Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, July 30, 2011

Video sahkan Fereez Kamal serbu PM

Fareez Kamal, pembantu Zuraida Kamaruddin cuba beri alasan atas sikapnya dengan mendesak polis "Apa kesalahannya?" dan konon "haknya untuk bertemu PM".

Menurut MIM, isu ini adalah isu segerombolan manusia berpakaian kuning cuba menyerbu Perdana Menteri di tempat khalayak ramai tanpa protokol dan mencurigakan.


Di dalam hanya beberapa saat itu, motif menyerbu tidak penting.

Keselamatan pemimpin nombor satu negara adalah yang paling utama dan pihak polis telah bertindak cekap selaras dengan SOP mereka menjaga Perdana Menteri kita.

Di bawah adalah foto-foto yang menunjukkan seorang lelaki gemuk menerpa dan menyerbu ke arah Perdana Menteri walau pun sudah ditahan lebih awal oleh bodyguard.

Perlu diingat, kejadian ini berlaku di dalam beberapa saat sahaja!


Apabila Perdana Menteri sedang melalui sebarisan pelajar dan orang ramai, seorang lelaki gemuk memakai baju kuning tiba-tiba menerpa ke depan dengan sangat mencurigakan.




Lelaki itu lebih dicurigakan apabila beliau cuba melawan pegawai-pegawai yang berada di tepi Perdana Menteri. Stupidity of this fat yellow t'shirt man.








Jika kita perhalusi video, kita sangat pasti bahawa si lelaki gemuk berpakaian kuning itu dengan sengaja menerpa dan menyerbu Perdana Menteri, satu tindakan bodoh oleh lelaki tersebut.

The Unspinners bersama dengan MiM sangat bersetuju dengan tindakan bodyguard dan pihak polis yang berada di situ. Tindakan pantas mereka itu dipuji dan sangat profesional.

Tahniah!

14 comments:

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 1:40:00 PM GMT+8

    Mesti kena kawal VVIP. Entah-entah surat tu ada Anthrax tak. Sebab tu mesti kena tahan utk siasatan.

  • Mat Belalai says:
    July 30, 2011 at 2:14:00 PM GMT+8

    ..kalau di Sri Langka ( Ceylon ) satu masa dulu, biasanya orang yg menyerbu kearah PM atau menteri akan ditembak sebelum sempat menghampiri VVIP berkenaan kerana biasanya pengebom berani mati akan bawa bom dalam bag galas seperti yg dipakai oleh si Gemok biol tu..tapi di Malaysia belum sampai saperti itu lagi. Si Gemok tu cuma nak cari publisiti..nasib baik berlaku di Malaysia..kalau tidak..bodoo punya olang..

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 2:18:00 PM GMT+8

    Parti yang di anuti oleh Fareez Kamal di tubuhkan berpaksikan demonstrasi jalanan kerana memperjuangkan seorang individu, Bila sebuah parti itu wujud cara jalanan maka sikap toleransi dan adab amat kurang sekali. Langsung tidak faham tentang prosedur dan protokol bila nak jumpa dengan pembesar negara. Apa salahnya buat appointment dengan pejabat perdana menteri jika Fareez benar-benar ikhlas untuk sampaikan memorandum. Bukan cara serbu waktu lawatan seperti se ekor berok dapat bunga.

    Fareez wajar belajar lebih banyak dan melawat lebih banyak negara untuk melihat bagaimana kawasalan keselamatan ke atas seorang pemimpin negara, kalau Presiden Obama tu dah lama kena terajang oleh body guard Presiden yang berdozen. Dan kalau tak tau protokol kena masuk belajar kelas protokol dulu untuk mengurangkan masalah pesakit mental umpama itu.

  • Ayah Man says:
    July 30, 2011 at 4:27:00 PM GMT+8

    Sdr Fareez Kamal kata nak bagi surat kpd DS Najib. Dia tak bolih buat kerja macam tu.
    Kalau dia nak sampaikan surat cara macam itu kat bapak dia pu tak betul.
    Ini kan pula PM sabuah negara yg pesat membanagun. Belajar peraturan2 asas dulu saudara.
    Sdr nak jadi wira penuh bergaya tanya polis "adakah saya di tahan?" "apa kesalahan saya?". Nasib baik di Malaysia dgn polis tempatan. Kalau tempat lain tunjuk laram seperti itu tak akan berhasil.

  • paktua says:
    July 30, 2011 at 5:29:00 PM GMT+8

    Cuba jejakki liku hidup budak ni... rasanya kita akan dapat info tentang kelemahan/kegagalan nya berbanding kejayaan, nak jadi hero cara tak betul... pada zaman infomasi yang sungguh canggih, komikisi telah menjadi terlalu mudah, rasanya tak akan jadi masaalah langsungg kalau hanya untuk menyampaikan sepucuk surat kepada sesaorang; melalui telefon, bukan sekedar suara sahaja yang dapat didengar malahan boleh lihat gambar si siapa yang sedang berhubung.. Fax, Surat, Facebook dan entah macam-macam cara lagi.... Tapi nak guna cara tak bertamadun... sapa pun tak suka... Usahkan PM, kucing yang jinak pun akan marah jika didekati secara kurang sopan... Lu fikir laa..

  • C L J says:
    July 30, 2011 at 9:43:00 PM GMT+8

    Mujor juga bukan hamba yang menjadi pengawal berkenaan. Kalau hamba yang ada disitu barangkali pasti siku sudah melibas melintang batang hidungnya. Dan mungkin kesannya boleh mengalih kedudukan hidung itu. Tahniah polis pengawal atas ketenangan dan tindakan yang masih sempat dikawal. Tahniah.

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 10:36:00 PM GMT+8

    LA. MANA DATANG LEMBU NIE?

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 11:09:00 PM GMT+8

    yg tue bkn maskot DIGI tue ke??gemuk pn sama jea..hehe

  • arcadia says:
    July 31, 2011 at 1:23:00 AM GMT+8

    bukan mendiang rajiv gandhi dlulu pun kne bomb camtu ker?

  • Anonymous says:
    July 31, 2011 at 4:32:00 AM GMT+8

    Wei gem0k, ang tgu na...smpi masa ang nnt...tgu saaattt jaaaa...ang nk kuang ajaq ekk?? Ni mai kami punya kuang ajaq lak!! Ang tgu

  • Anonymous says:
    July 31, 2011 at 7:11:00 AM GMT+8

    CLJ, like 100000 kali ur statement....
    Kalau aku sendiri pun, dah tumbuk gak....
    Kalau kat USA, mmg dah terbaring kat lantai dgn 3 senapang kat kepala..

  • Anonymous says:
    July 31, 2011 at 12:09:00 PM GMT+8

    aku cadang bebudak PERKASA pi serbu Anwar Ibrahim masa dia ceramah dan telanjangkan dia... kurang-kurang pon duduk la kat hujung dan jerit ramai-ramai - ' ANWAR KAKI BONTOT! ' seratus kali !

    Jangan lupa!!!! Buat segera. Kalau tak mau, panggil bebudak benggali pulak... depa tau la apa nak buat!!!
    Hang setuju dak?

  • Anonymous says:
    August 1, 2011 at 1:45:00 AM GMT+8

    anak babi kuning ni memang suka menyondol..nak ikut cam bang nuar dia le tu..

  • Anonymous says:
    August 1, 2011 at 8:13:00 AM GMT+8

    Apa2 pun bagi aku punya teori SiBadak Tunggal tu tersangatlah Kurang Ajar hasil daripada Kurang Belajar...suara dia macam pondan saja perasan tak...?

    Cuba nak jadi Bang Petong akhirnya kena pelengkong...!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)