Greetings

Thursday, October 28, 2010

Rakyat Kelantan selalu tak mandi junub sebab N.Ajis chimply sign agreement tanpa baca dulu ... eee bodohnya

Masaalah besar orang Kelantan ada lah bekalan air tidak cukup dan kotor. Maka selalu berlaku orang Kelantan tak sembahyang subuh kerana tak dapat mandi junub.

Baca cerita blogger RBF berikut:


Pas seringkali mendabik dada kononnya mereka cekap, lebih hebat, lebih pandai dan segala-galanya lebih dari BN.

Orang yang cekap dan hebat dia tidak akan membuat kerugian walaupun satu ringgit. Tetapi oleh terlalu cekap dan cerdiknya Pas RM 100 juta duit Kelantan melayang.

Pas perintah Kelantan bermula pada tahun 1990. Pada tahun 1995 mereka mengswastakan perkhidmatan air di Kelantan. Mereka menubuhkan Kelantan Water Sdn Bhd (KWSB) yang mana syarikat usahasama Thames Water dari Britain dan Yakin (anak syarikat PKINK). Thames Water memegang 70 % saham dalam KWSB, manakala Yakin 30 %. Lihat di sini

Setelah beberapa tahun diswastakan, keadaan tetap sama. Tiada perubahan, rakyat tetap menghadapi masalah mendapat bekalan air. Kenapa ? sudah diswastakan pun masih tak berubah. Ini kerana wujudnya masalah antara kerajaan negeri dan Thames Water.

Perjanjian itu lebih berat dan menguntungkan Thames Water termasuklah untuk menaikkan tarif air. Itulah yang menyebabkan Kerajaan Kelantan tidak bersetuju.

Inilah contoh kecerdikan Pas yang saya nak beritahu. Mereka sudah tandatangan perjanjian, selepas itu baru mereka sedar yang perjanjian itu berat sebelah. Kalau sudah tahu berat sebelah janganlah tandatangan dulu. Perinci dulu setiap patah perkataan dalam perjanjian tersebut sebelum tandatangan. Selepas tandatangan baru dia sedar yang dia kena tipu. Cerdik kan ?

Jika tidak silap saya pada masa itu Nik Aziz berkata dia menandatangan perjanjian tersebut dengan tidak membaca terlebih dahulu isi kandungan perjanjian itu. Katanya ketika itu dia baru selesai makan nasi, kemudian ada orang hulur dokumen untuk tandatangan, maka dia terus saja tenyeh dokumen itu tanpa meneliti isi kandungannya.

Selepas itu baru dia sedar yang dokumen itu berat berat sebelah. Nasi sudah menjadi bubur, jika dia nak batalkan perjanjian itu maka Kerajaan Kelantan perlu membeli saham Thames Water 70 % dengan nilai RM 50 juta.
Cerita sepenuhnya di RBF sini. Yang bawa Thames ke Kelantan ialah Husam. Cerdik betul 1Husam: Rakyat ditindas, Gondol Bukit Diutamakan ... itu risalah yang kami terjumpa di Galas. Hehehe ...

13 comments:

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 5:43:00 PM GMT+8

    Perjanjian itu dalam bahasa apa, bro. Bahasa Malaysia? Urdhu atau bahasa Inggeris?

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:10:00 PM GMT+8

    Kadang-kadang puak-puak terlebih pandai ingat orang Asli dapat yang lebih baik dari sebelumnya. Contohnya rumah. Dalam konteks ini betullah rumah baru mereka itu lebih baik dari yang dulu.

    Cumanya bagaimana dengan bekalan air? Bukankah sebelum ini mereka (orang Asli) mendapat akses kepada air sungai yang jernih dan tidak dicemari. Ia lebih semula jadi dan lebih meyakinkan untuk digunakan?

    Memang pun orang ASli tidak sedar akan perbezaan tersebut atau mereka mungkin mengeluh dalam diam. Tidakkah ini satu ketidakadilan dalam soal menentukan apa yang terbaik buat mereka?

    Aku Yang Tongong

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:12:00 PM GMT+8

    Untung Husam dapat Boss lagu tu, he he.

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:21:00 PM GMT+8

    nik ajis mana fikir banyak yg penting masyukkkk .. lepas tu rakyat yg merana . bodohnya punya orang tak reti jadi pemimpin nak jadi pemimpin

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:22:00 PM GMT+8

    "oghe bui ambo make nasik...ambo kenye..ambo sain la"

    dengan nasik saja nik aziz dah jadi bodoh macam keldai

    patutnya kontrak tu kena tulis dalam bahasa melayu loghat kelantan.naru dia paham hehehe

  • shonzu says:
    October 28, 2010 at 6:47:00 PM GMT+8

    Bab air Kelantan tu bukan N.Ajis yang jaga pun, jadi tandatangan je la... Ingatkan N.ajis ni pakar putar belit, rupa2nya ada lagi yang lebih pandai putar belit depan N.Ajis. Hehe... memang buku bertemu dengan ruas la tu.

    Tapi kalau bab balak, N.Ajis ni teliti orangnya, kalau tak dimasukkan frasa 'sumbangan derma' dan 'taja haji', sampai masuk IJN pun N.Ajis takkan tanda tangan. Hahahahaha......

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:50:00 PM GMT+8

    Bab sebeginilah yang sering dijadikan bahan sindiran. Disindir kerana tidak menuntut ilmu secara seimbang -- melebihkan ukhrawi berbanding duniawi -- tetapi berlagak seolah-olah ilmu duniawinya lebih tinggi dari pemegang hadiah novel.

    Sepatutnya mereka yang lebih ilmu ukhrawi tetapi setek ilmu duniawi menumpukan segenap tenaga dan masa mengajar dan mendidik anak bangsa agar menjadi muda-mudi yang seimbang, berguna untuk bangsa dan negara.

    Insan sebegini sepatutnya memberi kepercayaan dan laluan kepada anak bangsa yang tinggi pencapaian ilmu duniawinya tetapi tidak kurang ilmu ukhrawinya tetapi bukannya memerapkan mereka dipondok-pondok. Namun, apa nak dikata apabila kerusi empuk sudah dirasa, stereng kuasa memang memabukkan pemegangnya!

    Kah-Kah-Kah

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 6:57:00 PM GMT+8

    Tuan punahsihat 25% kata sain, ambo sain je, sebab bukan duit kerajaan negeri yang punya kerajaan pusat yang baik hati yang punya sebab kasi pinjam RM600 Juta, RM tau ... bukan riyal kelantan , kalau riyal kelantan(arab saudi) baru RM60-70 juta. tu lah sebab diorang tak ambik port pun sebab tu buta-buta je hilang RM50 Juta, tu tak masuk gaji berjuta-juta satu tahun kat syarikat air tu. gaji besar air macam air beer je.

    "takebeer"

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 7:57:00 PM GMT+8

    kesian anon 7.27 nilaa jadinya bila PAS jadi lembu DAPigs .. ulama PAS hahaha lawak sungguh , mcm takde ulamak lain kaa??? hina sungguh

    KLCC?? hehehe ada jugak Melayu yg berjaya dalam tu jangan taktau ehhhh bila pulak lembu DAPigs pandai cakap pasal Melayu , malah masa Melayu dulu yg tak mampu bayar sewa yg meningkat mai jugak org UMNO nak tolong , tapi apa yg diakatakan oleh lembu PAS iaitu penjilat bontot DAPigs , dorang hina peniaga tu kata hanya pandai nak ambil keistimewaan melayu , malah dihina sebagai taktau meniaga , janagn lupa diri beliau sebagai mualaf juga dihina oleh puak DAPigs yg anti Islam dan Melayu malah puak PAS dan PKR seperti anon tu yg maki hamun kata hanya pandai guna keistimewaan melayu .. sekarang pelik sungguh aku bila org yg tak mengaku melayu mcm anon atas sibuk pasal hal Melayu hahaha ituah jadinya minum air kencing DAPigs

    Hahaha lawak bila lembu DAPigs PAS nak cite pasal rasuah malah nik ajis dan ahli DAPigs tu yg maha rasuah , jangan lupa nika jis dah menghalalkan rasuah dengan menukarkan nama sebagai wang hadiah bila ramai ahli PAS terlibat dalam rasuah .. no wonderlah nik ajis ambik hadiah (rasuah) haji kelas pertama ooo

    Altantuya??? orang yg kata ada bukti iaitu Raja Penipu Kamarudin pun sudah lari ke London bila suruh tunjuk bukti kahkahkah kaki fitnah tak habis-habis orang PAS ni

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 8:04:00 PM GMT+8

    hahaha ulamak PAS buat fitnah dan melacurkan ugama mereka .. ingat dah takde ulamak yg lain ke aduhhh bodohnya puak lembu DAPigs ni . Duduk bawah ketiak lim guan eng sahaja ke kau ni ... hinanya PAS ni memang betul layak jadi lembu DAPigs

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 9:05:00 PM GMT+8

    anon 8.17

    aduhh bodohnya puak Lembu DAPigs ni hahaha biasalaa berkempen bersama-sama tak kira bangsa dan bersatu sebagai rakyat Malaysia , apapun mereka sama-sama menjunjung perlembagaan iaitu Hak istimewa Melayu dan Islam sebagai agama rasmi .

    kahkahkah itupun nak jadi isu kaa , jangan jadi macam muslimah PAS yg masuk gereja dan dgr ceramah DAPigs macam kat sibu yg mengatakan Islam akan menindas mereka semua hahahah yg ni lawaknya .

    DAPigs tu lainlaa pujaan hati orang PAS dan ulamak penipu PAS ... yg nak jadikan Malaysia sebagai liberal dan hapuskan hak orang melayu .. tak percaya dengar sahaja ceramah Tony Pua Kat Galas dihadapan kaum cina hahaha bodoh punya orang PAS

    Bukankah orang PAS ni tak mengaku Melayu dan nak hapuskan hak Melayu , aku tak heran sebab orang PAS/PKR bukanlaa Melayu tapi hanya lembu DAPigs.

    Termasuk nik ajis , contoh yg diangkat ulamak oleh orang PAS, yg makan rasuah haji dan sign pun taktau apa .. ajaran apa dia ikut , ajaran lembu DAPigs laa hahaha

    Kesian tak habis-habis ngan rosmah oklaa bantu org , bini org PAS ??? termasuk pemimpin PAS dan DAPigs apa dorang buat .. kangkang kat umah je tau???

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 3:01:00 PM GMT+8

    ni sapo dio yg makan pelahap nihh... kalau stakat nak tunjuk makan pelahap tu tok sah tunjuk laaa....samo taraf denge nuar jubo yg meratah karipap dagingg.... wakakaka

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 4:07:00 PM GMT+8

    Kalau ye pun apa tuan2 nak tulis, tapi gunakan lah bahasa yang sopan, sebutan ejaan dan nama yang betul bukan kiasan. Komen secara ilmiah. jangan komen macam orang politik tak bersekolah di kedai kopi. kalau tuan yang menulis blog kurang ilmu, tak perlu tunjuk kat orang ramai. jadi, tuan bolih komen, tapi gunakan bahasa yang sopan ye.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)