Greetings

Saturday, November 20, 2010

Tidak termakan kata2 RPK Pengecut dan Zaid Mabuk


Perbedaan utama antara penyokong BN dan penyokong parti haram PR ialah, penyokong BN tidak sewenangnya menerima kilasan tangan penyokong pembangkang yang berpaling tadah ke atas pemimpin mereka yang dibenci oleh golongan di kem BN.

Zaid Ibrahim, walaupun mengutuk Anwar dan Azmin, bukan bermakna dia akan menerima puja puji dan salah pembawaannya lekas-lekas dipadamkan. UMNO merupakan parti bersistem, berintegriti dan tidak sewenangnya memalukan diri. (Kecuali seorang perasuah politik yang merebut jawatan ketua sayap parti yang kini menjalani hukuman - tak layak berjawatan kabinet)

Terbaru apabila Raja Petra melibas Anwar Ibrahim apabila Anwar menyebut supaya berhati-hati dengan 'kuda trojan' di dalam PKR dengan menyebut, Anwar sendiri mencabar Ketua Pemuda UMNO pada pemilihan 1982 saat baru setahun di dalam UMNO di mana kesetiaannya masih boleh diragukan.

Raja Petra mungkin mengeluarkan kenyataan-kenyataan pelik ke atas Anwar Ibrahim kebelakangan ini mungkin setelah terasa laknat Tuhan ke atas pemfitnah telah tiba ke atsnya. Dia tetap tidak layak diberi sokongan apa-apa kerana dia masih belum mengaku memfitnah PM dengan kes Altantuya sedangkan Zulkifli Nordin telah menyatakan bahawa ianya dusta semata-mata.

Warasnya pemikiran penyokong BN untuk 'terhibur' tetapi tidak menerima telatah Zaid dan Raja Petra membuktikan jurang budaya berfikir yang besar antara puak BN dan puak parti haram PR.

Baca seterusnya di Ipoh Malay sini

3 comments:

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 2:41:00 PM GMT+8

    Siapa ingat semasa pilihanraya Kecil Hulu Selangor dulu .. kekekeke .. kali ni macam biasa pencacai PAS sudah tarik balik syurga dan pengampunan yg diberi , kini sudah pandai panggil Zaid mabuk hahahaha .. lawak betul !!!

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 5:41:00 PM GMT+8

    org2 BN semua berpendidikan tinggi dan rasional. tak mcm puak2 pas dan pencacai2 nik aziz.

    nak cari sorg yg rasional pun susah dlm kem pr. yg ada rata2 pentaksub nik aziz dan nuar jubo.

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 6:08:00 PM GMT+8

    dlm politik anwar ni siapa dapat kudakan siapa, dia la yg jadi pemenang. sebab nuar sendiri kaki kuda jantan.

    anwar bukannya amalkan politik ikhlas. tapi politik taram blakang.

    tgk badrul amin, dulu anwar cuma kirim salam sekali terus jadi tak keruan, tinggal jawatan pensyarah, tinggal segala2nya. tapi skrg bila tau kene kencing dah tak jumpa jalan pulang, last2 cuma tambah bini saja yg dia mampu.

    banyak lg yg mcm tu, chandra muzaffar dtg bertongkat kerumah anwar. it was so long i never heard that speech. kata2 chnadra muzaffar lepas dengar ucapan anwar yg pertama selepas di pecat.

    tapi bila chandra kena tgkp dan ditunjukkan bukti2 didepannya. dia patah balik. org yg ada prinsip yg utuh bila ditunjukkan bukti mereka mengalah.

    sama juga mcm ezam yg terpaksa guna laluan jauh baru jumpa kebenaran, itupun nasib baik dpt slow talk one to one dgn sukma.

    tapi mcm rpk yg dari mula sekadar suka2, tak sangka bleh jadi kaya dan glamer dgn hanya menyokong anwar. sepatutnya dah tau apa ending cerita mereka kalau masih nak menipu.

    nuar ni kalau kita tak dak depan nama dr. kerabat raja, dato, panglima, dato sri, tan sri, nuar mmg tak pandang.

    sbb apa ??? sbb dia nak tonggang.

    kes zaid ni mungkin lain sket, dia nak mencuba jadi no.1 atau kurang2 no 2 dlm PR. sbb dia npk connection dan networking anwar yg bernilai berbilion dollar.

    tapi bkan senang, kalau tak diserahkan lubang punggung ke anwar. mana dia nak percaya. kurang2 kene beri bini zaid ke anwar baru dpt kepercayaan.

    npk jelas skrg zaid dan rpk telah di tonggang sepuas2nya. cuma zaid yg masih ada pilihan. rpk tak ada pilihan, dia akan terus jadi hamba pada anwar. no way out, bro.

    yg pastinya dua2 tak akan diterima dlm umno dan bn. mereka kena merangka laluan sendiri utk pulang ke pangkal jalan.

    umno bukan mcm pas. yg bernanah dan busuk harus dibuang dari umno. tapi yg bernanah dan busuk itu la yg wajib diterima oleh pas yg jadi tmpt pembuangan umno sejak sekian dulu.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)