Sunday, October 31, 2010

Opera wayang Cina DAP di balai polis Galas


Semalam semasa Timbalan Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat YB Heng Saei Kie sedang memberi ceramah di Pos Bilik Gerakan MCA Bandar Lama, dia telah didatangi oleh sembilan orang ahli DAP yang diketuai oleh adik perempuan Teoh Beng Hock.

Kesemua mereka ini berpakaian T-shirt hitam yang ada gambar Teoh Beng Hock di depannya dan dibelakangnya tertulis "Rakyat Malaysia Sayangkan Teoh Beng Hock" (betul ke semua rakyat Malaysia sayangkan Beng Hock? Siapa dia ni?) sambil membawa sepanduk yang tertulis "anggota kabinet ahli Parlimen diperlukan"

Mereka ini juga mengedarkan risalah berbunyi "Suruhanjaya Diraja wajib ditubuhkan untuk menyiasat kematian Teoh beng Hock dan gubal akta hak asasi untuk semua". Mereka juga menghasut dengan mengatakan Kerajaan adalah Pembunuh. Ini sebenarnya adalah subjudis kerana inkues Teoh beng Hock masih berjalan.

Tidak cukup dengan itu, mereka kemudiannya telah menyerbu Timbalan Menteri tersebut dan berlaku pergelutan dan tolak menolak, dalam tolak menolak tersebut, seorang lelaki dari kumpulan tersebut telah jatuh.

Lelaki tersebut telah membuat laporan polis mendakwa dia telah ditolak dan dicederakan oleh penyokong BN sedangkan yang sebenarnya dia terjatuh sendiri kerana hari hujan dan keadaan disitu agak licin. Ini adalah taktik Pembangkang yang selalu digunakan untuk meraih simpati.


Hari ini pula, adik Teoh Beng Hock yang bernama Teoh Lee Lan yang mengetuai kumpulan tersebut telah ditahan polis jam 2 petang tadi kerana dia didapati mengedarkan risalah yang menyalahi Seksyen 48 akta Pilihanraya(isitu mengembangkan perasaan jahat atau musuh)

Harus diingat Pakatan Rakyat bukan satu badan berdaftar seperti Barisan Nasional, di Galas yang bertanding adalah PAS bukan DAP. Sebab itulah Teoh Lee Lan ditahan. Tetapi DAP telah mempergunakan kesempatan ini untuk meraih simpati penduduk Cina tempatan.

Sekarang ini, penyokong DAP sedang berkumpul di Balai Polis Gua Musang, ada lebih kurang tiga puluh orang disana. ni adalah gimik politik murahan yang dirancang untuk memenuhi niat jahat DAP!

Demi kuasa PAS sanggup mempergunakan sesiapa sahaja! DAP pun diguna untuk mancari publisiti murahan hatta adik mediang TBH juga diperguna! Hinanya PAS!

Parpukari

25 comments:

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 5:49:00 PM GMT+8

    Dari satu ke satu mendiang keluarga Teh ni buat hal. Kalau ye pun tunggulah habis inkues Dan dengar keputusan dulu. Ini tidak macamlah Malaysia ni bapak dia orang yang punya. Dengar cerita duit tabung anak luar nikah pun dah nak cecah RM500K. Tak taulah macam juga teknik PAS yang kutip derma masa kempen.
    Duit! Duit boleh buat mata jadi gelap hati jadi buta.

    Jangan terlalu dilayan sangat, Memteri amaran jangan campur. Biar Polis yang kuatkuasa undang-undang. Charge kat mahkamah. Lepas tu tangguh. Tengok terdaya tak depa semua berulang alik Dari Simpang Ampat, Alor Gajah, Melaka ke Gua Musang. Baru tau la

  • DukeOfUMNO says:
    October 31, 2010 at 5:50:00 PM GMT+8

    Salam bro..

    Mohon link kan blog kita...tengkiu!

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 6:00:00 PM GMT+8

    ya Allah, kau laknat lah parti yg berselindung atas agamamu beserta pemimpinnya sekali kerana kesesatannya merugikan agamamu ya Allah, amin.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 6:19:00 PM GMT+8

    Kalau pekara yang sama menimpa hang macam mana? rakyat cukup prihatin dengan apa yg terjadi kpd TBH. Hanya golongan barau dan bangsat yang cuba mentertawakan mereka yg kehilangan keluarga mereka. Termasuklah bangsat berdua bloggers ni.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 6:24:00 PM GMT+8

    rakyat cukup prihatin dgn TBH....???

    apa kejadahnyer rakyat nak pi prihatin dgn yg dah mati tu.....

    cubelah hang dok fikir org2 melayu yg byk kena halau kt penang tu...hanya pencacai taik DAp dan PAS suker penzaliman itu.....

  • blogenstarz says:
    October 31, 2010 at 6:27:00 PM GMT+8

    Ini lah yang dikatakan oleh YB PAS bahawa Pengundi Hantu akan berada diGalas untuk mengundi.
    Yang sebenarnya adalah Hantu Teoh Beng Hock yang telah dibawa oleh DAP kesana.
    Kesian TBH,Dah mati pun masih mahu Mengundi !

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 6:28:00 PM GMT+8

    SUTAH MATI KAH?TANAMLAH.BISING2 TALAAG GUNEEE,

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 6:46:00 PM GMT+8

    rakyat Malaysia prihatin..??? Mungkin puak2 DAPig saja kot.. Tu pun sebab nak bangkitkan sentimen anti kerajaan. Banyak benda lain lagi nak diprihatinkan..

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 7:18:00 PM GMT+8

    kematian arwah Dato' Sosilawati...dan rakan2 saudara seagama yang lain tak lah depa kata apa2....solat sunat hajat mintak Allah permudahkan jalan biarkan kebenaran tertegak...

    mendiang Teoh Beng Hock yang sah2 menimbulkan keraguan 'dibunuh'...'terbunuh'...di tempat kejadian yang atas kehadiran sebagai SAKSI untuk pertuduhan dipanjang2kan sebagai satu 'konspirasi'...pelik..pelik..

    apapun PAS kan pertubuhan 'agama'...atau sebenarnya 'agama' baru??? yang ikut 'hukum' sendiri...'dalil' yang dimadah helahkan...

    politik mengatasi agama?
    PAS mengatasi ISLAM?
    'Ulama2' PAS mengatasi ilmuan2 ISLAM?
    Kalimah Allah depa bagi guna pada agama yang tolak agama ISLAM sebagai agama yang benar...kata lagi Allah is for all...giler ker...akidah dibuat main2?

    pehal? sebab PAS ni beza....memang berbeza...daripada kaedah sampaikan ke matlamat...yang sentiasa di'relevan'kan dan di'sesuai'kan oleh keadaan...

    Wallahu'alam...

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 7:22:00 PM GMT+8

    Sentimen anti kerajaan? Adiknya hanya meminta kes TBH disiasat dengan telus menggunakkan suruhanjaya Di Raja. Yang melatah puak rasis yg bergayut diblog ni. Apa yg ditakutkan? Berani kerana benar.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 7:53:00 PM GMT+8

    Nak mintak diadakan suruhan raya diraja atau nak meraih undi pilihanraya?

    Solnya kenapa tak buat tuntutan di KL saja? Nah sudah jelas ia tidak ada kaitan dengan TBH.

    Tetapi mendiang TBH dipergunakan oleh DAP untuk tujuan politik. Seolah-olah satu orang yang mati dapat mengubah sentimen politik Melayu.

    Takkan itupun tidak nampak. Sama juga dengan isu khutbah, masuk ruang utama surau dan sebagainya tidak ada kaitan dengan agama tetapi 100% mengenai politik.

    Kalau TBH yang sudah tiada tetapi hantunya masih dijadikan kuda tungangan politik, ia menggambarkan betapa koronya DAP.

    Kalau DAP koro makanya mereka yang ikut saja agenda DAP (PAS dan PKR) adalah dua kali lebih koro.

    Hik-Hik-Hik

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 8:04:00 PM GMT+8

    Sejak bila rakyat boleh bertemu dengan Menteri dan pembesar BN? Nilah sifat angkuh yang menjadi prasada politik Barisan Nasional dimana rakyat mahrean dianggap sebgai hamba yang tiada hak untuk bertemu dengan pemimpin.

    Bila mendiang TBH mati? Seminggu lalu ke setahun lalu? Inkues yang ditubuh dipolitikkan oleh segelintir bloggers UMNO yang cuba memberi gambaran seolah olah yang dituduh tu kerajaan Malaysia. Inilah yang kita rasa cukup terkilan.

    Rakyat sudah jelek dengan segala sandiwara dan hanya mahukan jawapan yang boleh masuk akal. Mereka tidak mahu dihidangkan dengan cerita tak masuk akal seperti gambaran seolah olah TBH mencekik lehernya sendiri.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 8:11:00 PM GMT+8

    Aku pedulik apa TBH mati bunuh diri ke atau kena bunuh ke ...

    Masa hidup susah kan orang, dah mati pun menyusah kan orang...

    Cuma satu.... less satu DAP sepit di Malaysia

    take beeeer!

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 8:32:00 PM GMT+8

    Makin lama makin lawak pulak kes TBH ni...
    1) Nk buat Suruhanjaya Diraja? Siapa TBH ni? Setakat balaci Ronnie Liu ja.
    2) TBH dibunuh atau terbunuh atau suka2 hendak mati? Apa kata aku reka konspirasi baru, iaitu TBh di bubuh oleh samseng2 DAP sendiri? Kan segala rahsia bossnya ada pd tangan mendiang? Fikir2kan lah...
    3) Adik kesygan TBH kononnya hendak membela kematian abgnya. Nasihat aku, siasat dulu perkara sebenarnya. Jgn dgr crita sebelah pihak jaa...
    4) Ada gak pihak yg buta tnya, jika berlaku pd diri sendiri, apa tindakan yg perlu diambil? Buat laporan polis dan tgu ja maklum balas dr pihak polis. Kan mudah mcm tu?

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 8:55:00 PM GMT+8

    Kebenaran apa yang DAP, PKR dan PAS boleh dapatkan di Galas dan beri kepada umum dalam kes TBH? Tak ada, bro. Mereka adalah parti-parti politik.

    Yang dapat membongkar kebenaran adalah institusi perundangan dan dalam kes TBH ianya sedang berjalan. Kenapa tidak tunggu? Apa yang dikejar? Siapa yang takutkan kebenaran?

    kalau kebenaran yang dicari. Kalau kebenaran mahu didapatkan dalam tempoh semalaman, kenapa diganggu prosiding inkues dengan polemik yang tidak membantu?

    Tindakan lebih sudu dari kuah seolah-olah menampakkan pembangang sudah tahu kebenaran di sebalik kes berkenaan. Ya mereka sudah tahu lebih awal kerana dalam pembangang ada ramai loyor buruk, loyor pembunuh dan loyor penipu.

    Kini mereka gunakan sifat buruk yang dimiliki untuk spin cerita TBH agar agenda memburuk-burukkan pegawai awam tercapai.

    Sudahlah mereka tidak mampu meningkatkan penyertaan Cina dalam perkhidmatan awam, dalam masa yang sama penyertaan orang Melayu tidak dihargai. Apa ini?

    AntiHipokrit

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:00:00 PM GMT+8

    salam bro unspins,

    mengapa kes yg sedang dibicarakan sesuka hati & senang2 disentuh secara terbuka oleh pembangkang2 yg tidak pernah menghormati mahkamah sebenarnya? tidakkah ini menjadi subjudice? mengapa bila puak2 pembangkang buat perkara ni, tidak ada tindakan diambil walaupun ternyata melanggar undang2yg ada?
    takkan kdn takut nak bertindak?

    aku rasa jika perkara mcm ni dibuat oleh pihak bn tentu puak2 pembangkang terjerit2 suruh kerajaan tangkap orang tu orang ni! dasar pembangkang hipokrit. kalau penyokong kerajaan buat semuanya salah. kalau pembangkang buat semuanya betul. celako! celako! celako!

    ya Allah ya tuhanku...sebenarnya sudah lama engkau terbalikkan segala keburukan & kebobrokan puak2 pr ni tetapi mrk masih lagi belum sedar..segala yg mrk tuduh kerajaan sekarang banyak dah mrk sendiri lakukan tanpa segan silu:

    pas akan rasuah kpd pengundi luar utk pulang mengundi di galas... jika pas menang aku tak heran sedikitpun kerana bukan hati yg bersih jadi taruhan tetapi duit rm250 jadi hambatan!

    kalau kerajaan bagi jalanraya, kilang2, perumahan kpd rakyat, bukan segelintir saa yg dapat tempias nikiamt tetapi semua penduduk dapat nikmat. tapi apa yg pas bagi tu hanyalah peluang semusim saja..lain masa rakyat sentiasa tersepit jua....

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:05:00 PM GMT+8

    Hahhaha...

    Sapa nak prihatin ngan apek yg dah mampus ni?? PasPisPus mungkinlah...

  • kingnek says:
    October 31, 2010 at 9:25:00 PM GMT+8

    PAS takde isu, bawa adik TBH ke Galas, tak berwibawa langsung!

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:49:00 PM GMT+8

    Kes Pak Al- Juburi tak bawak ke. Sepatutnya tubuh Suruhanjaya Diraja sebab kes selalu lambat. Bukan apa takut saksi naik muak pulak. Takkan orang Busat seperti Pak Sheikh dapat keistimewaan hebat.

    Dunia - dunia. Yang dah mati hendak diberi keadilan Dan kebenaran. Yang masih hidup asyik ditangguh.

    Sokong ditubuhkan Suruhanjaya Komenwel ditubuhkan bicara Kaki Jubur.

    Kakakakakaakak ops bau tahi la

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 11:51:00 PM GMT+8

    kesian keluarga TBH , hanya menjadi barua politik puak racist DAPigs !!!

    Kenapa keluarga tidak persoalkan dia mati mengejut hanya apabila ingin membongkar rasuah puak DAPigs !!! motif besar ada kat DAPigs , tapi biasa laa dah kena jolok duit sanggup pulak jadi barua politik kepada DAPigs yg ada motif utama membunuh TBH

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 12:40:00 AM GMT+8

    Polemik sistem bernegara adalah satu lagi bukti sahih di mana kalangan tertentu telah berasa tidak puas hati. Mereka kalau boleh mahu berasa puas hati 100%. Tidak kurang. Kalau sedikit hati mereka tidak puas mereka akan mempamerkannya.

    Ini secara tidak langsung menunjukkan golongan ini mahu menguasai segala-galanya. Ini kerana dengan menguasai semua bidang maka dapatlah dipastikan hati mereka akan puas sepanjang masa dan untuk selama-lamanya.

    Kah-Kah-Kah

  • Aisanda says:
    November 1, 2010 at 10:09:00 AM GMT+8

    bro,memang biadap. apa kata ketika DAP atau PKR buat ceramah, NGO melayu pulak buat kerja yang sama utk allahyarham Mohd Salleh Hamdan, bekas tentera yang mati dilanggar Tian Chua atau pelajar Mohd. Bakri Bazli yg dilanggar ADUN sekincan.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 3:40:00 PM GMT+8

    Teo Bung Hok? Sapo tu? Ah Beng mano hok sebok2 di Galas nih? sabek apo adek dio gi Galas..nih. Kawe dok penah denga pun....

    -penduduk Galas-

  • s.nizam says:
    November 1, 2010 at 11:27:00 PM GMT+8

    monyet2 berkeliaran...kasi pisang je kt monyet2 tu..

  • Longchepoh says:
    November 2, 2010 at 3:52:00 PM GMT+8

    Keadilan pada Cina DAP hanyalah kalau kata kerajaan bersalah, pegawai SPRM yang tolak beng hock.Jika inkues mengatakan beng hock bunuh diri lagi tak ada keadilan. Kah..kah kah.Tu pun Melayu yang bawa gambar beng hock (aku tengok dalam satu blog) tak faham lagi.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)