Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Sunday, October 31, 2010

Mohd Nor Deris terus menghantui N.Ajis


Cucu Tok Wan dari blog Flying Kick sini mengisahkan mengenai Mohd Nor Deris mencabar Nik Aziz dalam satu Majlis cermaah tengahhari tadi.

Kami The Unspinners dengar Mohd Nor Deris turut berdepan dengan Nik Aziz sekali lagi semalam pada lebih kurang pukul 2 tengahhari semalam.

N.Ajis baru saja merasmikan Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) Sekolah Maahad Muhammadi di Galas.

Selepas majlis tersebut, dia hendak ziarah dan dapatkan sokongan Ayah Omar. Omar adalah bekas wakil rakyat ADUN Galas dari Parti Melayu Semangat 46 pada penggal 1990-95.

Semaasa dia dalam kereta untuk keluar dari perkarangan sekolah, pengundi kiri kanan tepi jalan menyindir dengan suara kuat.

Dengan selamba orang berkopiah kata, "MB sombong, tak pandang kito. Sedapla tok guru duduk dlm keto besar. Aircon pulak. Putih muka cermin pun tak buko."

Sebaik saja dia sampai ke rumah Ayah Omar, Nik Aziz bersama 20 pengikut termasuk Nik Amar naik untuk masuk ke rumah.

Rupanya Mohd Nor Deris menunggu dalam rumah. Semalam N.Aziz bersalam-salaman dengan mereka dalam rumah, sampai giliran untuk Mohd Nor Deris.

Mohd Nor enggan bersalaman. Katanya pada N.Ajis, "Tokse sale. Mu kena tobat dulu.

"Mu banyak buak benda tak beto. Hak kuca sana kuca sini. Nyanyuk …“

N.Ajis menjawab balik, "Kita tengok sapa mati dulu, mu dulu aku ko? Kita jumpa kat akhirat.

Dengan angkuh, Nik Aziz turut berkata, "Sapa masuk syurga? Mu masuk dulu atau aku mampuh dulu? Kita jumpa di akhirat.”

Anda analisa sendiri peristiwa ini. Mitos kedewaan kewalian N.Ajis kini berakhir. Rakyat sudah dapat melihat dan mula sedar akan pembohongan, kesesatan dan keangkuhan N.Ajis.

Dr Mahathir sudah 8 tahun berhenti dari ajwatan PM. N.Ajis pernah berjanji akan undur sebaik Dr Mahathir berundur. Baik dilakukan sekarang sebelum rakyat membencinya.

Bila rakyat mula bersuara, mulalah bermuhasabah. Jangan terkejut kemudian pula.

53 comments:

  • CUCU TOK WAN says:
    October 31, 2010 at 8:55:00 PM GMT+8

    kena maki lagi? isyyy... dengan orang yang sama jugak? di tempat yang sama?

    selalunya bukan main pandai lagi Nik Aziz bagi perlambangan, kononnya, orang Islam tidak akan jatuh dalam lubang yang sama dua kali apabila merujuk kepada pergeseran PAS dan UMNO... nampaknya Allah Taala dah balikkan kata-katanya ke mukanya sendiri...

    Na'uzubillah....

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:02:00 PM GMT+8

    Patut juga jadi peristiwa gitu. Selama ni tak ada orang yang berani nak berdepan atau menasihati nik aziz. Tok guru katakan.

    Bila dah jumpa orang spt Nor Deris baru boleh membuat pak nik sedar sikit kalua-kalau dia tersasar. Boleh dia muhasabah. Kalau nak harapkan pengampu2 dia, sampai bila pun nik aziz tu betol dan betol

    masmerah

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:13:00 PM GMT+8

    Dikelantan sudah ada yg berani menetang Nik Aziz semua org yg alim lagi tahu hal hal ugama sekarang Nik Aziz bertemu buku dengan ruas allah maha besar lagi adil kalau Nik Aziz adil pada org pas saja sedangkan rakyat yg bukan dari kalangan pas akan disisrkan dari itu rakyat kelantan harus bangun menetang MB yang kurang cerdik lagi sombong ni benar kata guru guru pondok di kelantan Nik sudah gilo.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:13:00 PM GMT+8

    Pok nik igt smua org takot nak tegur dia,skrg jupe buku ngan ruas,dulu suka maki org skrg org pas sndiri maki org tua tu,padam muka.Mujur pok nik tak kena serangan jantung...pasti ada pilihan raya lagi kat kelate

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:13:00 PM GMT+8

    salam bro unspins,

    begitulah bila orang yg rasa dirinya begitu tinggi darjat hingga tidak nampak perkara2 yg mencacatkan kehidupan & ibadahnya. tetapi bagi pentaksub n.ajis ni, mrk anggap dia ni seperti ulama yg suci, zuhud, sedangkan dia manusia biasa yg penuh bernafsu - nak naik kereta mewah, nak makan sedap2, nak duduk rumah besar, nak mengata, memaki hamun, menipu, menempelak musuhnya & mendoakan yg buruk2 kpd org2 yg tidak sehaluan dgnnya...

    ulama yg betul2 zuhud tidak pandang dunia..bertapa dlm gua tak pentingkan apa2 yg remeh kecuali beribadah- berzikir, bertahmid kpd Allah & berselawat kpd junjungan besar Nabi Muhammad SAW...

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:19:00 PM GMT+8

    nampaknya nik aziz nak bawa demdam kesumatnya masuk dalam lubang kubur. mcm tu ke org yg tinggi ilmu agamanya??? hahahahaha...

    itu namanya bukan tinggi ilmu agama tapi tinggi ilmu ego. bongkak tu sifat setann ... nik aziz dah dikuasai setan.

    zek

  • kingnek says:
    October 31, 2010 at 9:23:00 PM GMT+8

    Aku setuju dengan sesetengah pendapat yang mengatakan si Nik Aziz jadi angkuh kerana semua di kelilingnya kaki bodek

    Bile disergah, harap-harap dirinya insaf dan mulakan perbincangan tentang perpaduan ummah

  • CoffeBoy.. says:
    October 31, 2010 at 9:26:00 PM GMT+8

    nampaknya ada juga org yg dapat memandang Islam itu lebih tinggi drp Nik Ajis, shukur alhamdullilah semuga
    Allah memberi kesejahteraan kpd Malaysia dgn rakyatnya yg berbilang kaum.amin.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:31:00 PM GMT+8

    Teokrasi adalah satu sistem berkerajaan yang baik sebagai mana lain-lain sistem (sosialis, demokrasi, komunisme dll).

    Baik atau tidak teokrasi terletak dalam tangan insan seperti Pok Nik. Kekal atau tidak teokrasi adalah sama seperti sistem komunisma di blok timur Eropah.

    Semua itu bergantung sama ada ianya masih relevan dalam konteks membawa negara maju ke hadapan atau sampai pada satu peringkat ia akan menjadi sistem yang membawa rakyatnya mengundur ke belakang.

    ATAS PAGAR

  • Langau says:
    October 31, 2010 at 9:33:00 PM GMT+8

    selagi pencacai2 dlm Pas terus-terusan membela kemungkaran Nik Ajis selagi itulah beliau akan terus berada dlm kesesatan, sesekali kesian jugak tgk Nik Ajis tp apa boleh buat org2 Pas disekelilingnya pun sama2 menyokong kesesatan beliau, itulah bahana bila berkawan dgn kaki jubo, hati dah jadi hitam...

  • lipas says:
    October 31, 2010 at 9:47:00 PM GMT+8

    tak payuah teokrasi dah... dia bukanya maksum, fatwa pun berbelit2

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 9:48:00 PM GMT+8

    sampai bila lah agaknya n.ajis ni nak bertaubat? bontot2 cina2 Dap tu dia sanggup jilat! pada hal cina2 Dap tu terang2 anti islam!

  • zamsalam says:
    October 31, 2010 at 11:16:00 PM GMT+8

    SUMPAH PAS MAKAN TUAN

    "Dr. Mahathir gila kuasa... akan pegang jawatan PM sampai MATI" fitnah salah seorang pemimpin tertinggi PAS..

    tup..tup.. selang beberapa bulan Arwah Ust Fadzil Nor meninggal dunia........semasa masih memegang jawatan presiden PAS.....!!!!

    renung2kan....

    zamslam.sabah.

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 11:56:00 PM GMT+8

    seseorg yg berterusan melakukan kerosakan, kejahatan,jenayah dsbnya yg tidak bertepatan dgn kehendak dan ajaran Islam sebenarnya bukanlah Allah menyayangi dia tetapi sebaliknya Allah tidak menyayanginya krn membiarkannya hidup dlm kesesatan yg berterusan.....sama mcm aljub dan tok wali tu..... Benda 2 ekor tu mulut bercirikan munafik sedap2 mengata org dan sekarang apa yg dikatakan kpd org itu sudah berbalik kpd mereka sendiri, dari sehari ke sehari.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 12:07:00 AM GMT+8

    Celako! celako! celako!

  • Anok Sg Terah says:
    November 1, 2010 at 12:10:00 AM GMT+8

    Cepat aje Harakah nak unspin .... dilabel Nor Deris sebagai bekas calon BN. Lihat yang italic untuk faham cara Haramkah spin balik:


    Bekas calon BN Pengkalan Chepa, Nor Idris memaki hamun Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ketika menziarahi rumah bekas Adun Galas, Haji Omar Mohamad, petang ini.

    Kejadian yang mengejutkan itu berlaku ketika Tuan Guru Nik Abdul Aziz menziarah bekas wakil rakyat Dun Galas dari Semangat 46 di Kampung RPT Sungai Terah selepas merasmikan mesyuarat agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru-Guru (PIBG) Maahad Muhammadi Gua Musang.

    Rombongan Menteri Besar yang turut disertai anggota Exco kerajaan negeri, Datuk Mohd Amar Abdullah, calon PAS, Dr Zulkefli Mohamed dan pegawai-pegawai kanan Yayasan Islam Kelantan (Yik).

    Sebaik sahaja Tuan Guru Nik Abdul Aziz tiba, Haji Omar yang berada di dalam rumah keluar menyambut mesra kehadiran Menteri Besar dan rombongannya.

    Kemudian tuan rumah mempersilakan Tuan Guru Nik Abdul Aziz masuk dan diikuti anggota rombongan.

    Bagaimanapun ketika tiba di ruang tamu Nor yang juga bekas pensyarah Akademi Islam Universiti Malaya enggan bersalam dengan Menteri Besar.

    Sebaliknya beliau terus menengking dengan mempersoalkan mengapa PAS berkawan dengan DAP.

    bersambung

  • Anok Sg Terah says:
    November 1, 2010 at 12:11:00 AM GMT+8

    Sambungan

    “Ana tidak mahu bersalam dengan anta selagi PAS berkawan dengan DAP,” kata Nor dengan suara nyaring.

    (Lain pula yang diceritakan. Itukan dah spin)

    Dengan suara yang keras dengan dilaungkan sekuat hati beliau mengajak Mursyidul Am PAS berdebat.

    Ekoran itu Mohd Amar cuba menenangkan keadaan dan meminta Ustaz Nor bertenang, namun pada awalnya beliau enggan dan terus menegangkan urat lehernya.

    Beliau yang memakai baju kameja biru tertera gambar 1Malaysia enggan mendengar nasihat anggota Exco terbabit sehingga menyebabkan anggota rombongan lain cuba menangkan keadaan.

    “Sebagai tetamu kita hendaklah menghormat tuan rumah. Kita sama-sama tetamu. Saya datang bukan hendak berbahas dengan sesiapa cuma hendak menziarahi tuan rumah,” kata Menteri Besar.

    (Bahasa kurang ajar dan angkuh Nik Aziz tidak disebut langsung.)

    Ustaz Nor terus menengking dengan mengatakan semuanya hendak berpolitik.

    Nor Deris digambarkan sebagai tidak siuman dan tak boleh kawal diri.

    Ketika tuan rumah mengangkat air, Menteri Besar meminta Ustaz Nor minum air dahulu bagi menyejukkan emosinya.

    Haji Omar hanya memerhati telatah Ustaz Nor yang dianggap boleh mencemarkan imejnya sebagai tuan rumah kerana menengking Menteri Besar yang datang ke rumahnya.

    Beliau merupakan bekas Adun Semangat 46 Dun Galas dua penggal pada 1990 dan 1995. Bagaimanapun kerusi itu dirampas semula BN pada pilihan raya 1999 dan 2004 melalui Mohd Saufi Deraman.

    Ustaz Nor pernah bertanding di kerusi parlimen Pengkalan Chepa menentang Mohd Amar. - Hrk.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 12:45:00 AM GMT+8

    ishk...... sapa mohd nor deris ni???

    guru agama ka??? mufti ka????

    awat dia tak jadi calon terus KO kan nik aziz masa pilihanraya

    Kalau seetakat jadi anjing salak bukit, toksah buat cerita la bro..... orang tak gelak kat nik aziz tapi gelak bodohnya hang

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 1:16:00 AM GMT+8

    Bagus la ... sedangkan Saidina Abu Bakar pun menyuruh orang yang memilihnya menegurnya apa la sangat ngan nik aziz ni ... cuba bandingkan antara Saidina Abu Bakar ngan nik aziz. Dua2 manusia biasa bukan maksum ... lagi satu nik aziz ni mmg dah dijamin ke ... rasa2nya bukan .. tp Saidina Abu Bakar. so ape yang hebat sangat nik aziz ngan Saidina Abu Bakar sampai tak leh kena tegur.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 1:42:00 AM GMT+8

    Agama pada nama saja.

    Yang menipu adalah parti yang sering menukar "fatwa". Kalau sering bertukar fatwa maknanya fatwa terdahulu adalah palsu -- satu pembohongan. Lebih bobrok kalau parti itu menelan kembali fatwa yang pernah diluahkannya sebelum itu.

    Yang tidak Islami adalah pari yang berpakat dengan para kafir untuk menumbangkan pemerintah yang kepalai oleh orang Islam sendiri. Dengan termetrainya kesepakatan parti isle dengan kafirin, membuktikan parti tersebut tidak ada bezanya dengan lain-lain parti.

    Dalam kata lain teokrasi total yang dijaja kepada awam hanyalah retorik kosong. Dan seperti biasa, hanya mereka yang taksub yang beranggapan parti isle sebagai tidak sama dengan parti kafirin, wal hal antara mereka tidak ada bezanya.

    Chinglot

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 1:57:00 AM GMT+8

    dr ceritanya dianalisa seolah mohd nor deris 2 yg sombong...bukankah yg menghulur tgn itu nik aziz??

    sokongan trhdp nik aziz x pernah luntur...mahathir? xkan org2 umno lupa mcmmana mahathir dilayan lpas dia berhenti?? lupa kah mahathir pnah kalah dlm pemilihan lpas dia turun takhta???

    sokongan trhadap nik aziz bukan making kurang, malah makin bertambah...x kan x dpt rasa??? kalo x dpt rasa maknanya buta hati la 2...hahak

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 2:00:00 AM GMT+8

    Sokongan yang membawa agama rebah? ha ha

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 3:01:00 AM GMT+8

    Masih ada lagi penyokong2 PAS yg taksub dan tak sedar diri.? Dah terang lagi bersuluh pon tak nampak.? sesungguh pun benar allah telah menbutakan hati penyokong kemunkaran ini..

    N.ajis harus bertaubat agar pengikut2 nya tidak tersesat dan terpesong akidah didunia dan akhirat

    Allahualam..

  • buaya merah says:
    November 1, 2010 at 4:19:00 AM GMT+8

    Sudah lah di tengking dengan Mohd Nor Pok Nik hulur tangan untuk bersalam Mohd Noor tak ingin bersalam kerana tangan Pok Nik kotor dengan najis najis DAP Allah telah membuka hati org org yg berugama lagi alim bangun untuk menegur Pok Nik jangan ingat kita tok guru kita tak bolih ditegur kerana selama pok Nik jadi tok guru pas dikelantan banyak dosa dosa pok Nik telah lakuan kepada rakyat kelantan yg bukan dari kalangan org org pas yg sesat bangkit nya Mohd nor untuk menegur Pok Nik supaya balik keasal dan bertaubat lepas ini muking ramai lagi alim ulamak akan bangkit untuk menegur Pok Nik jangan buat kerja gila

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:08:00 AM GMT+8

    SEBENARNYA MAT NOK DERIS LAH YG MENGHANTUI DIRINYA SENDIRI...

    DAN PUAK-PUAK UMNO TERUS DIHANTUI OLEH HANTU MAT NOK DERIS...

    KLU VERSION CRITER UMNO LAGI BYK SGT SPIN NYERRR...DN LEBIH BYK BERBAUR FITNAH PILIHANRAYA...
    HIDUP AMENOR .....DGN FITNAH-FITNAH TERKINI

  • ahmad norman says:
    November 1, 2010 at 8:09:00 AM GMT+8

    Mat deris mmg ada telur berani tegur najis...yg lain semua pak turut je

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:12:00 AM GMT+8

    kagumnya dgn nik aziz, tgk cara dia berdebat dgn dor deris yg gila meroyan tu...nik aziz x perlu tengking2 mcm mamat gila meroyan tu pon...relax je dia...haha

    mmg org yg gila meroyan kalo nak dikaitkan ngan umno mmg x jauh beza...semua gila n pencacai...kahkah

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:27:00 AM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:55:00 AM GMT+8

    Seketul kepala taik keras membatu, apabila terkeluar dari terowong kunyit lalu jatuh dalam lubang najis akan turut dikuti oleh anak-anak taik! Itulah konotasi paling sesuai buat parti agama dan para pentaksubnya. hik hik

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:57:00 AM GMT+8

    kalu dia tegor rosmah - mau pencacai umno kata "Mat nor deris ni adalah pengkhianat bangsa dan agama".

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:58:00 AM GMT+8

    lagi lama menongkat langit, maka lagi teruk Pok Nik kena berdepan dengan kecaman duniawi, malah mungkin lebih negatif berbanding apa yang diterima oleh mahazalim.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 8:59:00 AM GMT+8

    mat nok deris ni pakai baju 1Malaysia- mana boleh tegor pm n rosmah....nanti kena bagi fatwa pulak...pastu kena marah ngn para-para ilmiah agama islam...lakkkk

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:01:00 AM GMT+8

    INILAH CIRI-CIRI UMNO SEJATI... HANYA NAMPAK KESALAHAN ORG LAIN SHJ...SYABAS PEMIMPIN UMNO YG ISLAMIK DARI ORG LAIN.... SYABAS PENDEKAR MT NOK DERIH..... MU KIRO PAHLAWAN AMENOR TERBILANG .... TAHUNG DEPANG MU JADI CALON AMENO -B-END....

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:04:00 AM GMT+8

    Itu baru nik ajis. Kalau Anwar, mungkin ributnya lebih lagi. Kalau MB Kelantan boleh mendapat libasan politik sedemikian rupa, bayangkan putting beliung yang bakal Anwar hadapi! Ha ha

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:44:00 AM GMT+8

    rakyat kena bangkit dan tolak nik aziz. selagi rakyat terus lena dengan fatwa sesat nik aziz, selagi itu dia masih terus bongkak dan anggap semua yg dikatakannya betul2 belaka.

    rakyat lapisan pertama yg faham apa yg sesat yang dibawa nik aziz ini sepatutnya wajib bangkit diikuti rakyat lapisan kedua dan seterusnya ketiga.

    jangan dibiarkan nik aziz dengan egonya dari terus menerus merosakkan agama islam yg kita sama2 cintai. apa yg kita nak wariskan ke anak2 dan generasi yg akan datang. adakah ajaran islam yg dirosakkan nik aziz ini kita nak wariskan.

    braHIM

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:46:00 AM GMT+8

    cakap pasal 'zuhud'..

    apa beza antara TG Nik Aziz dgn Sami(sami tokong ye bukan samy vellu)?
    jwpn mesti lah pada agama (takde jwpn lain yang diterima ye...)

    cakap pasal beragama Islam...

    apa beza plak TG Nik Aziz dgn ulama' lain...ilmuan Islam yang lain...
    sebab dia 'fahaman' PAS...selain dpd tu...'sesat' (istilah untuk digunakan pada 'fahaman' selain PAS)

    'fahaman' PAS...

    apa beza TG Nik Aziz ni dgn Harun Din...dan ulama' PAS yang lain...?
    jawapan nya mestilah sbb dia musyidul am...yang lain tu bukan ye...ingat...nakhoda kapal cuma ada satu saja 'kepala'...

    ok...skrg kenapa TG Nik Aziz ni suke melatah...suke menghina...suka suke ati cakap apapun lahhh...

    jwpn nye ialah TG Nik Aziz ni kan manusia biasa je...ingat ye..yang baik semuanya cuma malaikat..yang jahat sepenuhnya cuma syaitan...

    da tu kenapa cakap TG Nik Aziz cakap sume 'benar'...sume ber'nas'...?

    sebab dia zuhud..jadi kita putar semula soalan awal tadi yer....dan begitu lah smpai bile2...maklumlah PAS ni kan 'agama' baru...beza...memang berbeza...

    Wallahu'alam...

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:51:00 AM GMT+8

    tak heran la...pakcik aku org kuat pas pun dah muak dgn perangai Nikki ni..

    surat2 yg dihantar tak dibalas, nak jumpa tak bagi jumpa pasal takut kena bambu...

    skrg dia dah sedar...ayat dia yg menyayat hati aku " maybe allah nak balas balik apa dulu PAS dok kata kat UMNO... "

    dia tak akan sokong UMNO dan tak akan masuk UMNO dan aku pun tak galak dia masuk UMNO...cukup sekadar dia sedar PAS is gone...

    masa dia sembang dgn kawan2 dia..rakan2 seperjuangan dan fanatic supporter...blh nampak frust di muka depa..set kutuk lagi pemimpin2 depa...

    apa depa kata...org2 muda PAS lani tak tau perjuangan sebenar PAS..dan persahabatan PAS-DAP adalah slap to their faces....

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:55:00 AM GMT+8

    respek kat nor deriss, dia berani menentang arus. bayangkan dlm ramai2 juak2 pas yg menjilat nik aziz sbb gilakan kuasa, tanah, balak, projek, harta dll.

    ada seorang yg berani tampil tunding jari ke lubang idung nik aziz...hahaha...

    syabasss syabasszzz..... nor deris keep up yr good work. alah yg disekeliling nik aziz tu cuma pencacai2 je tuu. kalau kalah hujahh habis bertempior lari tercirit.

    nor deris pembuka jalan, lepas ni aku percaya ramai lagi ulamak yg dah lama berbulu dgn nik aziz yg nak bermain mang satu dua buah juruz dgn nik aziz.

    rais

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 10:50:00 AM GMT+8

    Orang Melayu takut bersuara keras pada ular-mak kerana takut tidak masuk syurga, walhal ia tidak akitan.

    Kini taboo seumpama itu telah dimatikan. Selepas ini mungkin tidak ada tempat buat ular-mak yang mengeluarkan kenyataan yang berbelit-belit.

    Mereka yang mempergunakan kedudukan tinggi dalam agama untuk mengambil kesempatan supaya semua orang patuh secara membuta tuli sebagaimana ultrakiasu patuh pada DAP, harus disisihkan. kah kah

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 11:16:00 AM GMT+8

    Kepada Tok Nik Ajis dan Penyokong.

    Tolong beri maklumat dan penerangan kepada saya "Syurga diakhirat" mengikut Islam. Saya kurang faham apa yang dijanjikan oleh PAS. Kalau boleh minta wakil Nik Ajis perjelaskan dari A sampai Z.

    Buta Syurga.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 12:34:00 PM GMT+8

    Buta Syurga.- mu ni bukan buta syurga...tapi buta tuli agama.

  • bekas penyokong says:
    November 1, 2010 at 1:17:00 PM GMT+8

    Nik ajis ni memang banyak buat salah sejak dia berkawan dengan aljuburi(dulu musuh)dan kafir harbi dap.Maklumlah dia kan sanggup menerima bantuan syaitan(yg dia cakap dlm nada angkuh) inikan pula kafir harbi dan liberalis.Tak tahulah kalau ada fatwa wahabi yg menghalalkan kita minta tolong dengan syaitan.

    Aku dulu pun sokong pas,undi pas dan pengkagum nik ajis.Tapi itu dululah.Syukurlah aku bukan 'penyembah' nik ajis.Yang salah tetap salah walau cuba dibetulkan oleh para pentaksub.

    Betul kata ust nor nik ajis harus bertaubat.Pas perlu bergerak sendiri macam dulu atau lebih baik lagi membuat persepakatan pintar dengan umno(win-win).Haram bersekongkol dengan kafir harbi dap.Yang kata halal tu cuma penganut politik yahudi yg membelakangkan agama cuma mahu kuasa.Kuasa yg direbut itu pun kuasa yg sedikit yg hanya layak menjadi pencacai.

    Aku tak pasti sokongan terhadap pas di Kelantan tapi di tempat2 lain sudah jatuh merudum.Hanya pentaksub2 saja yg buta mata,buta hati tak sedar diri.Keadaan pas ni samalah seperti keadaan dap dulu bila cina menolak dap sebab bekerjasama dengan pas ketika PRU 1999.

    Mungkin keputusan di galas nanti boleh bagi sikit clue.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 5:43:00 PM GMT+8

    bila dah lama berkuasa akhirnya dia jatuh sendiri ,bukan angkara orang lain tapi diri sendiri.bila manusia lama berkuasa yang alim macam mana sekalipun akan terselit kesombongan dan riak dalam dirinya..akhirnya jatuhlah ia.

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 6:09:00 PM GMT+8

    Aku tak faham kenapa ada manusia yang masih menjual stiker muka bayang-bayang nik aziz?. Ni dah cam mendewakan beliau..lihatlah kadangkala ada dilekatkan di kereta, lori, helmet dan di....

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:21:00 PM GMT+8

    itulah gambar tok pekong apek nik aziz.. murtad melayu.. tuk guru banggang

    anutan agama pas celakakan umat manusia seakan syaitan.



    ...aku yg dizalimi penganut pas

  • Anonymous says:
    November 1, 2010 at 9:52:00 PM GMT+8

    bro tgk ustaz mohd nor deris belasah nik aziz di blog ... aaaa ... sapatah tadi, lupa la plak bro. sure bernanah telinga puak2 pas bila tgk video tu.

  • Anonymous says:
    November 2, 2010 at 12:28:00 AM GMT+8

    Blogger Nak Memaparkan Bahawa Terdapat Individu Yang Riaq
    ____________________________________
    @Anon
    November 1, 2010 12:34:00 PM GMT+08:00
    salam
    engko sedo ke apa yang engko tulis walau pendik
    HEBAT !
    sanggup engko menulis "buta tuli ugama"

  • Anonymous says:
    November 2, 2010 at 1:50:00 AM GMT+8

    PAS is gone.. N.ajis is gone.. juak2 PAS masih menjilat.. wahahhahahaha...

  • Anonymous says:
    November 2, 2010 at 5:34:00 PM GMT+8

    tengok jugak u tube, sape sembah kaabah, kalau islam tentu sembah Allah. entah lah nor deris.

  • kod says:
    November 6, 2010 at 4:56:00 PM GMT+8

    agak susah nak kawal kata2 sesat,mencarut yang d gunakn oleh kaum kerabat PAS kerana N.Aziz sendiri dah menghalalknya. Alhamdulillah masih ada insan yang ALLAH utuskan untuk menegur n.aziz yang terlalu banyak melayan NAFSU jahatnya semenjak bersama dgn PKR/DAP . N.aziz kena belapang dada ketika menerima teguran kerana beliau adalah hamba ALLAH dan d ketemukan dgn seorang lagi hamba ALLAH yang berilmu. Saya yg jahil ini merasakn setiap pertemuan itu adalah dengan izin ALLAH dan ianya adalah satu peringatan buatnya supaya jgn terlalu alpa dan angkuh dgn jawatan yg d sandang...

    ALLAH huallam...

  • Anonymous says:
    November 7, 2010 at 5:36:00 PM GMT+8

    kalau pasal pertahan nik ajis memang orang Pas niiiii cukup hebat....

    tapi biarkan puak2 pas terjun dengan labu2nya.

    Yg salah pun jadi tak sdalah, kalau UMNO buat mesti dicap salah. kalau Pas buat tak salah....

    Yg tak nak salam nik ajis bukkannya Mohd Nor tapi di spin oleh haramkah ....ishhh. pemberita nile yg dibnerli oleh Pas

  • master says:
    November 13, 2010 at 9:36:00 AM GMT+8

    cuba banding sayyidina Abu Bakar dengan Us M.Nor Deris...raso nak bersin........jauh langit bumi...

  • Anonymous says:
    November 13, 2010 at 9:40:00 AM GMT+8

    Apa beza DAP dengan MCA,MIC,GERAKAN,IBAN KADAZAN PUNYA PARTI...semuanya sama sama sama... Pas kawan tak boleh ...Umno kawan boleh???? kita memang buta..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)