Monday, February 28, 2011

Amanat Mat Sabu: Suara militan syiah


Pengikut ajaran syaiah Mat Sabu mahu membawa revolusi negara Islam ala syiah dan dia kini tidak sabar2 lagi.

Berikut adalah petikan syarahannya yang elok digelar sebagai
Amanat Mat Sabu
“Hadirin sekelian!

Celup jari dakwat hitam kerajaan tunai ke tidak? Hapus undi pos tukar mekanisme lain, ditunai ke tidak? Daftar otomatik pengundi baru dalam pertimbangan. Kebebasan media ditunaikan tidak?

Dato Najib Perdana Menteri yang ku kasihi, tidak payah memberi amaran kepada rakyat jangan ikut langkah rakyat Mesir, tetapi kalau pilihanraya berlaku dalam keadaan tidak adil, bila-bila pun rakyat akan pergi ke jalan raya oleh itu nak elak jalan raya berilah keadilan dalam pilihanraya ….”

Permatang Serai, Merlimau
15 Februari 2011

Dia mahu persetankan undang2 peraturan dan perlembagaan dengan mengipas2 seolah2 rakyat tidak ada hak untuk mengundi dalam pilihanraya.

Tapi isu yang dibangkitkan hanya isu pentadbiran yang memerlukan pentadbiran dan penyelarasan. Kalau PAS memerintah dan Mat sabu jadi PM, dia sendiri bukan tahu lakukan dengan segera. Belajar di ITM pun fail.

Dari Mat Sabu ... ini bukan suara Mesir tapi suara revolusinar Iran dan Ayotollah Khomeini serta fahaman syiah yang militan mahukan negara Islam ala syiah dan bukan cara budaya timor yang aman dan harmoni.

Hasrat ini harus disedar. Jangan terlalu terbuai dengan terguran isu2 SPR.

Hmmm ... baik juga kalau niat Mat Sabu ini didedahkan kepada pengundi Cina.

23 comments:

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 2:36:00 PM GMT+8

    Confirm memang Mat Serabut tu syiah dan mahu adakan revolusi di Malaysia. Nak revolusi bini orang lagi kot?

  • mat sabun says:
    February 28, 2011 at 2:40:00 PM GMT+8

    Mat sabu raja khalwat'pemimpin contoh juak Pas...duit anak yatim memali mana mat sabu???patutlah perut tu buncit je kahkahkahkah...

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 2:43:00 PM GMT+8

    Padanlah PAS cari je alasan tak menjalankan hudud. Kalau tak Mat Sabun ni nak lari ke mana?

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 3:01:00 PM GMT+8

    kalau pas jalankan hukum hudud, kote dia dah lama kene potong.... dulu dia panggil nuar aaalllllljuuuubbbuuurrrrriiiiii... hari ini dia terima nuar sebagai ketua umum pakatan rakyat. nuar yang tak pegang apapa jawatan dalmm PKR jadi ketua pembangkang..... mengangkanglah kak wan dibuatnya....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 3:12:00 PM GMT+8

    Mat Sabu memang selalu terbang ke Tehran.

    Nak jual minyak lintah kat sana.

    Disini dah tak laku sebab minyak dia dah campur dengan ky jelly.

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 3:31:00 PM GMT+8

    Di zaman kegemilangan Islam tidak ada dakwat hitam digunakan dalam menentukan pucuk kepimpinan negara, cuma dalam kepala otak segelintir ummah dewasa ini yang percaya dakwat hitam adalah faktor kritikal menuju keadilan isler.

    Apapun niat untuk mewujudkan gelanggang sama rata adalah niat yang baik tetapi otak manusia itu sendiri yang tak mampu berfikir kearah mencari kaedah yang terbaik. Kalau padang sama rata, nanti susah pulak buat pihak penyandang mempertahankan Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

    Ini hanya mengesahkan satu perkara. Idealism hanya ujud dalam pemikiran mereka yang tidak akan terlibat secara langsung dalam permainan politik (penonton di tepian gelanggang) tetapi kepada pihak yang masuk ke gelanggang, idealisma akan ditinggalkan diluar gelanggang.

    Hik...Hik...Hik

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 3:52:00 PM GMT+8

    Mat Sabu a.k.a Mat Sapu...kalau aku jadi Menteri KDN..konpem aku bubuh dia dalam Pusat Tahanan..

    Aku cari 12 lawyer...kemudian bawak kes sampai 2-3 tahun..aku cari 30/40 bloger...londeh dia sampai bulu pun tercabut..

    Er..Er..Mat Sapu...yg hang ceramah sana sini termasuk alJuburi tu ada kena...mcm Libya,Mesir,Yaman...kao lepak kat kedai kopi xdak sapa pi cepuk pun..sapa zalim..kerajaan atau Hang ka dah Biul..Hang tutuh harta BN masa hang Jd MP Kuala Kedah...hang buat do no...hang tau ka orang K.Kedah dah rejet hang...kat Merlimau boleh sembang la..awat hang xbalik penang..muhungla kat Tasek Gelugor ka..Kepala Batas ka..Orang la tau dah...

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 3:59:00 PM GMT+8

    Mat Sabu tabiatnya memang 'syok sendiri!!!'

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 4:14:00 PM GMT+8

    dia bukan syok sendiri tapi syok kat bini orang.... cakap macam dialah nabi tapi perangai hampas....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 4:23:00 PM GMT+8

    alah depa cakap ja...macam juara gerakan Islam....kalimah ALLAH S.W.T yang depa dok laung takbir tu depa tak pertahankan...malah kuarkan lagi kenyataan yang mengelirukan....lagi mau auta...terbelit2 lidah pun ada hati nak cakap lagi....

    asyik cakap pasal kuasa nak perintah....tak dapat cara demokrasi (sebab rakyat tak pilih)...nak amik cara gulingkan kuasa plak (sebab da masyuk dok guling2 kat jalan raya berdemo...)

    tang hudud tu....usul kat parlimen pun tak buat....usul lah...tengok dikalangan 'pakatan' depa join tak...? dan mesti boleh kira di kalangan depa sendiri tu ada ke idak yang sokong...

    giler biol !

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 4:40:00 PM GMT+8

    sumbat je dalam ISA...abih crita..

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 5:04:00 PM GMT+8

    hoi, najib tak cakaplah,,... tu semua fitnah kaum kerabat pr... bacalah surat khabar hari ini... cakap macam org pandai tapi baca surat kabar pun tak pernah... puihhhhh!

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 5:20:00 PM GMT+8

    Pergi ke jalanraya buat ape?? Berguling2 sambil pegang bendera Palestin ke?? Kalau lagu tu, puak setan hamPAS dh lama buat dah, tak jadi ape pun.

    Kalau nk pergi ke jalanraya utk tuntut pemuja AL-JUBUR berambus dari bumi Malaysia ni aku pasti join skali. Bukan setakat berguling2, kuak lentang pun aku sanggup buat. Kah kah kah kah....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 5:22:00 PM GMT+8

    Kah kah kah... anon setan 1234 tu tgk juga TV3 eh... tak takut pemegang kunci syurga tua kutuk nyanyuk tarik balik lesen masuk syurga N.Ajis ke???

    Kah kah kah kah....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 5:29:00 PM GMT+8

    kahkahkah... ada penderhaka terhadap arahan nik ajis/pas supaya jgn tngok tv media kerajaan... kahkahkah... beginilah mereka ini, cakap aje macam nabi tapi perangai macam BABI.... yang sotrang kaki buntut, yang sorang kaki bini orang (dlm ketepai pun OKEY Bro) yang sorang gi haji pun boleh sponsor sedangkan dia MB.... HAMPAS PUNYA PUAK.... diok rumah kerajaan, makan gaji kerajaan tapi sokong OPAS?DAP/PKR.... padanlah ramai ahli keluarga kena kutuk Allah, menderita sakit jiwa... Gari2 makan duit haram tapi kutuk gomen... kahkahkah...

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 5:40:00 PM GMT+8

    Sape la yg berimamkan Najib tu eh?? Tak pernah ade kluar dalam mane2 perlembagaan pun supaya berimamkan Presiden UMNO. Tapi kalau dalam parti hamPAS, dah terbukti syaitan boleh buat kawan, natijahnye dpt le Tok Gundu kepala haprak pemuja setan. Bukan setakat puja setan je, pemuja bontot jantan pun mereka layannnnn....

    Kah kah kah kah kah.

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 6:01:00 PM GMT+8

    Kah kah kah kah anon setan 1234, selama ini ko berketuakan PM Malaysia ke? Aku ingatkan ko berketuakan Niki Ajis nyanyuk si pemegang kunci syurga dan pemuja bontot AL-Jubur. Patut le tersasul hingga tersebut pasal TV3. Dlm diam2 rindu juga nak berketuakan PM Malaysia ye.

    Kah kah kah kah kah...

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 6:06:00 PM GMT+8

    keh keh keh... duit balak yg dpt dari hutan lojing sampai habis digondolkan tu duit utk sape pula?? Duit rakyat juga ke atau merakyatkan duit??

    Balak abis ditebang, tanah lojing tunggu masa je nak runtuh secara besar2an angkara ke'pandai'an pemerintah di negeri timur laut Malaysia tu.

    Kah kah kah kah....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 6:44:00 PM GMT+8

    Setakat amanat tetapi kerja tak buat tak akan ke mana-mana. Agama lain tak ada pun tinggalkan bermacam-macam amanat tetapi mereka berjaya juga melayari bahtera kehidupan dengan jayanya.

    Jika di toleh kebelakang, kebanyakan amanat yang ditinggalkan tidaklah dibuat dalam konteks agama tetapi lebih kepada untuk mengasingkan diri dan para pengikut daripada seteru politik makanya sebab itulah amanat sebegitu tidak mampu membuahkan kejayaan.

    he he

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 8:26:00 PM GMT+8

    Memanglah Mat Sapu tak pernah istihar dia tu syiah tapi kata kata dan tindak tanduk dia amalan syiah. Peliknya dia kata islam tapi sapu bini kawan pulak. Eh eh janggut sampai kekaki ikut nabi, hafal quran masa ceramah tapi bila nampak jer yang berjenis sikit hilang sumer. Aduh Pas Pis pus.....

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 8:51:00 PM GMT+8

    mat sabu ni kompom syiah. org pas sendiri cakap. harakah sendiri ceta. kalau bdak2 ingguih leleh mmg tak tau lerr.

  • Mohd says:
    February 28, 2011 at 9:07:00 PM GMT+8

    Hoi Mat Sabu,
    Mana duit Dana Memali?
    Apa hukumnya memakan duit anak2 yatim?
    Macam manalah PAS ni masih membiarkan orang spt ini berceramah politik.
    Memang PAS dah kalah dari awal lagi!

  • Anonymous says:
    February 28, 2011 at 10:03:00 PM GMT+8

    Saya sokong kah..kah..kah tu.Melaun hampas kalau kata kat orang semua petua sendiri. Hampas ni pandai pulas orang2 kg.Contoh duit kerajaan adalah duit rakyat umpamanya cukai itu dan ini. Hoi pak cik dah anak sepeluh dok kg pendapatan tak seberapa dan 7 org anak kat U-biasiswa ke apa ke kerajaan.Dari kecil buku teks,susu subsidi dan banyak lagi.Soalannya berapa pakcik bayar cukai.Kah..Kah..Kah dan rakan2 kejo gomen juga bayar cukai pendapatan lebih tinggi Pakcik, tapi syukur.Pakcik kelantan tu, sapa perintah lama kelantan? kenapa balak habis? kenapa masa BN perintah sat saja PAS kata apa yg BN majukan nak bagi kat cina.Patut la la ni takda pasal tuduh pula umno perkauaman. Mat sabu satu malam sebelum ditangkap dulu pernah bawak kawan tu berdua saja singgah tengah malam di tganu...orang tahu tapi pakcik tak tahu.Lepas tu dalam ceramah macam bertih disambut gelak pekak penderita dan hululubang pas.Teruk puak ni, dia sapu habis. La ni dok sokong pula umar abdul nik ajis di Penang nak jawatan lebih baik kot mat sapu. Ingat Mat Sapu kau dalam ceramah di merata tempat semasa BN kuat kau kata macam2 pada orang bukan melayu kerana sokong BN,ingat mat sapu lidah demo tu ada tulang. ho..ho..ho..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)