Visitors

Thursday, October 14, 2010

Latheefa: Lakunan tudung tapi koyak


Kami The Unspinners pernah ceritakan mengenai Latheefa Koya sini. Dia adalah sebahagian dari network yang dipanggil IAS. Baca petikan sikit:
NGO ini diketuai oleh Hishamuddin Ubaidulla anak kepada Tan Sri SOK Ubaidulla (arwah). Hishamuddin Ubaidulla sering menjual nama Anwar Ibrahim di kalangan peniaga Indian Muslim di Kuala Lumpur.

Dia juga menjadi rakan kongsi syarikat penerbit buku Islamic Book Trust bersama Haji PK Koya Kutty, seorang lagi peniaga Indian Muslim dan penyokong kuat Anwar Ibrahim. Seisi keluarga Haji PK Koya Kutty adalah penyokong kuat Anwar Ibrahim.

Anak perempuannya Latheefa Koya adalah Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat dan juga peguam yang mewakili Anwar Ibrahim dalam kes liwat.

Syarikat usahasama mereka Islamic Book Trust sebenarnya adalah penerbit buku ciplak (langgar copyright). Mereka sering mengeluarkan dan mencetak semula banyak buku terkenal berkenaan Islam tanpa menghiraukan ‘copyright’ atau hakcipta dan tanpa membayar sebarang royalti kepada penulis asal buku itu.
Latarbelakang bapa Pak Latheefa Koya adalah pencetak rompak kitab orang. Dahlah penyamun, penyamun kitab orang.

Sejak laporan polis Rahimi Osman, nama Latheefa Koya muncul ke hadapan. Berikut petikan dari Media Cyber yang memberi satu angle mengenai Latheefa Koya:
Ada lagi penipuan lain tu selain Latheefa Koya kata kononnya Anwar lahanat terima ugutan bunuh yang menyebabkan Anwar lahanat terpaksa lari sembunyi di kedutaan Turki. Penipuan lain tu ialah, mula-mula Anwar lahanat kata kedutaan Turki yang minta dia berlindung di kedutaan tapi akhirnya kantoi bila kedutaan Turki kata Anwar lahanat yang minta izin dari mereka minta berlindung di kedutaan.

Bekas pembantu kontroversial Datuk Seri Anwar Ibrahim - Rahimi Osman yang mendakwa dipaksa membuat akuan bersumpah palsu - menyangkal cerita Latheefa Koya berhubung peristiwa merangka akuan tersebut.

Katanya, cerita Latheefa kepada Malaysiakini, yang disiarkan semalam adalah tidak betul dan hakikatnya, dia langsung tidak takut bahawa polis akan menangkapnya dan sekaligus menafikan yang dia mencari perlindungan di Quality hotel di Shah Alam pada 28 Jun 2008.

“Orang-orang Anwar yang sebenarnya tidak henti-henti menelefon saya untuk menyuruh saya ke Quality Hotel.

“Pada mulanya saya enggan pergi, tetapi apabila ibu dan bapa menasihati saya supaya pergi untuk berjumpa dengan Anwar atas tanda hormat kepada Anwar kerana masih belum tentu dipastikan Anwar itu bersalah,” katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Baca sepenuhnya di sini

Blog Apa Yang Tersirat mengangap Latheefa sebagai Joseph Goebbel, pakar propaganda dan pemutarbelit Hitler, untuk Anwar. Petikan berikut:
Telah lebih 2 tahun rakyat Malaysia disogokkan dengan maklumat palsu yang kononnya Najib dan Rosmah dibelakang kes sodomy II yang melibatkan Anwar dan pembantu pribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Untuk tujuan memutarbelit isu, maka SD Rahimi Osman dan Rasid Rosdi sedikit sebanyak tertanam dibenak setengah rakyat negara ini, bahawa sodomy II adalah konspirasi Najib dan Rosmah.

Disebabkan kumpulan Anwar mengetahui bahawa semua SD itu palsu, maka mereka tidak menggunakannya sebagai "sokongan" untuk perbicaraan Anwar-Saiful yang masih berjalan sekarang ini.

Pendek kata- Tujuan SD itu hanyalah untuk PUTAR ISU!

Cerita Rasid Rosdi hampir sama dengan keterangan Rahimi Osman bahawa dia juga menurunkan tandatangannya kerana risaukan keselamatan diri dan keluarganya.

Menurut Rasid dia hanya dibenarkan pulang selepas saya disuruh oleh Latheefa Koya (sekarang ini ketua penerangan PKR) menurunkan tandatangan ke atas satu akuan bersumpah yang disediakan oleh dia sendiri. Saya tidak pernah mengarang atau membuat akuan bersumpah tersebut.

Rasid juga tidak bersetuju dengan apa kandungan akuan bersumpah itu. Latheefa tidak pernah menceritakan kepada saya mengenai akuan bersumpah tersebut dan saya tidak memahaminya seratus-peratus,” katanya dalam laporan polisnya.

Baca setruenys di sini.
Terdedah satu lagi tipu helah dan jenayah Anwar untuk mejustifikasi dirinya menjadi PM. Itu pun belum berakhir tipu daya Anwar kerana dia amsih ada pengikut. Baca Cucu Tok Selampit akan usaha untuk discredit Rahimi dan Rasid sini.

Selamatkan Malaysia dari orang2 sedemikian.

23 comments:

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 8:43:00 PM GMT+8

    tipah koyakkk hahaha....pakai je tudung tapi tak tau apa hukumnya dlm islam, mencipta saksi palsu didlm mahkamah. alahaii....

    baik lagi kak rosmah, yg walaupun tak bertudung tapi prihatin pada nasib kanak2, prihatin pada ibu hamil luar nikah, pulang duit raja arap, dll.

    jahat koya ni...

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 8:44:00 PM GMT+8

    sebenonya iman & islam bukan stakat terletak ditudung, tapi lebih luas maksudnya bagi org2 yg bertaqwa.

    sudin

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 8:47:00 PM GMT+8

    btuii tu... gelik tgk muka dia nihh... macam onta daaa...

  • changkatlobak says:
    October 14, 2010 at 9:06:00 PM GMT+8

    peguam anwar berbelit cam ANUar gak

  • Mamu Koyak says:
    October 14, 2010 at 9:07:00 PM GMT+8

    kalau ikutkan loghat kelantan koya ni lebih kurang macam poyo jugak la.

    jenis mangkuk ayun yang perasan diri dia best

    hehehe anwar aljuburi memang minat bab koyak mengoyak ni.sukma darmawan siap kena pi jahit lubang juboq kat germany hahaha

    koyak..koyak..koyak
    koyak..koyak..koyak
    koyak..koyak..koyak

    latipah binti koyak (jom menyanyi ikut rentak lagu halimah jongang)

  • whackthembugger says:
    October 14, 2010 at 9:16:00 PM GMT+8

    Malaysian Bar Council - what are you so quiet like a dead mouse? So many of your scoundrel members are implicated in this high profile case. Their misuse of the legal system to defend DSAI is as bad if worse than the suspected lawyers involved in the horrific murder of the late Sosilawati-when found guilty,all these lawyers who are directly and indirectly should have their licenses revoked and barred for life. One can only wonder the number of good Malaysian minds have been murdered and destroyed by these scoundrels. They should be whacked in public!!!

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:24:00 PM GMT+8

    bro kuor ceta tak pakai kondom la bro. si koyak ni kita simpan dulu. tak pakai kondom tengah panas ni.

    tak dak sapa yg selera dgn koyak ni kecuali kapral sink.

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:25:00 PM GMT+8

    "baik lagi kak rosmah, yg walaupun tak bertudung tapi prihatin pada nasib kanak2, prihatin pada ibu hamil luar nikah, pulang duit raja arap, dll. "-anom.

    1.kih!kih!kih!kih!
    2.hangpa pi survey tenguk kat orang tentang rosmah ni!!terutama puak pro!semua dah sampai peringkat meluat peringkat gabanla oii!!!

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:27:00 PM GMT+8

    sambung..
    1.Awattt hangpa tak sabaq tunggu sampai kes ini selesai dimahkamah ke!!
    2.Takut kot-kot jadi macam kes altantunya!!mastermind dok gelak saampai pecah perut dilondon!!

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:31:00 PM GMT+8

    "sebenonya iman & islam bukan stakat terletak ditudung,"-kata sudin.

    1.Kih!kih!kih!
    2.Nak takwa macam mana!tudungpun haram tak pakai!!tudung atau tutup aurat tu sapa yang suruh pakai!!manusia atau Allah!!
    3.Siaaannn!!jahilnya puak hangpa ni!!

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:41:00 PM GMT+8

    "Syarikat usahasama mereka Islamic Book Trust sebenarnya adalah penerbit buku ciplak (langgar copyright). Mereka sering mengeluarkan dan mencetak semula banyak buku terkenal berkenaan Islam tanpa menghiraukan ‘copyright’ atau hakcipta dan tanpa membayar sebarang royalti kepada penulis asal buku itu.Latarbelakang bapa Pak Latheefa Koya adalah pencetak rompak kitab orang. Dahlah penyamun, penyamun kitab orang."

    1.Tak pernah dengar kena tangkap atau didakwa oleh penulis buku pun!
    2.Buku agama!biaqpi la!!lagi banyak dipasaran lagi disebarkan dakwah islamiah!malah hasrat penulis pun tercapai!!bagi ramai boleh baca penulisan tentang agama!
    3.ingatkan makan rasuah berjuta!rumah berjuta-juta!!padahal gaji mb jee!!!

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 9:42:00 PM GMT+8

    Banyak langau pakai tudung,jubah serban janggut tapi bukan mengambarkah akhlak yang sebenar kesian pura-pura nampak baik disebalik tudung,jubah dan serban....tipah tertipu lagi

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 10:36:00 PM GMT+8

    Mungkin ada peguam yang ingat semua pelayar siber adalah semuanya sama iaitu naif dan sanggup telan semua pembohongan walhal puak yang naif dan telan bulat-bulat semua dongengan blogawan pembangkang adalah terdiri dari kalangan juak Pas, PKR dan DAP saja.

    Contoh yang ketara ialah apabila Latifa memberitahu wartawan siber bahawa Rahimi bersembunyi di Hotel Quality kerana 'takutkan' pihak polis? Kepada juak PKR, Pas dan DAP dakwaan seumpama itu mungkin dianggap masuk akal makanya dakwaan berkenaan ditelan bulat-bulat tanpa ada perasaan skeptikal.

    Cumanya kalaulah mereka menggunakan otak untuk berfikir (bukan untuk mereka-reka cerita), sudah tentu kenyataan media Latifa tadi menimbulkan banyak kesangsian. Ada banyak yang tidak selari dengan jalan cerita pokok. Yakni kenyataan Latifa boleh dipertikaikan.

    Antaranya ialah kenapa pula Rahimi yang harus berasa takut? Logiknya, individu yang dicari oleh polis yang sepatutnya berasa takut tetapi bukan individu yang tidak ada kaitan dengan kes yang dilaporkan. Dan oleh kerana Rahimi bukanlah individu "wanted" makanya telahan Latifa berhubung ketakutan Rahimi adalah tidak berasas. Dan dengan itu adalah jelas siapa yang sebenarnya berbohong antara Rahimi/Latifa.

    AntiHipokrit

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 10:57:00 PM GMT+8

    Tolong merisik sikit, Printing Permit kat bapa dia tu, ada ke semasa Anwar Minister of Finance?

    Kalau printing biasanya kena ada permit! Merisik jangan tak merisik pasai selalunya, tak sebarangan orang dapat permit macam ni..

    JAMESBOND

  • kontolan says:
    October 14, 2010 at 10:58:00 PM GMT+8

    sudah terang lagikan bersuluh...kebenaran demi kebenaran makin terserlah...tapi puak2 pencacai al-juburi terus pura2 tak sedar.. mata hati telah digelapkan oleh ketaksuban melampau......

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 10:59:00 PM GMT+8

    "Syarikat usahasama mereka Islamic Book Trust sebenarnya adalah penerbit buku ciplak (langgar copyright).

    "Buku agama!biaqpi la!!lagi banyak dipasaran lagi disebarkan dakwah islamiah!malah hasrat penulis pun tercapai!!bagi ramai boleh baca penulisan tentang agama!"

    Anon, October 14, 2010 9:41:00

    Komen:

    16 September belum jadi kenyataan tetapi sudah boleh halalkan yang haram. Nasib baik ianya tidak menjadi kenyataan, kalau tidak habis semua aktiviti songsang mereka kalih jadi tidak songsang.

    Kah-Kah-kah

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 11:01:00 PM GMT+8

    Al-Baqarah
    [6]
    Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman.
    [7]
    (Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.

    Jikalau kamu semua memahami isi Al-Quran nescaya kamu tidak akan sesat selamanya......

    Fahamilah Al-Baqarah nescaya kamu akan menemui jalan yang diredhai Allah......

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 11:21:00 PM GMT+8

    ini antara lawyer liberal dalam Pakatan Rasuah , jadi tak hairan laa kalau dia ni menipu dan memfitnah orang untuk kepentingan peribadi .. sebab mereka ni mana pernah fikir pasal agama .

    Nahhh sekali dah tunjukkan bagaimana hinanya manusia dalam Pakatan Rasuah untuk menyelamatkan kaki sodom macam Anwar

  • Anonymous says:
    October 14, 2010 at 11:45:00 PM GMT+8

    tak heran dgn pemimpin pkr nie... berselindung di sebalik imej Islamik adalah biasa bagi mereka...

    sedarlah lelaki2 dlm pkr... kita lelaki biasa akan bergurau antara kita...kalau aku jadi boss, aku nak ambil pekerja perempuan yg muda, cun etc. Tak pulak terlintas nak ambil pekerja2 lelaki yg jambu2...

    Yang ini bukan gurau...ini betul betul... takkan tak nampak lagi kot??

  • Anonymous says:
    October 15, 2010 at 12:01:00 AM GMT+8

    mencuri/ciplak tetap haram ..... walau dibuat untuk tujuan yang baik....

  • Anonymous says:
    October 15, 2010 at 2:17:00 AM GMT+8

    Pemimpin/pemimpin2 PR mana yang arahkan Latheefa dapatkan SD palsu?

    Berapa ramai agaknya pemimpin dan peguam2 PR terlibat dengan penipuan ini?

  • Anonymous says:
    October 15, 2010 at 11:27:00 AM GMT+8

    Ada ketua suka maian jubo..
    Ada pengikut tp samseng....
    Ada penolong ketua tapi tak adil
    Ada peguam menipu..


    hehehe PKR=Parti Kencing Rakyat

  • Anonymous says:
    October 16, 2013 at 5:27:00 AM GMT+8

    October 14, 2010 at 9:41:00 PM GMT+8
    "Syarikat usahasama mereka Islamic Book Trust sebenarnya adalah penerbit buku ciplak (langgar copyright). Mereka sering mengeluarkan dan mencetak semula banyak buku terkenal berkenaan Islam tanpa menghiraukan ‘copyright’ atau hakcipta dan tanpa membayar sebarang royalti kepada penulis asal buku itu.Latarbelakang bapa Pak Latheefa Koya adalah pencetak rompak kitab orang. Dahlah penyamun, penyamun kitab orang."

    1.Tak pernah dengar kena tangkap atau didakwa oleh penulis buku pun!
    2.Buku agama!biaqpi la!!lagi banyak dipasaran lagi disebarkan dakwah islamiah!malah hasrat penulis pun tercapai!!bagi ramai boleh baca penulisan tentang agama!
    3.ingatkan makan rasuah berjuta!rumah berjuta-juta!!padahal gaji mb jee!!!
    --------------------------------
    APA LU IGT LU ROBIN HOOD KE? INI KELUARGA ROBEK HUK LA...PENYAMUN..MAKAN HASIL DARI ROMPAKAN BERSELINDUNG DI SEBALIK AGAMA...HASIL ROMPAKAN DI GUNAKN UTK KAYAKAN N BAGI KELUARGA MENTAHKEDARAH SBB TUH ANAK2 JADI MCM SIAL ESP MCM BETINA KOYAK NEH...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)