Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, October 30, 2010

N.Ajis mungkir, PAS berdalih


Malaysiakini melaporkan N.Ajis menimbulkan isu royalti minyak. Langsung memungkiri janji yang telah dibuat antara Tengku Razaliegh, yang menyokong tuntutan kerajaan negeri dan kepimpinan PAS Kelantan untuk tidak menimbulkan isu ini sebagai isu kempen.



Menurut Ku Li, kes ini sudah berada di mahkamah, maka adalah subjudice untuk cuba dibincangkan di luar mahkamah.

Pesuruhjaya II PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah sudah berdalih. Walaupun bersetuju tidak membangkitkan, dia kata isu royalti itu boleh dibangkitkan dalam kempen dan ia tidak subjudis walaupun perkara itu telah dibawa ke mahkamah

Bagai dijangka, PAS mula memungkiri janji dengan tidak menurunkan kain rentang yang dipasang seluruh Kelantan. Kemudian, Dewan Musliamh ditangkap menyebarkan risalah isu royalti minyak.

Penasihat Jentera Pilihan Raya Pas Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah turut berkata pada Utusan Malaysia sini bahawa "pihaknya juga tidak mengeluarkan arahan khusus supaya isu royalti minyak tidak disentuh pada kempen pilihan raya kecil ini.

"Tidak ada larangan secara total tapi oleh kerana benda ini di mahkamah biar mahkamah tentukan. Mungkin kalau Datuk Husam Musa datang, Pas akan bawa isu ini, bukan semua pemimpin Pas mampu buat olahan mengenai royalti minyak, dia memerlukan fakta dan tahap pengetahuan yang cukup tinggi."

Isu royalti minyak hanya satu permainan persepsi PAS untuk menangkis serangan bertubi terhadap N.Ajis yang terlibat dalam pelbagai tindakan rasuah, salahguna kuasa, dan nepotisma.

Ada baik ditimbulkan kembali isu-isu terhadap Nik Aziz yang berkaitan dengan PMBK dan Ariffahmi. Tapi ia hanya akan melarikan perhatian dari isu tempatan yang PAS tertekan tidak dapat jawab.

5 comments:

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 1:31:00 PM GMT+8

    aik Tok Guru Najis,tak cukup lagi ke dengan balak kat Lojing tu kau sebat?!sekarang kau nak pulak duit royalti minyak?!duit rotalti minyak apa?!kelantan mana ada minyak Tok Guru Najis woii?!taik minyak adalah kat kelantan tu!

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 1:36:00 PM GMT+8

    sifat munafik pemimpin PAS memang macam tulaa perangai mereka hahaha , memang aku tunggu2 perbicaraan pasal minyak ni sebabnya ialah PAS hanya nak mempolitikkannya sebab takkan menang pun !!!

    Beginilah PAS apabila berkawan dengan kafir harbi DAPigs

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 4:17:00 PM GMT+8

    dah nama pon pas

    dasar parti orang-orang fasik

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 5:11:00 PM GMT+8

    PAS sekarang ni (atau mmg dpd dulu lagi...cuma mungkin tak perasan sebab tak pernah pegang kuasa lagi...) beza...memang berbeza...

    1)makin lantang bersuara dalam isu 'demokrasi'...dalam isu 'demonstrasi' (walhal sewaktu waktu dulu...kemain lantang kata sume tu agenda Barat...agenda Yahudi..untuk rosakkan akidah ~ peliknye pasal kalimah Allah boleh depa kata Allah is for all...bagi agama lain guna yang tolak Islam sbg agama benar...smpai akidah dibuat main...)
    2)makin pandai bermadah berhelah...Islam tu kebajikan lah...tu pasai nak jadikan Malaysia ni negara berkebajikan...(walhal Islam tu jelas lagi terang...tak perlu nama lain...sebab kalau da jadi gitu...nampak sgt 'sesat lagi menyesatkan'...
    3)akuan sumpah tu sesape boleh buat...suruh depa angkat sumpah...sumpah laknat contohnya...(tapi sekarang ni kata plak macam2...kelirukan orang...mengelirukan hukum...~giler...)
    4)dan banyakkkkk lagi laaaa....

    apapun keputusan pilihanraya ni...PAS sentiasa ada jawapan untuk sume tu nanti....~da ilang rasa redha...da ilang rasa taqwa...

    Wallahu'alam...

  • UMNGOK dan PERKOSA itu racist says:
    October 30, 2010 at 7:44:00 PM GMT+8

    Udah2 la tu Unspenis tak serik2 lagi ke? selepas memfitnah Sultan Kelantan?

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)