Greetings

Monday, March 28, 2011

PRU Sarawak: Menjelaskan kepada blogger PAS kenapa PKR tamak


Pertelingkahan pembangkang dalam pembahagian kerusi DUN Sarawak, tidak hanya menjadi bahan kritikan penyokong Barisan Nasional. Sebaliknya penyokong PAS turut mengkritik sifat tamak dan angkuh PKR.

Blogger2 penyokong PAS sejak kelmarin menulis isu tersebut dengan tajuk "Kenapa PKR tamak di Sarawak?".

Apalagi alasan yg boleh PKR gunakan untuk menutup kerakusan pemimpin mereka yg gila kuasa?

Mungkin nanti mereka akan berkata kepada penyokong bahawa semuanya salah BN, atau di sabotaj org BN? Itu memang sikap PKR yang tidak pernah belajar melihat kelemahan diri.


Itu yang dilaporkan Melanau Blogger sini. Jawabnya jelas apabila Baru Bian akui dia tidak ada mandat untuk memilih calun. Semuanya ditentukan pasangan kekasih, Anwar dan Azmin dari Semenanjung.

Rundingan Kerusi Pilihanraya: PKR Sarawak Tiada Mandat

KUCHING, 25 Mac (Bernama) — Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak berkata ia tidak mempunyi mandat untuk menyelesaikan kebuntuan berhubung rundingan peruntukan kerusi dalam kalangan parti pembangkang untuk menghadapi pilihan raya negeri pada 16 April.

Bagaimanapun, Ketua PKR Sarawak Baru Bian berkata kegagalan rundingan antara parti itu dengan DAP berhubung kerusi Batu Kawa, Dudong serta Piasau dan dengan Parti Kebangsaan Sarawak (SNAP) tentang beberapa kerusi majoriti kaum Dayak, dijangka dapat diselesaikan akhir bulan ini.

“Kami tak diberi mandat berhubung peruntukan kerusi, jadi kami kena rujuk kepada para pemimpin kami di peringkat kebangsaan, termasuk Timbalan Presiden Azmin Ali, yang dijangka membuat keputusan mengenainya menjelang 29 Mac,” katanya kepada pemberita di sini.

Baca sepenuhnya di Bernama sini.
Siapa berani lawan Azmin? Nanti dia hentak-hentak kaki, Pak Sheikh susah hati.

Isu liwat, mahkamah, Kak Wan, Video seks, dll semua dia boleh settle. Azmin hentak kaki dia tak boleh settle ...

9 comments:

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 9:46:00 PM GMT+8

    sebiji bro...berok yg atas pokok tu sama mcm yg kat sblah dia...ekeke

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 9:56:00 PM GMT+8

    sapa yg atas pokok tu,.... nik aziz ke?

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 9:59:00 PM GMT+8

    anwar ingat dia boleh klentong org srawak dgn cerita konspirasi dia tu, piiirahhh. org srwak tak makan apa yg org semenanjung makan la, sana semua hidup aman damai sejahtera.

    kalau anwar cuba nak jual ceta dia dizalimi kunun, org srwak pakat2 gelak kan dia aje. sbb tonggong sangatt....hahaha

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:02:00 PM GMT+8

    wakakaka....stakat main 20 minit 2 kali pancut...apa ceta bhaii... iban sana main minimumm 2 jam pakai gambir bhaii...

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:04:00 PM GMT+8

    pkr dan dap nak bawa isu apa di serawak?? tanah adat, woiii..... korang semua cina dap mana ada tanah adat???? sedar la diri tu skettt.... tanah adat ko tuuu tanah besar cina.... gi berambuss laa....

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:13:00 PM GMT+8

    memang betuii, sana di swak org melanau dan melayu islam minoriti, depa bukan majoriti, anak menakan aku ada duduk di kuching, sana aman, tak suka gaduh sebab yg suka gaduh ni budak2 iban yg pakai tatoo, bila mabuk di waterfront depa suka gaduh dan kacau orang lain. melayu melanau sana baguihh habak hang, marka malanau pun pehh kalah chombi. tak percaya hang try test tengokk pi kuching, silap2 hangpa tak mau balik kedah. sana islam iban pun adaa, tapi tak ramai. depa ni banyak di kuching saja. markha iban pun manihh, ramahh.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:30:00 PM GMT+8

    azmin ni mr strategis, kalau di peratikan masa kes thn 98, dia sorg je yg terlepas dari isa, yg lain2 semua masuk dlm, ezam & the gang, shaari sungib, badrol amin, dll. ada yg kene 2 thn ada yg kene 6 bulan, merasa jugek la masuk universiti....walaupun grad awal...

    sebab tu anwar cukup sayang dgn azmin, dah la stor kunyit azmin anwar boleh pakai anytime, barang bini azmin pun kalau anwar berhajat boleh tenyeh bila2 masa. tak percaya tanya dato nalla.

    teringat kes anwar yg suspen takut2 ada org yg nak cabar dia dlm pemilihan umno bagi jawatan timb presiden, masa tu la jugak org dengar kes najib yg naib presiden masa tu keluar cerita kene tangkap dgn ziana zin. ni semua kerja azmin. dan azmin punya mastermind la jugak yg cetuskan reformsi 98.

    anwar naik, sebab kelicikan azmin yg jadi mastermind, atur semua utk anwar termasuk atur anwar dgn pompuan2 sundal, semua dalam poket azmin. azmin oleh check mate anwar bila2 masa saja.

    tapi apakan daya account2 anwar di switzerland semua letak nama mereka berdua, ada nama pendua. so anwar walaumcmana pun kene selamatkan azmin dan azmin walaumcamana pun perlukan anwar.

  • Anonymous says:
    March 28, 2011 at 10:33:00 PM GMT+8

    atas pokok tu bukan hj hadi ke... sbb perot buncit. nik aziz badan sekeping.

  • Anonymous says:
    March 29, 2011 at 2:37:00 PM GMT+8

    kah kah kah
    dua ekor beruk lepak atas pokok
    lawak siot

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)