Friday, July 29, 2011

Adakah si gadis misteri bini muda Ahmad Sarbaini?

Ahmad Sarbaini telah dijumpai mati selepas jam 9 pagi, 6hb April 2011.

Dikala orang tengah kecuh dan ada pihak lebih sibuk tuduh menuduh, The Unspinners terus kejar untuk dapatkan nombor handphone Ahmad Sarbaini dan terus segera dapat phone record terakhirnya dari kaki-kaki kami dalam telco.


Rekod panggilan telefon bimbit beliau menunjukkan bahawa sebelum beliau mati, Ahmad telah membuat lima panggilan kepada nombor telefon bimbit 01x - 7x5 - x451. Panggilan ini telah dibuat antara jam 2:22 pagi dan 3:01 pagi.

Rekod pangilan telefon Ahmad Sarbaini adalah seperti berikut

06/04/2011 3:01 N18056 01x - 7x5 - x451 RM3.50
06/04/2011 3:00 N18056 01x - 7x5 - x451 RM0.20
06/04/2011 2:47 N03353 01x - 7x5 - x451 RM1.90
06/04/2011 2:25 N15041 01x - 7x5 - x451 RM4.50
06/04/2011 2:22 N03353 01x - 7x5 - x451 RM0.40
Ahmad Sarbaini telah membuat panggilan telefon ini daripada telefon bimbitnya bernombor : 019-7192013. Cubalah kalau nak test.

Siapakah tuanpunya telefon bimbit 01x - 7x5 - x451 itu?

Tiga hari sebelum kematian beliau, pada 3hb April 2011, Ahmad Sarbaini telah memanggil nombor yang sama 01x - 7x5 - x451 sebanyak tiga kali pada 9:23 pm, 9:26 pm dan 11:33 pm.

Rekod panggilannya pada 3hb April, 2011 adalah seperti berikut :
03/04/2011 21:33 N18056 01x - 7x5 - x451 RM2.50
03/04/2011 21:26 N12583 01x - 7x5 - x451 RM1.40
03/04/2011 17:18 N03353 01x - 7x5 - x451 RM0.10


Nombor telefon itu di trace sebagai kepunyaan seorang wanita berumur 26 tahun yang tinggal di Kampong Serom 5 Hulu, Ledang, Johor.

Wanita muda itu (codename: Seri Linda) juga dipercayai pernah menginap untuk seketika di Kuala Lumpur, disebuah apartmen di Taman Pantai Indah, Fasa 1, Jalan 4/112F, 59200 Kuala Lumpur.

Seri Linda disyaki mempunyai hubungan dengan Ahmad Sarbaini tetapi hubungan macam mana.

Ibu dan bapa Seri Linda telah bercerai di mana bapa Seri Linda berpindah ke Klang manakala ibunya tinggal di Kampong Serom 5 Hulu, Ledang, Johor.

Pada 2010 bapa Seri Linda telah mengaturkan perkahwinannya dengan seorang lelaki. Perkahwinan itu telah diatur secara senyap dan hanya dihadiri beberapa ahli keluarga yang terdekat sahaja.

Pada masa itu Seri Linda berkerja di sekitar Klang dan juga Negeri Sembilan.

Siapakah lelaki tersebut? Mungkinkah suami dalam perkahwinan itu ialah Ahmad Sarbaini?

Walaupun telah berkahwin, Seri Linda tidak pernah dilihat oleh sesiapa pun sebagai berkehidupan sebagai sudah berumahtangga dan sebagai seorang isteri atau suri rumah.

Ditambah lagi, selepas berkahwin, Seri Linda telah balik menetap bersama ibunya di Kampong Serom 5 Hulu, Ledang, Johor. Yang menjadi lebih aneh lagi, Seri Linda juga mempunyai seorang teman lelaki yang menjadi peniaga pasar malam di sekitar kawasan Muar, Johor.

Susah sekali kami mahu percaya, kehidupan sedemikian hanya dialamai oleh wanita yang dikatakan sebagai 'bini sewa' atau kahwin mutaah. Ini hanya satu kebarangkalian yang agak susah mahu dipercayai memandangkan Ahmad Sarbaini ialah sebagai seorang yang dikenali sebagai 'Imam'.

Seri Linda sekarang membantu teman lelakinya berniaga di pasar malam. Seri Linda juga sering mengunjungi kelab karaoke di Muar bersama teman lelakinya.


Adakah mungkin Seri Linda biasa dengan kelab karaoke di Klang sebelum ini di mana dia telah mengenali Ahmad Sarbaini dan lapan pegawai Kastam dalam pasukannya?

Pelbagai kemungkinan kini timbul selagi tiada jawapan kepada kenapa Ahmad Srbaini perlu sekali menalipon wanita ini pada lewat pukul 2 ke 3 pagi sebelum hari kematiannya?

Apalah langsung RPK akan ambilkira maklumat sebegini yang penting dicari jawapan demi mendapatkan kebenaran?

15 comments:

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 3:59:00 PM GMT+8

    Kena check juga kat pasar malam jual benda apa?

    Barangan impot? Jam? Telefon bimbit? Pakaian berjenama? Minyak wangi berjenama? Beg tangan berjenama?

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 4:02:00 PM GMT+8

    Hentikanlah cerita-cerita seperti ini. Kalau anda memang ada maklumat sahih mengenai ini semua, serahkan pada pihak polis atau SPRM untuk disiasat. Tak perlulah kita nak teropong cari kesalahan orang lain, terutamanya yang dah arwah. Lihatlah kesalahan diri sendiri sebelum lihat kesalahan orang lain. Ini dah nak masuk bulan Ramadhan. Bersiap-siaplah untuk tingkatkan amal. Hentikanlah semua ini.

    Kak Mar

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 4:05:00 PM GMT+8

    Zaman RPK telah berlalu. Kini adalah zaman pemblog muda, berilmu, berfakta, berbukti dan beretika.

    Kisah RPK, tak ubah seperti hero dalam sinetron yang diminati secara ekspres dan selepas itu dilupakan.

    Hik-Hik-Hik

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 4:06:00 PM GMT+8

    Cuma diingatkan kpd bini Ahmad Sarbini jgn banyak buat kenyataan akhbar yg boleh dimanipulasi oleh pembangkang. TBH pun diakui oleh emaknya (nyonya) sebg org baik. Manusia memang pandai berlakon. Anwar aljuburi pun dianggap baik oleh penyokongnya & PAS yg bahlul. Biar Polis siasat sebab tiada apa Polis nak sorok keputusannya.Polis tiada kepentingan pd keuarga kamu. Jangan jadi anjing pembangkang. Pembangkang memang mahu ambil kesempatan. Sebenarnya pembangkang bukan nak bela kamu sangat sebab kamu bangsa Melayu. Kalau bangsa Cina memang pembangkang menyalak macam anjig gia..

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 4:35:00 PM GMT+8

    Caylee Anthony adalah anak perempuan kepada Casey Anthony. Yakni Casey adalah si ibu.

    Tidak ada siapa percaya seorang ibu sanggup mengambil nyawa anaknya sendiri kecualilah kalau keluar cerita-cerita yang mengaitkan penglibatan si ibu.

    Ini yang berlaku terhadap Casey. Umum di negara Uncle Sam di pengaruhi oleh cerita-cerita negatif tentang Casey.

    Namun, sebanyak mana umum di AS mengesyaki Casey bertanggungjawab atas kematian Caylee (anaknya sendiri) tetapi pihak juri tetap berpegang pada bukti undang-undang.

    Casey telah didapati tidak bersalah di sisi undang-undang meskipun sentimen ramai mahukan sebaliknya.

    Dalam konteks lebih luas, apabila pihak berkuasa berurusan dengan pihak dikehendaki maka ia juga adalah ibarat urusan antara ibu (pihak berkuasa) dan anak (pihak dikehendaki).

    Justeru, kalau berlaku insiden negatif semasa pihak berkuasa berurusan dengan pihak dikehendaki, analogi ibu dan anak tak dapat dipisahkan.

    Dan sebanyak mana umum mahu berpihak pada pihak dikehendaki (si anak) tetapi jangan lupa bahawa pihak mahkamah akan juga melihat pihak berwajib adalah seumpama si ibu!

    Dan di penghujung penghakiman, hanya yang arif akan dapat memberikan keadilan kepada 'ibu' (pihak berwajib yang dituduh' dan 'anak' -- pihak dikehendaki yang diletak pada posisi mangsa.

    Alpasiku

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 5:59:00 PM GMT+8

    Jawatan "imam" bukan tiket untuk lari dari kesilafan

  • whiteorange says:
    July 29, 2011 at 5:59:00 PM GMT+8

    kebenaran selalunya pahit

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 9:15:00 PM GMT+8

    dalam inkues...macam hal yg akan keluar...yg tidak terfikir oleh sewmua orang...

    yg terdekat dan ada kepentingan sahaja akan spin yg negatif
    terhadap SPRM...sedang punca kepada
    tindakan arwah terbentang luas utk
    difirkan logiknya...

  • Anonymous says:
    July 29, 2011 at 11:28:00 PM GMT+8

    Dah keluar dah perkara karut marut..Jangan lah mencari dosa free.Kenapa tak cari pukol berapa dia bangkit dari tidur,mandi,berus gigi ke?Ini lah bangsa ku yg mulia akan mencari apa saja cerita untuk memfitnah orang tak kira lah kawan tu masih hidup atau telah mati.Kalu betulpun dia telah kahwin dgn LINDA tu apa ada sangkut paut dgn saudara...adek ? kakak? mak ?atau apa?

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 2:53:00 AM GMT+8

    no telefon tu penting...

    xboleh lari...

  • Anonymous says:
    July 30, 2011 at 6:41:00 AM GMT+8

    masalahnya,bini sarbani neh yang over sangat.orang semayang 5 waktu takkan bunuh diri la

    masa buat inkues baru terdedah perangai 'tok imam'.rupanya kaki pow rm50-100

    kerajaan dah bayaq gaji nak ambik duit lagi buat apa?

  • Pemuda TG says:
    July 30, 2011 at 10:23:00 PM GMT+8

    Siasatan harus dilakukan bagi mendapatkan kebenaran...bukan ikut gaya pembangkang yg suka manabur fitnah....

  • Karl says:
    August 1, 2011 at 9:39:00 AM GMT+8

    Ini baru dekat TU, kalau dalam inkues, segala benda semua keluar. Siap sedia la nak tau perangai sebenar masing2. Heh. Tengok inkues TBH tu, menggelabah beruk dapIGS habis semua kena selongkar. Sebab tu beriya2 tarik diri sebelum inkues start walaupun sebelum tu melalak2 mintak inkues.

  • Anonymous says:
    September 26, 2011 at 12:47:00 AM GMT+8

    apapun yg berlaku wajar biarkan mahkamah yg selesaikan tanpa sebarang prejudis orang awam yg memberi impak negatif kpd maruah simati dan keluarga. Itu jika anda ada agama yg mementingkan maruah, anyway jika anda tiada agama..fahmaman songsang, teruskan...sbb apa juga yg anda tulis, setiap patah perkataan akan anda pertanggungjawabkan di akhirat kelak...

  • The Unspinners says:
    September 26, 2011 at 8:31:00 AM GMT+8

    Kau ingat kami bohong ke Anon? Dah kau cuba talipon hp yang kami dedahkan?

    Kalau tak tahu cerita, jangan nak nasihat orang.

    Sendiri kelihatan bodoh.

    Tak tahu cerita, duduk tepi dan diam-diam.

    Ingat fakta ini kami reka ke?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)