Wednesday, March 30, 2011

Tercapaikah doa solat hajat PAS tahun 1998?


Kami The Unspinners melihat dengan sikap positif program Solat Hajat dan Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' di Stadium Malawati, Seksyen 13, Shah Alam. Sememangnya kita harus menangkis politik fitnah. Tiada yang lebih baik melainkan menyerahkan kepada tuhan sebagai penentu.

Ini mengingatkan kami kisah pada tahun 1998 dimana Anwar Ibrahim pun meminta di adakan Majlis solat hajat untuknya.

Semasa itu, Anwar memohon bantuan rakan se ABIM nya, Arwah Dato Haji Fadzil Noor. Bagi yang tidak ingat, arwah Fadzil Noor adalah Presiden PAS yang mahu melelong Putrajaya yang diidam-idamkan oleh PAS sekarang. Idaman mereka meluap-luap hingga prinsip perjuangan diketepikan dan sedia jadi Pak Angguk pada DAPig dan PeliwatKR

Lebih kurang macam malam hari tu, ramai yang datang membuat solat hajat dan menyerahkan kepada tuhan sebagai penentu semasa itu.

Akhirnya Anwar didapati salah oleh hakim dan dipenjarakan atas kesalahan menyalahguna kuasa untuk mengarah special branch menganiaya dan memaksa Ummi Hafilda, Azizan Abu Bakar dan Dr Ristina menukarkan kenyataan.

Ianya seolah-olah Allah yang maha berkuasa tidak menghindar doa ribuan yang mahu Anwar diselamatkan dan masih menentukan Anwar masuk penjara.

Takdir Allah adalah Anwar masuk jail. Orang Islam perlu menerima qada dan qadar tuhan. Mereka masih tidak mahu terima qada dan qadar tuhan.

Begitu hebat ramai yang mendoakan keselamatan dan kesejahteraan untuk Anwar dan keluarganya, ketentuan tuhan masih menetapkan ibunya meninggal dunia.

Abangnya Rani yang dikatakan pernah ada hubungan dan dating di Singapore dengan seorang puteri raja pun turut meninggal dunia.

Sorang lagi abang Anwar, Rosli pun serta pernah di tangkap basah dengan seorang Mistress di Seputeh Height.

Bapak Anwar, Dato Ibrahim pun pernah ada sejarah dengan orang gaji dan berakhir dengan dia mengahwininya.

Belum lagi abang Anwar yang penagih dadah.

Banyak lagi kisah-kisah Anwar yang tersembunyi seperti Azmin, isterinya dan dalam keluarga Anwar sendiri yang belum terungkai.

Adakah kerana begitu banyak maka bagaimana banyak doa dari orang ramai, musibah tuhan terhadap keluarga yang bermasaalah ini tidak dapat dihendarkan dari penentuan dan takdir tuhan akan balasan yang setimpal dan sebagai alamat bagi yang celik.

Muga-muga solat hajat Pakatan Rakyat akan diberkati Allah dengan ditunjukkan kebenaran dengan pelbagai pendedahan.

Harap mereka dibuka hati untuk dapat membezakan antara benar dan yang palsu.

23 comments:

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    March 30, 2011 at 12:40:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • dzimba MMIM says:
    March 30, 2011 at 12:44:00 PM GMT+8

    satu ulasan yang baik, semuga terbuka mata dan telinga mereka yang sesat dan buta dan kembali ke pangkal jalan

  • ddinbunga says:
    March 30, 2011 at 12:51:00 PM GMT+8

    salam, yessss setuju!!!! apa keputusan kelak kena terima puak2 paih sebab solat hajat tak boleh dipermainkan.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 12:55:00 PM GMT+8

    anon 12:40,

    Dah tak dak modal asyik-syik pusing hal rasuah seolah BN saja yang rasuah. Awat? Kelantan tak rasuah ke? Macam-macam kes dah didedahkan. Kalau hangpa ada teloq tok sah cakap saja pasal rasuah, reportlah pada SPRM.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 1:02:00 PM GMT+8

    Salam,

    Sudah menjadi budaya orang Islam terutama orang melayu bila membuat sembahyang hajat.

    FAKTA
    Syariat Islam yg dibawah nabi Muhammad SAW adalah mengikut situasi akhir zaman. Jika dilihat zaman nabi Musa as, mukjizat nabi adalah tongkat menjadi ular, lautan terbelah dll sesuai dengan zaman tersebut dimana amalan sihir dan kejadian pelik adalah mainan umat zahiliyah zaman itu.

    Pada zaman nabi Isa as, kebolehan nabi ialah menyembuh penyakit dan menghidupkan orang yang sudah mati sesuai dengan zaman itu dimana kaedah perubatan sedang melonjak.

    Pada zaman nabi Muhammad SAW pula, mukjizat adalah AlQuran yang mana mencabar lojik akal, sains, falsafah, syair, sejarah, motivasi yang menuntut akal fikiran untuk mengesakan Allah. Sesuai pula dengan pengembangan Islam di nusantara. Pada zaman prior Islam di Majapahit, amalan jahiliyah adala sihir dan persilatan dan gamelan. Maka kelebihan Wali Sembilan adalah kemampuan luarbiasa, silat dan gamelan untuk berdakwah kepada Islam berdasarkan keramah yang dipinjamkan Allah

    FAKTA MENARIK
    Di Malaysia zaman sekarang umat Pas kerap membuat sembahyang Hajat termasuk meminta pecah perut kepada pemimpin Negara. Mereka meminta petunjuk dari Allah. Malanngya mereka tidak sedar sedikitpun yang Allah swt kerap respon kepada kita secara lojik akal seperti DNA, Pita rakaman, forensik dsbnya sebagai ganti perkara2 pelik spt mukjizat dan keramah dahulu kala sesuai dengan peradapatan teknologi hari ini yang memerlukan penjelasan untuk beriman atau tidak. Tetapi tetap tidak diterima. Perlu diingat Allah swt tidak pernah menjadikan sesuatu itu tanpa sebab dan rasional tanpa dapat difikirkan oleh akal manusia walaupun Allah swt mampun berfiman Kun fayakun.
    Firman Allah; “Dan didalam kejadian langit dan bumi, pergantian siang dan malam, terdapat tanda2 orang2 yang berakal. Iaitu orang2 yang mengingati Allah didalam keadaan berdiri, duduk dan didalam keadaan berbaring…” Jelas Allah swt mahu umat Muhammad berfikir dan berilmu.

    Sebaliknya harapan umat Pas amat berbeza. Meraka berharap petunjuk Allah swt seperti benda2 pelik berlaku seperti bila berdoa terus pecah perut, orang tua berjubah putih datang didalam mimpi dsbnya. Ataupun umat Pas hanya mengarahkan Allah swt menunaikan hajat mereka sahaja bukan ikhlas untuk mendapatkan petunjuk. Bagi mereka Allah swt perlu mengikut telunjuk dan nafsu mereka sahaja bukannya memberi petunjuk.

    Sudah beberapa kali Allah swt memberi petunjuk yang sesuai dengan akal kita tetapi mereka tetap engkar.

    WallAllahu alam

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    March 30, 2011 at 1:05:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 1:05:00 PM GMT+8

    anon March 30, 2011 12:40:00 PM GMT+08:00

    betul tuh, tak pasal2 arak bebas dijual di selangor & org islam bebas kerja di pub, kelab malam

    semuanya semata2 selangor dah "bebas" dari puak rasuah UMNO!

    tapi sayang selangor diconker DAP harbi, PAS x leh buat apa2. PKR x payah cakaplah

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 1:11:00 PM GMT+8

    Sembahyang Hajat Tolak Bala anjuran Anwar Ibrahim di Melawati. Siapa perguna siapa untuk kepentigan diri dan politik yang masih kabur.

    Islam, doa dan sembahyang hajat di salah gunakan semata-mata untuk menyelamatkan individu.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 1:11:00 PM GMT+8

    solat hajat ini untuk anwar dan keluarga jijah, nurul dan adik adik nya ingat pembalasan mungkin ditipma pada adik adik kamu dan cucu kami masa tu jangan salahkan sesiapa.....

  • Penditakainsingkat says:
    March 30, 2011 at 1:24:00 PM GMT+8

    Salam,

    Solat Hajat dan Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' hendaklah dilakukan dengan ikhlas dan tawadhuk.

    Imam dan Peserta solat perlulah bebas dari amalan menaburkan fitnah dalam apa bidang sekalipun.

    Jika mereka pun melakukan fitnah, maka solat hajat itu hanya bertaraf SOLAT POLITIK.

  • zahari1950 says:
    March 30, 2011 at 1:26:00 PM GMT+8

    Bila kita berdo'a selamatkan seseorang, tidak bermakna selamat itu adalah boleh bebas dan senang lenang atau sebagainga. Ada juga selamat itu berupa sebuah hukuman seperi di penjarakan. Kerana kalau tidak di penjarakan mungkin manusia akan lebih jahat lagi hingga mengancam nyawanya sendiri dan orang lain. Atau akan terkena penyakit AID/HIV atau terus membuat dosa besar yang lain jika tidak dipenjarakan. Jadi selepas solat atau solat hajattu maka berdo'alah semoga di beri petunjuk dan hidayah oleh Allah agar tidak terus membuat dosa besar seperti berzina, meliwat, memfitnah dan berbohong. Redhalah andainya dipenjarakan kerana itu akan menyekat manusia dari terus melakukan dosa besar.

  • Ahmad Putra says:
    March 30, 2011 at 1:49:00 PM GMT+8

    Nabi Ayub berdoa bertahun2 kepada Allah, tapi Allah tetap turunkan musibah kepada harta, keluarga malah isterinya sendiri.

    Unspinner berani cakap Allah murka pada Nabi Ayub?

  • The Unspinners says:
    March 30, 2011 at 2:14:00 PM GMT+8

    Ahmad Putra

    Adakah tuan mahu samakan Anwar Ibrahim yang pembohong itu dengan Nabi Ayub yang zuhud?

    Anon 1:05

    Point anda baik dan sopan hingga sampai tahap membuat tuduhan melulu di atas tuan rumah blog ini.

    Kenapa orang yang sering konon cakap ugama mesti mulut kahat akhirnya?

    Sayang sekali ...

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 2:20:00 PM GMT+8

    pak sheikh nuar dibanding ngan Nabi Ayub a.s ???

  • Aku Peduli Apa @ APA says:
    March 30, 2011 at 2:52:00 PM GMT+8

    Salam Bro.
    Mantap...mantap sekali.
    Tahniah

  • Zek says:
    March 30, 2011 at 2:59:00 PM GMT+8

    Lagi ramai yang hadir lagi baik kerana mereka memohon beramai-ramai kepada Allah supaya tunjukkan kebenaran bukan supaya Anwar dilepaskan dari tuduhan kerana ALLAH maha mengetahui siapa yang sebenarnya bersalah.

    Oleh itu sekira ALLAH telah menunjukkan kebenaranNYA, jangan pula orang ramai yang melakukan solat hajat di stadium itu tidak redha pula dengan kehendak dan ketentuan ALLAH kerana tidak mengikut kemahuan mereka iaitu mahu Anwar dibebaskan.

    Mudah-mudahan ALLAH memberikan petunjukNYA, ketentuanNYA dan kehendakNYA dengan segera. AMIN! AMIN! AMIN! YA RABBAL AALAMIN!

  • Pakatan hapRak-yat says:
    March 30, 2011 at 3:03:00 PM GMT+8



    Ahmad Putra said...
    Nabi Ayub berdoa bertahun2 kepada Allah, tapi Allah tetap turunkan musibah kepada harta, keluarga malah isterinya sendiri.

    Unspinner berani cakap Allah murka pada Nabi Ayub?

    March 30, 2011 1:49:00 PM GMT+08:00



    Bro, agak-agak laa nak banding Anwar dengan Nabi Ayub AS.

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 3:38:00 PM GMT+8

    ANUwar ANUgrah tuhan
    = Nabi Ayyub A.S. ???

    kahkahkahak..dream on babeih!

    Sorilah, Nabi Ayyub A.S.
    TAK main DUBOR laa ahMAT Putrid BAHLOL!

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 3:54:00 PM GMT+8

    to ahma putra

    awat hang cukup bangang nak bandingkan org yg dpt title dari bini "anugrah tuhan' ngan hamba yg bertitle nabi.

    Bangang sungguh hang, cikgu ke hang ni, memang sah murid hang tax bijak sebab yg mengajar 2 X 5

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 4:03:00 PM GMT+8

    AGAK2 LE NAK BANDINGKAN DGN NABI AYUB A.S
    TAK PAYAH TGK LEBIH DETAIL, CARA HIDUP PUN DAH JAUH BEZA..NABI AYUB A.S HIDUP ZUHUD, AI ADA MAHLIGAI DAN KERETA MEWAH
    BAIK BANDINGKAN DGN NABI YUSUF A.S SEBAB YUSUF A.S PERNAH DIPENJARAKAN...TP NABI YUSUF A.S BUKAN SAJA TAWADHUK ORANGNYA MALAH TAMPAN RUPAWAN..AI ??? KORANG FIKIRLA SENDIRI..HEHEHE

  • docno says:
    March 30, 2011 at 4:31:00 PM GMT+8

    Setuju dengan komen anonymous March 30, 2011 1:02:00 PM GMT+08:00

  • Anonymous says:
    March 30, 2011 at 6:19:00 PM GMT+8

    Menyamakan Anwar denga nabi Ayub menunjukan ceteknya pengalaman hidup anda dan begitu lemah anda memahami mempelajari segala sesuatu yang terjadi disekeliling kita.
    Nabi Ayub diuji dengan berbagai ujian begitu juga Rasullulah dan nabi-nabi yang lain.
    Sedangkan Anwar dikatakan FITNAH Hanya berkisar pada satu Bab sahaja, salah laku Seks nya.

  • PARANGkontot says:
    March 30, 2011 at 6:29:00 PM GMT+8

    Dah banyak SOLAT hajat dan DOA LAKNAT telah dibuatkan? Makin BANYAK pula yang dikata kan "FINAH" berlaku 'hanya' pada manusia bernama Anwar Ibrahim.

    YAKINkah kita ke dengan sebenar YAKIN tanpa syak zan dan waham bahawasanya ianya FTNAH ? Atau SEBENARNYA ianya PETUNJUK yang mana kerana RAHMAT keatas HAMBAnya untuk mencari kebenaran.
    ATAU kita masih MENANTIKAN petunjuk yang hanya MENEPATI citarasa dan kehendak kita sahaja?

    YAKIN kah kita dengan sebenar YAKIN bahawa tidak MUSTAHIL kita untuk dihijab ole ALLAH dari MENGETAHUI hal yang sebenar? Atau mungkin kerana kita MERASAKAN aku LEBIH Islam dari orang lain maka MUSTAHIL aku dihijab dari mengetahui perkara yang sebenarnya?

    Maha suci Allah memakbulkan permintaan rakyat MALAYSIA yang sentiasa meminta “ Tunjukan kami jalan yang LURUS” Surah Al Fatihah Ayat 6. Telah banyak PETUNJUK diberi dan HIJAB diangkat bagi mengenali mana satu intan dan kaca. 
    Malangnya apabila HIJAB kita telah DISINGKAP masih ramai yang tidak dapat MENGHADAPI dengan fikiran yang RATIONAL.

    Kita TERPAKSA menggunakan apa cara pun untuk MENUTUP serta MENIDAKANYA. Malah kita mungkin selesa TERBELENGGU dengan "Denial Syndrome" Kita terpaksa MENGADA-ADAKAN bahawasanya bukti bukti yang DIHAMPARKAN kepada kita adalah PELACUR POLITIK, DIBELI, FITNAH,KONSPIRASI, KORUPSI dan berbagai bagai TUDUHAN yang hanya mengikuti KEHENDAK dan CITARASA politik kita.

    FITNAH atau PETUNJUK, yang mana lebih DEKAT dihati kita?




    “Apakah mereka tidak berjalan di muka bumi, (bukankah) mereka mempunyai HATI yang dengan itu mereka dapat MEMAHAMI, atau mempunyai TELINGA yang dengan itu mereka dapat MENDENGAR? MAKA SESUNGGUHNYA BUKANLAH MATA ITU YANG BUTA, TETAPI YANG BUTA, IALAH HATI YANG DALAM DADA.” (Surah Al Hajj Ayat 46)

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)