Friday, October 29, 2010

Calon PAS tipu pasal biodata?


GUA MUSANG 28 Okt. - Calon Pas, Dr. Zulkefli Mohamed menganggap perbezaan fizikal di antara beliau dengan calon Barisan Nasional (BN), Abdul Aziz Yusoff bukan satu isu besar dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Beliau menyifatkan perbezaan fizikal yang dibuat oleh orang ramai hanya untuk memeriahkan suasana di sepanjang kempen tersebut.

"Kita boleh challenge (cabar) lumba lari atau tarik tali. Tapi kami tidak anggap ini satu isu sebab pertandingan yang sebenar adalah antara Pas dengan BN.

"Ia (soal fizikal) macam untuk memeriahkan suasana saja, mengenai berat (badan), saya tidak tahu kerana lama tidak timbang," katanya secara berseloroh pada sidang akhbar di Markas Besar Pas di sini hari ini.

Sebelum ini, banyak pihak mempertikaikan tahap kesihatan Dr. Zulkefli kerana keadaan fizikalnya yang gemuk sehingga menyebabkan beliau sukar untuk berkhidmat kepada rakyat.
Dr Zul tidak hisap rokok. Maka janji PAS terkota. Tapi kalau dia gemuk tak jaga kesihatan diri, nanti ada by-election lagi ...
Pilihan Raya Kecil DUN Galas diadakan selepas penyandang kerusi tersebut Chek Hashim Sulaima daripada Pas meninggal dunia pada 27 September lalu kerana barah paru-paru.

Ia menyaksikan pertembungan dua penjuru di antara Pas dengan BN.

Dr. Zulkefli pernah bertanding untuk kerusi Parlimen Gua Musang pada dua pilihan raya umum sebelum ini tetapi tewas kesemuanya kepada Tengku Razaleigh Hamzah.

Sementara itu, Dr. Zukefli yang juga Pemangku Yang Dipertua Pas kawasan Gua Musang menafikan beliau berhenti berkhidmat kepada rakyat selepas tewas pada pilihan raya umum dua tahun lalu.
Kalau tak berhenti, kenapa kata berikut:
"Saya mesti teruskan sebab doktor melibatkan kemahiran, kalau lama tinggal kemahiran akan hilang. Dua tahun klinik tutup sebab terlalu banyak komitmen dalam parti dan kerajaan

"Pada 2010 saya buka balik klinik sebab takut kemahiran hilang, itu pun belum beroperasi sepenuhnya, jika menang saya kena berkhidmat sebagai wakil rakyat, tidak boleh buat dua benda dalam satu masa," katanya. - Utusan Malaysia

Apa cerita laman web PAS sini beritahu buka klinik dari tahun 1996? Patut cakap dia dah tak jadi doktor selama dua tahun!

PAS .... memang kaki putarbelit dan penipu.

19 comments:

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:16:00 PM GMT+8

    perghhh....dpt jadi dr pun sbb dasar DEB, yg memberi keutamaan kepada anak melayu msuk IPTA.

    tak tau ke dia dasar PAS yg berkerjasama dgn DAP yg mau hak kesemarataan. kalau DAP yg pegang tampok pemerintahan habis dibuangnya application anak2 melayu yg nak masuk univ. dlm tong sampah.

    tak sedar lagi ke, yg dia tu melayu, nik aziz malu nak mengaku melayu.

  • hanizam says:
    October 29, 2010 at 2:19:00 PM GMT+8

    anmereka dah le sesat, bab menipu pulak kalau tak buat, tak sah pada mereka...tu belum kencing masa berceramah...semuanya betul selama ni mereka dah buat...

    pendek kata takda yang tak betullah...tapi fatwa mereka cakap, kalau menipu untuk dapat undi takpe...masuk syurga kalau undi Parti SESAT ni...

    dah terjamin termasuk orang KAFIR sekali...

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:20:00 PM GMT+8

    tengok di penang baru tak sampai sepenggal DAP pegang dah nak rampas tanah melayu atas maksud awam. nak dibuat univ. s'pork disitu. siapa yg bakal masuk berbondong2....anak2 cina laa. anak melayu ditapis guna tapis tepung. pemimpin2 PAS pula di tabur cekelat supaya berebut.

    salleh man dpt cekelat sebutir.... alhahdulillahhhh shukurrr , ye le drpd jual ikan di pasar baik lagi berebut cekelat DAP.

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:27:00 PM GMT+8

    malu laaa skettt.... dapat jadi doktor pun atas dasar melayu yg diusahakan oleh kjaan umno tapi lepas tu tikam belakang kjaan melayu..... mcm ni ke muka nak jadi pemimpin yg bela nasib rakyatt...hampehhh.....

    kjaan yg berjasa pada dia pun dia tikam, inikan plak nak bela org asli yg kais pagi makan pagi, kais petang makan ptg.... dah la tanah habis kene rampas.... apa nak jadi la dgn pas ni.....

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:29:00 PM GMT+8

    broo... fakta yg dia ni pemimpin pas kawasan gua musang tu yg pengundi perlu ambil kira.

    sebab dia ni lah antara penyamun pas yg rampas tanah org asli kemudian beri ke cinoo. zul ni la yg jadi mastermind.

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:31:00 PM GMT+8

    patut bona porut boncitt.... ekekekekekekekeke......

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:36:00 PM GMT+8

    anon 2:27:00

    zul bukan melayu daaa.... dia arabbb...

    masuk pas kene jadi arabbbb daaa, walau makan sambal belaciannnn...

    walau makan buduuu..... ceeecah cimunn.... hahaha...

    ciaakap mosti mau tukarrr daaaa....

    mossti mau anta, ente, ummi lahhh...

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 2:49:00 PM GMT+8

    hanizam October 29, 2010 2:19:00 PM GMT+08:00

    Bab mana dia sesat? bina HUB HIBURAN? MEMALUKAN MALAYSIA dgn FESYEN ISLAMIC YANG MENGHINA RASULLAH? MB PERAK BUAT AMALAN KHURAFAT??

    Jawab spin, jgn tak jawab...

  • The Unspinners says:
    October 29, 2010 at 2:55:00 PM GMT+8

    Anon 2:49

    Buta ke???!!!

    Dah lama terjawab!

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 3:25:00 PM GMT+8

    Kepada Dr Zul,

    Kurang kan GULA, nanti kena pilihan Raya Kecil lagi.

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 3:42:00 PM GMT+8

    Kalau Fitnah dah jadi makanan dan minuman mereka..setakat tipu tu biasa je..luaran cantek..setan pun tabik..dalaman amat jijik, busuk macam bangkai biawak mati tertelan terompah Tok Nik.

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 3:51:00 PM GMT+8

    hab hiburan ???cb ia untuk bukan islam...mcm arak dia kata ,itu untuk bukan islam...jadi tak payah songel..
    tak payah tunjuk pandai,no provok org benci kerajaaan..sedangkan ekonomi dia org da pegang.tingal politik pun nak bg dia org????
    provok ini lah yg menyebabkan org melayu nak jatuhkan melayu..

  • plain says:
    October 29, 2010 at 4:07:00 PM GMT+8

    hab Hiburan?... dei tambi, lu xpayah ckp pandai la.. org main jubo pon lu sokong, rentikanlah nak tarbiah org..
    jijik teman mendengornye.. tu belum masuk jual puki yg makin bertambah2 kat Selangor,jd Imam lepas tu bantai pungkok org, si tolol dlm Pas dok cover demi undi, khhaaakkkk ptuihhh.. tolonglah, renti2 jd munafik.. tutup dulu kilang Carslberg kalau betul2 jujur nk teggakan Islam cara Pas konon.
    dei.. cukuplah menipu ummah dgn jubah, org dah muak...

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 4:14:00 PM GMT+8

    Berapa Kerat Doktor Jadi Adun di AS?

    Pemilihan berupa 'cukup-cukup makan' buat sekelompok individu adalah supaya mereka membuktikan yang mereka mampu menempah kejayaan setanding mereka yang 'terlebih makan'.

    Agenda lebih besar mungkin dengan pakej afirmatif seumpama itu dapat mencetekkan jurang pendidikan, kerjaya dan ekonomi antara kaum yang terus-terusan dalam.

    Tentulah ada yang kesal kalau mereka yang mempunyai ilmu, kemahiran dan pengalaman tidak menggunakan kelebihan tersebut secara optima dan secara berterusan untuk manfaat dan kebaikan manusia lain.

    Kalau seorang profesional dapat melegakan permasalahan 50 orang awam per hari iaitu 1,300 orang per bulan yakni 15,600 orang per tahun, makanya dalam dua tahun 31,200 orang mempunyai akses terhadap perkhidmatan profesional.

    Begitu juga sebaliknya kalau kalau seorang profesional tidak memberikan perkhidmatan untuk tempoh 2 tahun makanya 31,200 orang berdepan kesukaran mendapat perkhidmatan profesional.

    Mukmin dituntut melayari kehidupan secara seimbang. Contohnya kalau menonton TV jangan tinggalkan buku; kalau beribadat jangan tinggalkan terus tugasan harian; dan bla, bla.

    Bayangkan kalau ramai orang meninggalkan tugas hakiki kerana tugas sambilan membuatkannya tidak ada masa untuk tugas hakiki maka apa kesudahannya?

    Dalam konteks ini jangan samakan dengan MB Kelantan dan lain-lain individu yang telah mendapat tugasan tetap dalam bidang politik (Jadi Adun dan MP). Yakni tugas yang dahulunya sambilan sudah menjadi tugas hakiki dan tugas hakiki sudah menjadi tugas sambilan. Dalam konteks ini, pengecualian adalah nampak justifikasinya.

    Chinglot

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 4:30:00 PM GMT+8

    hallooo....pencacai2 PAS penjilat2 taik babi DAP.....

    aku tau la korang selama ni memang tak pernah ikut peraturannn....

    sekurang2nya unspin bukak topic biodata ko hujah la ikut biodata....

    ini unspin ceta pasal bangunan PNB ko pusing ceta hudud lapok...

    unspin bukak ceta hudud ko pusing ceta nuar jubo...

    ko tak tau ke, beribu2 pengundi diluar sana tu tgh menilai gelagat2 ko...

    blog ni ramai org baca tauuu..... nik aziz pun baca.... jgn buat malu nik aziz....

    tapi malukan nik aziz disini, tak pa....hahahaha

  • Anonymous says:
    October 29, 2010 at 4:33:00 PM GMT+8

    broo...tu mmg kepandaian depa.. diversion. ajaran husam kambing dan nikky najis.

  • shah says:
    October 29, 2010 at 5:11:00 PM GMT+8

    ko mana tahu NA tak baca blog. mana ko tahu umno yang fitnah. sediakan bukti baru kata. ko yang cakap macam tu, ko ler yang fitnah. apa2 ntah ler ko nie

    aku berani,
    shah muar.

  • kingnek says:
    October 29, 2010 at 7:21:00 PM GMT+8

    kalau nak tanding secara adil, mamat ni tak jadi doktor, kerana DEB, dapatlah ijazah kedoktoran. lepas tu gigit tangan yang memberi, inilah puak Khawarij, penyokong agen dajjal, Brader Anwar Bin Ibrahim dan juga puak KKK (kaum k*#@k kecik)

    kata doktor, tapi berat badan sendiri tidak jaga, apa da! dulu sahabat nabi mana ada gemuk! fikirkanlah!

  • Anonymous says:
    October 31, 2010 at 7:17:00 PM GMT+8

    Yang bercakap pasal berat badan calon PAS disini akan tetap menyokong sigemuk Ibrahim Ali (yang dirawat di hospital baru-baru ini) kalau dia mencalonkan diri kelak.

fda

Link2Me WeLinkBk (254)