Saturday, November 20, 2010

Kisah malam Anwar dipecat dari UMNO dan kabinet

Pada malam itu Che Det yang mempengerusikan mesyuarat kelihatan tenang. Bercakap pun dengan nada perlahan.

Beliau menyatakan tujuan mesyuarat MT malam itu adalah untuk membincangkan mengenai Brader Anwar Bin Ibrahim. Che Det pun menceritakan serba ringkas mengenai kisah kemasukan Anwar ke dalam Umno.

Che Det memberi alasan mengapa beliau sanggup memberi laluan dan menonjolkan Anwar dalam Umno dan kerajaan kerana berharap Anwar akan mengambil alih pemerintahan negara ini daripada dia.

Che Det memaklumkan bahawa semenjak kebelakangan ini dia sedar bahawa antara dia dengan Anwar sudah tidak ngam lagi. Banyak perkara yang beliau tidak sekata, baik dalam perihal ekonomi mahupun politik.

Kemudian Che Det memaklumkan bahawa dia mendapat tahu berkenaan hasrat Anwar untuk mencabarnya bagi jawatan Presiden pada pemilihan akan datang. Namun Che Det menegaskan dia bersedia bertanding dengan Anwar pada bila-bila masa kerana yakin dapat mempertahankan dirinya.

Selesai Che Det bercerita tentang semua itu, dia beralih ke bab moral pula. Sedang Che Det bercakap berkenaan peribadi Anwar, tiba-tiba Anwar bangun dan meminta untuk membela diri. Suara Anwar pada masa itu cukup tinggi dan sesekali berdiri sambil menepuk meja.

Seorang Ahli MT juga bangun menempelak sambil menepuk meja dan meminta Anwar menghormati Presiden dan keadaan mesyuarat yang sedang berlangsung. Ahli MT itu mempertikaikan, "Inikah akhlak seorang pemimpin yang hendak menjadi Perdana Menteri?"

Namun Che Det dengan tenang telah membiarkan Anwar bercakap untuk membela dirinya sambil bertanya, "Adakah Datuk Seri ada skandal seks luar tabii dan terlibat dengan pelacur?"

Brader Anwar Bin Ibrahim pada masa itu tidak menafikan sekeras-kerasnya tentang skandal seks luar tabii yang membabitkan dirinya tetapi sebaliknya berkata bahawa semua orang mempunyai hubungan seks.

Pada malam itu Ahli MT beranggapan bahawa Anwar akan bersumpah untuk menafikan tuduhan terhadapnya, namun anggapan mereka meleset kerana sehingga selesai mesyuarat Brader Anwar Bin Ibrahim langsung tidak bersumpah untuk menafikan semua tuduhan itu.

Sebaliknya Brader Anwar Bin Ibrahim menegaskan bahawa dia mempunyai pita, dokumen dan sebagainya yang dapat membuktikan bahawa wujudnya konspirasi untuk menjatuhkan dirinya. Semasa menghadiri mesyuarat MT, sememangnya kelihatan Anwar membawa beberapa dokumen.

Namun sehingga mesyuarat selesai, satu hapah pun bukti tidak ditunjukkan Anwar kepada Ahli MT untuk membela diri. Jadi bagaimanalah Ahli MT yang lain nak yakin dengan Anwar. Maka Ahli MT telah membuat keputusan bahawa mereka tidak memerlukan seorang pemimpin seperti Brader Anwar Bin Ibrahim.

Pada malam itu, hampir kesemua Ahli MT bersetuju memecat Anwar kecuali 2 orang yang mahukan keahlian Anwar digantung sehingga kes tersebut dibicarakan di mahkamah. Namun bantahan 2 orang Ahli MT itu ditolak oleh yang lain kerana mereka tidak mahu seorang yang rendah moralnya menjadi Presiden parti dan Perdana Menteri.

Apabila Brader Anwar Bin Ibrahim melihat bahawa Ahli MT tidak menyokongnya, maka dia bangun meninggalkan mesyuarat sebelum Che Det sempat menggulungnya.

Ramai yang tidak tahu bahawa perbuatan memecat Anwar ini bukanlah suatu perkara yang mudah kerana Che Det terpaksa mengambil risiko yang tinggi untuk memecatnya.

Seorang bekas menteri pernah mengatakan, "Mahathir memang terlalu sayangkan Anwar. Jadi apabila Mahathir terpaksa mengambil tindakan sebegitu bermakna dia ada sebab yang cukup kukuh dan kuat".

Paneh Miang

32 comments:

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 8:12:00 PM GMT+8

    Cara memecat si jubo ni memang cara anak jantan tahniah Dr M masih membenarkan si jubo mempertahankan dirinya masa mesyuarat MT tersebut...adakan si jubo ni buat cara Dr M untuk memecat Zaid Dr Nordin dan seangkatan dengan mereka semasa keluar parti PKR????Anwar seorang pengecut dan pembohong...

  • dzimba MMIM says:
    November 20, 2010 at 9:05:00 PM GMT+8

    cerita menarik buat membuka hati dan mata yang buta kebenaran.

    mohon pautkan blog saya. terimA Kasih

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 9:07:00 PM GMT+8

    Semoga Che Det terus dipanjangkan umur...

  • -krisjawa lok3- says:
    November 20, 2010 at 9:33:00 PM GMT+8

    Ada sesiapa yang tahu lebih detail keadaan anwar pada suatu malam kalau tak silap aku malam kemerdekaan yang diadakan di Padang Kota Pulau Pinang?
    Apa yang aku nampak dari jauh ialah anwar seolah2 merayu kepada rakan2 menterinya tapi tak diendahkan....

    Sewaktu bas yg membawa bas menteri2 berlalu..aku nampak Ali Rustam serius je dan begitu juga wajah beberapa menteri yang lain...

    Mungkin malam itu adalah malam terakhir anwar menyambut kemerdekaan dengan para menteri...

  • Jeffry says:
    November 20, 2010 at 9:38:00 PM GMT+8

    SKANG BARU KITA TAU AL JUBORE FRUST MENONGGENG SB X DPT JADI PM. JADI DIA SUH ORG LAIN TONGGENG UTK LPASKAN GERAM DIA..KEHKEHKEH

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:02:00 PM GMT+8

    hahaha...ini cerita yg aku tunggu2...

    ingat lagi bro. masa tu aku kat opis. ada bdak distribute tape mesyuarat MT. aku masa tu punya la simpati dgn anwar.

    10x ulang tape, dengo dato afizudin timb menteri kewangan ckp yg dia pun kena pitnah, inikan pula anwar yg jadi tpm. hehehe

    tapi alhamdulillah bro lepas 13 thn org ramai sudah mula tau kebenaran. bayangkan anwar yg peliwat tegar belakun jadi malaikat.

    celaknat punya nuar. 7 keturunan aku tak ampun kan ko anak branak. mmg muka sundal tahap khinzir anwar ni.

    takbirx3.

    azmi
    UEM

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:06:00 PM GMT+8

    Kita semua terhutang budi kepada ayahanda Tun kerana sedia menjadi 'lilin' untuk menyelamat kan negara dari sang peliwat.

    Walau apa pun keburukan peliwat tegar ini di ketahui umum, pengikut nya terutama DAP dan non-bumi akan tetap menyokong kerana Anwar berjaya memecah kan perpaduan dan undi melayu

    Apa bila Mereka berjaya meruntuhkan kerajaan pimpinan melayu, Anwar akan di bakul sampah kan oleh mereka

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:15:00 PM GMT+8

    krisjawa

    ada gambar anwar berbaris hari merdeka, dia tak berdiri sebelah chedet. rupa2nya masa tu anwar dah gelabah berok. tembelang dia nyontot dah diketahui chedet.

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:17:00 PM GMT+8

    ya Allah.. laknat lah org2 yg menyebarkan fitnah dan mengadu domba sesama manusia...

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:21:00 PM GMT+8

    betul tu. kita semua terhutang bumi dgn chedet. kalau pemimpin lain aku rasa dah angkat bendera putih dgn nuar. dah tentu kita semua ber pee amm kan peliwat.

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:38:00 PM GMT+8

    banyak cerita2 tahun 97 ni. pada adik2 yg menyokong anwar tak tentu hala skrg ni elok la selidik cerita2 lama supaya dapat dijadikan pedoman.

    lepas anwar letak jawatan TPM disebelah siang, muhyiddin datang kerumah anwar disebelah malam. masa tu MB/menteri pun tak dak maklumat tepat kenapa anwar dipecat. ini kan pula rakyat marhein.

    ucapan anwar dirumahnya selepas letak jawatan tpm, solat jumaat pertama selepas tak jadi tpm. jumpa arwah fadhil noor. UTK serbu rumah. nuar panggil KPN rahim noor bapak anjing dll.

    semua dah jadi sejarah. cuma sejarah kalau dibaca dgn kebenaran akan jadi lebih menarik. kalau dulu kita hanya disajikan cerita sebelah pihak anwar saja. sementara cerita dari pihak kjaan hampir tiada.

    anwar gunakan ruang cyber utk beri persepsi palsu. dan manipulate ruang yg ditinggalkan oleh kjaan utk kuasai dan doktrin org ramai.

  • Anonymous says:
    November 20, 2010 at 11:42:00 PM GMT+8

    nuar jubo ni memang celaka.

  • oRang kAmpong says:
    November 21, 2010 at 12:03:00 AM GMT+8

    krisjawa lok3 - bos aku ada ckp mungkin dia ada kat ctu masa tu.dia habaq tun dollah habaq kat dia ini x anuar abihhhh.org tua(chet det)angat abihhh kat dia.kita nak tulong pun xleh lg daah.ceta hang memang ceta betoi.

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 1:04:00 AM GMT+8

    teringat zaman 98... student ipt yg mentah dikencing berita dr internet yg dikonker pmbangkang.. print bawak balik kampung dh cukup jadik 'fakta'..

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 1:04:00 AM GMT+8

    Bro, itu lah sejarah hitam dlm politik tanah air kita. Aku sendiri melalui saat yg paling getir dlm persahabatan apabila hampir semua rakan2 aku tidak mahu bersua muka kerana aku mempertahankan tindakan Tun memecat Anwar. Apa pun hujah yg diberikan, mereka lebih mempercayai serangan Anwar, memang serangan Anwar begitu hebat, sehingga begitu ramai cerdik pandai menyebelahi dia. Sesungguh Tun adalah seorg insan yg begitu hebat satu dlm sejuta, tidak semua yg Tun lakukan betul, tapi memecat Anwar adalah sesuatu yg tepat. Syabas mereka2 yg sentiasa dibelakang Tun...

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 1:09:00 AM GMT+8

    Jangan lupa kepada orang lain yang turut berjasa besar kepada negara ini iaitu:

    1. Bekas KPN yang telah menjalankan penyiasatan yang amat rapi dan teliti sekali sebelum melaporkan kepada PM Tun Dr. Mahathir.

    2. Umi Hafilda Ali yang telah menjelajah seluruh negara menerangkan apa sebenarnya berlaku diantara kakak Iparnya isteri Azmin Ali dengan Anwar Ibrahim. Umi telah dibaling dengan telur busuk, batu dan sebagainya kerana orang ramai tidak percaya cerita dia. Umi telah menulis surat kepada Tun Dr. Mahathir menyatakan salahlaku Anwar tetapi Tun tidak percaya kepada isi kandungan surat itu kerana Anwar telah memaksa Umi menarik balik kandungan surat tersebut semasa Anwar memangku jawatan PM semasa Tun Dr. Mahathir bercuti selama 2 bulan.

    3. Dato Khairuddin Abu Hassan yang telah menemani Umi Hafilda round satu negara untuk mencerita apa sebenarnya telah berlaku.

    Tetapi pada masa itu orang ramai lebih percaya cakap Anwar kerana Anwar adalah seorang ahli pidato yang hebat dan berpengaruh pula.

    bersambung...

  • http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/ says:
    November 21, 2010 at 1:33:00 AM GMT+8

    Pada tahun 1998 sambutan Hari Kemerdekaan 31 Ogos dibuat di negeri Pulau Pinang berhadapan USM. Anwar dan Dr. Mahathir pada hari itu dah tak ngam, berdiri bukan lagi bersebelahan dan tanpa senyum mesra.

    Kes Anwar meliwat ini walaupun telah diberi tahu oleh isteri seorang pegawai kanan polis dalam tahun 1996 tetapi aku masih tak percaya 100% memandangkan Anwar nampak seorang 'alim dan agak mustahil untuk mempercayainya.

    Tapi selepas dipecat, salah seorang pegawai tertinggi sebuah jabatan kerajaan yang menjadi school mate Anwar di MCKK dulu ada bersembang dan secara 'indirectly' mengisahkan tabi'at Anwar ini, maka kepercayaan akan kelakuan abnormal Anwar dapat meresapi di fikiran.

    Telah pergi ke rumah Anwar di Jalan Kilang Ubi, Bukit Mertajam untuk mendengar penjelasannya apabila dipecat dari jawatan TPM seperti nukilan di bawah:-

    http://mulutmelayu-realiti.blogspot.com/2010/02/liwat-sumpah-anwar.html

  • Wadah Kelana Jaya says:
    November 21, 2010 at 4:24:00 AM GMT+8

    pendedahan yang dinantikan..mohon izin untuk re-type artikel ini di wadahkelanajaya.blogspot.com

    asam

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 8:18:00 AM GMT+8

    terimakasih unspinner.
    aku dah lama tahu anwar memang pukimak mcm penyokong pukimak N.ajis.
    kepada penyokong dan ex-penyokong anwar, semoga mampos cepat. walaupun dah ex-penyokong, abih kedai aku kat masjid india dari tahun 98 lagi, hang semua tahu buang sampah, pecah tingkap, buang putung rokok dan sepak terajang kerusi kat kedai aku.
    ptuiihh!!! utk anwar, penyokong, ex-penyokong.
    kalau ada sesiapa terasa, tolong la sumbang cikit kat masjid india tu dan tolong la peniaga yg tertindas kat area tu, kerana kononnya sokong ideologi hang kat anwar mcm cibai tu.

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 8:48:00 AM GMT+8

    Selama ini sokongan saya pad a Che Det tidal berbelah bahagi. Lihat muka Anuar kit tahu muka ini Ada aura jahat. Pemecatan Anuar memang mengejutkan tapi kita terpaksa menerima kenyataan sebenar.
    Sebenarnya banyak lagi bukti bergambar yang Tun M simpan sebab tidak mahu mengaibkan Anuar. Sebab itu saman si Nuar kat Tun M sebanyak RM100 juta sampai ke hari ini tidak diteruskan. Kenapa? Kalau dah masuk mahkamah nanti banyak benda yang tidak sepatutnya keluar Akan jadi tatapan umum.
    Anuar boleh salahkan UMNO dengan menuduh kegagalan sistem pendidikan negara selepas 50 tahun merdeka adalah disebabkan UMNO. Ibarat meludah ke langit pulak si Barua ini. Lupakah beliau Bahawa dia juga perch menjadi Menteri Pelajaran semasa dalam UMNO. Cepat pulak dia lupa kegagalan KBSM, KBSR Dan bahasa Baku beliau. Sistem pendidikan negara telah diolah atau ditukar oleh setiap Menteri Pendidikan yang baru termasuk Anuar. Macam mana tak gagal kerana hanya untuk menonjolkan imej menteri sahaja.
    Tindakan tegas Dan cepat Che Det telah menyelamatkan negara. Jika tidak maruah Dan ekonomi negara tergadai di tangan IMF. Kerosakan ekonomi disengajakan oleh beliau, matawang dimanupulasi, kadar faedah dinaikkan begitu tinggi, tempoh NPL (non performing loan ) dipendekkan dari 6 bulan ke 3 bulan, pasaran saham dirundumkan melalui CLOB di mana terdapat seorang bank (Khabar angin mengatakan RHB) Meminjamkan pegangan saham Tanpa sijil untuk buat short selling. Dalam tahun 96 semasa Anuar memegang Menteri Kewangan, kebajikan Dan usaha agen insurance hayat ditindas. Kadar komisen dan faedah sampingan dikurangkan secara drastik dengan alasan untuk memberi faedah kepada pemegang polisi dengan kadar premium yang lebih rendah mengalakkan lebih ramai membeli insurance Serta faedah pulangan pemegang polisi lebih baik. Kesudahannya hanya 3 bulan selepas ianya dikuatkuasakan kadar premium dinaikkan sebanyak 4%.

    Saya kalau dengar Saja nama Anwar Ibrahim terus HANGIN satu badan.

    Dalam PKR pulak, bagaimana DeFucto president lebih berkuasa daripada president yang dipilih ahlinya. Yang dilantik lebih berkuasa daripada yang dipilih. Demokrasi apa tu namanya kalau bukan demokrasi ala membontot namanya. Tunjuk depan main belakang. Didepan si Jijah presiden tetapi si Nuar kat belakang yang bermaharalela.

    Dalam hidup ini tak pernah saya lihat manusia yang mengelar dirinya pemimpin memburuk-burukkan negaranya di luar kecuali Anwar Ibrahim. Terbaru mempertikaikan pengiktirafan Australia terhadap Malaysia sebagai negara Islam moden. Malangnya terdapat pulak juak-juak dalam PAS yang menyokong beliau sedangkan perjuangan mereka adalah menubuhkan negara Islam tetapi tidak berani pulak bila berdepan dengan DAP.

    Itulah dinamakan pemimpin yang sentiasa bergelumang dengan taik. Asyik buat taik sahaja di mana beliau berada.

    Cina Kampung

  • kontolan says:
    November 21, 2010 at 10:34:00 AM GMT+8

    tringat lagi masa tu..kat dalm offis aku antara beberapa kerat yg percaya bila kes ni tersebar..majoriti tak percaya dgn alasan konspirasi..maklumlah dgn aura & imej anwar masa tu, sapa yg nak percaya di ni penjubur....tapi masa tlh membuktikan tindakan Dr.M memang benar...terima kasih Dr.M, Tun memang hebat bagi majoriti kami rakyat Malaysia....

  • anti bohmau says:
    November 21, 2010 at 10:51:00 AM GMT+8

    salam bro unspins,

    betul tu anon 11:38:00 PM,

    masa aku di uk pertengahan 90an, berlambak2 berita sensasi dlm hizbinet suara pas yg menghentam che det & membela nwar binawe ni hinggakan tak ada satupun kebaikan yg mrk nampak dgn tindakan yg Tun buat masa tu.

    sekembalinya aku ke tanah air, aku dapat salinan surat2 ummi hafilda, pengakuan azizan & penafian2 nwar namun hati kecil kita tak dapat menipu. aku pegang kata2 orang tua 'kalau tidak ada angin.', 'tak sungguh tak melata..' & memang ramai yg marah2 tapi berapa ramai pulak yg tahu & percaya?

    kpd yg masih sangsi, hingga hari ini pernahkah anda dengar nwar bersumpah dgn nama Allah SWT & menafikan semua pertuduhan2 itu? apa yg dia buat selama ini hanya bertahan, menuduh orang lain pun buat jahat, cuba memutarbelitkan fakta & bersembunyi dibelakang karpal yg tidak berserban!

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 1:16:00 PM GMT+8

    TUN DR MAHATHIR "TAHNIAH ATAS SEGALA YANG TELAH TUN LAKUKAN PADA RAKYAT MALAYSIA. KAMI TAHU TUN BUKAN MAKSUM HANYA MANUSIA BIASA ADA SALAH DAN SILAP.JASA TUN AKAN DIKENANG SAMPAI BILA BILA"...PERKARA YANG PAING AUNG TUN LAKUKAN ADAHAL MEMECAT ANWAR DARI UMNO DAN MEMECAT ANWAR DARI TIMBALAN PRDANA MENTRI..TAHNIAH....

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 2:04:00 PM GMT+8

    kita semua patut terhutang budi dengan che det...dia bersungguh-sungguh laksanakan dasar ekonomi baru secara adil, tapi kebanyakan org melayu hari ni esp nuar berahim gila tu laa yang merosakkan dasar ekonomi baru dengan amalam nepotisme dan kronisme...mereka hanya menuduh che det yang terpaksa melakukan kronisme utk dasar ekonomi baru tapi tidak tahu apakah tujuannya, tapi mereka hanya berdiam diri bil nuar berahim mengeluarkan segala pink form utk mendapatkan sokongan politik dan sekaligus merosakkan dasar ekonomi baru...kesannya, ramai melayu yg kaya terus kaya, dan yang miskin terus merempat...

  • Hellioz says:
    November 21, 2010 at 3:46:00 PM GMT+8

    BS

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 7:07:00 PM GMT+8

    Che Det memang Negarawan Ulung Negara kerana bukan hanya mampu memajukan Malaysia sehingga seantaro dunia pun kagum. Tapi yang paling hebat dapat tendang kaki jubur masuk Sungai Buloh.
    Bayangkan kalau Al Juburi jadi PM Dan bila nak bersalaman dengan pemimpin luar nears tidak diendahkan sebabnya mungkin sangsi tangan Ada najis lagi Dan batang pun berbau taik lagi.

    DS Najib pula sekarang perlu meneruskan kesinambungan legasi Che Det. Seorang yang kaki tidur tu kita padamkan je Dari sejarah sebab banyak kerosakan Dan kemusnahan yang dibuatnya. Sebab jambatan bengkok saja, Singapura dah mampu mengatasi GDP kita.

  • Anonymous says:
    November 21, 2010 at 11:18:00 PM GMT+8

    si BABI ni adalah syaitan yg menyesatkan pemimpin dan umat islam dimalaysia. hukum alam bakal memberikan kebenaran.

    mudah2an nik aziz akan bertaubat.

  • Anonymous says:
    November 22, 2010 at 2:29:00 AM GMT+8

    mintak mana2 pihak yang still ada audio tape mesyuarat MT, kalau tak silap 2 sept 1998 eh.. tolong masuk dalam youtube so generasi muda dapat tau cerita sebenar.. dan lagi satu, lepas tu saya penah tengok rakaman ucapan che det dalam perhimpunan dgn wakil2 bahagian umno di PWTC untuk bagi penerangan pemecatan aljuburi.. mintak kalau pihak umno masih simpan, upload lah dalam youtube.. dalam ucapan tu, kita boleh nampak keikhlasan che det kenape dia pecat juburi walaupun dia dah naikan juburi dalam masa 16 taun saja dari ahli biasa sampai jadi TPM, lankau semua org lain.. allah tu maha besar..

  • Anonymous says:
    November 22, 2010 at 11:27:00 AM GMT+8

    Sememangnya kita sume rakyat Mesia beragama Islam & bangsa Melayu patut berterimakasih kpd Che Det Tun Dr M atas tindakan tepat & berani Tun menyelamatkan Tanah Melayu nih.

    Kita yg dulu dok mengutuk tindakan Tun juga sepatutnya memohon maaf dari beliau secara "direct" jika kita tak sanggup berdepan ngan beliau di sana nanti..ada bran ke???

    Sumenya nih seBENAR2nya adalah kerana Allah Ta'ala masih sayangkan hamba2Nya di bumi bertuah nih,semuga kita sume insaf & menjaga"the only"iman, diri, keluarga & bumi yg Allah Ta'ala pinjamkan untuk kita nih secara bijak & berhemah.

    Ada yg bertanya:
    "Kenapa tak disumbatkan aje BABI & pencacai2nya dlm penjara aje?" atau "kalu di negara lain (e.g.:singapork),BABI & pencacai2nya gerenti dah msok dalam punye"

    Jawapannya:
    "Sedangkan iblis laknatullah tuh pon bebas wat onar hingga akhir zaman, apalah ada pd BABI & pencacai2nya..?"
    "KeBEBASan yg dinikmati BABI & pencacai2nya adalah bukti dakwaan mrk adalah BOHONG lagi BATIL belaka"

  • Anonymous says:
    November 22, 2010 at 12:02:00 PM GMT+8

    jasa Tun memang terlalu besar pada agama,bangsa dan negara ini. kes 1998 saya juga terlibat. Masa tu yg disokong DSAI bukan Tun. Tapi sekarang saya dah sedar. Saya dah tau nilai. Tau banyak perkara pasal DSAI. Semoga Tun sentiasa sihat dan sentiasa istiqomah dalam kelansungan beliau berjuang walau bukan lagi sebagai PM kerana bumi bertuah ini masih memerlukan sentuhan ajaib dari seorang insan hebat yang bernama Mahathir Mohamad.

  • Anonymous says:
    November 23, 2010 at 9:31:00 AM GMT+8

    Sabenarnya sabelum Anuar dipecat lagi aku dah tahu cerita tentang Anuar ni kaki jubur, seorang Us. telah menceritakan kepada aku dengan bahasa yang digunakan,"Anuar Arburk" tapi aku kurang percaya kata orang 50..50.

    Terima Kaseh Ayahanda Dr. Mahadzir dan pengerak2 yang memulakan kerja suci ini..

  • Anonymous says:
    September 7, 2012 at 5:50:00 AM GMT+8

    Akhirnya terima kasih byk kerana Tun juga gelar Umno/Bn Syaitan yg dikenali.,...maka kenallah kita selama ini bahawa syaitan itulah yg memecat Anwar....Tapi Kuasa Allah sape boleh lawan...Anwar tetap utuh dan ditakuti Umno skrg...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)