Greetings

Thursday, March 31, 2011

PRU Sarawak: Sembilan kerusi panas yang dijangka ganas

|1 comments

SPR telah mengumumkan 9 kerusi DUN yang sangat panas menjelang Pilihan Raya DUN Sarawak. Siapakah angkara sehingga membuatkan DUN itu panas?

9 kerusi DUN yang panas itu merangkumi DUN N.4 Pantai Damai, N.12 Kota Sentosa, N.13 Batu Kawah, N.19 Kedup, N.39 Repok, N.46 Dudong, N.48 Pelawan, N.49 Nangka dan N.51 Balingian.

Menurut SPR, kesembilan DUN itu bakal menyaksikan persaingan sengit dengan aksi-aksi kempen yang dijangka bakal mencetuskan banyak pertikaian dan semestinya aksi-aksi ganas.

DUN-DUN panas ini pastinya memberikan cabaran besar kepada BN dalam usaha mempertahankannya. Bagi memastikan BN berupaya mengekalkan kerusi itu dan menidakkan kemenangan Pakatan Pembangkang, faktor calon selayaknya menjadi ukuran. Ini disebabkan rakyat Sarawak kini melihat faktor calon sebagai pilihan mereka.

Pakatan Pembangkang juga tidak ketinggalan dengan memperkenalkan beberapa muka baru bagi mencuba nasib di beberapa kawasan. Tidak ketinggalan juga ada calon Pakatan Pembangkang yang dikitar semula walaupun sebelum ini telah mengalami banyak kekalahan.

Apapun, kerusi DUN panas ini pastinya menyaksikan persaingan sengit hingga ke undi terakhir dalam menentukan kemenangan. Hanya kebijaksanaan ketua sahaja yang mampu memberikan ruang dan peluang kepada kejayaan sesebuah parti sama ada BN mahupun Pakatan Pembangkang dan disertai undi rakyat.

Wira Kenyalang

PRU Sarawak: PKR minta nyawa pada Kit Siang untuk kuasai Sarawak

|4 comments

SILA LIHAT VIDEO YOUTUBE: DAN LIHAT KEPADA MASA 3:35 SEHINGGA 3:55 UNTUK MENILAI SAMADA KIT SIANG ‘HAPPY’ ATAU TIDAK. ANDA BERITAHU SAYA JAWAPANNYA.


Dalam kita menilai keikhlasan; kita bukan sahaja perlu melihat kepada percakapan; perlu juga kita nilai air muka dan ‘wajah’ seseorang yang bercakap itu. Kita ucap tahniah, kerana ‘negotiation’ PKR/DAP/PAS sudah selesai di Sarawak.

Nampaknya, PKR masih lagi nak main sebagai pemain utama. Kit Siang pada hakikatnya tak seronok.

Dalam perbincangan dalam Majlis Pakatan Rakyat; Kit Siang berulang kali menekankan bagaimana video seks Anwar akan memberi kesan kepada undi di Sarawak. Kit Siang terus terang sahaja.

Kit Siang beritahu Majlis PR; bahawa dengan momentum yang ada sekarang; DAP ada peluang menang di 18 kawasan. Semua kawasan yang ingin ditandingi oleh DAP.

Ini semua berdasarkan maklumat yang diperolegi di gereja, tokong, pasar, kedai kopi, padang dan segala bentuk ‘census’ yang DAP buat. DAP bentang ‘facts and figures’ bahawa Cina Sarawak akan buang SUPP kali ini.

Kit Siang beritahu Anwar dan Azmin, Kak Wan pun ada. Tapi PKR ‘MINTA TOLONG’ atas dasar mahu meletakkan ‘credentials’ kepada Anwar sebagai tokoh pembangkang.

Kak Wan merayu Kit Siang supaya mengambil kira situasi kalau Anwar dimasukkan ke dalam penjara. Apa akan jadi kepada PKR? PKR perlu Sarawak bagi memastikan perjuangan PKR kekal hidup di Malaysia. Sarawak ini akan menjadi platform kebangkitan PKR.

Kit Siang tak seronok. Memang dia tak seronok. Sebab Anwar masih lagi menagih simpati – dan bukan bersandarkan ‘real facts’ di dalam politik.

Kit Siang bangkitkan; apa jadi kalau video Anwar terburai di Sarawak? Apa jadi kepada pengundi Melayu? Tidakkah mereka akan tolak Anwar.

Anwar yakinkan Kit Siang itu tidak akan berlaku. Build-up yang telah dibuat; meletakkan PDRM dalam keadaan tertekan. Kalau ‘leak’ video itu; maknanya PDRM memang bersekongkol dengan Rahim Thamby Chik. Proses ini akan ‘backfire’ kata Anwar. Setakat ini, video itu hanya ditonton oleh paling ramai 100 orang. Tidak ada kesan kata Anwar.

Kit Siang terpaksa akur. Nampaknya DAP terpaksa tunduk di atas dasar : SIMPATI dan BAGI MUKA. Kalau nak ikut atas kertas; PKR akan kalah banyak seats di Sarawak. Tetapi kerana kegagalan Anwar untuk mengalah. Kit Siang akur.

Gelagat Anwar

Kelab Che Det boleh percaya Anuar Reform?

|9 comments

Jangan Terpedaya Dengan Lakonan Anuar Umno Reform

Beberapa hari kebelakangan ini banyak blog-blog pro Pas dan PKR menulis tentang seorang blogger pro Umno yang telah menonton video seks Anwar Ibrahim mengatakan bukan Anwar dalam video itu.

Blogger yang dimaksudkan ialah Anuar Mohd Noor pengendali Umno Reform.

Dalam hal ini Umno telah terperangkap dengan lakonan Anuar. Misi Anuar Mohd Noor dan Anwar Ibrahim untuk memerangkap Umno telah berjaya iaitu dengan menghantar orangnya menyertai kem Umno dan berlakon seolah-olah penyokong Umno.

Sebelum ini kelibat Anuar Mohd Noor sering kelihatan dalam majlis-majlis yang melibatkan blogger-blogger pro kerajaan. Kami di Selangor Daily pun naik hairan dengan perkara tersebut. Ada kalanya pertemuan yang dia sertai itu pertemuan-pertemuan penting bagi membincangkan soal strategi.

Krew Selangor Daily pernah berbisik dengan orang-orang tertentu mengenai dia, tetapi seolah-olah tiada tindakan. Anuar terus dibiarkan menyertai program-program blogger pro kerajaan.

Daripada lagak dan gayanya sepanjang pertemuan kami dapat melihat gelagatnya seperti orang yang menyamar.

Ramai daripada blogger-blogger atau facebooker yang wujud pada hari ini tidak tahu siapa sebenarnya Anuar dan mereka terpesona dengan cerita-cerita Anuar kononnya dia adalah pemain lama dalam dunia cyber. Itulah yang membuatkan mereka terpesona dengan dia dan menjadikan dia sebagai ketua tanpa merujuk latar belakang beliau.

Bukan kami nak bercakap besar atau nak berlagak. Kami adalah pemain lama dalam dunia cyber dan kami kenal siapa Anuar Mohd Noor.

Dia adalah ahli PKR totok dan tak mungkin dia boleh menyokong Umno. Dialah orang yang mewujudkan laman web, mahazalim dan mahafiraun yang memaki hamun Tun Dr Mahathir secukup-cukupnya pada tahun 1998. Hari ini ada orang dari Kelab Che Det yang meletakkan Anuar sebagai penasihatnya dalam dunia cyber.

Anuar juga adalah kawan sehidup semati dengan Badrul Hisham, Nora reformis dan Nazree, bekas pengerusi Gerak. Sehingga ke hari ini hubungan mereka tidak pernah putus.

Pernah satu ketika Anuar hadir satu program yang melibatkan blogger-blogger pro kerajaan dan semasa hendak pulang kenderaan yang datang mengambilnya terdapat Badrul Hisham di dalamnya. Itukah blogger Umno ?

Baca seterusnya di Selangor Daily sini

Yang kami hairan, kenapa Dato Norza Zakaria terus menyaranya selama beberapa tahun ini di bawah Yayasannya?

Nurjazlan: Apa bebal anak bapak UMNO ni? Simpatikan Anwar ...

|12 comments

Seorang orang kuat UMNO Pulai yang dihubungi memberitahu penulis bahawa Jazlan sebok menjaja cerita kononnya Anwar dianiaya, terutamanya tentang video seks yang melibatkan Anwar. Menurut Jazlan, video seks itupun dia kaitkan dengan penyokong Tun Dr. Mahathir. Apa kena Tun Dr. Mahathir dengan video tersebut?

Mujurlah tidak ada seorang pun dari kalangan Datuk T itu datang dari UMNO Pulai. Penulis ingin bertanya, apakah yang akan dikatakan oleh Jazlan jika salah seorang dari Datuk T itu adalah dari UMNO Pulai dan dikaitkan sebagai “penyokong Jazlan”. Bolehkah Jazlan turut dipersalahkan?

Maknanya Jazlan sengaja mengaitkan nama Tun Dr. Mahathir di dalam kes ini dan memburuk-burukkan negarawan ulung tersebut. Jika betullah niat Jazlan, maka sesungguhnya dia bukanlah jenis orang yang ‘mengenang budi dan jasa’.

Mengapa Jazlan membela Anwar? Ada ‘apa-apa’kah dengan peliwat tegar itu? Berapa juta RM yang dibayar Anwar untuk membelanya? Apa kepentingan Jazlan dengan cerita yang dijaja merata-rata?

Isu politik yang terbaru kedengaran di Johor ialah berkenaan Jazlan yang begitu cuba ‘membodek’ DYMM Sultan Johor, kerana dia merebut kerusi Menteri Besar Johor, Ghani Othman. Dia telah menjemput DYMM Sultan Johor untuk menghadiri majlis korban yang dianjurkannya, namun Baginda Sultan dikatakan enggan hadir.

Pada penulis, Jazlan perlu mencermin diri sebelum bertindak lebih bodoh. Siapa Jazlan? Apa jasanya berbanding Tun Dr. Mahathir? Apakah kekuatan Jazlan jika dibandingkan dengan Ghani Othman yang sememangnya disenangi oleh rakyat dan Institusi DiRaja Johor?

Dan soalan yang peling perlu dijawab Jazlan, apakah hubungannya dengan Anwar sehingga membela nasib peliwat itu sehingga sanggup berkurang ajar dengan Tun Dr. Mahathir?

Baca sepenuhnya di Perak Today sini.

Sementara itu, ABITW sini mendedahkan Allahyarham bapa Nurjazlan pernah merungut tidak mendapat projek dan kontrak untuk jasanya kepada Dr Mahathir, kononnya. Perkara ini jauh dari sebenarnya.

Wasn't Tok Mat being paid salary to be Minister and Secretary general of UMNO? The late Tok Mat should be lucky because he was already in the boondock as Ambassador to Indonesia and on his way out of politics. The position he got was for back stabbing the whole Johor UMNO, who for lack of a better judgement collectively agreed to back Tun Musa Hitam. Is Tok Mat and family saying that support should be exchanged for projects and contracts? Where is all the talk on stage of perjuangan kepada agama, bangsa dan negara? Why does he need it at such late age? Tok Mat was quite wealthy when he first stepped out of Cabinet. Hope Nurjazlan will not try to deny that his father had shares in Air Hitam Tin Syndicate Berhad and made more from subsequent corporate exercise. It's all in this blogger's library. Nurjazlan's mother came from a wealthy Indonesian Chinese settling in Singapore. The Equatorial Hotel chain belongs to that family.

Tak cukup-cukup harta kekayaan dunia lagikah?
Tambah blog tersebut:

If he is against Dr Mahathir, why did he went to boarding school when he is already financially endowed? Don't tell me he studied abroad on Government scholarship.

Talk within his old boys was that when he was Chairman for Tender Committee at Telekom Malaysia Berhad, he opened door for the boys to get contracts.

As claim by one of his classmate, the then CEO, Dato Abdul Wahid Omar had to close one eye or Nurjazlan will, as member, if not Chairman of the Audit Committee, give management a hard time.

Off course, he can brush those talk as heresay.

In case Najib's people are reading, monitor what this Melayu Liberal is doing as Chairman of UDA and the RM5 billion project coming his way. The Chairman of UDA is supposed to only chair Board of Director meeting, no more than that.

Now for the real juice.

When accountant-trained Nurjazlan was at Telekom, he picked up some knowledge on telecommunication.

He may have given his late father some good advice, because it seems there is a verbal agreement to give to his brother a RM300 million contract from MCMC for a "block phone" contract.
Cukup-cukuplah Jazlan.
This is the kind of thing, political amateur, whining baby, like Nurjazlan, would do. Remember Nurjazlan crying in his Division meeting speech to gain sympathy, which otherwise he would have lost badly.

He won with the help of papa.

And he doesn't realise over the years how much people puke everything as Ketua Bahagian, he has to keep mentioning his father kirim salam, whenever he is on stage.
Ada baiknya diakhirkan saja kerjaya politik anak bapak ini.

Helah murah anak Pembohong untuk kekal di Lembah Pantai

|7 comments
Dengan muka JEBERNG..... anak Papa buat laporan


Nurul Izzah (Kak We) bikin gempak pulak daaah!

Hari ni buat repot kat balai Dang Wangi pasal komik lucah yang diedarkan di sekitar Lembah Pantai. Pelakonnya “macam muka Papa” ...

Kalau takat ‘macam’ saja, apasal ko kecoh, pompuan oi?

Kalo dah memang brand super spinner, ikut mana pun dia akan spin jugak macam papanya.

Geng-geng Bukit Angkasa dan PPR Kerinchi kata, ini taktik Nurul Izzah nak tolong Papa dan dirinya sendiri. Mak dia, toksah cakap lah...dah expired...

Dia sedar sangat dirinya dah sangat tidak popular di Lembah Pantai, sebab takde sumbang jasa apa pun. Kes-kes yang melibatkan moral Papanya pulak, “menambah kelabu”kan karier politiknya di sini.

Jadi, dia gunakan macai-macai PKR Lembah Pantai tu create isu baru. Kurang la sikit effect isu video Papa Jahat yang tengah hangat tu kepada pengundi-pengundi muda Lembah Pantai.

Lagi pun, berbanding dengan video Papa Jahat yang masih belum boleh kita tonton, lebih senang edar komik nipis, macam flyers pasaraya giant atau carrefour kat peti-peti surat.

Boleh disampaikan secara direct, dan lebih cepat orang tuduh UMNO yang buat kerja-kerja fitnah tu...

Mana la tau, kot-kot orang kesian kat dia dan Papanya bila terbaca komik fitnah tu pulak.

Hahaha....Mana ada kesiaaan...orang tambah stim nak hambat kau dari Lembah Pantai, ada laaa...

Peh tu..buat-buat gempak pegi repot polis. Kan PDRM durjana tu barua UMNO? Musuh ketat korang dunia akhirat? Tak malu sungguh pompuan sekor ni! Kenapa tak ajak samseng-samseng AMK tu siasat sendiri? Sebab korang sendiri punya kerja, kan? kan? kan?

Aku ngan Mantoya pulak, suspek Izzah ni dah meluat ngan skandal Papanya yang tak habis-habis. Dia dah abis ikhtiar camana nak insafkan Papanya. Jadi kali ni dia sendiri pulak berkonspirasi nak kenakan Papanya.

Apa-apa pun, orang Lembah Pantai dah lali dengan taktik anak beranak putar alam yang suka menyusahkan orang ni. Tak habis-habis menipu dan buang masa orang.

Kitorang dah delete kau dari Lembah Pantai, tau tak? Sila jangan tunjuk muka lagi dah kat sini......GET LOST !!!

Ujang Ranggi

Anwar dapat ide alasan buncit dari Indon

|16 comments
GAMBAR ADEGAN SEKS PENGERUSI BIRO AGAMA GOLKAR YG TELAH LETAK JAWATAN.


1. Isu video seks yang didakwa melibatkan AnWAR tetap panas. Beberapa cerita baru timbul ekoran kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkan oleh PKR pemimpin PKR mahupun dari TS Rahim (RTC) sendiri. Begitu banyak dakwaan baru yang dibuat, begitu juga banyaknya penafian dari pihak yang dituju dalam isu ini.

2. Teringat teman penulis yang sering bercerita tentang perompak menuduh pencuri mengambil barang tanpa izin! Memang kredibiliti perompak yang menuduh itu dipertikaikan, namun tidak mustahil samasekali pencuri tersebut memang ada melakukannya. Biarpun perompak yang menuduh, pencuri itu harus disiasat dan diadili.

3. Perompak juga perlu diadili jika membuat fitnah. Maka itu fokus sekarang ialah siasatan perlu lakukan, bukan berkata ia fitnah sebelum siasatan dilakukan. Pencuri tidak perlu takut atas dakwaan perompak jika beliau tidak mencuri barangan tersebut. Inilah masa yg tepat pencuri mengatakan kepada perompak yang menuduhnya, "see you in court!".

4. Penulis juga ingin menarik perhatian gambar di atas. Yang tertera ialah Yahya Zaini, bekas Pengerusi Biro Agama, Parti GOLKAR Indonesia. Beliau pernah dituduh punya hubungan seks dengan seorang penyanyi dangdut Indonesia, Maria Eva. Yahya juga pernah menafikan beliau terlibat dengan alasan "ORG ITU PERUTNYA LEBIH BUNCIT DARI SAYA".

5. Namun setelah gambar seks beliau tersebar luas, akhirnya beliau akur dengan kesalahan beliau dengan mengaku beliau adalah 'manusia' yang di dalam video seks itu! Kejadian ini berlaku sekitar 2005 dan akhirnya Yahya meletak jawatan. Ada seorang teman dari 'inner circle' AnWAR bercerita tentang kejadian itu

6. AnWAR yang punya lawatan kerja ke Jakarta ketika itu meminta ditunjukkan adegan seks Yahya Zaini dlm telefon melalui video yg dihantar oleh anak seorang menteri GOLKAR (ketika itu) kepada telefon 'inner circle' AnWAR ini. Sukma juga terlibat sama menonton adegan ini. Komen AnWAR setelah menonton adegan tersebut :
"Yang dia ni pegi mengaku buat apa! Nafi la, jika nafi masih ada peluang orang nak percaya hang, hang mengaku habih la......."
Maka teman itu bercerita kepada beberapa temannya yang lain beliau terpinga-pinga dengan reaksi AnWAR setelah menonton adegan itu. Menurut rakan PKR itu, itu adalah reaksi spontan AnWAR dan mungkin petunjuk sebenarnya tentang perilaku dan tembelang AnWAR yang beria-ia menafikan setiap kes songsang yang melibatkan diri beliau....

x-PKR

Jenamakan Anwar dengan Pembohong atau Liar

|7 comments

Jawatan Anwar bukan Ketua Pembangkang tetapi Ketua Pembohong. Bukan lagi Ketua Umum PKR tetapi Pembohong Umum PKR.

Itu saja yang sesuai buat Anwar. Jangan pula sebuat gelaran ini setiap kali anda menulis mengenai Anwar.

Video ini pula harus jadi lagu tema Anwar Pembohong, Anwar the Liar, Anwar Ketua Pembohong dan Anwar Pembohong Umum PKR.



Golongan pembangkang layak digelar golongan pembohong. Boleh juga digelar mereka sebagai penyokong maksiat atau penyokong peliwat atau penyokong pelawat rumah pelacuran.

Parti pembangkang
adalah sebenarnya parti pembela pelacuran.

Mungkin anda ada jenama lagi sedap dan tepat?

Kalau Eskay dendam Anwar, kenapa UMNO perlu konspirasi?

|5 comments


Kita telah baca dari pelbagai media bahawa Eskay melakukan semua ini adalah hanya kerana dendam dengan Anwar.

Umpamanya Dakwaan Mohamad Mahti Abdul Rahim, 63 bahawa Ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dikatakan membuat perancangan mengumpul bahan tertentu di Siam dalam usaha membalas dendam terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, dakwa bekas pegawal peribadi allahyarham Tan Sri Megat Junid Megat Ayob, hari ini.

Mahti juga berkata bahawa Eskay sakit hati dengan Anwar Ibrahim yang dikatakan enggan membalas 'jasanya'.

Kata Mahti lagi "Saya percaya Shuib (anggota ketiga kumpulan Datuk T) dan (bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri) Rahim Thamby Chik tidak terlibat dan mungkin dipengaruhi dia (Eskay).

“Saya percaya Najib tak tahu menahu pasal benda ni. Tak ada konspirasi kerja dia seorang. Dia mungkin mempengaruh orang. Dia ada kepentingan. Dulu dia boleh masuk dengan (Tun Dr)Mahathir (Mohamad), sekarang mungkin nak tackle (Datuk Seri) Najib (Abdul Razak).

Kita tahu mahti adalah kawan yang paling rapat dengan Eskay dan Anwar, Eskay pernah meminta tolong Mahti membantu Anwar dan Samsidar sewatu mereka mejalinkan percintaan kerana untuk memasuki Singapura. Oleh itu Mahti mendapatkan kereta kepunyaan kerabat DiRaja Johor.

Jika ini semua dilihat, apa guna Anwar memekik tengah-tengah malam di semua tempat di hadapan penyokong tegarnya mengatakan ini adalah fitnah dan konspirasi dari Umno. Apa guna Umno nak buat video ini kerana Anwar masih menjalani perbicaraan di Mahkamah atas kes meliwat.

Inilah buktinya Anwar sanggup melakukan apa sahaja cara samada menipu atau sebagainya demi untuk menyakinkan penyokongnya bahawa dia adalah 'bersih'

Sg Rapat Online

Wednesday, March 30, 2011

Anwar takyah lakun alim, jawab persoalan2

|18 comments

Diatas bakal jadi imej baru Anwar, kata ABITW sini.

Anwar akan jaja imej alim, baik ke sana sini satu Malaysia. Dia akan melihatkan kepada orang ramai dirinya sebagai seorang family man, suami yang baik, dan bapa yang tidak simpan gundek dari isteri rakan bernama Shamsidar. Akan kedengaran lebih kerap akan awnar berderma sana sini, sembahyang jemaah di khalayak ramai, melibatkan diri dengan majlis ugama dan amalan qiamulail, dan lain2 lakunan seniman agung kaki auta.

Tapi akhirnya Anwar perlu berdepan dengan realiti DNA dari sampel dirinya itu menyamai DNA yang diambil dari dubur Saiful, mahkamah akan menjatuhkan hukuman salah ke atasnya atas kesalahan sodomi, dan orang yang didalam video seks lucah itu adalah dia.

Pelbagai alasan dan putarbelit telah dilakukan tetapi dia masih tidak boleh menjawab dimana dia berada selama dua jam pada malam 21 Februari. Alasan bermain Twitter telah didapati bohong dan dia tidak ada jawapan sah.

Paling jelas sekali dengan bukti video itu adalah dimana jam omeganya. Video menunjukkan jam omega diambil wanita CHina Doll yang ditidurinya. Dato eskay mengakui mengambil dari tempat Lanson Place dan telah diserahkan pada polis.

Jam mahal Omega boleh dikesan siapa tuan punya dan dimana dalam dunia dengan mengesan hanya nombor serial.

Anwar sudah bersedia dengan pelbagai helah dan dia yakin video sama tidak akan dapat dibocorkan kerana akan terjejas nama polis. Dia lupa bahawa Eskay sendiri dilaporkan oleh TV3 bahawa dia tidak tahu ada salinan video lain.

Dari Kickdefella sini yang bertemu dengan Eskay malam semalam, pelbagai kisah yang boleh diketahui.

Akhirnya 5 persoalan ditimbulkan untuknya:

Soalan tersebut ialah, pertama, sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand? Kedua, siapa yang menyambut Anwar di Thailand? Ketiga, di hotel mana Anwar menginap? Keempat, apa Anwar buat di bilik hotel tersebut? Dan kelima, siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?

“Jangan paksa saya dedahkan semua itu… suruh Anwar jawab dulu soalan itu sebelum (semua) serang saya” kata Eskay.

“Awak semua balik dan tanya soalan ini di dalam blog…” minta Eskay.
Jawab Anwar, jawab .... tak payah menyalahkan Rahim Tamby Chik, jawab saja.

Play by play Anwar berhadapan China Doll

|29 comments

Seorang kawan wartawan aku yang telah menonton video seks al jub menceritakan kepada aku mengenai aksi al jub masa berzina dengan perempuan china doll tu di Lanson Place, Jalan Ampang, Kuala Lumpur. Ceritanya sangat mengujakan. Akupun rasa malu sebab, al jub ni bukan setakat hebat di pentas ceramah tetapi di ranjang pun dia sivaji poorah No.1.

Mari aku ceritakan balik, tayangan video telah dilakukan oleh trio Dato’ T. Rakaman tersebut antara lain memaparkan rakaman video dari empat [4] penjuru. Walaupun berwarna hitam putih tetapi ianya amat amat jelas. Rakaman adegan seks bermula dengan kelibat Al Jub telahpun berada di dalam bilik.

Pada ketika itu, Al Jub diperhatikan memakai jaket kain yang sering dipakainya dalam beberapa program yang dihadiri. Turut kelihatan adalah sebahagian daripada tubuh Dato’ T. Apabila Dato’ T keluar daripada bilik tersebut, Al Jub telah masuk ke bilik air untuk salin pakaian.

Dia kemudiannya keluar daripada bilik air dengan memakai tuala putih labuh sampai ke buku lali sambil mengelap badan. Sementara perempuan China Doll tersebut pula mula menanggalkan pakaiannya satu persatu, perrgghhh, seksi tu kata member aku ni.

Apabila perempuan China Doll tersebut telah berbogel, Al Jub telah kissing perempuan China Doll sambil berdiri. Mereka kemudiannya berbaring di atas katil. Perempuan China Dol tersebut berbaring di sebelah Al Jub. Al Jub dengan penuh kerakusan kemudiannya terus memeluk dan mencium mulut serta muka perempuan China Doll tersebut. Dema kissing bro, pergggh.

Selepas itu, perempuan China Doll tersebut telah melakukan “blowjob” kepada Al Jub. Punya la rakusnya al jub ni, dia tolak habis anunya ke dalam mulut china doll tu hinggakan china doll tu lari meluru ke bilik air sebab nak termuntah. Mungkin ada kunyit terletak sikit kat anu Al Jub. Tu yang nak termuntah. Perlakuan tersebut amat jelas dan menyebabkan semua yang menonton video tersebut terperanjat. Selepas selesai “blowjob”, perempuan China Doll tersebut telah memakaikan Al Jub dengan kondom. Bukan setakat kondom, dia sapulah sikit minyak pelincir, mungkin bukan KY Jelly tapi pastinya minyak pelincir ler.

Perasa apa kawan aku tak pasti kerana video tu hitam putih. Al Jub kemudiannya terus melakukan hubungan seks dengan perempuan China Doll tersebut dengan melakukan pelbagai posisi seperti doggie, moon walker dan goyang gerudi, phewwiiit. Al Jub hanya berhenti selepas air maninya terkeluar, haaa, haaa Al Jub mengerang.

Tapi dalam video tu kawan aku tak dengar suara tau. Cuma imiginasi aku saja ni, he he he. Nak bagi hangpa stim saja. Sebaik sahaja selesai, Al Jub buka kondom di atas katil (mesti ada banyak DNA terlepas tu). Dia kemudiannya membersihkan anunya dengan tisu. Masa dia bersihkan anunya, anunya masih tegang wooooooo.

Harami betul Al Jub ni. Paling menggelikan hati kawan aku ialah, Al Jub telah menggulung tisu di sekeliling anunya sambil berjalan di dalam bilik. Perlakuan jijik ini juga amat jelas menerusi rakaman video yang disiarkan, betul, kawan aku tak tipu.

kemudian Al Jub masuk bilik air. video yang satu lagi tunjukkan perempuan China Doll tu sedang mengaru badannya termasuk bontot dia, gatal bro banyak pijat mungkin pasal tempat mereka intercourse iaitu jenis muraahhhhhh punya kot. Mat Bangla pun boleh lampiaskan nafsu dia kat situ.

Semasa hendak keluar dari bilik air, Al Jub sempat meraba buah dada perempuan Cina tersebut sekali lagi sambil tersenyum. Masa tu depa bertembung di bilik air. Selepas itu, mereka berdua telah mengenakan pakaian masing-masing sebelum keluar daripada bilik tersebut. Korang tak teruja ke dengan kehebatan Al Jub.?

Anwar mengenakan seluar dalam ala-ala Mr Beannya jenama scuba, aku agak je ni, masa dia pakai seluar dalam tu, kawan aku cakap dia punya ANU masih lagi tegang beb. Ilmu sesat apa la yang dia pakai gamaknya kan.? Aku bukan apa lepas kawan aku ni cerita, aku rasa kesian betul dengan penyokong-penyokong dia yang percaya dia membabi buta ni! Kalau la mereka ni yang tengok video tu, tah la aku pun tak tau nak kata apa lagi dah!

Alasan Anwar bahawa lelaki di dalam video tersebut yang berperut buncit langsung tidak boleh diterima kerana memang kebiasaanya lelaki apabila membuka baju agak berbeza berbanding semasa memakai pakaian. Paling menghairankan bagaimana Anwar boleh membuat komen sedangkan dia belum menonton video tersebut lagi...yalah sebab dia pelakonnya kan?

KALAU TAK MENIPU BUKAN ANWAR LA NAMANYA!

Elok la PAS buat sembahyang hajat tempohari, aku harap Tuhan tunjukkan kebenaran. Wahai ahlu-ahlul PAS! Masih belum terlambat lagi, tinggalkanlah si bangsta bernama Anwar yang kuat menipu ini. Kembalilah ke pangkal jalan!

Parpukari

PRU Sarawak: The lies and lies of anti-palm oil lobbyist

|2 comments

The truth behind Sarawak deforestation

If you listen to the anti palm-oil lobby or the pro-rapeseed and pro-sunflower seed oil lobby, which are basically set up to promote their vegetable oil and rubbish the competition, you would think that Sarawak is now a wasteland.

These foreign propagandist would have the world believe that the Sarawak State Government had chopped down 90 per cent of the tropical rain forest in this lush Borneo state.
LIE: 90% of Sarawak forest have been chopped down
Foreign funded website and pressure groups like Sarawak Report pander to these foreign propaganda for the few dollars that foreign governments and lobbyists throw at them. They are so happy to receive foreign scraps that they are willing to sell their own state for it.

The fact is, the Sarawak Government began taking measures to control logging from the 1980s when they began carrying out studies and formulating plans how to ensure that the timber industry remains sustainable.

The Sarawak Government understands better than anyone else that the forest is valuable because the state is run by locals who lived with the forest and accept it as part of their lives.

In fact the state had called on the International Tropical Timber Organisation and the United Nations Food and Agriculture Organisation to audit their forest and give suggestions how to improve any possible weaknesses.

Sarawak Chief Minister, Pehin Seri Abdul Taib Mahmud explains here why they take care of the state's most valuable resource.

He is proud that the state is a strong follow of the Rio Summit on sustainability.


Video courtesy of The Real Sarawak

FACT: 80% of Sarawak is still covered by Tropical Rain Forest
Here the Sarawak State Forestry Department Director, Datuk Len Talif Salleh explains that the figure of 80 per cent forest cover is not something that the state government cooked up but based on the United Nations Food and Agriculture Organisation classification.


FACT: Sarawak is still in the top three band in terms of biodiversity
The hot and humid climate allows the forest to recover quickly and this means that biodiversity in Sarawak remains very good because the state practices good logging practices.

Of course there are cases of timber companies not following the rules but then again where in the world do you find a state where no rules or laws are broken.

Kenyalang Report

PRU Sarawak: Campurtangan asing dalam pilihanraya Sarawak

|1 comments

Tahap Foreign Direct Intervention atau Campurtangan Langsung Asing kini semakin memuncak di Sarawak apabila pertubuhan dan ejen asing yang berkepetingan ekonomi terus mengasak kerajaan negeri yang dilantik secara demokratik demi menurut perintah ketua ketua mereka yang berpengkalan di Eropah dan Amerika Syarikat.


Dalang yang mengetuai gerombolan asing yang menyebarkan racun minda ini ialah adik kepada bekas perdana menteri Britain Gordon Brown, Clare Brown.

Gordon Brown paling terkenal dengan kejayaannya menipu rakyat Britain tentang wujudnya senjata pemusnah awam di Iraq dan menyokong keputusan Tony Blair untuk menyerang Iraq.


Setelah hampir satu dekad, kini rakyat duni mula sedar bahwa Gordon dan Blair adalah penipu besar yang telah menyebabkan kematian beribu ribu anak muda Britain yang dihantar ke Iraq dalam misi menakluk kekayaan minyak negara timur tengah tersebut.

Kini Brown menghantar adiknya untuk menjadi pengacau di Sarawak dan ini adalah sebahagian dari usaha mereka untuk menggugat keamanan di Malaysia dengan menyebar fitnah tentang kerajaan Negeri Sarawak.

Kempen fitnah dan bohong ini disambut oleh media alternatif yang di sokong oleh dana barat dan juga oleh Pakatan Penipu yang mengaku sebagai pembela rakyat.

BMF telah mengutip berbilion dolar tetapi wang itu entah ke mana, mereka menggunakan Sarawak sebagai modal mengutip derma - sama lah macam cara pembangkang di Malaysia beroperasi dengan mengadakan ceramah sensasi tentang isu semasa bagi mengutip derma walaupun yang diveritakan sebenarnya fitnah dan penipuan belaka.

Meskipun Pehin Seri Abdul Taib Mahmud sudah mengumumkan bahawa beliau akan menyerahkan jawatan Ketua Menteri Sarawak yang dipegangnya sejak tahun 1981 itu selepas Pilihanraya Dewan Negeri Sarawak kelak, namun ‘serangan demi serangan’ tetap dilancarkan oleh pihak pembangkang di Sarawak melalui media propagandanya.

Terbaru, media propaganda pembangkang telah berniat jahat apabila melakukan serangan bersifat peribadi kepada Taib Mahmud lagi. Kali ini, berkenaan anak perempuan Ketua Menteri itu, Jamilah Taib dan suaminya, Sean Murray, yang dikatakan hidup mewah dan kaya raya di Kanada.

Baca sepenuhnya di Sarawak Sun sini

Kepentingan asing ini semua menyokong pembangkang untuk menahan usaha pembangunan untuk memajukan negeri dan memakmurkan rakyat atas macam-macam alasan menentang pembalakan, penanaman kelapa sawit, mengekalkan binatang liar, mempertahankan hak rakyat pribumi, menjaga iklim, biodiversity, lingkupan hutan dan lain-lain.

Terselindung disebalik adalah untuk mengekalkan industeri perhutanan mereka, industri minyak tanaman mereka, kesalalahn negara mereka yang tidak jaga hutan dan lingkupan hutan, dan lain-lain.

Adakah pembangkang buta kepada agenda-agenda disebalik ini? Apakah agenda pembangkang?

Nampaknya pembangkang mahu bekerjasama dengan campurtangan sing untuk memundurkan sarawak dan memiskinkan rakyat jelata?

Tercapaikah doa solat hajat PAS tahun 1998?

|23 comments

Kami The Unspinners melihat dengan sikap positif program Solat Hajat dan Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' di Stadium Malawati, Seksyen 13, Shah Alam. Sememangnya kita harus menangkis politik fitnah. Tiada yang lebih baik melainkan menyerahkan kepada tuhan sebagai penentu.

Ini mengingatkan kami kisah pada tahun 1998 dimana Anwar Ibrahim pun meminta di adakan Majlis solat hajat untuknya.

Semasa itu, Anwar memohon bantuan rakan se ABIM nya, Arwah Dato Haji Fadzil Noor. Bagi yang tidak ingat, arwah Fadzil Noor adalah Presiden PAS yang mahu melelong Putrajaya yang diidam-idamkan oleh PAS sekarang. Idaman mereka meluap-luap hingga prinsip perjuangan diketepikan dan sedia jadi Pak Angguk pada DAPig dan PeliwatKR

Lebih kurang macam malam hari tu, ramai yang datang membuat solat hajat dan menyerahkan kepada tuhan sebagai penentu semasa itu.

Akhirnya Anwar didapati salah oleh hakim dan dipenjarakan atas kesalahan menyalahguna kuasa untuk mengarah special branch menganiaya dan memaksa Ummi Hafilda, Azizan Abu Bakar dan Dr Ristina menukarkan kenyataan.

Ianya seolah-olah Allah yang maha berkuasa tidak menghindar doa ribuan yang mahu Anwar diselamatkan dan masih menentukan Anwar masuk penjara.

Takdir Allah adalah Anwar masuk jail. Orang Islam perlu menerima qada dan qadar tuhan. Mereka masih tidak mahu terima qada dan qadar tuhan.

Begitu hebat ramai yang mendoakan keselamatan dan kesejahteraan untuk Anwar dan keluarganya, ketentuan tuhan masih menetapkan ibunya meninggal dunia.

Abangnya Rani yang dikatakan pernah ada hubungan dan dating di Singapore dengan seorang puteri raja pun turut meninggal dunia.

Sorang lagi abang Anwar, Rosli pun serta pernah di tangkap basah dengan seorang Mistress di Seputeh Height.

Bapak Anwar, Dato Ibrahim pun pernah ada sejarah dengan orang gaji dan berakhir dengan dia mengahwininya.

Belum lagi abang Anwar yang penagih dadah.

Banyak lagi kisah-kisah Anwar yang tersembunyi seperti Azmin, isterinya dan dalam keluarga Anwar sendiri yang belum terungkai.

Adakah kerana begitu banyak maka bagaimana banyak doa dari orang ramai, musibah tuhan terhadap keluarga yang bermasaalah ini tidak dapat dihendarkan dari penentuan dan takdir tuhan akan balasan yang setimpal dan sebagai alamat bagi yang celik.

Muga-muga solat hajat Pakatan Rakyat akan diberkati Allah dengan ditunjukkan kebenaran dengan pelbagai pendedahan.

Harap mereka dibuka hati untuk dapat membezakan antara benar dan yang palsu.

Nak blog atau kebudak2an, Topeng Perak?

|21 comments

The Unspinners tidak suka masuk campur dalam pergaduhan sesama blogger.

Kali terakhir, kami hanya suarakan jika seseorang itu tidak layak dan berkemampuan mengetuai sesuatu organisasi itu, undur sajalah. Tidak lebih dari itu.

Kali ini pula ialah tindakan seorang blogger pembangkang mengeluarkan gambar seseorang blogger dan mendedahkan sesuatu yang mana dia pun tidak sahih betul atau tidak. Lainlah kalau gambar atau video itu jelas menunjukkan rupa sesorang dalam keadaan yang memalukan.

Melihat gambar Topeng Perak di atas, adakah boleh dianggap Topeng Perak, blogger PAS berzina dengan dua wanita asing kerana bergambar rapat dengannya?

Tentu tidak. Begitu juga, dengan menunjukkan gambar berikut, adakah ini bermakna orang yang dikatakan sebagai Parpukari sedang minum arak berjenama Guiness?


Belum tentu. Mungkin minuman dihadapannya itu kepunyaan orang lain. Orang yang dikatakan Parpukari hanya duduk sebentar di tempat peminum.

Kemungkinan ayer itu hanya kopi O mengunakan gelas Guiness Anchor yang sudah bercuci. Warna Kopi O dengan Guniness Stout sama saja. Bezanya adalah buih atas minuman pada awal Stout dituang.

Akhir sekali, kemungkinan juga ianya hanya Guiness Malta yang bukan arak dan mengandungi alkohol.

Tanya orang tu sendiri samada dia minum atau tidak. Kalau tidak ada bukti, usahlah buat tuduhan sedemikian.

Permainan Topeng Perak ini perangai mengenakan cara kebudak-budakan. Kalau nak blogging, adalah etika minima seperti tidak mendedahkan identiti anonymous seseorang blogger.

Sebagai penyebar berita, tidak perlu nak berbalah sesama blogger, walaupun berlainan parti atau ideologi.

Jika anda perjuangkan ideologi atau parti apa sekali pun, apa perlunya jadikan blogger lain dan blogging sebagai tajuk? Macam orang syok sendiri.

Wartawan jarang menulis mengenai kewartawanan. Wartawan tiada menghentam wartawan atau akhbar lain. Blogger seperti juga wartawan bukan yang perlu didedahkan atau dijadikan bahan berita.

Hormatilah peribadi atau identiti seseorang yang bukan public figure. Juruskan urusan anda kepada mereka yang mahu dan memang public figure.

Jangan mulakan main kasar, sebelah sini pun tahu main kasar. Sini balas, sana balas balik dan akhirnya semua yang rugi.

Sepatutnya ada ruang tertentu di mana blogger sesama blogger bekerjasama untuk merapatkan jurang kommunikasi dan meningkatkan mutu blogging.

Unit Amal malukan Islam dengan perangai biadap

|12 comments

Membaca blog Kerisputera sini, agak sibuk nampaknya aturcara Timbalan Perdana Menteri semalam ketika melawat rakyat.

Kisahnya Tan Sri Muhyiddin turun bersolat isyak berjemaah di Masjid Nurul Hidayah di Pandan malam tadi. Ada seramai 400 orang yang hadhir.

Ketika itu terkesan 5 orang unit amal berada dalam masjid. Mereka hadhir untuk membuat kacau sekiranya Muhyiddin memberi ucapan di dalam masjid. Muhyiddin tidak ada rancang beri ucapan pun.

Selepas sahaja bacaan doa beberapa orang jemaah dalam 10-15 orang yang dipercayai orang PAS melaungkan takbir. Entah apa-apalah orang tak bertamadun ini. Ingat sini Mesir atau Libya ke?

Muhyiddin meninggalkan tempat dan pergi ke tempat jamuan rakyat 1 Malaysia.

Tuesday, March 29, 2011

PRU Sarawak: Pemimpin dan ahli keluar parti, Sarawak pula nak terima PKR?

|8 comments

Terimalah hakikat bahawa ramai pemimpin dan ahli PKR sudah hilang kepercayaan pada PKR dan keluar parti. Agaknya sediakah rakyat Sarawak menerima PKR sebagai wakil dan kerajaan untuk Sarawak?

Pada Mac 12hb, Chabarlin Hj Loksin, mantan ketua Penerangan PKR Bahagian Beaufort bersama 110 ahli PKR telah masuk UMNO. Majlis penerimaan dihadiri oleh YB Datuk Lajim Ukin di Balairaya Kg Bakalau Beaufort.

Pada Mac 20hb pula, satu Majlis Pengistiharan Keluar oleh ahli parti PKR dan Pas Indera Mahkota diadakan di Dewan Kolej Shah Putra, Kuantan. Seraamai 300ahli PKR Indera Mahkota keluar. Azan Ismail sudah tiada jentera untuk pertahankan kerusi.

Pada Mac 26hb, sekumpulan 154 anggota sayap Wanita PKR bertindak keluar parti dan menyertai UMNO kerana sudah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti.

Pada Mac 28hb kelmarain, seramai 200 anggota Persatuan Sami-sami Hindu Pulau Pinang yang menganggotai Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Bayan Baru mengisytiharkan keluar parti kerana kecewa terhadap parti itu yang gagal membela nasib dan kebajikan kaum India di negeri ini.

Bolehkah PKR bela rakyat Sarawak jika di negeri dan kawasan yang mereka sebahagian dari kerajaan dan mewakili rakyat pun sudah hilang keyakinan?


Ingat muka 50 orang pemimpin mereka yang hilang keyakinan dengan perjuangan PKR. Apa langsung berdayalah UMNO atau BN membeli kesemua dari mereka ini seperti yang mereka tuduh?

Mereka yang berjuang dan berkorban untuk PKR pun hilang keyakinan dengan PKR!!!!

PRU Sarawak: VIDEO: Some NGOs are foreign proxies in economic warfare

|2 comments




Among the favourite stomping grounds of these NGO mafia are the environment and the tropical rain forest in particular.

This band of international NGO mafia which includes the Green Mafia, or organisations that try to impose unreasonable demands on developing nations.

Wetlands International is one of those Green Mafia that operates under the guise of protecting wetlands in order to protect the Netherland's economic interest in farming and agriculture.

The fact is Europe is already giving their farmers a huge advantage through heavy subsidies of the farm industry and therefore they cannot afford to face competition from leaner, more efficient crops.

Oil Palm is one of the most efficient oilcrop in the world, some may argue that algae farming is slightly more efficient but that crop is still in the early stages of development and we have yet to understand its full impact on the oceanic ecosystem and biodiversity.

Here we listen to Datuk Len Talif Salleh explaining the links between Wetlands International, the Netherlands and its rapeseed oil industry

Pengarah SPRM Perak tak akan arah siasat laporan Fauzi Muda jika duit sudah masyukkk .....

|11 comments
Apa dia dalam beg hijau, tanya RBF

Pengarah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi Negeri Perak yang baru iaitu Hajah Nooraziah Bt Abd Manaf nampaknya begitu partisan dan selesa membuat engagement dengan PAS Perak.

Adakah hubungan begini yang menyebabkan ada kebocoran maklumat ke Harakah dari SPRM Perak?

Adakah hubungan begini yang menyebabkan MB Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir selaku ketua kerajaan di negeri Perak pun sehingga ke hari ini belum dapat bertemu dengan Hajah Noraziah yang mengelak untuk berjumpa MB tetapi pemuda Pas senang-senang sahaja dapat bertemu dengan beliau.

Adakah hubungan begini yang menyebabkan laporan Fauzi Muda kepada SPRM Perak berhubung lapan orang pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat Perak yang menjadi jutawan segera semasa 11 bulan mereka memerintah Perak tidak disiasat?

Kalau surat dah hilang, kami sedia lampirkan berikut surat Fauzi Muda:

AWAS! Blog pro BN akan diserang

|29 comments

Kami The Unspinners sudah kena godam dengan Malware baru-baru ini.

Kini sudah keluar satu amaran ada pihak mahu menggodam beberapa blog seperti di atas yang diberitahu oleh Gerakan Timur sini. Mangsa pertama ialah blog Warisan 2057 yang hebat telah berjaya mereka tutup.

Oleh itu, berhati-hati dalam berblog kerana pihak pembangkang dengan di sokong oleh ejen-ejen asing sedang mencari jalan melumpuhkan kita.

Untuk itu, kami cadangkan baca artikel dari seorang rakan seperjuangan kita, Exception berjodol Bagaimana mengelakkan blog kena godam?

Command Centre for Cyber Attack yang baru di tubuhkan The Unspinners memberitahu bahawa musuh sedang mengesan IP blogger pro-BN untuk diserang.


Lihat blog Zubaidah Suboh cuba memburuk-burukkan usaha penerangan dari pihak BN. Baca sini.

Kata perjuang demokrasi? Kata pejuang kebebasan bersuara? Kata mahu amalan demokrasi yang sihat?

Hanya mahu Internet dikuasai pembohongan mereka sahaja?

Terima kasihlah kasi promosi.

Harap rakan-rakan baik dari UMNO atau PBB atau parti-parti lain BN promosi blog-blog melawan pembangkang di Sarawak ini.

PRU Sarawak: Ketua Cabang PKR Miri ialah doktor gugur bayi?

|13 comments

Hasil dari maklumat dari "grass root", temubual dengan pemandu teksi serta penduduk tempatan, CTS telah mendapat maklumat bahawa terdapat sebuah klinik "maternity" atau rawatan untuk perempuan-perempuan mengandung dan bersalin di bandar Miri, Sarawak yang telah digunakan sebagai klinik utama pusat penguguran bayi secara haram.

Klinik yang dimaksudkan adalah Teo's Clinic. Terletak strategik di bangunan rumah kedai di Bandar Miri ini khabarnya dimiliki oleh Dr Micheal Teo Yu Ken.

Hasil maklumat orang ramai memberitahu CTS, klinik berkenaan telah lama digunakan sebagai pusat penguguran bayi secara haram.

Ini kerana menurut mereka, dalam masyarakat Cina di sana, kalau pasangan suami isteri mendapat anak perempuan adalah satu "sial" dan ditolak keluarga. Itu sebab bayi berkenaan perlu digugurkan.

Tambahan lagi, menurut sumber lagi, kebanyakan perempuan simpanan atau "mistress" dan pelajar-pelajar yang melakukan aktiviti sumbang juga akan mengambil tindakan yang sama sekiranya keterlanjuran mereka membuahkan janin di dalam perut.

Menurut mereka lagi, acap kali, janin-janin yang tidak cukup bulan ditemui di dalam tong-tong sampah yang berhampiran dengan klinik berkenaan. Tinjauan CTS selama 3 hari ke atas klinik berkenaan gagal mendapat kerjasama dari staf dan doktor yang bertugas.

Dr Micheal Teo Yu Ken adalah merupakan Ketua Cabang PKR Miri dan diwar-warkan antara calon yang disebut-sebut untuk bertanding di salah satu DUN Miri. Beliau juga merupakan calon yang pernah menawarkan diri bertanding menentang Timbalan Ketua Menteri.

Apakah Rakyat Miri sanggup menerima "pembunuh" seperti Dr Micheal Teo sebagai calon mereka dan mengangkat calon PKR ini sebagai ADUN mereka?

Apakah Dr Micheal Teo berani menafikan beliau bukan sebagaimana yang didakwa oleh rata-rata Masyarakat Miri di situ?

DIpetik dari Cucu Tok Selampit

PRU Sarawak: DAP internal manouvre to replace candidates

|3 comments
Chong Chieng Jen intriducing Wong Lim Wei and Christina Chiew


DAP parade Batu Lintang and Padungan candidates?

KUCHING – DAP two young potential candidates, Wong King Wei, a lawyer and Christina Chiew, a Processor engineer was with Sentosa State Assemblyman, Chong Chieng Jen this afternoon at the press conference.

When asked if the two are going to be candidates, Chong said, “Yes, potential candidates,” but did not revealed where they would be standing.

Wong King Wei, 31 joined DAP in 2006 and had started his own legal firm six months ago.

He is married with two young children and read laws at University of London.

Kin Wei said he had been interested in politics especially the political career of DAP leader, Lim Kit Siang.

Chiew aged 26 is single had a Master degree in Resource Chemistry. She joined DAP a year ago.

She works in an industrial company at Muara Tabuan and is the Special Assistant to State Assemblywoman for Pending, Violet Yong.

Both Chew and Wong are tight-lipped over where they would be standing. Chong said the names of the candidates would be announced soon by party leaders.

Sarawak Update

Wong Kim Wei who is the secretary for DAP Batu Lintang branch is expected to replace Batu Lintang DAP Assemblymen, Voon Lee Shan.

Voon had been engineered out by Sarawak DAP Chairman, Wong Ho Leng and Secretary, Chong Chieng. It was engineered in such that he was disobeying party leadership.

He was asked to submit a show cause letter by the Central Working Committee in February 2010. Wong and Chong made statements similar to an open verdict. Voon could not reply and defend himself because he was warned to not discuss party matter outside. If he disoobeyed, another charge will be levied against him.

This is a typical manouvre by DAP against anyone outside the DAP working committee to oust and replace people without a recourse for the member or position holder. The DAP's power structure enable the manipulation to keep power within the monopoly of these working committee members.

Both Chong and Violet are on the state working committee. Despite their poor service records, they are able to change seats and promote their assistants.

The question Chong should have thought of before introducing Wong is whether he is a suitable candidate given his reputation as a RM5,000 lawyer. That is the exorbitant charge to open any legal file for clients, rich or poor. It usually range between none to RM1,500.

Then there is the question: Will Violet Yong's assistant, Christina be any better is servicing the constituency? An elected official poor service record could sometime be attributed to poor performance of their assistant.

Monday, March 28, 2011

PRU Sarawak: Polis bersedia hadapi 'gangster' pembangkang Semenanjung

|7 comments

KUCHING: Polis berkeyakinan mampu menangani kemungkinan gengster diupah untuk mengganggu keharmonian ketika pilihan raya.

Bercakap ketika sidang media sempena Hari Polis Ke-204 semalam, Timbalan Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Law Hong Soon berkata isu tersebut tidak harus dirisaukan.

“Setakat ini tiada insiden berkaitan gengster upahan daripada parti untuk merosakkan keharmonian pilihan raya, tetapi kami tetap berwaspada.

“Kami percaya ia tidak akan berlaku dan kami masih lagi berupaya untuk menangani situasi sebegini,” katanya.

Beliau melabelkan isu ini sebagai gembar-gembur sesetengah pihak untuk menghangatkan lagi cerita dan mereka-reka situasi ketika pilihan raya.

“Saya menggesa orang ramai agar tidak mensensasikan sesuatu perkara sehingga semua orang takut untuk mengundi, kami pihak polis menjamin keselamatan rakyat terutamanya pada hari mereka memilih pemimpin mereka,” katanya.

Sehubungan itu beliau meminta orang ramai tidak terpengaruh dengan spekulasi sebegitu kerana ia merupakan permainan politik ketika pilihan raya menjelang.

“Sekiranya anda diugut atau anda menjangkakan sesuatu yang buruk akan berlaku, laporkan segera kepada pihak polis agar tindakan pencegahan dapat diambil segera,” katanya.

Baca sepenuhnya di Borneo Post sini.

PRU Sarawak: Menjelaskan kepada blogger PAS kenapa PKR tamak

|9 comments

Pertelingkahan pembangkang dalam pembahagian kerusi DUN Sarawak, tidak hanya menjadi bahan kritikan penyokong Barisan Nasional. Sebaliknya penyokong PAS turut mengkritik sifat tamak dan angkuh PKR.

Blogger2 penyokong PAS sejak kelmarin menulis isu tersebut dengan tajuk "Kenapa PKR tamak di Sarawak?".

Apalagi alasan yg boleh PKR gunakan untuk menutup kerakusan pemimpin mereka yg gila kuasa?

Mungkin nanti mereka akan berkata kepada penyokong bahawa semuanya salah BN, atau di sabotaj org BN? Itu memang sikap PKR yang tidak pernah belajar melihat kelemahan diri.


Itu yang dilaporkan Melanau Blogger sini. Jawabnya jelas apabila Baru Bian akui dia tidak ada mandat untuk memilih calun. Semuanya ditentukan pasangan kekasih, Anwar dan Azmin dari Semenanjung.

Rundingan Kerusi Pilihanraya: PKR Sarawak Tiada Mandat

KUCHING, 25 Mac (Bernama) — Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak berkata ia tidak mempunyi mandat untuk menyelesaikan kebuntuan berhubung rundingan peruntukan kerusi dalam kalangan parti pembangkang untuk menghadapi pilihan raya negeri pada 16 April.

Bagaimanapun, Ketua PKR Sarawak Baru Bian berkata kegagalan rundingan antara parti itu dengan DAP berhubung kerusi Batu Kawa, Dudong serta Piasau dan dengan Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) tentang beberapa kerusi majoriti kaum Dayak, dijangka dapat diselesaikan akhir bulan ini.

“Kami tak diberi mandat berhubung peruntukan kerusi, jadi kami kena rujuk kepada para pemimpin kami di peringkat kebangsaan, termasuk Timbalan Presiden Azmin Ali, yang dijangka membuat keputusan mengenainya menjelang 29 Mac,” katanya kepada pemberita di sini.

Baca sepenuhnya di Bernama sini.
Siapa berani lawan Azmin? Nanti dia hentak-hentak kaki, Pak Sheikh susah hati.

Isu liwat, mahkamah, Kak Wan, Video seks, dll semua dia boleh settle. Azmin hentak kaki dia tak boleh settle ...

PRU Sarawak: Conservationist want whole forest for orang utan?

|4 comments

Sarawak Orangutans Found Only In Three Specific Habitats

SIBU, March 28 (Bernama) -- The Sarawak Orang Utan are only found in three specific habitats and not all over the state jungles, Dr.Penguang Manggil, permanent secretary to the Ministry of Environment and Public Health said.

The Orang Utan in Sarawak were only found in the Lantjak Entimau Wildlife Sanctuary, the Batang Ai National Park and the Sebuyau National Park, he said to correct the misconception that they existed everywhere.

He said the misconception had caused westerners to believe that the animals were adversely affected by economic development, namely the creation of more oil palm plantations statewide.

In addition, the government had placed these animals under its "Totally Protected Animal" whereby offenders could be fined RM30,000 and jailed for two years for hunting them," he told a candlelight news conference here last night after the Earth Hour event here Saturday night.

Penguang said there were an estimated 2,500 to 3,000 Orang Utan living in the three habitats, of which the Lantjak Entimau Wildlife Sanctuary and the Batang Ai National Park share common borders with the Kalimantan Indonesia.

-- BERNAMA

PRU Sarawak: The ignorant orang putih link palm oil and orang utan

|8 comments

Sarawak calls the lie on palm oil and orang utan extinction

Palm oil has often been accused of causing massive deforestation and threatening the extinction of the orang utan. Sarawak in Malaysia has not been spared, often accused in the same breath of indiscriminate land clearing and driving the orang utan to extinction.

Enough evidence has been proffered by this site as to the veracity of these allegations, in particular that of deforestation and impending orang utan extinction which have both been exposed as patently untrue.

For one, palm oil is clearly far and away, the most sustainable of oilseed crops. Blessed with exceptional productivity, palm oil enjoys an enviable yield of 4.5 metric tons per hectare planted which dwarfs its nearest competitors, such as soy, canola and sunflower which typical has a yield of 0.5 metric tons per hectare. Even the uninitiated can surmise that this means that palm oil requires far LESS land than its competitors to produce the same unit of edible oil.

This explains why Malaysia, which was erstwhile, the largest producer of palm oil, has cultivated the crop for more than a hundred years and STILL can boast forest cover exceeding 55% (the UK where most of the palm oil critics are based, pales by comparison in its permanent forest cover which currently stands at less than 11%)!

Moreover, oil palm cultivation in Malaysia represents only 0.09% of the world agricultural area. In the view of Palmhugger.org, surely such allegations of deforestation and climate change caused by palm oil ring hollow when these critics conveniently remain silent on the 99.91% cultivated land in the rest of the world.

The question has to be asked whether this is due to the fact that most of these 99.91% agricultural land resides in the developed economies from which these critics hail?

The allegation of palm oil endangering the orang utan to the extent of threatening their extinction certainly takes credulity to a new low. It raises the question whether these critics have done any fact checking as the orang utan population in the wild in Borneo is currently estimated at between 45,000 and 69,000.

Consequently, it behooves one to ask just how is it even remotely possible for the orang utan, by any leap of logic to be facing extinction. Rather than dwindling, there is evidence that the orang utan population in the wild is actually growing!

The recent discovery of more than 2,000 wild orang utans by scientists in Indonesian Borneo has left many environmentalists red faced, especially the Rainforest Action Network (RAN) which had predicted that the orang utan would go extinct by 2011 (just a mere 2 weeks away). The new find could well add 5 percent to the world's known orangutan numbers, said Erik Meijaard, senior ecologist for the Nature Conservancy in Indonesia.

Read more at Palmhunger.com here

PRU Sarawak: Anti-Government environmentalist funded by commercial interest

|3 comments
The EU and Anti-Palm Oil Campaigns: Growing Body of Evidence



According to Roger Helmer, a British member of the European Parliament who sits on European Parliament’s temporary committee on climate change and the European conservatives and reformists group, there is a growing body of evidence that the EU is actively promoting the anti-palm oil campaigns by funding environmental organizations such as The Friends of the Earth and singling out palm oil for unfair treatment.

Helmer described environmental NGOs as "agents of the state", receiving large sums of funding to support their campaigns and activities.

According to him, the European Commission alone had provided more than 60 million euros to these pressure groups through a programme called LIFE+.

“The driving priority of the various NGOs is to have free funding and keep their media profile high so that people want to talk to them, by creating scares and also creating scapegoats.

“They decided palm oil is a terrible thing and decided it drives deforestation and threatens habitat like the iconic orang utan, that it is a food crop and therefore wrong to convert to biofuel.

Deforestation Watch is pleased to publish in full an analysis of this issue, especially the Renewable Energy Directive (EU RED) entitled “The EU must reshape its palm oil policies” by Hanim Adnan of The Star.

PALM oil has had its fair share of smear campaigns and boycott from both the Western environmental NGOs and major consumer goods manufacturers.

The toughest challenge to date is mostly environmental related. The most pressing one is the adoption of the renewable energy directive (EU RED) by the European Union parliament on biofuel content which imposed strict regulations on carbon emission introduced back in 2008.

Read more at Deforestation Watch here

PRU Sarawak: Hidden agendas of anti-palm oil campaigns

|4 comments

 In a forum of palm oil producers recently, Joefly J. Bahroeny, head of the Indonesian Palm Oil Producers' Association, said that Western countries are using climate change as an excuse to constrain palm oil production in Asia because it competes with Western business interests.

Indonesia and Malaysia produce most of the world's palm oil -- a product used in cooking, chocolate, cosmetics and as a biofuel.

Environmental groups including Greenpeace, Friends of the Earth (FOE) and the Rainforest Action Network (RAN) have called on Indonesia to curb deforestation and palm oil expansion.

Bahroeny said however, that NGOs could be part of a campaign driven by Western business interests in competing commodities such as rapeseed, soybeans and fossil fuels.

"It's all about business," he said. "Palm oil has become a competitor as biofuel not only with rapeseed products but also a real competitor to fossil fuels controlled by Western interests. Do these other people truly care about global warming? Or do they also want to get rich with the excuse of climate change?"

Bahroeny said his industry had been accused of killing orangutans, burning forests and selling a product high in cholesterol. "Now it's climate change. We don't know their real reason but we are suspicious. What next?" he asked.

In the view of Deforestation Watch, Bahroeny may have good reason to be wary of the real intentions of the NGO’s.

Considering the muted response of these NGO’s to the annual slaughter of as many as one million sharks for their fins, a carnage on a scale never seen before in human history and their frenzied and almost manic anti-palm oil campaigns accusing the industry of threatening the extinction of the orang utans through massive deforestation. RAN even went so far as to claim that the orang utan may be extinct by 2011 (a mere 2 years from now) in their website.

In the view of Deforestation Watch, the incongruity is stunning for the situation faced by the orang utans is relatively benign compared to the yearly decimation of the global shark population!

For one, the orang utan population in the wild in Borneo alone is currently estimated to stand between 45,000 to 60,000. Just how such a population could go extinct in two years, RAN did not say.

Secondly, rather than dwindling, there is evidence that their population appears to be actually growing, especially with the recent discovery of a tribe of 2,000 previously undiscovered orang utans in a remote part of Borneo, which have left many environmentalists (especially those of the alarmist category) red faced!

Thirdly, many orang utan conservation programs have been put in place such as the ones at Tanjung Puting National Park in Central Kalimantan, Kutai in East Kalimantan, Gunung Palung National Park in West Kalimantan, and Bukit Lawang in the Gunung Leuser National Park on the border of Aceh and North Sumatra. In Malaysia, conservation areas have been set up and they include the Semenggoh Wildlife Centre in Sarawak and Matang Wildlife Centre also in Sarawak, and the Sepilok Orang Utan Sanctuary near Sandakan in Sabah. The Malaysian Palm Oil Council had also launched a US$5 million wildlife conservation fund largely directed at orang utan conservation.

In the circumstances, Bahroeny could be forgiven for his misgivings and contemplation on the real intention of the NGO’s. After all, their opposition to probably the most sustainable of oilseed crops raises the real specter of the NGO’s having compromised their independence and integrity to actually work as lobbyists for anti-palm oil competitor(s).

Deforestation Watch

Sunday, March 27, 2011

Suruh sumpah Anwar marah, Johari Abdul sumpah pula?

|29 comments

Anwar Ibrahim cuba mengelak apabila ditanya wartawan sama ada beliau berani bersumpah individu yang dikatakan terbabit dalam skandal video seks yang sedang hangat diperkatakan sekarang bukan dia.

Seorang wartawan bertanya adakah Datuk Seri akan bersumpah bahawa Datuk Seri tidak terlibat dalam video ini? "Awak ni asyik tanya sumpah, sumpah, sumpah tak ada soalan lain ker," jawabnya dengan nada yang amat marah apabila diajukan soalan itu semasa sidang media selepas mesyuarat Pakatan Rakyat di bangunan Parlimen, petang Selasa.

Malah, Anwar tidak perlu bercakap banyak kerana Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang duduk disebelah terus membelanya dengan mencelah bahawa hanya mahkamah syariah yang boleh memutuskan siapa yang boleh bersumpah.

“Sebelum awak nak dia bersumpah, saya tanya awak, tayang video ini dibuat di mana? Di dalam hotel. Ia hanya satu drama. Jika awak nak dia bersumpah, kena ikut undang-undang syariah. Hanya mahkamah syariah yang boleh tentukan sama ada dia boleh bersumpah. Saya menyeru kes ini dibawa ke mahkamah syariah,” katanya.

“Sekadar rakaman video tidak boleh dijadikan bahan bukti. Kena hadirkan empat orang saksi. Kita kena siasat siapa jurukameranya, apakah peralatan yang digunakan, siapakah pelakon sebenar, dan penerbitnya? Selagi tidak ada benda-benda ini dia dianggap tidak bersalah, jawab Hadi untuk melindungi Anwar.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang pun sempat mencelah mempertahankan Anwar dan berkata rakyat Malaysia patut meluahkan rasa kemarahan ke atas tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar.

Sg Rapat Online

Itu Anwar Ibrahim tapi Johari Abdul bersumpah pula.

Semasa berucap di Taman Permatang Pauh semalam, YB Johari Abdul bersumpah mengatakan lelaki dalam video itu bukan Anwar. Tapi cuma setakat sebut "Demi Allah" saja. Dia tidak sebut "Wallahi Wabillahi Watallahi". Dia tak berani bersumpah mubahalah dalam Masjid.

Nik Aziz takut, Anwar takut, Hadi takut, Wan Azizah takut, Johari Abdul samdol buat2 berani.

Saiful buat mubahalah, tak ada apa-apa. Siapa bersaalah.

Selain itu, Johari turiut mengikut skrip yang ditetapkan menuduh ini semua fitnah untuk menjatuhkan Anwar.

Ce ce ceritanya dia dibawa oleh bapa saudara untuk berjumpa dengan Tan Sri Rahim dalam sebuah bilik. Kononnya, sepanjang masa dia hanya diam dan lihat video dalam hitam putih yang mana katil yang lekeh dan air con yang lama.

Ada 3 orang dalam video trsebut dan mereka hilang meninggalkan seorang lelaki yang seakan-akan Anwar dan seorang perempuan. Bila habis di sahkan perut buncit, dan isi buntut berisi. Itu bukan Anwar, katanya.

Selepas habis Rahim jumpa ajak joint UMNO dan akan bawa jumpa PM.

Dia keluar dan peluk bapa saudaranya sambil mengatakan orang dalam video bukan Anwar. Di akbar lain, dia kata dalam lif pula?

Empat faktor ianya bukan Anwar - Perut buncit, Isi pungkor berisi, Bahu berotot dan warna kulit cerah. Dia yakin dan percaya rakyat tidak akan terima dgn fitnah tersebut.

Wartawan Harakah/M'kini ngaku Anwar dalam video?

|27 comments
Wartawan harakah (kiri) bersama rakannya

Dari Langkawi blogger Papa Gomo hubungi saya meminta supaya saya menyertai pertemuan dengan wartawan harakah dan beberapa orang yang lain lagi di sebuah restoran di Jalan Yap Kwan Seng malam tadi.

Katanya , kau pergi saja, kau jangan risau, itu kawan aku dan orang itu telah pun menonton video seks berkenaan hari isnin yang lepas.

Mengikut cerita wartawan harakah berkenaan yang juga kawan kepada Papa Gomo memang benar beliau telah menonton video tersebut pada hari isnin lepas di Carcosa Seri Negara.

Beliau yakin 100 % lelaki dalam video berkenaan adalah Anwar Ibrahim. Tidak mungkin video itu dipalsukan kerana katanya ianya dirakam dari empat sudut.

Saya tanya dia, "habis itu kenapa harakah tidak laporkan yang betul" ?

Jawabnya, "saya hanya pekerja bro, yang menentukan bos dan itu semua adalah politik".

Dalam hati saya berkata , "parti islam pun menipu juga ke" ?

Katanya lagi, tiga orang teratas dalam harakah semuanya telah dipegang oleh Anwar Ibrahim dan sudah tentu mereka hanya melaporkan berita mengikut selera Anwar.

Fuhhhhh, papa Nurul Izzah memang hebat. Bukan hanya hebat di ranjang, malah hebatnya sehingga boleh menguasai harakah yang dimiliki oleh Pas. Tidak mustahil satu hari nanti, Pas akan dikuasai oleh Anwar. Sekarang pun sudah kelihatan tanda-tanda ke arah itu.

Mengikut wartawan harakah itu, wartawan malaysiakini juga menonton video berkenaan dan cakap benda yang sama kepada beliau, iaitu lelaki dalam video itu adalah Anwar Ibrahim.

Katanya dari sudut mana Johari Abdul kata itu bukan Anwar beliau pun tidak tahu melainkan pembohongan semata-mata.

Jadi, apa kita nak kata lagi ? kalau wartawan harakah dan malaysiakini pun kata itu Anwar Ibrahim, kita nak kata bukan lagi ?

Memang sah jawabnya itu Anwar Ibrahim. Jangan lagi anda semua tertipu dengan harakah dan malaysiakini. Apa yang mereka laporkan itu bohong semata-mata. Wartawan mereka yang pergi cari berita sendiri akui itu adalah Anwar Ibrahim.

Balik pejabat, apabila mereka tulis berita benar, bos suruh tukar kerana bos semua telah dilimpahi dengan wang ringgit yang dicurahkan Anwar.

RBF

Rancangan propaganda Cifut-din Nasusyon

|4 comments

Tengah malam petang Jumaat Mac 25hb bertempat di rumah Saifudin Nasution Ismail di Kg Alor Hijau, Machang, satu taklimat berkenaan kes liwat dan video seks Anwar telah disampaikan. Siap pakai Powerpoint presentation joe!

Ada seramai 350 orang yang sanggup dijual kerana hadhir. Termasuk bingai-bingai ini adalah ahli Parlimen Ketereh Aziz Kadir dan Ahli Parlimen T.Merah dari PKR, Abdul Gani

Kelentong Cifut-din (kita jawab dalam bracket) adalah berikut:

  • Bukti Anwar berada di lokasi kes liwat Saiful hanya gambar di tangga dan lif. (tak sebut ke dia jaga yang mengendalikan kamera? alibi 5 orang nanti?)
  • Anwar ada di kondominium pada 12:30 ke 5 sebab ada mesyuarat parti, tapi mereka yang hadhir hari itu tidak dipanggil sebagai saksi termasuk pemilik kondo. (nanti panggillah bila kena pertahankan diri?)
  • Musa Hassan naik pangkat sebab kes Anwar. (Kalau bukan Musa, orang lain naik pangkat. Ini sesuai sebagai cerita di kampung dan orang kurang berpelajaran)
  • Saiful popular hingga boleh tahu dan jumpa bini Najib, Musa Hasan dan Najib. (jumpa sekali saja masa nak minta bantuan kerana banyak polis takiut nak ambil kes dia)
  • Saiful jumpa Najib pada 24 hb, kena liwat 26hb, (Ini pembohongan)
  • Rahim Tamby Chik panggil Johari Abdul untuk jumpa di Hotel Flamingo untuk tengok video dan tawar RM 50 juta ajak orang lain tengok dan keluar parti. (Shuib Lazim, pakcik Johari yang ajak. Bila diajak lompat parti, Johari mintak duit pasal dia ingat semua lompat parti dapat duit.)
  • Johari Abdul tengok dan bikin gambar Anwar dan beritahu Anwar untuk buat polis repot. (Satu pembohongan kerana timing masa lain. Takda sapa dibenarkan ambil gambar masa tengok video.)
  • Rahim Tamby Chik tawar duit pada Johari Abdul dan orang lain agar keluar parti, tapi Johari Abdul tak mau, sebab itu heboh isu video kat press. (Ini Rahim memandai nak jadi hero. Mana dia ada duit untuk tawarkan)
  • Seminggu sebelum tayangan video di Carcosa, Datuk Eskay ada jumpa bekas bodyguard Megat Junid dan tawar duit untuk cari 4 orang lagi untuk buat sesuatu kat Anwar. (Ini pandai buat cerita. Tak hairan kalau dia boleh keluarkan bukti. Bukan benda baru PKR bayar orang buat pengakuan palsu seperti bekas polis Dato)

Pada malam hari yang sama, Anwar berada di sebuah Majlis Makan Malam di Plaza Kuala Selangor dalam satu Majlis mengenag jasa pejuang rakyat (perusuh reformasi) anjuran cabang Tanjung Karang

Turut hadhir sama adalah Khalid Gagap, Yaacob bela babi, dan Yahya Mat Shaari.

Dalam ucapannya, Khalid Ibrahim berkata nak tumbangkan pemimpin yang rakus kena sabar. Bagaimana pemimpin yang tidak bermoral?

Itu dia tidak kata kerana katanya Anwar telah dizalimi dari masa tahun 1974 ketika ditangkap atas ISA. Dia kata Haji Kudus, Mantan Ketua Cabang PKR Tanjung Karang mengaku sebagai bekas SB anggapnya sebagai pejuang rakyat.

Anwar berucap dan timbulkan beberapa isu dan mengatakan kes video lucah adalah rekaan dan fitnah terbaru.

Dia kata Pakatan akan buat kejutan di Sarawak. Asik bergaduh sesama pembangkang, macam mana nak kejutkan orang. Kejutklan diri sendiri.

Sana sini demo video seks, Syabas rakan-rakan!

|11 comments
Johor


Pada hari rabu Mac 23hb pukul 6 ptg di Dataran Penggaram, Batu Pahat, gabungan NGO Batu Pahat mengadakan perhimpunan aman mendesak penubuhan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat isu video sex melibatkan pemimpin pembangkang.

Hadhir di demo tersebut adalah lebih kurang 40 orang. Turut serta adalah ahli gabungan NGO Batu Pahat, Pemuda UMNO seluruh Batu Pahat dari Bahagian-Bahagian Batu Pahat, Sri Gading, Air Hitam, dan Parit Sulong serta rakan-rakan MIC dan MCA.

Hadhir bersama adalah Rashid Shaari, Naib Ketua Pemuda Batu Pahat, Lee Keat Mah, Ketua Pemuda MCA, dan A. Somu a/l Arunasalam, Pengerusi MIC Bhg Batu Pahat.

Kain rentang dan plakad mempamerkan kata-kata seperti Tubuhkan segera Suruhanjaya Diraja Video Sex Pemimpin, Membujur lalu melintang patah, Musuh bangsa akan kami sanggah, Anwar Ibrahim pengkhianat bangsa Melayu, Kami mahu keadilan, Berani kerana benar, Jgn biarkan perogol & peliwat bermaharajalela, Tolak pemimpin penipu, Pemimpin mesti gentlemen buat pengkuan.

Media dari Berita Harian, Metro dan Sinar Harian turut buat litupan.

Melaka





Gambar lepas sembahyang Jumaat depan Masjid Al Azim pada MAc 25hb

Kedah


Gambar demo di Alor Star

Perlis
Pada petang dalam 6:30 hari Rabu 23 Mac 2011 di lokasi tapak Pasar Malam, perkarangan Stadium Utama Kangar, seramai 50 orang menyertai demontrasi yang dianjut oleh Wanita UMNO Bahagian Kangar dan Puteri UMNO Perlis.

Ia diketuai oleh Asmaiza Ahmad, Ketua Puteri UMNO Perlis dan Hjh Rela Ahmad, Ketua Wanita UMNO Perlis.

Antara yang didesak tertulis pada 25 plakad adalah ditubuhkan Suruhanjaya Diraja Menyiasat Kesahihan Video Seks melibatkan Anwar.

Pengunjung pasar malam mengikuti demontrasi yang berlangsung dari mula sehingga selesai. Respon daripada kalangan yang menyaksikan turut menyokong penubuhan Suruhanjaya Diraja.

Laporan polis dibuat petang itu selepas solat Maghrib.

Selangor


Berlangsung tengahhari semalam, Gagasan Anti Penyelewengan Selangor(Gaps) yang diketuai Hamidzun Khairuddin, Pengerusi Gaps/Penyelaras Sekretariat Umno Selangor telah menganjurkan demonstrasi aman mendesak Anwar letak jawatan sebagai Penasihat Ekonomi Selangor dan MB letak jawatan d hadapan pintu masuk lobi Hotel Quality, Shah Alam.

Demo yang seramai 30 orang hadir terdiri daripada ahli Umno, dan NGO. Antara yand ada sama hadhir adalah Radziah Ahmad, Ketua Wanita UMNO Shah Alam, Wan Indera Ahmad, ahli UMNO Kota Raja, Sheikh Wishel bin Sheikh Ahmad, Presiden Persatuan Pewaris Malaya.

Demo ini mendapat liputan tv3 dan RTM.


Kain-kain rentang dan plakad oleh peserta demo tertulis mesej-mesej berbunyi: Bela Mangsa Rogol & Liwat; Jangan Sokong Liwat; Bagi DNA Biar Mahkamah 'Decide'; Apa Lagi Sandiwaramu Nuar?; Kami Mahu Ditubuhkan Suruhanjaya Diraja Siasat Kebenaran Video Seks Nuar; Yayasan Selangor Alami Defisit RM 7.41 Juta, Apa Dah Jadi??; Ulangtahun Ke 40 Yayasan Selangor,Rugi RM 900 Ribu; Berani Kerana Benar Takut Kerana Liwat; Anuar Takut Kantoi La Tu, hehe...; Kenapa Takut Bagi DNA??; Liwat=Haram; Peliwat=Haram Jadah; Anwar PKR Porn; Penasihat Peliwat Ekonomi Selangor; Demi Keadilan, Beri DNA; Depan Belakang Jalan, Baru Adil; Liwat + Seks = Anwar; dan Makin Tua Makin Terok

Dan banyak lagi gambar dan laporan-laporan pejuang kita menyuarakan rasa hati rakyat dalam isu serah DNA dan Seks Video. Maaf tak dapat keluarkan semua.

Kami yang hanya duduk depan laptop dan PC (ya ke?) sanjungi usaha anda.

Syabas atas dedikasi anda.
fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)