Saturday, August 27, 2011

Mat Sabu ejen keahlian DAP?

PETALING JAYA, 23 OGOS – Penyertaan orang Melayu ke dalam DAP akan memberi keuntungan kepada Pakatan Rakyat khususnya dan Malaysia amnya dalam jangka masa panjang, kata Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

“Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,” katanya.

Menurutnya, UMNO cukup takut jika ramai Melayu sertai DAP kerana isu perkauman yang mereka mainkan tidak akan laku lagi apabila Melayu sudah celik demokrasi dan keadilan.

Beliau menjelaskan ini tidak bermakna beliau menyeru orang Melayu menyertai DAP kerana ia terpulang kepada hasrat hati masing-masing dalam arena demokrasi sebenar yang memberi kebebasan memilih parti.

Menurutnya, hubungan di antara DAP dan PAS semakin erat umpama aur dengan tebing kerana kedua-dua parti memperjuangkan keadilan untuk semua rakyat Malaysia.

Mohamad berkata, bukti ketelusan DAP telah ditunjukkan oleh Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng setelah mengambil alih Pulau Pinang dengan mengamalkan sistem pentadbiran yang cekap, akauntabel dan telus (CAT) sehingga negeri itu membangun dengan pesat sekali sejak tiga tahun lalu.

“Dari sudut menjaga harta awam, Guan Eng dan wakil-wakil rakyat DAP lebih hebat, dari sudut memisahkan perniagaan peribadi dan pentadbiran kepentingan rakyat. Ini berbeza sekali dengan negeri-negeri yang diperintah oleh UMNO dan Barisan Nasional,” katanya kepada Roketkini.

Tambahnya, ketelusan dan kejujuran wakil-wakil rakyat DAP dapat dilihat apabila mereka hanya bergantung kepada elaun wakil rakyat semata-mata tanpa meminta-minta projek.

“Apabila memerintah, mereka tidak mengambil peluang untuk mencuri duit rakyat seperti mana pemimpin UMNO buat,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis berbuka puasa dan makan malam DAP Selangor bersama Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu di Majlis Bandaraya Petaling Jaya di sini malam tadi.

Hubungan erat yang terjalin antara Mohamad dan Guan Eng bermula apabila kedua-duanya ditahan oleh kerajaan BN mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dalam Operasi Lalang yang dilakukan oleh Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad pada 1987.

Menurut Mohamad, hubungan akrab mereka begitu kukuh sehingga beliau dan Guan Eng membahasakan diri sebagai abang dan adik.

Bagaimana pun, jelas beliau, bukanlah bermakna beliau mengagungkan DAP atau merendahkan PAS, seperti mana yang dimainkan media milik UMNO serta blogger upahan mereka.

“Saya hanya katakan yang benar. Dalam DAP dan PAS, ada orang baik, ada orang kurang baik. Ramai yang baik dari yang kurang baik.

“Dalam PAS, kita ada pemimpin yang hebat seperti Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat. Beliau juga mementingkan rakyat, membina masyarakat, bukan mengaut kekayaan peribadi.

“Kita mahu suatu hari nanti akan muncul ramai pemimpin seperti Nik Aziz dan Guan Eng,” katanya. – Roketkini.com

31 comments:

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 9:07:00 PM GMT+8

    Baik la DAP & PAS merge dan bernaung dibawah satu parti... amacam Mat Sabun ????

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 9:16:00 PM GMT+8

    “Kalau ramai Melayu di dalam DAP, maka isu perkauman tidak dapat digunakan UMNO lagi. Tiada masalah kalau Melayu yang rasa tak sesuai dengan PAS atau PKR untuk sertai DAP, asalkan bertujuan untuk menjatuhkan pemerintah zalim,”

    Lepas jatuhkan pemerintah zalim, nak naikkan pemerintah yang mana? Jelas sekali Mat Sabu amat cetek dan tidak berfikiran jauh dalam membuat kenyataan. Dalam keadaan sekarang pun nampak sangat DAP sudah menjerut tali di leher pemimpin PAS. Berdehem dan batuk2 sikit menggelabahlah pemimpin buat kenyataan U turn.

    Kepada orang Melayu yang baru bangun atau yang masih berjaga, pastikan kenyataan Mat Sabu itu tidak menjadi kenyataan. Kita sanggah Mat Sabu, pemimpin yang hanya pandai bercakap tetapi otaknya kosong.

    akuantiPAKATAN.

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 9:29:00 PM GMT+8

    Memang Anwar Ibrahim seorang homosexual. Mat Sabu adalah penzina dan Nik Aziz adalah pembawa ajaran sesat.

    Tetapi sebagai penyokong PR, kami tak kesah itu semua. Yg penting ialah kita menjatuhkan kerajaan yang teramat zalim kepada rakyatnya sehingga tidak memberi langsung minyak secara percuma.

  • Homophobic says:
    August 27, 2011 at 10:28:00 PM GMT+8

    Saya sokong Mat Sabun..
    Walaupun otaknya hanya sekecil kotenya, beliau boleh berceramah dgn suara yg kuat dan sexy.. Ini mungkin hasil latihan lidah dengan menjilat bontot Guan Eng sejak zaman Ops Lalang dulu..
    Hidup Mat Bangang..eh Sabun!

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 10:32:00 PM GMT+8

    Mat Sabu ni kaki sanglap. Tak perecaya tanya orang PAS. Kalau ceramah hasil kutipan derma dibalun olehnya. Itu sebab dia tak diminati oleh orang-orang PAS diKedah.

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 10:53:00 PM GMT+8

    KM menteri yang baik tidak akan menyekat premis perniagaan milik rakyat secara berpilih-pilih.

    Orang Islam yang baik tetap tidak akan menerima golongan fasiq sebagai ketua mereka.

    Presiden AS mungkin jauh lebih baik dari kebanyakan pemimpin ummah dari sudut keduniaan tetapi apakah itu bermakna ummah tidak akan dikecewakan?

    Antihipokrit

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:09:00 PM GMT+8

    steady mat syabu...cayalah mat syabu...mat syabu memang otak berjerebu...tak ubah macam lembu...mooo moooo mooooo

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:33:00 PM GMT+8

    ko kuar pas ko masuk dap pastu jadi komunis.

    no ahli komunis ko ni:001

    pejuang hamas...

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:35:00 PM GMT+8

    robohnya empayar Islam adalah disebabkan faktor dalaman dan kalau parti isle roboh jangan salahkan Dap, PKR atau lain-lain parti tetapi salahkan kehadiran anai-anai yang pelan-pelan makan kerangka parti dari dalam.

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:42:00 PM GMT+8

    Tolong tanya kat Mat Sabun ni siapa songlap wang Tabung Tragedi Memali yang dikutip berjumlah berjuta-juta RM. Yang dibagi pada balu2 dan anak2 waris tak seberapa, yg lebihnya disonglap siapa? Akaunnya pun x pernah di umumkan. Tanyalah pada waris2 yang menerima berapa banyak mereka dapat. Buku mengenainya ada ditulis oleh anak salah seorang mangsa tapi buku ni dah diharamkan oleh hamPAS dp diedar.Ni baru satu bab, banyak lagi songlap yang mereka lakukan. Alahai Mat Sabun, jangan nanti menang sorak kampung tergadai.

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:55:00 PM GMT+8

    DAP adalah parti berasaskan theocratic Neo Con Kristian sementera tu PAS pula parti berasaskan theocratic Islam Shiah...eloklah tuh macam abang dan adik...La ni Mat Sabu bagi orang orang melayu dua pilihin, nak syurga kristian Neo Con atau syurga Islam Shiah...

    Lebai Man Kulup Pendek
    Peminat Gulai Itik depan Sek Kebangsaan Permatang Tok Kandu

  • Anonymous says:
    August 27, 2011 at 11:57:00 PM GMT+8

    Tolong tanya kat Mat Sabun ni siapa songlap wang Tabung Tragedi Memali yang dikutip berjumlah berjuta-juta RM. Yang dibagi pada balu2 dan anak2 waris. Tak seberapa, yg lebih disonglap siapa? Tanyalah pada waris2 yang menerima berapa banyak mereka dapat. Buku mengenainya ada ditulis oleh anak salah seorang mangsa tapi buku ni dah diharamkan oleh hamPAS dp diedar. Alahai Mat Sabun, jangan nanti menang sorak kampung tergadai.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 12:06:00 AM GMT+8

    Lawak habis. Naif. ter pengaruh dengan dreamcenter banyak mimpi.
    KAH kah X 66.!
    Hj Mae
    Berek 12.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 12:18:00 AM GMT+8

    Ada masyuk, puji lah si Lim kimak tu.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 12:50:00 AM GMT+8

    Mat Sabun ni tak ada ke masa bintang 3 naik kejap lepas perang, berapa banyak orang-orang Melayu jadi mangsa kekejaman komunis, si mamat bahalol ni dah kemaruk sangat(desperate sangat) ke sampai nak kelentong sejarah trajedi Bukit Kepong. Pada semua warga polis dan tentera, bangsat macam ni patut dipancung je...haram jadah punya manusia... pemimpin pas konon.. poooraah.

  • Saiful Bahraine says:
    August 28, 2011 at 1:19:00 AM GMT+8

    Mat Sabu cakap apa pun org tak akan pandang kerana dia dilahirkan sebagai Melayu bukannya Cina. Sayang sekali kamu membela kaum Cina untuk survival politic anda. Cakap tak serupa bikin dan kepala otak dah penuh dengan tahi palat Cina.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 2:21:00 AM GMT+8

    Jadi, di sini, abang main adik, atau adik main abang ?

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 4:46:00 AM GMT+8

    Banyak masyuuuk. Bil hospitalpun abang guan eng tolong bayar. kalau tak masyuuk balun semacam je.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 6:18:00 AM GMT+8

    Haha nama pun Mat Sabu pemimpin parti politik yang paling bodoh dalam dunia, mana tak,masuk ITM tapi gagal.Kalau la jenis otak yang macam ni yang di pilih ahli PAS,pikirkan la kemana nak dibawanya Malaysia ini.Sedar-sedar la semua.Ini baru namanya zalim,meletak kan sesuatu bukan ditempat yang sepatutnya.Memang zalim & bodoh orang PAS ni.Moga tuhan lindungi Msia dari pemimpin mcm Mat Sabu ni yang akan mati tanpa mendapat apa yang dicitakan nya sama lah spt pemimpin2 PAS yg lepas,hidup & mati dgn membawa mimpi memasing.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 7:56:00 AM GMT+8

    Mat Sabu Tim Presiden PAS berkempen bersungguh-sungguh supaya DAP chauvinis Ultrakiasu Cina supaya berubah tapi direncanakan secara taqiyah shiahnya tak berani cara telus kerana takut kpd abang sesusu formula lembunya Lim Guan Eng Setiausaha agung DAP. Dap tetap menolak Negara Islam atau perundangan
    Islam sesuatu yg pasti dan yakin tanpa syak, was-was, dhazn noktah.Mat Sabu tolong minta abang sesusu kamu jealskan perkara ini tentu abang kiaus akan jawab cuma 0.0001% saja

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 8:12:00 AM GMT+8

    Haha nama pun Mat Sabu pemimpin parti politik yang paling bodoh dalam dunia, mana tak,masuk ITM tapi gagal.Kalau la jenis otak yang macam ni yang di pilih ahli PAS,pikirkan la kemana nak dibawanya Malaysia ini.Sedar-sedar la semua.Ini baru namanya zalim,meletak kan sesuatu bukan ditempat yang sepatutnya.Memang zalim & bodoh orang PAS ni.Moga tuhan lindungi Msia dari pemimpin mcm Mat Sabu ni yang akan mati tanpa mendapat apa yang dicitakan nya sama lah spt pemimpin2 PAS yg lepas,hidup & mati dgn membawa mimpi memasing.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 9:15:00 AM GMT+8

    aku hairan juak dan puak fuckatan ni. cakap ikut sedap bontut dia. aku setuju sangat mat sabun ni masuk dap. lepas tu panggil pengikut2 dia yg lembu cucuk hidung tu masuk sama. duduk lah korang dalam kandang lembu tu.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 9:45:00 AM GMT+8

    anon 9.29 hoi bodoh ......kau pergi la kat mana2 negara kalau kau dapat minyak percuma.....bangan tahap babi punya orang

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 9:56:00 AM GMT+8

    Kalau org Cina yg tak sesuai utk MCA atau DAP apsal plak tak bleh masuk PAS? Kan bagus utk menjadikan PAS lebih majmuk, adil dan demokrasi. Alah... sedangkan hala tuju PAS pun bleh tukar takkan tak bleh tukar syarat kemasukan kot... Sekarang ni kan NERAKA KEBANJINGAN eh salah pulak NEGARA KEBAJIKAN...

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 10:37:00 AM GMT+8

    pati mana pun ok sbb melayuku masih juara kes2 rasuah dan politik wang,sumbang mahram, ragut....rekod ada, tak caya semak fakta

  • hangkedee says:
    August 28, 2011 at 10:51:00 AM GMT+8

    PAS sepatut nya tukar Image dari kopiah berserban ke Kopiah berseluar pendek...kalau boleh makan kerbau pendek.

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 10:58:00 AM GMT+8

    Katalah kawasan pilihanraya nanti kena pilih antara calon MCA/Gerakan/MIC atau DAP/PKR sahaja.

    Tak kan nak pilih MCA/Gerakan/MIC yang diketuai cina/india komunis pariah, peniaga jutawan, kaki korup dan video seks?

    Katalah kawasan pilihanraya nanti kena pilih antara calon UMNO BARU atau PAS/PKR sahaja.

    Tak kan nak pilih UMNO BARU yang jelas dibanjiri Melayu celup dan telah gagal mentadbir negara secara terbaik dan Islamik selama 54 tahun ni?

    Tak payah politik retorik banyak dan psikoloji dimainkan surat khabar dan jurublog, le.

    Buka lah mata dan fikir lah sendiri.

  • cucu tok guru says:
    August 28, 2011 at 1:07:00 PM GMT+8

    Pas kata mati sbg orang umno matinya kafir walaupun umno banyak bangunkan islam. Kalau gitu matinya seorang melayu yg jadi ahli dap camne.bukan ker dap anti islam. Bukan ker ahli dap dari kaca mata pas 2 kali ganda kafirnya. Tolong komen sikit

  • Anonymous says:
    August 28, 2011 at 1:18:00 PM GMT+8

    "janganlah orang yang beriman mengambil orang kafir sebagai pemimpin dengan meninggalkan orang yang beriman. Sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian, maka tiada dia (mendapat perlindungan) daripada Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti daripada pihak mereka (yang kafir itu). Allah mengingatkan kamu terhadap diri-Nya (kemurkaanNya). Kepada Allah jualah tempat kembali " surat Ali Imran- Ayat 53

  • mat babu says:
    August 28, 2011 at 1:45:00 PM GMT+8

    ORANG PAS TAK TAU KE SEJARAH MAT BABUn , BAPAK DIA ORANG KOMUNIS ZAMAN CHIN PENG ,KALAU HANGPA TAK CAYA TENGOK MATA DIA NI , SEPET SIKIT MCM MAK DIA , MAK DIA PULAK TALI BARUT KOMUNIS , DIA PULAK BERANAK KAT DALAM HUTAN PAHANG ,DALAM KANDANG LEMBU ,TU PASAL BODOH MCM LEMBU , ITULAH SEBABNYA DIA NI PENYOKONG KUAT KOMUNIS , DIA NI PULAK PONDAN , TAK MCM BAPAK DIA , CUMA PANDAI GUNA PISTOL AIR AJE , LAST-LAST KENA TANGKAP KAT BILIK 121 ,TAK HERO LANGSONG

  • aku says:
    August 28, 2011 at 4:52:00 PM GMT+8

    baguihlah tu....

    sorang cakap tak kisah (anon, August 27, 2011 9:29:00 PM).....

    sorang lagi kata tak islamik(anon, August 28, 2011 10:58:00 AM)....

    tang mana depa pegang pun tak tau....kekononnyer yang depa sama ialah tang nak 'jatuhkan' kerajaan paling zalim....paling tak 'efisen'...bla bla bla...

    zalim tang mana...? tang tak dapat gaji ka...? tang tak dapat pinjaman pelajaran ka...? tang tak boleh ngundi ka...? tang kerajaan Malaysia tolong Palestin, Somalia dll ka...? bla bla bla....cuba spesifik sikit tang mana 'teramat zalim' tu....

    tak islamik tang mana...? tang JAIS nahi mungkar ka....? tang JAKIM amar maaruf ka....? tang Masjid banyak sangat ka..? tang penubuhan mahkamah syariah ka...? pun cuba spesifik skit tang mana tak islamik tu?

    gilerrr biollll!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)