Greetings

Monday, July 4, 2011

Jawapan Ambiga hina Agong!


Perkasa dan Pemuda UMNO umumkan sedia membatalkan perhimpunan mereka jika Bersih 2.0 batalkan perhimpunan mereka. Ambiga pula kata dia hanya akan batalkan selepas bertemu DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung.

Kimak punya keling pakai sari sapu lantai jamban. Di mana pula loyar buruk pemurtad orang Islam ni tak faham?

"Beta sedang mengikuti dengan teliti akan perkembangan cadangan Kumpulan Bersih untuk mengadakan perarakan dan perhimpunan beramai-ramai yang bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Beta selaku Yang di-Pertuan Agong, dan bagaimana pihak kerajaan menangani isu ini khususnya agensi-agensi dan jabatan-jabatan yang terlibat.

Namun Beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Dato’ Sri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin.

Beta menyeru di dalam keghairahan sebahagian rakyat berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara kita ini hendaklah dipastikan juga bahawa tuntutan demokrasi itu tidak akan membawa kemusnahan kepada negara.

Kita tidak boleh terlalu terikut-ikut dengan amalan-amalan negara-negara luar secara umumnya kerana keharmonian dan kestabilan negara adalah asas penting bagi sesebuah negara yang perlu semua pihak pertahankan.

Beta juga menyeru kepada pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana dan yang pentingnya Beta selaku Yang di-Pertuan Agong tidak mahu melihat dalam negara bermasyarakat majmuk ini berada di dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun.

Setiap permasalahan yang timbul, kita sebagai masyarakat bertamadun hendaklah menyelesaikan secara rundingan dan tidak mengikut perasaan seperti pepatah Melayu “Yang Dikejar Tak Dapat Yang Dikendong Berciciran”. Hakikatnya demonstrasi jalanan banyak membawa keburukan daripada kebaikan walaupun niat asalnya baik.

Sebaliknya kita harus menumpukan kepada matlamat utama memajukan negara, bukannya mencipta masalah yang membuat negara berada terkebelakang. Ingatlah bumi mana yang tidak ditimpa hujan, lautan mana yang tidak bergelora.

Itulah pentingnya sifat kesederhanan dan tolak ansur yang telah begitu lama diamalkan oleh warisan pentadbiran negara".
Dah sebut rundingan, elak kemusnahan ... tak faham ke mana pendirian Agong.

Ambiga dilaporkan berkata dia hanya akan tentukan samada untuk batalkan Bersih 2.0 selepas menemui Agong. Haram ... titah Tuanku kamu tak mahu ikut tapi minta bertemu. Masa bertemu itu, kamu hanya akan berbohong saja pun.

Pertemuan itu adalah hak Agong tetapi Ambiga tiada seharusnya meletakkan syarat terhadap Seri Paduka Agong.

Bagi Ambiga menentut untuk bertemu, dia seharusnya faham apa yang dimaksudkan "beta yakin kepimpinan negara di bawah Yang Amat Berhormat Dato’ Sri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak berkemampuan untuk menangani masalah ini dengan sebaik mungkin."

Ambiga menghina Tuanku dengan mahu hanya menerima arahan dan titah perintah dari Tuanku. Ianya memberi bayangan bahawa Ambiga tidak perakui kerajaan yang dilantik Tuanku secara proses demokrasi.

Jentera kerajaan yang dipertanggungjawabkan dan diberi kuasa untuk menjaga keamanan adalah Polis "Di Raja" Malaysia. Status polis pun adalah agensi diraja, maka ia mempunyai kuasainya tersendiri dari kuasa politik.

Sudahlah itu, pihak-pihak penyokong Bersih 2.0 pun nampaknya menunjukkan kurang ajar mereka melalui pelbagai kenyataan yang dianggap derhaka terhadap titah Agong.

Sudah berapa generasi keluarga Ambiga dan penyokong Bersih 2.0 menjadi warganegara Malaysia hingga masih tidak faham adat dan istiadat negara ini?

16 comments:

  • Anonymous says:
    July 4, 2011 at 9:47:00 PM GMT+8

    Datang dekat aci pariah ni. Aku hadiahkan ludah dan kahak ni kalau tak tapak tangan aku.

    Rakyat

  • zainalsamsudin says:
    July 4, 2011 at 9:56:00 PM GMT+8

    ambiga jangan cuba nak ugut .....ugut berarti enkar dengan titah duli tuanku... ada akal ke dia ugut macam tu ...kalau berani teruskan ajelah tengok apa akan jadi....sama2 kita tengok.

  • carnation says:
    July 4, 2011 at 10:04:00 PM GMT+8

    Bukan menghina aje, lebih dari tu MENDERHAKA dan apa patut kita buat pada orang yang menderhaka? Zaman Hang Tuah dulu, Hang Jebat menderhaka, hukumnya Bunuh saja. Zaman sekarang lucutkan kerakyatan Ambiga dan mereka2 yang terlibat dengan Bersih. Daulat Tuanku. Patik harap Tuankan jangan layan permintaan penderhaka Ambiga ni.

  • Laksamana Bentan says:
    July 4, 2011 at 10:10:00 PM GMT+8

    pariah ni rasa dirinya lebih besar dari Agong sebab dia peguam dan pernah mengetuai bar council..

  • Anonymous says:
    July 4, 2011 at 10:24:00 PM GMT+8

    humban je dlm jamban..kita tengok apa dia nak buat..puak ni mana paham bab2 berunding nie..dia kasar...kita kena kasar,baru dia paham

  • Anonymous says:
    July 4, 2011 at 10:41:00 PM GMT+8

    Pukimak punya paria betina ni. Dia ingat dia lebih agung dari DYMM Yang Dipertuan Agung ker, nak batalkan tapi dengan syarat jumpa DYMM dulu. Itu arahan lah bahlol. Jangan kau ingat jadi lawyer tu dah terrer sangat, nak memperbodohkan rakyat Malaysia,polis pi hantar dia makan nasi free kat ISA jer lah perempuan kurang ajar ni. Aku memang panas dengan dia ni. Cilaka sial.

    --Ganasnyer--

  • Moshe says:
    July 4, 2011 at 10:57:00 PM GMT+8

    Tak patut pompuan hindu ni nak bersandiwara dengan Institusi Raja kita.

    Nampak sangat dia ni tak faham bahasa melayu dan terlalu anglophile dan terlalu barat sangat.Tak sedar dia keling.

    Apa dia fikir boleh negotiate ke apa yang Tuanku telah bertitah. Kurang ajar betul pompuan hindu ni. Apa dia fikir jalang hilary clit tu boleh sokong dia ke? Ini lah dia padah belajar undang undang ala barat dan dah lah tu tak hormat perlembagaan negara. Hal sebesar biji dia pun nak di perbesarbesarkan dan hina agama Islam pulak tu.

    Memang patut dia ni di beri layanan sebagai pariah saperti tok moyang dia yang datang ke Tanah Melayu ni.

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 12:13:00 AM GMT+8

    betina pariah keling ni tahu ke adap dan adap? ko org suruh ajerlah dia teruskan himpunan tu 9 julai ni.... tahu nanti nasib dia...

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 1:02:00 AM GMT+8


    Setahu aku, individu yg ada ruang untuk bertemu DYMM Agung hanya lah PM. PM sahajalah yg Agung menerima sembah untuk makluman hal-hal perjalanan kerajaan.

    Ketua pembangkang pun takda peluang nk jumpa.

    Ambiga ni siapa? Dia ingat dia lebih tinggi dari PM? Dia ni pemberontak! Kurang ajar, tak tau adap! Dia ejen kuasa luar dan pengkhianat negara! Patut ke Agung takut dgn dia? Langsung kena jumpa dia atas sebab dah kena ugut oleh Ambiga sial ni?

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 8:24:00 AM GMT+8

    Ambiga ada lah rakyat biasa seperti kita semua dan hanya di kenali ramai bila merancang utk menghuru-harakan negara dengan bantuan asing. Di mana kedudukan beliau utk mengarahkan DYMM Agong menerima sembah mengadap beliau. Ini merupakan satu perbuatan kurang ajar yang kita tidak lagi boleh bertolak ansur. DYMM Agong adalah Pemerintah Negara dan Ambiga adalah seorang kucing kurap di mata majoriti penduduk Malaysia. Berjuang atas kebenaran konon... pundek

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 9:28:00 AM GMT+8

    Betina ni dah letak dia sama dgn AGONG! Haram jadah punya pariah. Tak sedar diri.Tak boleh dibagi muka sikit pun. Tanpa sokongan PKR dan PAS, bangsa asing ni tak akan berani. Puncanya ialah ANWAR, PKR dan PAS, penderhaka bangsa Melayu. Jelas sekali sejarah Melaka berulang dengan SiKitul dan Raja Mandeliar baru.

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 1:33:00 PM GMT+8

    Dia akan decide nak adakan rally atau tidak lepas jumpa agong?

    Apa makna tu? ugut ke? antara tujuan nak berarak ke istana untuk serah memo pada agong.

    So, sekarang, kalaulah dapat jumpa agong, dan hasilnya tidak seperti yang dikehendaki, rally tersebut akan dilakukan juga? then akan tukar pula tujuan asal hendak serah memo, maybe kepada tunjuk perasaan tidak puas hati?

    aku rasa ada benda yang lebih besar disebalik perhimpunan haram ni...


    joe

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 2:20:00 PM GMT+8

    NAMPAK SGT MAINAN KELENTING ANWAR PANDIKUTIK

    INGAT DULU 16 SEP

    DIA NAK JUMPA PAKLAH LAH
    NAK JUMPA AGONG LAH


    KEH KEH ORG DAH TAHU KO NAK KONAR MENIPU
    PENYOKONG TAKSUB AGAR KOMPIDENT:-)

  • Suara Rakyat says:
    July 5, 2011 at 2:37:00 PM GMT+8

    Polis tidak mengikut titah YDPA. Sepatutnya Polis menghentikan tangkapan. Tangkapan yang berterusan bererti pengkhianatan Polis kepada YDPA.

    YDPA ada menyebut segalanya perlu diselesaikan secara rundingan. Polis terus menangkap tanpa berunding. Jelas Polis khianat Konsep Raja Berpelembagaan.

    YDPA juga menyebut jangan lakukan provokasi. Ternyata Pak Turot (PATRIOT) dan PerKASAM teruskan provokasi melalui kenyataan media. Engkar kepada titah YDPA.

    Sapa yang langgar Rukun Negara kalau bukan UMNO-APCO-BN!

    Suara Rakyat Suara Keramat

  • Anonymous says:
    July 5, 2011 at 5:29:00 PM GMT+8

    lepas ni pariah betina keling ni si ambiga akan tau nasib dia... keluarlah jalan2, pergi beli belah pr duk kat opis, dia akan dirasuk igauan paling ngeri.... dia akan ternampak2 org nak bantai dia... aku rasa elok dia cabut ke luar negara cepat sebelum dia diludah setiap langkah dia bergerak.. aku akan ludah dia bila jumpa dia lepas ni...

  • anti bohmau says:
    July 5, 2011 at 5:39:00 PM GMT+8

    bangsa tak sedar untung nasib diri! geng sapala punya barua dok ada tu?!! mana boleh hindu ni nak jumpa Agong nak main letak syarat sendiri plak nak bershit batal ka dak! dia sapa? ingat dah dapat anugayrah dr amerika, hang dah jadi besaq sgt?? Agong hanya memanggil PM mengadapnya shj. itupun bila berkaitan dgn pemerintahan negara..
    benda titik bengit bershit nak dipersembahkan mcm dah gila nak memerintah sgt2 dah ibu hindu ni!! nampak sgt gila main kuasa!! sejibik mcm pm16sept ari tu..Agong nak bg perkenan kunun!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)