Sunday, March 27, 2011

Suruh sumpah Anwar marah, Johari Abdul sumpah pula?


Anwar Ibrahim cuba mengelak apabila ditanya wartawan sama ada beliau berani bersumpah individu yang dikatakan terbabit dalam skandal video seks yang sedang hangat diperkatakan sekarang bukan dia.

Seorang wartawan bertanya adakah Datuk Seri akan bersumpah bahawa Datuk Seri tidak terlibat dalam video ini? "Awak ni asyik tanya sumpah, sumpah, sumpah tak ada soalan lain ker," jawabnya dengan nada yang amat marah apabila diajukan soalan itu semasa sidang media selepas mesyuarat Pakatan Rakyat di bangunan Parlimen, petang Selasa.

Malah, Anwar tidak perlu bercakap banyak kerana Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang duduk disebelah terus membelanya dengan mencelah bahawa hanya mahkamah syariah yang boleh memutuskan siapa yang boleh bersumpah.

“Sebelum awak nak dia bersumpah, saya tanya awak, tayang video ini dibuat di mana? Di dalam hotel. Ia hanya satu drama. Jika awak nak dia bersumpah, kena ikut undang-undang syariah. Hanya mahkamah syariah yang boleh tentukan sama ada dia boleh bersumpah. Saya menyeru kes ini dibawa ke mahkamah syariah,” katanya.

“Sekadar rakaman video tidak boleh dijadikan bahan bukti. Kena hadirkan empat orang saksi. Kita kena siasat siapa jurukameranya, apakah peralatan yang digunakan, siapakah pelakon sebenar, dan penerbitnya? Selagi tidak ada benda-benda ini dia dianggap tidak bersalah, jawab Hadi untuk melindungi Anwar.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang pun sempat mencelah mempertahankan Anwar dan berkata rakyat Malaysia patut meluahkan rasa kemarahan ke atas tuduhan yang dilemparkan ke atas Anwar.

Sg Rapat Online

Itu Anwar Ibrahim tapi Johari Abdul bersumpah pula.

Semasa berucap di Taman Permatang Pauh semalam, YB Johari Abdul bersumpah mengatakan lelaki dalam video itu bukan Anwar. Tapi cuma setakat sebut "Demi Allah" saja. Dia tidak sebut "Wallahi Wabillahi Watallahi". Dia tak berani bersumpah mubahalah dalam Masjid.

Nik Aziz takut, Anwar takut, Hadi takut, Wan Azizah takut, Johari Abdul samdol buat2 berani.

Saiful buat mubahalah, tak ada apa-apa. Siapa bersaalah.

Selain itu, Johari turiut mengikut skrip yang ditetapkan menuduh ini semua fitnah untuk menjatuhkan Anwar.

Ce ce ceritanya dia dibawa oleh bapa saudara untuk berjumpa dengan Tan Sri Rahim dalam sebuah bilik. Kononnya, sepanjang masa dia hanya diam dan lihat video dalam hitam putih yang mana katil yang lekeh dan air con yang lama.

Ada 3 orang dalam video trsebut dan mereka hilang meninggalkan seorang lelaki yang seakan-akan Anwar dan seorang perempuan. Bila habis di sahkan perut buncit, dan isi buntut berisi. Itu bukan Anwar, katanya.

Selepas habis Rahim jumpa ajak joint UMNO dan akan bawa jumpa PM.

Dia keluar dan peluk bapa saudaranya sambil mengatakan orang dalam video bukan Anwar. Di akbar lain, dia kata dalam lif pula?

Empat faktor ianya bukan Anwar - Perut buncit, Isi pungkor berisi, Bahu berotot dan warna kulit cerah. Dia yakin dan percaya rakyat tidak akan terima dgn fitnah tersebut.

29 comments:

  • Anonymous says:
    March 27, 2011 at 11:41:00 PM GMT+8

    VK : look like me, sound like me, but not me.
    NAJIB : yes.. not him.

    DSAI : shorter than me, stomach bigger than me, fairer than me.
    NAJIB : must be him.

    (cartoon kini)

    http://www.malaysiakini.com/cartoons/v/?id=1

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 12:19:00 AM GMT+8

    DSAI : "shorter than me"

    Comment:

    Talking about what? Is it the body height or the pennyl length? If the actor claims that his pennys is shorter, there must be something wrong because people usually will say that his one is bigger and longer.

    *When come to protecting a sacred cow Malaysiakini is really cartoon.

    AntiCartoon

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 12:28:00 AM GMT+8

    Tangkap sahaja pemilik premis tu dan polis buat siasatan mungkin akan dapat jawapan pelakon video sex 20 minit 2 pancut. Tentu pemilik tu akan berikan keterangan siapakah pelakon yang ingin merampas title yang di sandang olih chua soi lek tu.

  • pakngah santan says:
    March 28, 2011 at 12:30:00 AM GMT+8

    setakat bersumpah seperti johari buat, tak boleh pakai. anwar juga pernah bersumpah begitu. depan pak lebai pas pun dia bersumpah. namun setelah kes liwat II, perkataan sumpah dah jadi fobia pada anwar. ni nak suruh sumpah muhabalah, lagi anwar pusing.

    anwar buat laporan polis kerana bila dah jadi kes polis, video tu tak boleh disebarkan. tapi anwar dan barua2 dia masih dok jaja cerita.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 12:32:00 AM GMT+8

    Sayang Presiden Pah hilang peluang keemasan dari segi dakwah apabila video sensasi MCA ke udara satu masa dulu.

    Kalau Pah konsisten dalam penilaian dan saranan yakni menggunakan alasan, analisa dan saranan yang sama (seperti kes ini), pasti Pah mendapat tempat di hati MCA.

    Lorong Tengah

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 12:37:00 AM GMT+8

    amboii lembu DAP iaitu PAS pandai pulak cakap pasal saksi dan syariah ... selama ni orang PAS tuduh pasal rasuah , tuduh pasal kes seks , tuduh pasal kes bunuh altantuya , tuduh Ketua Puteri UMNO dulu lesbian - takde saksi pun malah sampai sekarang langgggsungggg takde saksi dan bukti hanya fitnah sahaja .

    begitulah PAS yg melacurkan agama islam demi DAPigs dan mempertahankan seorang peliwat dan penzina !!!!

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 12:47:00 AM GMT+8

    Dakwah politik tak sama macam dakwah agama. Dakwah politik disasarkan kepada satu parti yang duduk dalam kandang yang sama.

    Tetapi bagi parti yang tidak berada dalam satu kandang yang sama maka pendekatannya ialah:"Itu kamu punya fasal larr".

    Makanya jangan hairan kalau dakwah yang diuar-uarkan tak menjadi sebaliknya mereka sendiri yang didiayahkan.

    hik hik

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 1:02:00 AM GMT+8

    Apabila seorang pembantu rumah dari Seberang mengaku disondol oleh Pak Ryes, tidak timbul perkataan fitnah, keperluan saksi dan politik kotor. Malah lidah rasmi parti islelah paling aktif mensensasikan kes berkenaan. Apakah ummah boleh pilih bulu dalam aspek menegakkan kebenaran?

    keh keh

  • Pengundi Atas Pagar says:
    March 28, 2011 at 1:13:00 AM GMT+8

    http://drmaza.com/home/?p=1381


    SELAMATKAN NEGARAKU!!

    ada branika??

    SEBARKAN KEPADA RAKYAT MALAYSIA

    ISLAM ITU BENAR!! ALLAH MAHA BESAR

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 1:29:00 AM GMT+8

    Den ingat ini semuo konspirasi budak Nuar tu, dia yg reko semuo tu, sobab tu dio sughuh oghang kanan dio Eskay tu poie caghi jam dio yg buek-buek totingga kek situ.

    Yang Datuk T ni pun satu hal nak jadi hero tak botompek, kan dah susah satu dunio dah.. cubo boghian vedio tu kek bloggers hah baghu satu dunio dapek tengok dan rakyat boleh nilai sondighi.

    Sokaghang rakyat tak dapek tengok, kok dek Nuar, Hadi, Kit Siang dan Nik Ajis yolah ngobaan vedio tu palsu. Datuk T boleh buek apo laie..? Silap2 tigo2 kono dakwa dek polis sobab memiliki vedio lucah. Solamat laie budak Nuar tu, UMNO dan BN yo yg kono tompaih ea.

    Kok boto dondam kek Nuar load yo kek youtube aghi tu, habih coghito, ni tak nak pangge plak editor sughuh tengok, macam nak nolong Nuar yo dio tu..

    Jokiden.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 1:34:00 AM GMT+8

    Dr ini ketinggalan bot. Dai sepatutnya bersuara semasa politik buruk ini dimulakan iaitu apabila video CSL masuk internet. Nasi sudah jadi bubur.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 2:16:00 AM GMT+8

    Les liwat paksa @ pukau..rogol anak..konkek boleyn didakwa ikut undang2 biasa ..

    Yg. Sampai 4 saksi tu ialah hukum sebat. 100x. Kerana tak mau amalan keji mrmbiak kpd orang2 yg tak ada dosa besar.


    NUAR & HJ HADI nak lepas siang2 dh nak cari alasan taktikal..but*h la lu nuar anjing ..

    Kalau mcm tu..bini curang, rogol, sumbang mahram kat Malaysia ni selesai...

    Mari. Meliwat hj Hari..takde. 4 saksi anda terlepas.

  • haji badi says:
    March 28, 2011 at 2:20:00 AM GMT+8

    Les liwat paksa @ pukau..rogol anak..konkek boleh didakwa ikut undang2 biasa ..

    Yg. Sampai 4 saksi tu ialah hukum sebat. 100x. Kerana tak mau amalan keji mrmbiak kpd orang2 yg tak ada dosa besar.


    NUAR & HJ HADI nak lepas siang2 dh nak cari alasan taktikal..but*h la lu nuar anjing ..

    Kalau mcm tu..bini curang, rogol, sumbang mahram kat Malaysia ni selesai...

    Mari kita sama2 meliwat hj Hadhi..takde. 4 saksi beriman anda terlepas.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 4:53:00 AM GMT+8

    Dah overkill bro.bodoh betul UMNO

  • aku says:
    March 28, 2011 at 6:58:00 AM GMT+8

    sekarang ni mana yang dikatakan sumpah orang yang 'fasik'....?

    dimana pulak relevan nya yang dicanangkan 'demand' untuk tawaran ganjaran pula yang bersumpah...? sedangkan yang sepatutnya si polan ni buat.....bersumpah (n kalau betul berkata benar maka buatlah sumpah laknat) menafikan pertuduhan itu sedangkan dia kononnya tidak melakukan...?

    apakah dalam soal ini....ada unsur 'sah'....ada unsur yang tak 'sah'...? siapa dan atas sumber apa yang menyatakannya...? dan ada kah ianya konsisten...?

    sekarang ni da ada video....jika 'benar' pelakunya adalah bukan si anwar...maka sewajarnya si anwar ni melakukan perkara yang sama yang pernah dilakukan oleh Ummi Hafilda....Saiful....bersumpah laknat (persamaan kes ini ialah mereka berdua ni menafikan pertuduhan mengatakan mereka tidak berkata benar)....

    wallahu'alam...

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 8:06:00 AM GMT+8

    apa susah ... cek je waktu chek in hotel tu.. anwar ni dah kategori dajal sebab apa dia ckp semua orang percaya.. nauzubillah..

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 8:15:00 AM GMT+8

    Hadith bahalol mana orang nak rogol, zina Dan kongkek nak bawa 4 orang saksi yang sebab itu Allah Maha Kaya jadikan manusia berakal dengan teknologi DNA Dan rakaman video. Ini dapat menegakkan keadilan kepada semua.
    Sepatutnya peril disuruh buat siasatan menyeluruh untuk menegakkan kebenaran. Kesahihan video itu Utamaro Dan diikuti oleh siapakah si pelakon utama. Kemudian baru bagi hujah Dan pandangan. Ini tidak video pun velum lihat dah buat konklusi/keputusan. Adakah ini bakal pemimpin peneraju negara yang kita mahu?
    Bengap, bahalul dan tak berakal itulah yang boleh dilabelkan kat Kit Siang Dan Hadi. YB karpal Singh belum komen lagi. Agaknya dah malls nak layan si Kong Khek Kuat.

  • bobkaok says:
    March 28, 2011 at 8:53:00 AM GMT+8

    Daripada cerita yang kita dengar banyak mengesahkan pelakon video seks itu Anwar. Tapi Anwar suka main belakang. Kenapa depan pula ni. Jangan-jangan ada muslihat sebab dalam perbicaraan kes liwat Saiful dia sudah kantoi jadi ini mengesahkan dia sebenarnya main depan dan tidak main belakang Saiful.Nuar, Nuar - dari dulu lagi saya tidak percaya sama lu.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 8:58:00 AM GMT+8

    Thank you for the article. I am more convinced now (with all the information that an average Joe could have his hands on) that this video is nothing more than a political charade.

    Kudos!

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 9:38:00 AM GMT+8

    MASALAHNYA SKRG NI, JIKA BENAR, DAN ADA YG TAHU, YG TAHU ITU TAK NAK MENEGUR, KLU DAH TEGUR PUN, MASIH DEGIL..MALAH SAMA2 BERSUBAHAT SEMATA2 UTK KEKALKAN KUASA.
    JGN SEBUT PASAL FITNAH SAJA, BUKANKAH BERSUBAHAT TENTANG MAKSIAT ITU JUGA BERDOSA?
    JADI YG DESPERATE TU CUBALAH DGN CARA LAIN..MAKA WUJUDLAH VIDEO CANDID..

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 9:43:00 AM GMT+8

    terus terang cakapla, aku berpendapat kerajaan mmg bodoh. mengapa membiarkan perkara penting spt ini jadi perbincangan rakyat? jika yakin benar, dedahkan je video itu kpd rakyat, biar rakyat sendiri yg menilai. skrg ni, rakyat dah pandai menilai. dsai takdela pulak menghalang pendedahan video itu.jadi klu nak buktikan ketelusan, dedahkan..

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:31:00 AM GMT+8

    Bukankah aktiviti pelacuran ini didalangi oleh kongsi2 gelap cina yang dinaungi oleh DAP@Ronnie Lieu..rakaman2 video seks sudah pasti didalangi dan akan dipergunakan oleh mereka sebagai bargain materials/blackmail jika Anuar menjadi pemimpin negara.

    Pepatah melayu ada m'gatakan "Sekilas air berkocak sudah tahu jantan x atau jantan y"...hanya lembu2 anwar saja yang buta hati terhadap kebenaran atau cuba menafikan kebenaran.

    Subahanallah.

  • nik mat says:
    March 28, 2011 at 10:37:00 AM GMT+8

    D johari datang dgn 7 orang PKR?

    Sepatutnya Johari datang dgn 2 badan bebas.

    1. Dengan polis untuk menangkap datuk T dan merampas video.

    2. Dengan SPRM untuk menangkap DS Rahim kerana rasuah.

    Kalau nak pastikan orang itu bukan Anwar, Johari patut bawa wan Azizah, bukannya 7 orang PKR.

  • TAMBICIK HJ KECUT says:
    March 28, 2011 at 10:50:00 AM GMT+8

    Anon 28 mac 10:31.

    POSSIBLE......POSSIBLE.....

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 2:16:00 PM GMT+8

    orang melayu suka cerita cerita seks kita boleh lihat dalam laman laman web tahan lama, panjang lama dan sebagainya. dengan itu untuk memenuhi kehendak ramai kami persembahkan tayang video lucah untuk anda semua kah kah kah. pi lah buat kerja yang elok daripada mengata orang lain, cermin diri dulu haprak kah kah kah

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 2:29:00 PM GMT+8

    Nua...Nua...nua tak pernah teman jumpa org yang cam gini. peliknya macai macai disekelilingnya boleh lerrr ngikut jerr ape yang nua brahim ni kata. idak kerrr deme2 ni penah terfikir yang deme dah jadi bodoh asyik ikut jerrr. ia lerr le pon kalau yang cerdik mana mungkin mahu tul tak..? teman rasa kalau teman ahli PKR dah lama si nua ni makan penampo. tau kenapa...? banyak sangat benda yang dinafikan tak pernah ngaku itu fitnah ini org pi naya, pakat nak jtuhkannya, asyik dia jerr yang betul. kalau nengok drama kat TV pon boring kalau kalau org tu jerr jadi hero. apa Hj adi tak sedar kerrr yang dia tu dah dibodohkan oleh nuar, aku kalau takat bodoh tak perr lagi, tapi kalau dah diperbodoh bodohkan macam pengikut tegar parti pembangkang bkn takat penampo penyepak pon pun belum cukup. deme pakatan rakyat ingat nua tu malaikat ker...? idak kerr ter fikir yang nua tu manusia. bila dah dinamakan manusia pasti akan membuat kesalahan, kesilapan. ini tidak kalau disebelah deme semua baik belaka, kalau org lain semua salah semua fitnah. pukimakbetul la nuar ni... ni la kut dajal yang dijanjikan allah akan muncul diakhir zaman. mana taknya bila PENIPU, PELIWAT, PENZINA, serta seorg yang PENAKUT dilindungi oleh pak janggut2 berserban tinggi yang serupa dalam filem P.RAMLI MUSANG BERJANGGUT.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 5:48:00 PM GMT+8

    Kalau tak mahu bersumpah pun ttak jadi masalah kerana ramai tok janggut sokong dgn menggunakan hukum yang lebih tinggi ia itu Islam. Ada alasan sendiri,tapi yang geramnya undang2 digarap untuk mereka sahaja apabila terlibat dalam kes berat. Ingat pas akan bermatian pertahan Nuar ni kerana raja putar belit dan putar alam. Itulah harta mereka untuk menjayakan misi ke Putra jaya. Malangnya pas menang kerusi parlimen lebih kecil daripada penunggangnya.

    Bro, Semanggol.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 5:51:00 PM GMT+8

    Berani kerana benar, takut kerana salah,gelisah kerana ada masalah. Masalahnya suka cakap bohong dan fitnah desak orang lain sahaja. 'Aku' jagan diusik.ha, ha, ha.

    Buku Kerengga.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 6:43:00 PM GMT+8

    test Big lyer.ada teori ada dua video.satu memang,dia.satu memang org lain dan buncit lak tu

fda

Link2Me WeLinkBk (254)