanya yang dilaporkan Perak Today sini, fenomena masyarakat sekarang yang lebih cenderung menggunakan saluran siber seperti facebook dan tweeter selain blog untuk berinteraksi dan berkongsi pendapat adalah kerana ia merupakan cara terpantas untuk mendapatkan maklumat tentang sesuatu perkara.

Tun Mahathir turut menegur media arus perdana dalam negara yang seolah-olah tidak bersedia untuk mengkritik kerajaan.

Jelas beliau, media arus perdana haruslah sesekali menjadi pengkritik kerajaan dan bukanlah menyokong membuta tuli apa jua agenda pentadbiran yang direncanakan. Amalan menapis berita sendiri memberi persepsi salah seolah-olah berita ditapis oleh kerajaan. Akibatnya kerajaan mendapat pandangan yang berat sebelah tentang apa yang dimahukan oleh rakyat.

Dr Mahathir turut menyeru masyarakat serta pemimpin negara juga tidak seharusnya meminggirkan pendapat dan kritikan golongan ‘blogger’ ini kerana mereka merupakan antara medium alternatif dalam usaha memantapkan pentadbiran negara.

Beliau juga menasihati ‘blogger’ atau penulis blog supaya memberi layanan yang adil kepada kerajaan dan pembaca laman blog mereka.

Friday, April 29, 2011

Md Nur Manuty buta mata hati kerana taksub Anwar

|7 comments

1- Setelah Full Version Video Bogel Anwar di keluarkan semalam, maka ramailah penganut PAS-Pkr-DAP terkelu dan gelabah sehingga mengeluarkan pelbagai ayat-ayat Al-Quran supaya bersesuian dengan kehendak dan situasi Anwar.


2- Di antaranya Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty membaca sepotong ayat yang jelas menghuraikan sifat peribadi yang sebati dengan diri Anwar yang munafik.

Beliau menghuraikan dengan ditujukan kepada orang-orang Umno tetapi jelas sifat-sifat tersebut berada pada Anwar.
Sifat orang-orang munafik ini memang pandai berpura-pura, berlakon dan bijak berkata-kata. Namun begitu, ujarnya mereka sentiasa dihimpit rasa cemas dan gelabah serta bersifat angkuh dan sombong.

Ini, katanya jelas dinyatakan Allah di dalam ayatnya yang bermaksud:

“Dan apabila engkau melihat mereka, engkau tertarik hati oleh tubuh badan mereka (dan kelakuannya) dan apabila mereka berkata-kata, engkau juga (tertarik hati) mendengar tutur katanya (kerana manis dan petah sekalipun kosong).

(Dalam pada itu) mereka adalah seperti batang-batang kayu yang tersandar (batang buruk hampas dan kosong).

Mereka (kerana merasai bersalah, sentiasa dalam keadaan cemas sehingga) menyangka tiap-tiap jeritan (atau riuh rendah yang mereka dengar) adalah untuk membahayakan mereka.

Mereka itulah musuh yang sebenar-benarnya maka berjaga-jagalah engkau terhadap mereka.

Semoga Allah membinasa dan menyingkirkan mereka dari rahmatNya.
(Pelik sungguh!) Bagaimana mereka dipalingkan (oleh hawa nafsunya dari kebenaran)?

Dan apabila dikatakan kepada mereka: Marilah (bertaubat) supaya Rasulullah meminta ampun (kepada Allah) untuk kamu, mereka (enggan sambil) menggeleng-gelengkan kepalanya dan engkau melihat mereka berpaling (dari bertaubat) serta mereka berlaku sombong angkuh.”

(Al-Munafiqun: 3-5).

Dari Harakah



3- Tidak pernah pun langsung mereka menyebut dan menghuraikan, ‘mengelak, menghalang dan mencegah kemungkaran bakal pemimpin’. Tiada langsung yang menghuraikan peristiwa zaman Nabi Lut.

HHalem

Bukan ke sesat dan salah menutup dan membela kemungkaran?

Eskay dapat Mubahalah ... Doa Sam Kemetot tak cukup panjang

|16 comments

Sebelum sembahyang Jumaat tadi, bekas Pemuda PKR Cabang Batu, Rozan mengadakan PC di sebuah gerai tepi Masjid Amru, Bandar Baru Sentul. PC yang dihadiri lebih kurang 20 orang.


Berikutan itu, dia mengedarkan buku bertajuk qazaf kepada hadirin yang datang. Dia memberi ceramah penerangan tentang qazaf. Katanya, Anwar tidak akan bersumpah kerana ia tidak wajib di sisi agama islam. Adalah ramai mendengar ceramah mereka.


Langkah baik memberi ceramah penerangan itu hancur lebur sebaik saja mereka bertindak ganas dan mencemar masjid selepas sembahyang jumaat untuk menggagalkan sumpah Mubahalah Dato Eskay.


Lebih kurang 200-300 penyokong-penyokong PKR yang diketuai Sam Kemetot buat kecoh dalam masjid dengan melaungkan "takbir" dan zikir.

Sambil itu, ada beberapa penyokong PKR melaungkan bantahan tidak puas hati dengan Dato Eskey yang dianggap sengaja ada-adakan cerita. Pasti ada masaalah penglihatan atau belum lihat video sepenuhnya.

Sudah lebih kurang 2:20, mereka menunaikan solat hajat di masjid tersebut setelah Dato Eskay tidak kelihatan di Masjid tersebut. Syukurlah ingat mereka berjaya gagalkan. Mungkin mereka berdoa kebenaran akan terserlah.


Pada lebih kurang jam 4 petang, ketiga individu yang menggelar mereka Dato T datanag ke ruang utama Masjid Amru. Mereka menunaikan solat sunat dua rakaat dengan dikelilingi para wartawan.

Satu insiden menarik berlaku semasa mereka dibawa ke majlis angkat sumpah. Pendakwah bebas, Firdaus Sopi yang menyokong Anwar cuba masuk menyamar sebagai imam palsu.

Seorang AJK masjid telah mengenalinya lalu menariknya keluar dan digantikan dengan imam sebenar, Ustaz Abd Rahman, Imam 1 Masjid Amru. Dato Eskay selamat melafazkan sumpah laknat.


Kumpulan pengacau masih kelihatan. Mereka cuba menimbulkan provakasi terhadap polis dan menganggu majlis yang berlangsung serta cuba menggagalkan majlis.


Dato Eskay dapat menjalankan sumpah Mubahalah dengan tenang. "Dato Eskay bersumpah bahawa Beliau turut berada di lokasi kejadian dan lelaki yang melakonkan adengan seks adalah Dato Seri Anwar Ibrahim"

Lebih kurang 4 setengah, mereka yang antaranya adalah Sam Kemetot, Ramlan Rose, Jonah dan Rozan bersurai.

Geram aku tengok si Sam Kemetot. Satu hari pasti aku nak bedal dia ni sampai lunyai dan pendik hingga ghaib terus dari dunia ini. Tak lama lagi habislah dia.

Nampaknya tak lama lepas solat hajat Sam Kemetot, tuhan dah tidak dikabulkan dan akan tunjukkan kebenaran. Mubahalah ini mahu digagalkan untuk menutup kebenaran.

Kesian melihat anak-anak muda yang membuang masa, tenaga dan kerjaya mereka untuk memperjuangkan seorang yang tidak akan menghargai pengorbanan mereka. Baca kisah GAP sendiri sini.


Sampai bila Anwar dan keluarganya akan terus menipu dan memainkan emosi anak muda yang darah bergelora dan mudah dimanipulasikan. Fikirlah anak-anak muda, perjuangan kamu ini sia-sia.

Anwar yang sedap-sedap. Orang lain yang bergaduh sesama sendiri. Buat apa?

Soi Lek ada niat mansuhkan hak keistimewaan Pribumi

|14 comments

Berikut adalah apa yang dikatakan Chua Soi Lek:

Soi Lek sanggup undi PKR jika sedia mansuh hak Melayu

April 29, 2011

KUALA LUMPUR, 29 April — Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menegaskan beliau akan menjadi orang pertama mengundi PKR jika parti komponen Pakatan Rakyat itu sanggup memansuhkan keistimewaan orang Melayu.

“Jika PKR berani meminda Perlembagaan dan memansuhkan keistimewaan orang Melayu, saya adalah orang pertama akan mengangkat tangan untuk mengundi PKR,” kata presiden MCA dalam video yang diposkan menerusi Youtube di laman partinya.

Bagaimanapun beliau tidak mengatakan sama ada beliau akan secara peribadi menyokong keistimewaan orang Melayu dimansuhkan.


Baca sepenuhnya di The Malaysian Insiders sini untuk cara dia acuh tak acuh mahu katakan dia akan masuk PKR.

Soi Lek tidak perlu berkata demikian. Hak keistimewaan Melayu tidak boleh dimansuhkan walaupun jika Parlimen mendapat 2/3 majoriti mahu mansuhkan. Selagi Sultan dan Majlis Raja-Raja Melayu menolak, hak itu tidak boleh dimansuhkan.

Atas asas apa Soi Lek perlu sebut perkara itu.

Bagiamana ianya boleh terluah dari mulutnya itu?

Orang sering berkata, sudah terlintas dihati baru terluah di mulut. Dah ada hatikah?

TERPERANGKAP! Perangai buruk AMK dan Pemuda PAS di Masjid Sentul dirakam media!

|25 comments

Sebaik saja selesai solat Jumaat, AMK dan Pemuda PAS berkumpul di dewan tengah Masjid dan mengacau usaha urusan untuk mengadakan Majlis Mubahallah.

Keadaan dalam masjid riuh dan bising dengan pekikan AMK dan Pemuda PAS hingga mengganggu jemaah yang mahu bersembahyang sunat.

Perkara ini sudah dapat dikesan dan Dato Eskay serta rakan-rakan Dato Trio yang lain terpaksa membatalkan rancangan mengadakan Majlis Mubahallah atas sebab keselamatan.

Selain itu, terdengar desas desus AMK dan Pemuda PAS akan mencederakan Dato Eskay jika dia muncul.

Apalah Ketua AMK pendik? Sampai kena angkat untuk bercakap!

AMK dan Pemuda PAS ingat mereka telah berjaya menggagalkan Majlis tersebut yang tidak bermakna sangat. Namun begitu mereka tidak sedar bahawa gelagat AMK dan Pemuda PAS dapat dilihat dengan jelas oleh rakyat tempatan dari kesemua jemaah Masjid.

Disamping itu, wartawan dan jurugambar akhbar dan TV yang berkeliaran telah merakamkan tabiat buruk mereka di dalam Masjid. Nabi tidak benarkan melakukan huru hara dan binasakan rumah ibadat ugama lain dalam peperangan, inikan pula Masjid ugama Islam.

Bukan itu saja, turut kelihatan adalah ahli2 AMK dan PKR yang beragama Hindu dan lain dilihat saja masuk Masjid untuk membantu melakukan kekecuhan.

Ini pasti tidak membantu persepsi rakyat terhadap PKR dan PAS yang nyata bersikap dan berperangai seperti hooligan dan samseng. Ini pasti akan tersiar di akhbar dan TV mulai petang ini.

Sementara itu, mereka tiada kuasa dan upaya untuk menahan video-video Anwar dari tersebar di Internet dan menunggu masa akan turut tersebar melalui VCD.

Gelagat yang mereka lakukan hanya menarik perhatian orang ramai kepada isu video Anwar dengan pelacur yang terlalu jelas untuk dinafikan.

Helah dan alasan 4 saksi atau menggunakan mahkamah syariah untuk menyelamatkan Anwar tidak akan berjaya. Bukan saja empat saksi tetapi ratusan kalau tidak jutaan mata rakyat akan lihat sendiri dengan terang dan jelas aksi Anwar zina.

Hujahlah pasal qazaf Ketot, orang mahu tengok dengan mata kepala sendiri sebagai hakim.

1,000% ianya Anwar Ibrahim. Bersarahlah sampai anak tekak kau keluar wahai Ketot. Orang akan percaya apa yang mereka lihat dan bukan apa yang orang politik kata.

Akhir sekali, bukan susah dan tak terdaya kamu nak tahyan ribuan Masjid dari jadi tempat Eskay untuk bersumpah.

Tindakan AMK dan Pemuda PAS adalah kerja bodoh. Solat hajat yang dibuat PAS di masjid tadi hanya akan membuka lagi banyak kebenaran. Itu yang kamu pinta, terimalah bila dikurniakan.

DIVERSION! Anwar akan cedera accident! AMK nak sabotaj Mubahalah Eskay!!!

|19 comments

Anwar sekarang dalam keadaan kelam kabut setelah video lucah tersebar meluas sana sini dari pagi tadi.

Untuk menutup tutup malu, dia sedang mereka cerita baru sebagai "diversion". Dia telah arahkan penyokong-penyokong untuk membuat buat laporan polis.


Kononnya ada pihak nak sabotak kereta Mercedes kepunyaannya. Ceritanya dongengnya, salah satu skru penting di bahagian tayar kereta tersebut telah dilonggarkan supaya berlaku kemalangan yang akan mencedera atau membunuh beliau.

Dipercayai, Anwar telah arahkan Ibrahim Yaakob, atau Eekmal atau Sam Kemetot untuk buat laporan.

Ini semua trick sama dengan masa dia lari ke kedutaan turki dan kemudian kata ada orang nak bunuh dia, ada konspirasi.

Siapalah nak aniaya Anwar? Tak guna sapa2 nak sabotaj Anwar lagi sebab nyawanya tak bernilai. Siapa yg nak bunuh dia kalau lah begini moral sorang pemimpin. Biarkan saja dia mati bersendirian saja dan tak payah nak sorok sorok dan buat cerita lagi.

Apalagi pembohongan yang Anwar nak buat?

Lain drama diversion sedang difikirkan Anwar yang semakin tersepit dan gelabah ekoran pendedahn video seks dan Male Y!

Selain itu, N.Ajis, wali selipar dan Tok Guru politik pengikut iblis akan turut bantu perkara kemungkaran Anwar.

Semasa ceramah PR di Pasir Mas semalam tadi, N.Ajis menyeru PKR Sentul halang sumpah laknat yang dirancang Dato Eskay.

Mubahalah akan diadakan selepas solat jumaat hari ini
di Masjid Amru Al As, Bandar Baru Sentul.


Manakala FB Rozan Azen Mat Razip (PKR) menyeru supaya ahli-ahli hadir ke masjid Amru Al As hari ini.

Sam Kemetot pula mengarah PKR Cabang Sentul kepung masjid tersebut dan ganggu majlis sumpah laknat.

Sah pakatan haram dah takut, kalau tak buat kenapa begitu takut dan gelabah?!!!

Download semua video seks Anu-war

|0 comments

Download untuk kenang-kenangan akan seorang manusia pengkhianat, perosak dan tak bermoral yang gila kuasa atas dasar pembohongan.
Video sex Anwar 1 download
Video sex Anwar 2 download
Video sex Anwar 3 download
Video sex Anwar 4 download
Video sex Anwar 5 download
Muga terselamatlah Malaysia dari binatang bernama Anwar Ibrahim.

Part III video Anwar: Terbarai semua

|7 comments
Sebelum ini, kami sudah katakan usah cepat bergumbira.




Tak payahlah nak cerita dan berhelah menggunakan dahi penyit, perut buncit, janggut takda ...Jelas dah!!!






Usahlah Pak Lebai nak keluarkan ayat Quran dan Hadith berjela-jela hanya untuk mempertahankan seorang yang tiada moral tetapi mahu jadi pemimpin tertinggi negara.

Tiada lain, khutbah panjang lebar itu hanya penyalahgunaan ayat suci dan kata-kata hikmah rasulullah untuk membela kemungkaran.

Bertaubatlah PAS ... dan kembali kepada jalan yang lurus dari kesesatan yang kamu jaja.

Kali ini, dah tiada part-part lain lagi. Part ke 3, 4 dan 5 semua sudah keluar di blog Papagomo sini. Mahu lebih clear, pergi ke blog Panglima Harimau sini.





Mari kita tunggu, Nurul Izzah menafikan, Nik Nazmi pertahankan, dan AMK mahu saman.

Apa kata Nurul ... menyebarkan lebih berdosa dari melakukan? Sesat sekali didikan Anwar kepada anaknya.

Macam mana nak beri panduan pada negara dan rakyat jika isteri dan anak diajar berbohong? Bolehkah Anwar bersifat transparent, accountable and berintegriti?

Nampaknya Dato Eskay dan dua Dato lain pergi bersumpah dengan penuh keyakinan ....

Thursday, April 28, 2011

Mertua Nurul percaya Anwar buat

|0 comments

Bangkai gajah mana boleh kita tutup dengan daun pisang..?

Dalam isu video seks Anwar OMEGA yang begitu hebat membalun China Doll yang usianya lebih muda dari Nurul Izzah, kita dapat saksikan ketika sidang media Wan Azizah cuba sedaya upaya melakonkan watak utama menegakkan benang yang basah…, cuba sebaik mungkin untuk menunjukkan kununnya beliau membela suaminya…, mahu menyatakan suaminya difitnah oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Dikalangan juak juak murahan penjilat tegar PKR mereka “terpaksa” menyatakan lelaki dalam video seks itu bukan Anwar OMEGA semata mata mahu menjaga jawatan dan kepentingan masing masing…

Hakikat sebenarnya “wakil” PKR yang dibawa menonton video penuh 22 minit aksi hebat seks Anwar, iaitu Johari Abdul sebenarnya tidak dapat menyembunyikan reaksi spontan beliau apabila video itu ditayangkan… “ memang dia lah..!!” kata kata yang terpacul dari mulot busuk Ahli Parlimen Sungai Petani itu. Tetapi apabila pulang ke pangkuan pejabat PKR, dengan nada yang sombong Johari cuba “pusing” mengatakan lelaki itu bukan Anwar OMEGA….

Apakah benar berita yang disampaikan kepada kami dari sumber yang rapat dengan famili Anwar OMEGA bahawa hubungan Nurul Izzah dengan suaminya Raja Shahrir Raja Iskandar semakin renggang dan mereka sering bertelagah..??

Puncanya apabila ramai dikalangan ahli keluarga Raja Shahrir seperti ipar duai, ayah saudara dan sepupu sepapat YAKIN bahawa mereka sudah selama ini tertipu dan terpedaya dengan watak Anwar OMEGA…! Dalam erti kata yang mudah, ramai dikalangan ahli keluarga serta saudara mara Raja Shahrir dan ibu bapanya yakin bahawa Anwar OMEGA adalah lelaki dalam video seks tersebut.. “the man in the video is him!..”

Tidak mustahil perkara ini boleh berlaku kerana tiada upaya dan kemampuan keluarga Anwar OMEGA untuk berjaya “menutup mulut dan mata” ahli keluarga Raja Shahrir…! Mereka tidak ada kepentingan politik berbanding dengan pimpinan PKR yang ada dikalangan mereka sebenarnya yakin Anwar OMEGA adalah lelaki dalam video seks tetapi berpura-pura dan berlakon demi kepentingan jawatan dalam parti terutamanya yang sudah bergelar Yang Berhormat….

Medan Info

Anwar lebih percaya polis dari percaya Allah? Ki ki ki ...

|5 comments
Ketua Pembangkang atau lebih dikenali sebagai lelaki Y, Anwar Bin Ibrahim telah membuat dua laporan polis berkaitan isu "video seks" di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi.

Dia hadir di balai polis terbabit tepat jam 2.50 petang tadi dengan sekumpulan penyokongnya.

Dalam laporan tersebut Anwar menafikan yang dia merupakan lelaki Y di dalam rakaman video seks dan mahu pihak polis menyiasat penyebaran video terbabit oleh para bloggers UMNO di internet semalam.
Apa nak nahi-nahi lagi?

Polis dah kenalpasti siapa dalam video itu. Jelas mak las ... kamulah Anwar.
Sementara itu, satu lagi laporan dibuat terhadap ugutan yang diterima daripada salah seorang "Trio Datuk T" iaitu Datuk Syazryl Eskay Abdullah supaya beliau meletak jawatannya daripada politik.

Eskay hari ini telah bersumpah atas nama Allah bahawa lelaki dalam rakaman video seks yang didedahkan oleh beliau adalah Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Eskay berkata, beliau sedar akan azab yang bakal dilaluinya di hari akhirat kelak jika tuduhan tersebut adalah fitnah, tetapi beliau yakin dia berada di pihak yang benar.
Anwar nafi, Eskay pasti ... hehehe.

Malah besuk, dia jemput Anwar ke sebuah Masjid di Sentul.
Pada masa yang sama, beliau menjemput Anwar untuk bersama-sama dengannya bagi melafazkan sumpah laknat di Masjid Amru Al-As di Bandar Baru Sentul, selepas solat Jumaat esok.

Sesiapa yang berada berhampiran kawasan masjid tersebut, silalah datang beramai-ramai untuk menyaksikan upacara sumpah itu. Manalah tahu, mungkin Anwar akan muncul menyahut cabaran dari Eskay..

Bukan senang nak tengok lelaki Y bersumpah ooo...

Media Permatang Pauh
Kalau Anwar tidak datang, ini bermakna Anwar lebih yakin pada polis untuk siasat dari berserah kepada Allah untuk mengadili tuduhan terhadapnya.

Pelik ke tidak?

Anwar kata dia tidak salah. Dia selalu kata polis macam-macam tak baik. Disamping itu, dia juga selalu kata tuhan akan hukum orang yang buat fitnah.

Nampaknya Anwar lebih percaya polis dari percaya pada pengadilan tuhan?

Kalau marah, kenapa marah bila disebut pasal DNA. Kamu juga tidak mahu kerjasama dengan polis pasal sampel DNA dan tak percaya polis.
Anwar ketika bercakap kepada wartawan apabila selesai memberi keterangan kira-kira sejam selepas itu kemudiannya berang apabila ditanya berhubung sama ada beliau akan menyerahkan DNA beliau kepada polis.

NONE"DNA apa?" soalnya beberapa kali kepada seorang wartawan yang menanyakan soalan berkenaan. "Media adalah perkakas Umno murahan," herdiknya lagi.

Peguamnya, Sivarasa kemudiannya berkata dua orang pegawai polis yang merakam kenyataan Anwar juga telah mengemukakan soalan yang tidak relevan ketika siasatan.

Beliau bagaimanapun enggan menyatakan apakah bentuk soalan yang dikemukakan itu.

Bagaimanapun, beliau tidak menyifatkan soalan berkenaan bertujuan untuk mengaitkan Anwar dengan kesalahan (incriminating) berhubung perlakuan seks dalam video berkenaan.


"Saya tidak fikir begitu sebab dalam laporan kita jelas kesalahan dilakukan oleh orang lain," katanya lagi.


Read more di Against the Wind sini

Anwar macam berserah pada polis pulak. Sayang juga dia pada polis .... kikiki.

Sex video: What spin will Al Juburi think of next?

|4 comments
This video below was an attempt to spin what was already a visibly obvious identification:

The analysis can be thrown in the gutter. The analysis is only on a 2-min. clipping when the full length is 20 minutes and from four angles. Nice spin ...ha ha

Deputy police chief Khalid Abu Bakar says the identity of the main actor will be revealed if the need arises.

(Bernama) - The police will not hesitate to reveal the real identity of the “main actor” in a sex video, which showed a man looking like Opposition Leader Anwar Ibrahim having sexual intercourse with a woman believed to be a sex worker.

Deputy Inspector General of police Khalid Abu Bakar said investigation into the distribution of the sex video was still ongoing and “we would reveal whatever that needs to be revealed and whatever that does not need to be revealed would not be revealed.”

“For the police, we would investigate first and when the time comes the police will reveal who was the actor in the sex video.

“We are still investigating the case under Section 292 of the Penal Code,” he said. The section involves distribution of obscene material.

Asked why the Attorney-General’s Chambers had returned the police investigation papers to Bukit Aman, Khalid said that it was a normal procedure to ensure an air tight case.

“We completed the investigation papers and naturally it was sent to the A-G chambers. If the AG feels that there are some issues which need clarification, he would send it back to us.

“We follow whatever instructions given to us. This is a normal procedure and there is a possibility that we would hand over the investigation papers again to the chambers this week,” he said.

On March 21, the sex video was shown to selected journalists at Carcosa Seri Negara by a group of three Datuks who only wanted to be known as Datuk T at that point.

Recently, Inspector-General of Police Ismail Omar announced that the video was genuine after it was inspected by local experts.

Pakatan Haram pembiak anak haram?

|0 comments

Soalan: Dr Abdul Rani Osman (PAS-Meru) tanya jumlah anak luar nikah yang didaftarkan dari 2007 hingga 2010 pada sesi soal jawab sidang Dewan Undangan Negeri Selangor.

Jawab: Datuk Hasan Mohamed Ali berikan statistik sehingga 2008, seramai 257,000 anak luar nikah didaftarkan.

Hassan kata bahagian penguatkuasaan JAIS tidak mempunyai bidang kuasa terhadap pendaftaran anak tidak sah taraf kerana ia tertakluk di bawah bidang kuasa Jabatan Pendaftaran Negara. katanya JAIS tidak mempunyai jumlah penguatkuasa yang cukup. nisbah 1:25,000 orang,

Mungkin Hudud Pas pun tidak bersungguh dalam menambah penguatkuasaan. walaupun tidak pernah lupa dalam projek pasir, jalan, renew lesen arak, judi, rumah urut, dan bagi gaji kroni-kroninya dalam dengan angka-angka yang pelik-pelik bagi. itu tak boleh lupa. tapi mulut tu tak pernah lepas mereka perjuangkan islam.


ALASAN-ALASAN WARGA FB YANG PRO SEKONGKOLAN PAKATAN
  • “Nisbah pecahan anggota Penguatkuasa Agama dan Masyarakat Islam di Selangor ialah 1:25,000 orang,”
  • “Pandangan saya, Ini tgjwb individu muslim utk benteras x kira lelaki/perempuan”
  • “negeri selangor negeri plg ramai penduduk..termasuk warga asing..”

Baca sepenuhnya alasan-alasan Pakatan (anak) Haram di Malayaraya sini

Haron Din nafi, Suara betul jadi Keldaian

|3 comments


Suara Keadilan atau mungkin lebih patut dikenali sebagai Suara Keldaian membuat fitnah lagi.

Kali ini mereka menuduh Datuk Dr. Haron Din pula mengatakan bahawa membaca Utusan Malaysia itu haram dari segi Islam.

Ooooooh!

Baca Utusan Malaysia haram, meliwat dan melanggan pelacur tak haram? Keldai mana yang ajar ni? Mesti sekor ketua keldai yang diberi nama Al Juburi oleh Mat Sabu ni.


Datuk Dr. Haron Din, Timbalan Mursyidul Am Pas pun telah membuat penafian tentang laporan Suara Keldaian tu.

Haron Din pun meminta supaya perlunya adil kepada semua di mana beliau pun baca Utusan.

Lain yang dia cakap, lain pulak keldaian ulas. Betul-betul keldailah!

Malaysia Instinct

Masya Allah ... Bebalnya si Nizar

|11 comments

Kebebalan Nizar Jamaluddin hari ini begitu terserlah setelah boneka DAP itu gagal menjawab kesemua persoalan berkaitan rasuah apabila ditanya pada Forum Rasuah Pemusnah Tamadun petang Rabu.

Soalan demi persoalan yang ingin dikupas dalam forum itu langsung tidak dijawab sebaliknya si bebal Nizar ini dengan bongkaknya memfitnah pemimpin UMNO seolah-olah kesemua mereka mengamalkan rasuah dan PAS adalah parti suci yang hanya mengaut keuntungan ‘HALAL’.

Lebih teruk, apabila Nizar ditegur oleh moderator forum terbabit supaya tidak mengaitkan fahaman politik dalam diskusi tersebut, Nizar seolah-olah tidak faham bahasa lantas meneruskan hujahan basi beliau.

Yang menjadi kemarahan pendengar yang hadir adalah, Nizar tidak habis-habis menyatakan bahawa kesemua pemimpin UMNO adalah perasuah dan SPRM bagi beliau adalah kroni kepada parti tersebut.

Apabila soalan pertama ditanya, iaitu mengenai faham beliau terhadap amalan Rasuah. Yang dijawabnya si Nizar ini adalah fitnah yang menyatakan Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir adalah pencetus berleluasanya amalan rasuah di negara ini.

Si bebal ini semakin menunjukkan taringnya apabila ditanya soalan kedua berkaitan amalan rasuah di negeri Perak, lantas Nizar menjawab mengenai beberapa kes rasuah yang masih lagi dalam perbicaraan mahkamah dan jawapan itu akhirnya ditentang oleh Pengarah SPRM yang turut serta dalam forum itu.

Keadaan seleas itu kemudiannya menjadi tegang apabila kesemua tuduhan dan fitnah Nizar itu dipatahkan oleh Pengarah SPRM. Apa tidaknya, sewenang-wenangnya Nizar bercakap seolah-olah SPRM tidak membuat kerja dan bersekutu dengan kerajaan BN.

Disitu sudah jelas menampakkan, setiap patah perkataan yang dikeluarkan oleh Nizar hanya fitnah semata-mata. Jadi beginikah pemimpin PAS yang sebenar, pemimpin yang kononnya berjuang atas nama Islam tetapi dengan rakusnya mencipta tuduhan-tuduhan palsu.

Wahai Nizar, soalan yang ditanya adalah untuk dijawab bukan untuk membuat tuduhan liar dan memfitnah pemimpin lain sesedap mulut sahaja.

Namun apabila digasak mengenai amalan rasuah yang dikaitkan dengan Nik Aziz, lain pula jawapannya.

Secara jujurnya, bagaimana masalah rasuah di negara boleh diselesaikan sekiranya pemimpin Pakatan Rakyat menggunakan permasalah tersebut sebagai agenda politik masing-masing.

Apa yang boleh dilihat, rata-rata pendengar yang hadir menyetujui bahawa semua orang cuba mempolitikkan rasuah tidak kira mana-mana parti pun.

Namun kenyataan itu ditentang oleh Nizar dimana beliau dengan angkuhnya menegaskan hanya pemimpin UMNO yang mengamalkan perbuatan rasuah dan pemimpin PAS adalah golongan yang paling mulia dengan menjadi KELDAI DAP.

Kalau begitulah fahaman si Nizar ini, memang patutlah hanya 11 bulan sahaja tempoh yang layak untuk Pakatan Rakyat mentadbir kerajaan Perak.

Perak Today

Video Forum "Rasuah Pemusnah Tamadun"

|5 comments






Syabas Perak Today

Baca liputan Agendadaily sini

Wednesday, April 27, 2011

Part II video Anwar: Pakatan usah terlalu gumbira

|37 comments

Part ke 2 Video seks Anwar keluar di You Tube hari ini bersempena dengan Dato Eskay menyerahkan DNA pada polis.


Relaks saja orang tak bersalah beri DNA, bukan macam orang bersalah yang tak habis dengan helah-helah.


Part ke 2 kali ini menunjukkan Anwar baru lepas buat kerja dan sedang bersihkan diri. Hai ... tak mandi dia.

Tak tau ke pantang orang tua-tua, Bumi tak terima mereka yang berjalan dalam keadaan hadas besar. Pantang itu cara orang tua-tua suruh mandi hadas lepas bersama. Tak taulah hukum lepas berzina dengan pelacur?



Melihat video ini, boleh bayangkan puak-puak Pakatan bergumbira kerana muka Anwar tidak nampak dan perut buncit anwar lebih ketara.


Pasti ini menguatkan helah mereka bahawa tiada bukti pesalahlaku zina itu Anwar.

Awas! Jangan cepat bergumbira!

TERKINI

Apa lah susah nak flag down. Boleh download sini:
Video sex anwar 1 download
Video sex anwar 2 download
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)