Thursday, October 28, 2010

Petikan ucapan Zaharain ... kikiki


Ucapan Dato Zaharian di Parlimen 25 Okt:
Tuan Yang DiPertua,

Saya ingin bertanya, siapakah yang sebenarnya menyalahgunakan kepercayaan ra kyat dan melakukan pembaziran?

Apakah kita sudah lupa angkara beberapa orang ahli politik pembangkang yang sanggup lakukan apa sahaja untuk memenuhi mimpi peribadi mereka?

Sekarang mereka inilah yang paling lantang mengkritik kos perjalanan rasmi pemimpin tertinggi tetapi apakah kita sudah lupa akan misi tidak mermoral YB Tian Chua, YB Saifuddin Nasution dan YB Elizabeth Wong ke luar Negara?

Siapa yang membiayai perjalanan mereka ke Taiwan dan Hong Kong ketika sedang mabuk kuasa yang sedikit yang dikecapi selepas pilihanraya umum 2008?

Saya masih tertanya-tanya duit siapa yang sebenarnya di-bazir untuk menampung kos perjalanan agen-agen Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim ini?

Tuan Yang DiPertua

Tujuan mereka ke Taiwan dan Hong Kong bukan untuk menarik pelaburan asing ke Negara kita atau mempermudahkan pelaburan kita di sana.

Tujuan agen-agen tidak bermaruah ini ke Taiwan dan Hongkong ketika di-buai mimpi September 16 adalah dengan niat khianat untuk memujuk Ahli Parlimen Barisan Nasional untuk berpaling tadah?

Tujuan mereka ke Hong Kong dan Taiwan adalah demi konspirasi jijik untuk menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat, namun duit siapakah yang dibazirkan untuk melaksanakan agenda kotor itu?

Apakah kos sebenar ‘drama swasta September 16’ itu pernah di-bentangkan di-mana-mana Dewan Undangan Negeri untuk menunjukan keterbukaan atau transparency yang selalu mereka laungkan?

Apa yang nyata sekarang, dakwaan Permatang Pauh akan mengambil alih Putrajaya pada Sept 16 dan menjadi Perdana Menteri adalah satu pembohongan besar berniat memperbodohkan rakyat, khususnya penyokong pembangkang?

Yang mengaku alim, warak dan memperjuangkan Islam dan penubuhan Negara Islam pun menyokong kospirasi untuk menjatuhkan kerajaan pada ketika itu, tetapi akhirnya tertipu dengan dakyah jijik Anwar Ibrahim.

Kini ada yang menganggap Pembohongan Sept 16 sebagai sesuatu ang telah berlalu dan remeh, tetapi saya pasti mereka yang tertipu dengan pembohongan YB Anwar Ibrahim kini sedar akan dakyah manusia tidak bermoral yang bertopengkan agama itu.

Saya pasti sekarang ramai yang lebih mengenali siapa Anwar Ibrahim sebenarnya, dan sebab itulah kini PKR di-landa tsunami politik dalaman.

Parti keluarga Anwar kini retak menunggu belah kerana ahli sedar perjuangan Reformasi telah terkubur, yang tinggal hanya perjuangan Tuan Penasihat ke Putrajaya.

Tuan Yang DiPertua

Seperkara lagi mengenai kos perjalanan ke-Luar Negara yang dibangkitkan Dalam Dewan Yang Mulia ini.

Saya ingin tahu siapa yang membiayai dan berapakah kos perjalanan ke Luar Negara Saudara Saiful Bukhari Azlan, seorang bekas pembancuh kopi YB Ketua Pembangkang yang sering mengiringi beliau ke luar negara?

Setahu saya dan seperti di-perakui Saudara Saiful Bukhari Azlan, beliau pernah mengiringi YB Ketua Pembangkang ke Bangkok, Hong Kong dan Singapura ketika berkhidmat sebagai pembancuh kopi peribadi.

Kenapa pembancuh kopi pun dipaksa mengiringi Ketua Pembangkang ke luar Negara? Mustahil tidak ada kopi atau pembancuh di Bangkok, Hong Kong dan Singapura.

ROTFL
hihihi ...

Ini bukan lawak jenaka tetapi perkara-perkara yang harus di-perjelaskan agar rakyat tidak tertipu dengan tindakan dakyah sesetengah pihak yang asyik menuding jari dan menuduh orang lain untuk menutup sikap buruk dan perangai jijik mereka.

Kita nak tahu juga jika Ketua Pembangkang juga turut di-iringi tukang kebun, tukang masak dan pembuat karipap, dan apakah jumlah kos sebenar perjalanan mereka ke Luar Negara.

ROTFL
hihihi ...

20 comments:

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 8:56:00 AM GMT+8

    Politik memang begitu, apa orang lain buat semua nampak tetapi apa yang diri sendiri/pemimpin sendiri buat, buat-buat tidak nampak.

    Hik...Hik...Hik

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 8:59:00 AM GMT+8

    mamat zaharain ni dah kena beli.... dia dan kengkawang bebas dpt gi lawatan brsama pm...umno tak kecoh pong.. kena rasuah sikit diam lah mamat zaharain sekor ni... mata duitan.

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 9:00:00 AM GMT+8

    Hipokrasi:

    Orang Kaya buat bangunan pencakar langit dikatakan membazir; si miskin yang berlagak kaya (beli bangunan 4.5 juta dikatakan tidak membazir.

    Hik...Hik...Hik

  • Sampul Kecil says:
    October 28, 2010 at 9:10:00 AM GMT+8

    Kenapa perlu pembancuh kopi ikut bersama? isk.. isk.. isk..

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 9:11:00 AM GMT+8

    Dulu kata individu terpelajar itu adalah mereka yang belajar ilmu ukhrawi bukan duniawi.

    Setelah di hijacked oleh gerombolan erdogan definisi terpelajar bertukar kepada mereka yang profesional. Wow!

    Apakah mereka mahu mengatakan Nik Aziz, Haji Hadi dan Anwar Ibrahim tidak profesional?

    Ha ha sama ada udang di sebalik kenyataan sedemikian itu di Galas atau mereka memang suka meludah ke langit dan rela darhak itu jatuh atas muka pemimpin mereka.

    Hik...Hik...Hik

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 9:15:00 AM GMT+8

    bagus bagus zaharain. kalau kita nak harapkan pemimpin umno ambil kesempatan utk belasah anwar... lupakan saja lahh....

    semuanya banyak yg nak jadi state man, jasa tak banyak mana tapi cakap penuh diplomasi dan berhati mulia. semua terikut2 cara tun.m dan abg najib. mereka berdua jadi state man cukup lahh....yg bawah2 ni pi la lanyak anwar tu sampai lumat.

    nak harap kan zaharain jugak yg bukak mulut. bravo zaharin, bravo.

    tapi sayang ucapan yg hebat ini tak sampai ke akar umbi. patut diulang-tayang seribu kali dan di poskan dlm peti2 surat seluruh rakyat malaysia oleh ketua2 bahagian dan cawangan umno.

    zek

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 9:51:00 AM GMT+8

    YB Zaharain,

    Eloklah siasat cepat2 sebelum PRU akan datang.Rakyat berhak d beritahu dari mana haprak2 ni sental wang n bermaharajalela k luar negara. Haprak ni X layak jadi rakyat Malaysia

    wawa

  • shonzu says:
    October 28, 2010 at 9:56:00 AM GMT+8

    Itulah kehebatan PELIWAT kebanggaan penganut2 Pengencing Rakyat, pembancuh kopi pun kena ikut Pak Syeikh ke mana2 PELIWAT tu pergi. Siap menginap di hotel mewah dan boleh jumpa rakan2 Yahudi AnWAR lagi....

    Kepada sesiapa yang belum mendapat kerja (sebab kerajaan zalim, tak mahu beri kerja), bolehlah mohon jawatan tersebut dari pegawai2 ANWAR. Pandai membuat KARIPAP adalah satu bonus untuk anda. Pastikan anda juga seorang yang 'JAMBU'. Pasti banyak lagi 'habuan' yang menanti dari Pak Syeikh......

    Hahahahahaha.......

  • hangkedee says:
    October 28, 2010 at 10:11:00 AM GMT+8

    Nasib baik la ada mamat ini mudah di beli kalau tidak semua agama jual oleh puak puak haprak.kenapa tak kafirkan diri sendiri.sila kahatam balik Amanat HJ Hadi.

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 10:19:00 AM GMT+8

    Baru duduk kerusi pembangkang dah ada lagak macam maharaja. Oleh itu jangan hairan kalau ultrakiasu dapat kerusi lebih banyak dari PKR atau Pas atau lain-lain parti, mungkin Hang Lipo yang jadi pengiring. Tanda-tanda awal sudah nampak di Pulau Pinang.

  • kita anak melayu says:
    October 28, 2010 at 10:25:00 AM GMT+8

    Geng baca skit rancangan ekonomi Kelantan ni dan Komen skit

    Pelan Transformasi Ekonomi Kelantan

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 10:52:00 AM GMT+8

    Kita anak melayu,

    Tang air paip sejernih air teh, ia memberikan ruang cari makan kepada pengedar penapis air. Dengan kosnya penapis air mencecah ribuan ringgit tidak termasuk alat ganti dan kos selenggaraan ia adalah satu bebanan buat pengguna (rakyat). Soalnya siapa peduli?

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 11:42:00 AM GMT+8

    Pendedahan Zahrain hanya mengesahkan keburukan nepostisme. Apabila sebuah parti dipenuhi elemen nepotisme, apa yang dibuat oleh presiden parti akan di pandang dengan sebelah mata tertutup oleh punahsihat parti dan begitu juga sebaliknya kalau punahsihat membazir, presiden akan tutup mulut kerana hubungan nepotisme antara kedua-duanya. Atas sebab itu nepotisme dianggap amalan yang tidak baik.

    Chinglot

  • asri says:
    October 28, 2010 at 11:51:00 AM GMT+8

    peringatan kpd ibu bapa semua, jaga2 anak Teruna anda semua dari sipenggemar karipap Panasss...

  • anis says:
    October 28, 2010 at 11:54:00 AM GMT+8

    ...... belakang memang dahsyat, skali dah rasa lupa dah yg kat dpan tu.

  • ludin anarki says:
    October 28, 2010 at 12:14:00 PM GMT+8

    Mano nak dapek karipap sodap?

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 2:56:00 PM GMT+8

    knock-out blow..

    tapi ini semua takda hal bagi mamat kohok hijau..

    alkisah nya kat hongkong takdak kopi dangdut.. auuww.

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 3:15:00 PM GMT+8

    Napa anonym oct 28, 8.59.00 kt atas tu dok ingat mamat zaharin aje kena beli? Pembancuh kopi x kena beli ke? Pakar forensik dari Thailand dlm kes Ong Beng Hock tak kena beli ke? Karpal Singh tgh demam denggi tak kebah lagi pi court bela anwar tak kena beli ke? Ronnie Liu, Elizabeth, Azmin dll tak membeli dan tak dibeli ke? Anwar sendiri tak dibeli ke oleh pihak luar berkepentingan memusnahkan negara bangsa kita? Jangan dok tuding org aje beb...

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 4:50:00 PM GMT+8

    Kalau hampa semua INGAT mula2 dulu, masa ditanya pd nuar siapa si sepol tu, apa nuar jawab?

    "sy x kenal... dia cuma pekerja sukarela"

    x kenai pala hotak dia kakkakakakakaka

    sedap sangat ka karipap tu? KAKKAkakakaka

  • Anonymous says:
    October 28, 2010 at 4:52:00 PM GMT+8

    yg best tu... masa mula2 pi mahkamah... tiba2 al juburi kena pimpin... konon2 dah tua, sakit, mana mampu balaih juboq jantan... nak raih simpati... haramjadah..

    tu pun ada haramjadah2 yg percaya?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)