Visitors

Sunday, March 20, 2011

DAP only serve DAP supporters, Not the people


No free WiFi for non-Pakatan areas in Penang

GEORGE TOWN: The Penang state government will continue to exclude three parliamentary constituencies held by non-Pakatan Rakyat MPs in its free WiFi initiative.

Citing limited funds, Penang Telecommunications Task Force chairman Jeff Ooi said the state resources were too limited to extend the service to Kepala Batas, Tasek Gelugor and Nibong Tebal.

Former Prime Minister Tun Abdullah Ahmad Badawi is the MP of Kepala Batas while the MP for Tasek Gelugor is Minister in the Prime Minister’s Department Tan Sri Nor Mohamed Yakcop.

Nibong Tebal MP Tan Tee Beng quit PKR last year and has joined Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (Kita).

“There is no point investing money in Kepala Batas, Tasik Gelugor and Nibong Tebal for now.

“If we have the resources, we will, but our resources are limited so we are focusing on the Pakatan-held constituencies,” Ooi, who is Jelutong MP, told reporters yesterday.

If the local people in the constituencies want WiFi, then they should vote for Pakatan, Ooi added.

He said the first phase of 750 hotspots had already been achieved and phase two of the project (to add another 750 hot spots) was expected to start by the end of the month.

Of the 750, already set up in the state, Ooi said Tanjung boosted of the best coverage with 321 hotspots, followed by Batu Kawan (110) and Bayan Baru (98).

Permatang Pauh has the fewest hot spots at a mere 10 while Balik Pulau and Bukit Gelugor have 13 and 20 respectively.

Ooi said phase two of the project was aimed at increasing the number of hotspots in the state by another 750 by the end of the year.

The Star

17 comments:

  • Anak Jawa says:
    March 20, 2011 at 4:28:00 PM GMT+8

    pakatan haram kata umno dan bn je kroni, tapi pakatan haram lebih kroni dari kroni !!! sama mcm pas di kedah, beri bntuan kepada penyokong pas jer. gilosss!!!!

  • hangkedee says:
    March 20, 2011 at 4:48:00 PM GMT+8

    Tuhan sedang memainkan DRAMA sebenar di dunia arab sana.Perhatikan musuh musuh islam sedang berpesta mengebom orang Islam kerna kebodohan Orang Islam sendiri.Adakan aman selepas Saddam di gantung.Adakah aman di Afghanistan selepas taliban di hapuskan.Di Mesir Dll.Di Malaysia kesan nya di bahu aljuburi wal mat sabuni yang arif bijak sana ada jawapan.pengasas demontrsasi semalaysia.Ingat baling ingat Aljuburi

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 4:58:00 PM GMT+8

    apa? balik pulau ada wifi hotspot? seriously.. aku dok balik pulau neh x penah taw pown.. n x pernah plak aku jumpa hotspot 2..

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 5:07:00 PM GMT+8

    Pi mampus Jeff Ooi ngan DAP sama PKR.
    Aku di Kepala batas nie sampai kiamat pun aku tak akan undi parti Fuckatan Rakyat...

    Go to hell ..Jeff Ooi..bloody racist bastard....

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 5:48:00 PM GMT+8

    bagus tu.. bolehlah BN dan kerajaan2 negeri bawah BN hari ini hentikan SEMUA project repair jalan, jambatan, parit, longkang, dan apa saja dalam kawasan2 yang dikuasai Pakatan Rakyat... jalan2 dalam bandar2 besar semua best2 tapi orang dlm bandar tu undi pembangkang... biar jalan2 bandar rosak dan kita cantikan jalan2 luar bandar, kampung2 dan felda2 kerana di sinilah ramainya penyokong BN.... biar mampus org2 PKR,DAP< PAS.....

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 6:01:00 PM GMT+8

    ooo..budak kedah karat ijau da melalak balik.

    fuhhh tak habis lg kipas pungkoq anwar tu.. kipas kipas lg.. mane tau dpt jantan jambu sekor.

    Tak kesahle oii.. puak pas kedah ka, puak pas kelantan ka...yg penting hampa sema dok berketuakan peliwat tegar. Peliwat tegarla Anugerah tuhanla yg hampa dok sanjung nak jadik PM.

    Jom ubah! Selamatkan Malaysia dari Peliwat Tegar!

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 6:05:00 PM GMT+8

    Tak perlu bising-bising perkara kecik macam ni. Memang dah biasa dijalankan sekian lama seluruh negara.
    Pembangunan negara memang dikhaskan untuk kawasan BN sahaja.

    Mana wang royalti minyak yang sepatut diberi pada Kelantan? Jawab dulu! Isu ni lebih besar!

    Insan bijak sekarang

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 6:20:00 PM GMT+8

    Jangan kata dap, YB dari BN cina yang memenangi pilihanraya hanya serve bangsa dia aje....padahal dia orang tak undipun parti Bn...YB tu menang dek mkerana undim kaum Bumiputera....So...boleh harap ke puak cina ni..walau di parti mana pun.

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 6:22:00 PM GMT+8

    kecohnye anon march 20, 2011 5:49:00,x dak sapa la nak lapaq ngan duit PR yg ciput tu..cukup2 utk org kapiaq laknat ja duit tu..tu pun pakai duit judi..org BN UMNO x lapaq nak wifi bodo DAP tu la..bleh pakai broadband..baru pasang wifi sket d blagak..kedai mamak pasal wifi x dak pun nak eksen..
    mamat anon march 20, 2011 6:05:00, kalu pembangunan utk kawasan BN je..KL nie x membangun le bodo..KL nie dh sah2 kubu pembangkang..ko mesti org kelantan kn..bising pasal kelantan x de pembangunan pastu salahkan BN..kate pilih kasih..ade jugak peruntukkan utk negeri kelantan..tp x kan la BN nk majukan abis satu negeri kelantan..x pandai nak majukan diri sendiri ke?.bkn x nk bg duit royalti tu..kang habis kt benda lain..pi wat berhala terbesar la, patung Nik Aziz la..artikel nie bkn pasal nak bising2 mntk wifi gak..tp nak menunjukkan sifat hipokrit/munafik korang tu..bile BN x bg peruntukkan kt kawasan2 pakatan haram..melalak kate pilih kasih la ape la..bile dh memerintah satu negeri,buat benda yg same plak..tp sbb dh sebal dh otak ko tu, pakatan munafik gak jd pilihan...auwww..

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 6:37:00 PM GMT+8

    huaaa very easy one laa this apek bastards , what this stupid mean is if somebody vote pakatan they dont deserved for anything ..

    since this stupid apek have said like that , this asshole and his wife and his pakatan voters should not have a subsidi oil laaa , if this stupid fella and his wife and also his crony have some dignity laaa BUT i bet they DONT !!!

  • demour says:
    March 20, 2011 at 7:25:00 PM GMT+8

    sebijik macam PAP kat singapore buat kat kawasan pembangkang

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 7:25:00 PM GMT+8

    Saya setuju dengan Anon 7:17 "kalau dok makan duit rasuah!!amal rasuah!!mana ada perasaan malu!!".

    Tengok Anwar Ibrahim yg bapa segala rasuah. mana dia ada malu. Meliwat sana sini. Tidok sebilik dengan jambu dari Indon.

    Tak malu langsung nak menipu rakyat walaupun dah jelas sangat dia kaki main buntut.

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 7:35:00 PM GMT+8

    hahaha lembu DAP macam PAS mana ada rasa malu , tu yg rasuah pun boleh jadi halal .. tgk saje jeff oii ni mana ada malu siap kata taknak bagi kat penyokong BN , tapi muka taktau malu makan segala subsidi kerajaan BN .. bodoh punya DAPigs dan lembunya PAS

  • anakmami says:
    March 20, 2011 at 9:01:00 PM GMT+8

    ....duit zakat pun DAPig kebas if xcaya tya le org2 kat Pej Agama bajet tahun ni di kurangkan.....puak2 PAShit tu dok buat ape? Balun sama laa tu

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 10:58:00 PM GMT+8

    Lepas ni sapa-sapa yg tak undi Pakatan Rasuah akan di halau sebagaimana DAP meroboh gerai Melayu tapi tidak gerai cina .. yang tinggal hanya puak Pakatan Rasuah rakyat lain tak penting ... akhirnya ahli agama yg dilantik kerajaan DAp Penang hanya ditugaskan membuat konsert seperti konsert ning baizura haritu .

  • Anonymous says:
    March 20, 2011 at 11:08:00 PM GMT+8

    anak babi 1234,
    ko punya posting memang menghiburkan... teruskan lawak babi ko.. kah..kah..kah.. sakit perut aku baca lawak anak babi 1234.

  • Anonymous says:
    March 21, 2011 at 9:30:00 AM GMT+8

    SAPE2 YG UNDI DAP TU MEMANG BANGANG!!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)