Saturday, October 30, 2010

Mazlan Alimin patut taubat dan kritik Husam!


Baru-baru ini saya di maklumkan oleh rakan saya yang menghadiri satu majlis bersama saudara Mazlan Aliman, bahawa dia sungguh 'bengang' dengan Felda kerana dalam majalah 'ICT Jelas' keluaran Felda Bil: 4/2010, ada mengeluarkan satu wawancara bersama Abd Rahim bin Aliman, iaitu abang kepada Mazlan Aliman.

Puas saya mencari majalah tersebut dan akhirnya saya memperolehinya dari rakan saya di kampung. Wawancara tersebut sungguh menarik sekali. Di hati kecil saya berkata, 'patutlah Mazlan marah sangat dengan Felda'. Saya tidak mahu menulis panjang lebar berkenaan artikel tersebut tetapi cukuplah dengan menulis semua yang di 'hitam'kan di majalah:
1) Saya adalah anak peneroka. 6 orang adik beradik saya yang lain juga adalah peneroka.

2) Dari segi pendidikan pula, sejak darjah 5, anak-anak peneroka ini dijaga oleh Felda sampailah mereka memasuki universiti.

3) Jangan percaya kepada orang luar yang ada niat politik datang ke tempat kita kononnya nak membantu.

4) Nasihat saya kepada peneroka... Marilah kita bersama Felda. Ikutlah program tanam semula bersama Felda. Kita semakin tua. Kalau kita berduit pun, kita tidak mempunyai tenaga untuk menguruskan ladang 10 ekar.

5) Akhir sekali saya juga selaku abang kepada saudara mazlan Aliman, ingin menyeru kepada peneroka-peneroka yang terlibat bersama beliau, PULANGLAH KE PANGKAL JALAN. (lihat foto di bawah)

Oleh itu, kami juga berpesan kepada Mazlan supaya janganlah memecah belahkan masyarakat peneroka. Ingatlah, Felda sudah banyak berjasa kepada kita.

Memang Felda bukanlah 100% sempurna namun pihak pengurusannya telah berusaha untuk memperbaiki setiap kelemahan yang ada pada mereka.

Ingatlah, tidak semestinya apabila bertukar kerajaan, semuanya akan menjadi baik.

Wahai Mazlan... Kembalilah Kepangkal Jalan.

Anak Jati Felda

8 comments:

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 10:30:00 AM GMT+8

    Print bebanyak... sebarkan. Bukan hanya di galas tetapi seluruh jeruk kelantan. Kasi rakyat tahu.... PASberg, P-Gay-R dan DAPigs pasti akan tersungkur.

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 10:32:00 AM GMT+8

    Blogger dah bagi bola tanggung... kalau UMNO Kelantan tak boleh nak rejam sampai kasi pecah... entahlah. Jawabnya " Alif Min Nun tendang Wau...Sarkis...."

  • Pena Agenoz BERBISIK... says:
    October 30, 2010 at 10:43:00 AM GMT+8

    Salam Ukhwah

    Maaf PAB berkata2 :

    PAB ada keluarkan isu 'Kenapa Mazlan Alimin berdendam denga FELDA dalam blog http://penaagenozberbisik@blogspot.com

    PAB nk tunjukkan bukti...tapi dah alang2 The Unspinner dah keluarkan...ringanlah sikit beban PAB

    Thanks Bro.

    So Mazlan Alimin...tak cukup lagi ker...PAB ada byk benda lagi nk attack kemungkaran deme dan angkatan iblis deme...Tunggu

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 11:51:00 AM GMT+8

    Apa tunggu lagi...
    Kasi taram sama PAS, PIS, PUSS.
    Bola cantik, rembat saja.. pasti GOOOLLLLL..

    Bolgger hebat, blogger keramat.
    Tikam, Godam, Hentam, Terajang saja PAS yang menjuari Perosak minda rakyat.
    Kasi Mampos DAPpig dan PgayR

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 11:53:00 AM GMT+8

    Ada jugak staf2 felda, ada yang level pengurus pun .. jadi talibarut pembangkang (PASikin) ..
    mereka la yang dedahkan hal2 rahsia felda pada org luar .. banyak cerita persepsi je .. mereka ni kalau sembang memang kencang, mulut tak habis2 berzikir mengata kerajaan skrg korup .. padahal diri sendiri ada yang kena tindakan disiplin (kantoi kes jual baja, besi buruk dll) ..
    nasib mereka ada yang baik kalau resign cepat2 (apply keje kat agensi lain), terlepas la dari kena dakwa

  • anti bohmau says:
    October 30, 2010 at 11:54:00 AM GMT+8

    salam bro unspins,

    itulah yg aku selalu ckp dkt pljr2 dari felda bahawa mrk sepatutnya terus bersyukur, sujud kpd Allah SWT & cium tanah felda tempat dia orang dapat rezeki, bukannya menjahanamkan diri dgn mengikut mazlan tu. malas aku nak sebut nama bapaknya sebab bapanya peneroka yg baik tapi mazlan tu yg kepala hotak dia dibiolkan oleh pembangkang..

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 1:25:00 PM GMT+8

    Mazlan nih sahlah salah seorang orang Melayu yang tak mengenang budi..orang seperti nih boleh lah disamakan seperti anjing kurap.bila kita beri anjing kurap seperti Mazlan nih makan,digigitnya pulak tangan kita!

  • Anonymous says:
    October 30, 2010 at 11:41:00 PM GMT+8

    Sesiapa shj yng tidak menghargai kesyukurn memang berkecenderungan
    untk menjadi penentang.
    Itulah yng berlaku kpd mazlan alimin bila'terperasan' lebih mulia dari tangan yng memberi.
    Tanpa rasa malu dan bersalah tlh menikam FELDA serta menidakan sumbangan Felda kepada keluarganya.

    Tangan yng memberi itu lebih baik dari tangan yng menerima.
    Jadi siapa Mazlan Alimin krn dia
    lahir dari tangan yng menerima!


    anak felda berjaya.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)