Visitors

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Monday, June 13, 2011

Syiah nya Mat Sabu

Ayatullah ke Rabbi? Sama kot?
Abdullah bin Saba yang mulakan Syiah itu Yahudi

Mat Sabu adalah seorang Syiah dari aliran Syiah Imamiah. Beliau adalah pelopor Syiah didalam PAS.

Pergerakkan pemuda PAS Pulau Pinang dan Kedah telah di cemari oleh pengaruh Syiah sejak lama dulu. Selaunyan orang Syiah tidak akan mengaku mereka berfahaman Syiah. Tetapi dari segi tindak tanduk dan cara amalan mereka kita boleh kesan sesorang itu berfahaman Syiah.

PAS akan menuju kehancuran sekiranya Mat Sabu menang sebagi TimPres dalam muktamar ke 55 lepas. Kemengan Mat Sabu akan membuka ruang lebih mudah untuk menabur benih Syiah dalam PAS.

Mungkin ramai yang beranggapan tidak ada bezanya antara Syiah dan Sunnah, kedua gulungan perlu bersatu untuk menguatkan Islam.

Syiah sebenarnya tidak pernah senang dengan golongan Syiah dimana jua. Peperangan di Afghanistan tidak pernah mendapat sokogan dari Syiah di Iran. Begitu juga Hizbullah di Labenon (Syiah) tidak akan membantu sekiranya golongan sunnah di sana yang di serang.

Syiah adalah golongan yang menganggap Abu Bakar, Omar dan Osman, sahabat nabi sebagai kafir. Saidina Habsyah dan Habsah, isteri nabi di samakan dengan taraf pelacur.

Di Iraq pula, golonga syiah lah yang memberi laluan untuk tentera AS masuk. Kecacaun dan pemunuhan keatas orang awam di Iraq yang berlaku adalah merupakan serangan Syiah ke atas Sunnah.

Mat Sabu adalah salah seorang dari pendokong Syiah di Malaysia. Pengaruh Syiah sedang menular dalam PAS. Kalau nak tahu sejauh mana Syiah telah meresap dalam PAS, cuba dampingi tokoh pemuda PAS dari Penang atau Kedah, mungkin saudara akan bernasib baik dapat berkawan dengan seorang Syiah.

Hadi Awang, walaupun bukan Syiah, tetapi adalah seorang yang simpati kepada Syiah, yang pernah mengeluarkan fatwa bahawa ada Syiah yang boleh di terima.

Kesemua mazhab Syiah mengkafirkan sahabat dan isteri nabi, masih bolehkah di terima Syiah sebagai sebahagian dari Islam?

Forum Gerak Reformasi
Wed Jun 10, 2009 2:38pm

Sila faham ini datang dari laman pembangkang

11 comments:

  • Anonymous says:
    June 13, 2011 at 8:28:00 AM GMT+8

    aku yakin 100% mereka tak akan mengaku dan akan tuduh itu semua fitnah akhir zaman.

  • aidil says:
    June 13, 2011 at 8:57:00 AM GMT+8

    Aku rasa dia bukan Syiah, tapi dia semata-mata tak tahu hakikat syiah. Sekarang ni, ke'Islamik'an syiah mengaburi mata2 org Islam. Sebab tu ada yg berbangga dengan Iran... Cuba try duduk Iran atau Iraq tgk mcmana ASWJ diperlakukan

  • Anonymous says:
    June 13, 2011 at 10:38:00 AM GMT+8

    Syiah yang aku tau sembahyang dia tak kiam tangan, dan sembahyang sujud atas batu kecil, cuba tengok macam mana depa ni sembahyang, baru boleh confirm. Kalau di oversea, di UK contohnya boleh tengok bila waktu sembahyang jemaah, ada yg kiam dan ada yg tak kiam, itulah dia puak syiah. NI dalam Pengetahuan Islam kat sekolah dah diajar. Kan mereka ni ada quran mereka sendiri. Memang syiah ni adalah sah sesat, dan bukannya ahli sunnah wal jamaah (syafie, hanafi, hambali dan maliki)

  • Anonymous says:
    June 13, 2011 at 7:41:00 PM GMT+8

    takiyyah tebal mat sabun ni....hanya yg kenal rapat dgn dia saja yg tau betapa kuatnya syiah mat sabun.

  • Anonymous says:
    June 13, 2011 at 7:45:00 PM GMT+8

    kalau korang penah belajar d UK tau la macamana syiah ni, puak2 syiah ni tak pernah yg solat jumaat dgn student2 sunni yg lain. mereka solat sesama mereka saja.

    tiap kali solat mereka akan letak tanah karbala di sejadah tempat mereka sujud. bila lepas je solat jumaat kita boleh nampak imam sunni bertekar dgn makmum syiah. terjerit2 cakap arab. bdak2 melayu duduk tengah2 tercopong mulut, sebab tak tau apa yg di pertengkarkan.

    bila dah lama balik msia baru la tau kenapa sunni dan syiah ni bertengkar, rupa2nya syiah memang anti sunni sampai mati.

  • Anonymous says:
    June 13, 2011 at 7:49:00 PM GMT+8

    sorry, tambah skett.

    syiah yg solat sama2 sunni tu syiah oman. kalau syiah dari iran, mati hidup balik tak akan solat dgn sunni.

  • hairur says:
    January 3, 2012 at 8:48:00 PM GMT+8

    Assalammualaikum. Saudara sekalian, janganlah saudara semua terpengaruh dengan maklumat-maklumat dari pihak kafir yang sengaja ingin memecah-belahkan umat Islam!!
    Sebenar tidak semua syiah itu mengkafirkan mazhab lain, para sahabat dan isteri-isteri Rasulullah S.A.W. Malah, ada juga beberapa aliran syiah yang solat sebijik seperti mazhab Ahli Sunnah Waljamaah. Mereka juga amat menghormati mazhab-mazhab lain dan ada yang boleh solat bersama kita dan bernikah dengan orang bermazhab sunnah. Cuma mereka tidak didedahkan melalui media-media antarabangsa yang kebanyakkan dikuasai oleh barat.
    Kita juga tidak boleh menghukum mereka itu kafir dan sebagainya kerana itu semua adalah hak ALLAH S.W.T
    Assalamualaikum...

  • Anonymous says:
    July 30, 2012 at 9:40:00 PM GMT+8

    Semua syiah adalah sesat sebab Nabi dan saidina Ali bukan golongan Syiah yang tabiatnya mengutuk sahabat-sahabat nabi. Syiah inilah yang menjadi panduan perjuangan PAS.

  • Anonymous says:
    October 30, 2012 at 12:19:00 AM GMT+8

    Harap baca sejarah tentang syiah, bagaimana mereka sembahyang, azan dan kiblat mereka arah ke mana?, cuba lihat rukun islam mereka ada berapa?

  • Anonymous says:
    November 9, 2012 at 5:02:00 PM GMT+8

    Memang benar.... Dalam mencari puak-puak pro syiah, tiba2 dah ada yang mengaku secara tak sengaja.. Jadi benarlah dakwaan mereka telah cuba bertaqiyyah sebelum ni!!

  • Anonymous says:
    November 15, 2012 at 11:23:00 AM GMT+8

    Baru2 ini terbaca kenyataan ustaz Nasha yakni, ketika rejim syiah syria membunuh rakyat sunni, dgn tenteranya memaksa org2 beriman itu bersyahadah "tiada tuhan selain Basyar al Asad", ketika kepala2 ahlulsunnah dipancung dan digulaikan lalu dihantar ke rumah2 mereka lalu dipaksa makan oleh tenteranya, dan ketika sudah jelas org2 syiah sujud kpd gambar al asad, ketika syiah laknatullah Iran memberi sokongan tegar terhadap rakan semazhab dan Hizbollah buat tak reti dgn keadaan yg berlaku. tiba2 Mat Sabu telah membuat lawatan bertemu dgn menteri agama Syria. Maknanya apa? Apa maknanya ini??
    Knp rakan2 dlm PAS lebih pentingkan undi dan tak kira siapa jadi ahli berbanding risau PAS akan jadi Parti Angkatan Syiah, sampai saya lihat ada yg cara tertibnya pun dah macam syiah?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)