Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Wednesday, March 30, 2011

Unit Amal malukan Islam dengan perangai biadap


Membaca blog Kerisputera sini, agak sibuk nampaknya aturcara Timbalan Perdana Menteri semalam ketika melawat rakyat.

Kisahnya Tan Sri Muhyiddin turun bersolat isyak berjemaah di Masjid Nurul Hidayah di Pandan malam tadi. Ada seramai 400 orang yang hadhir.

Ketika itu terkesan 5 orang unit amal berada dalam masjid. Mereka hadhir untuk membuat kacau sekiranya Muhyiddin memberi ucapan di dalam masjid. Muhyiddin tidak ada rancang beri ucapan pun.

Selepas sahaja bacaan doa beberapa orang jemaah dalam 10-15 orang yang dipercayai orang PAS melaungkan takbir. Entah apa-apalah orang tak bertamadun ini. Ingat sini Mesir atau Libya ke?

Muhyiddin meninggalkan tempat dan pergi ke tempat jamuan rakyat 1 Malaysia.

12 comments:

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 8:48:00 AM GMT+8

    Itulah namanya bodoh tak boleh diajar. Unit Amal atau Briged Amal ni tak ubah sebagai suatu brainwash kepada remaja yang tak tahu apa2 pun, meracuni jiwa2 muda ini dalam perjuangan yang kononnya untuk mendidik sifat2 murni tetapi sebenarnya menjadi balaci kepada politik PAS untuk buat kerja secara free. Gantung poster free. Tampal poster free. Edar risalah free. Konon jimat bajet PAS tapi duit promo masuk poket sendiri.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 8:52:00 AM GMT+8

    Apa jua ungkapan/slogan/perkataan kalau dilaungkan atau diungkapkan tidak kena pada tempat dan/atau masa maka sampai ketikanya perbuatan sedemikian itu akan dilihat sebagai satu persendaan.

    Dalam konteks agama, semua mukmin tahu tentang kebesaran Tuhan makanya kalau ungkapan ketuhanan disebut bagi tujuan yang negatif, ia hanya menunjukkan darjah keagamaan pihak berkenaan.

    Middle lane

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 9:20:00 AM GMT+8

    ingat al-maunah ingat unit amal pas = derhaka kepada YDP. jawapannya gantung je

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 9:21:00 AM GMT+8

    Tuan,
    Kalau menggunakan agama untuk tujuan politik akan terimalah balasannya diari Allah nanti. Sama-sama kita berdoa agar Alalh memberi petunjuk. Mereka yang bersembahyang jemaah tersebut jika berniat lain dari kerana Allah tidak akan mendapat apa-apa. Allah Maha mengetahui. Politik dalam Islam adalah untuk menyatukan Ummah. Fikir-fikirkan.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 9:24:00 AM GMT+8

    Tuan,
    Sama-sama kita berdoa agar Allah memberi petunjuk. Maaf atas kesilapan ejaan diatas tadi.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 9:46:00 AM GMT+8

    kat Perak dulu...unit amal pas ni...DAP bagi sedekah air mineral jer...diorang sanggup baring atas jalan raya untuk derhaka pada Sultan.

    kat Ipoh...DAP supply nasik bungkus...diorang dok berkubu kat rumah MB tak benarkan Nizar keluar walaupun dah tak sah jadi MB Perak..

    Itulah unit amal Pas ni nampaknya memang jadi anjing politik peliharaan DAP yang setia.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 10:12:00 AM GMT+8

    Quote: "Unit Amal atau Briged Amal ni tak ubah sebagai suatu brainwash kepada remaja yang tak tahu apa2 pun ...."

    Actually to be more accurate, budak2 Melayu mana2 pun bukan tau apa pun. Emo jer lebih. Otak x guna.

  • hangkedee says:
    March 30, 2011 at 10:22:00 AM GMT+8

    Middle line.wa sukak lu punya komen.Juak juak hampas ini macam kera kena belacan atau dapat bunga begitu lah keperibadian mereka.IQ tahap moron.sebab itu mudah di perguna seperti keldai oleh kafir harbi Dapig

  • Abdullah says:
    March 30, 2011 at 10:38:00 AM GMT+8

    Orang tua dulu kata "Kuman seberang laut nampak, gajah dibibir mata tak nampak-nampak"--Biadap betul orang lain tu..

  • Sang Guna says:
    March 30, 2011 at 10:49:00 AM GMT+8

    Tak salah nak laungkan Allahuakbar, sepatutnya TS Muhyiddin pun turut sama laungkan kalimah suci tu, kerana biau diorang tau yg org UMNO pun boleh melaungkan kalimah yg sama, baru diorang sedau tak de gunanya nak berseteru sesama saudara seagama, apalagi sebangsa.
    Asalkan beragama Islam semuanya adalah saudara kita.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 10:57:00 AM GMT+8

    Sang Guna

    Tujuan takbir pas untuk mengagungkan tuhan atau nak kacau majlis?

    Nak besarkan tuhan atau jual nama PAS?

    Sesuatu itu dimulakan niat ...

  • anti bohmau says:
    March 30, 2011 at 11:28:00 PM GMT+8

    memang uak2 ps tak pernah berniat baik jika mrk melakukan sesuatu terhadap pemimpin2 & penyokong2 kerajaan...tak pernah jujur! mesti ada muslihat & bersembunyi di sebalik takbir...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)