Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Wednesday, October 27, 2010

Bapak ayam Selangor kecundang tak berfungsi


Ditengah kesibukan mengikuti dua PRK selari, Ahad lepas rupanya ada berita besar mengenai penjaga pelacur Selangor yang tumpas dalam pertandingan Bahagian parti DAP di kawasannya sendiri di Pandamaran.

Siap lagi kalau bukan kisah Ronnie Liu Syaitan nir Rojim ...

Berita berikut dari blog Isuhot.com ....

Berita yang kami dapat dan tersiar di berita online juga, mengatakan Ronnie Liu guardian ‘pelacur’ tumpas dalam pertandingan dalam mempertahankan kerusi ketua bahagian DAP di Klang…lebih sadis lagi Ronnie telah kalah kepada pendatang baru ….

Mungkin Ahli DAP Klang merasakan Ronnie liu patut menumpukan masa dan tenaga kepada ‘pelacur’ dan tokey ‘judi haram’….

PETALING JAYA: Selangor DAP strongman Ronnie Liu suffered an embarrassing defeat when newcomer Ivan Ho won the Klang DAP divisional election at Pusat Sukan Pandamaran in Klang on Sunday.

Liu, who is also the state executive councilor, only garnered 46 votes while his opponent Ho received 93 votes.

Ho is backed by a group calling themselves Justice Reform Group aligned with Selangor state legislative assembly speaker Teng Chang Khim and sacked Selangor DAP organising secretary Tee Boon Hock, who was also the former Klang division chairman.

The defeat is a blow to Liu who is a blue-eyed boy of party supremo Lim Kit Siang and his state leadership, which is aligned to DAP secretary general Lim Guan Eng.

Ho’s team also swept the posts of deputy chairman, vice chairman, secretary, assistant secretary, treasurer, politial secretary, organising secretary, political education, woman leader and three committee members.
Seterus baca disini

Manakala itu, blog Lagenda Kebayan ada cerita lama mengenai Setiausaha Kerja Ronnie dengan seorang pompuan kelab malam.... (gambar atas sekali)
Lagenda Kebayan dimaklumkan oleh seorang peniaga Cina kaya di Klang dan bekas orang kuat Zakaria dan ahli MCA bahawa setiausaha kerja Ronnie Liu bernama Chong Eng Hock kini berumur 23 tahun memiliki seorang kekasih yang 6 tahun lebih tua daripadanya. Wanita itu sekitar 28-29 tahun. Setiasauaha Ronnie Liu biasa mengungjungi kelab – kelab malam dan berkenalan dengan seorang penari dan pekerja kelab malam. Mereka berkenalan dari situ.
Woi PAS Selangor ... tak giur ka hangpa semua? Rasuah hangpa tibai, gereja dan kuil hangpa masuk, menindas dah dilakukan di Kelantan, .... pasti teringin. Mintak sama Ronnie Liu Syaitan nir Rojim ....

27 comments:

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    October 27, 2010 at 8:56:00 AM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:05:00 AM GMT+8

    hasil tarbiah PAS 50 thn la cina DAP hidup senang lenang ngalahkan raja di msia ni. apa tak nye. PAS yg bermain politik persepsi siang-malam menjaga kedurjanaan DAP dari di ketahui oleh orang2 melayu.

    kalau org melayu tau kedurjanaan DAP ni mau di bakonya kelab2 malam yg simpan sundal2 peliharaan DAP.

    apa la yg nak jadi dgn PAS yg pakai serban dan jubah kehulu kehilir, tapi jadi penyapu dan tukang cebuk DAP.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:07:00 AM GMT+8

    APA NAK HERAN - TOK KETUA MCA PUN "PELAKON" YG BEST JUGA... MCA TU UTK MAKLUMAN DARIPADA KOMPENEN PARTI B-END.(bn)

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:08:00 AM GMT+8

    berita msiakini?? tu laporan suratkabo cina DAP. apa nak herann...

    memang la hari2 main fitnah. tapi ciann....

    melayu PAS jadi tangkal kapak yg tebang pohon bangsa.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:09:00 AM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:10:00 AM GMT+8

    cine tu punyer hal..lah...
    banyak lagi org melayu yg ngaku islam lebih teruk lagi... terutamanya puak umno... ada korang kesahhhhh....

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:11:00 AM GMT+8

    anon - October 27, 2010 9:08:00 -

    melayu umno - jadi umpan kafir dan yahudi....HIDUP UPCO = HIDUP UMNO

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:14:00 AM GMT+8

    Jika betul lebih banyak kelab malam dan spa akan dibina saya rasa semua umat islam patut membantah. Yang untung hanya orang kafir je. Kerajaan tak boleh terlalu mendengar pendapat orang kafir dalam menjana pendapatan negara. Semua halal bagi diaorang. Apa nak jadi dengan Malaysia ni? Cadangan siapa ni? Sekarang dah ramai orang Melayu dah mula nak sokong BN semula, sebab tak suka dengan DAP, kalau buat benda-benda tak islamik macam ni, confuse jadinya semua orang.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:16:00 AM GMT+8

    mentang2 la bdak2 melayu PAS sekolah tak tinggi, malas membaca plak tu....

    senang la keje bdak2 DAP putar ceta NKRA, GTP, ETP.....

    lepas tu bdak2 PAS sambut makan buah koldi yg di tabur cina DAP...

    elok sesgnt la tuu....

    padahal apa satu habuk idea pun tarak dari PAS mau pun DAP utk tolong bangun kan msia....

  • joehan says:
    October 27, 2010 at 9:16:00 AM GMT+8

    hahaha..bc laporan mlysia kini ke..mn de kelab mlm termsk dlm epp...cr la sumber yg btul wahai pembangang @ pembangkang.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:30:00 AM GMT+8

    kalau dibuat pn kelab malam sekalipun kira ok pa...bukan org UMNO ja yg masuk tp puak2 PAS/PKR/DAP pn akan turut serta hahaha....
    Smpi bila kita seperti katak di bawah tempurung? Bangsa lain berlumba2 nk maju dan kaya. Tp kita masih lg tersadai di tahap yg sama. Jika x suka dgn klab malam, jgn masuk. Dh taw pintu neraka di depan mata, nk pi masuk tu buat apa? Yg pentingnya kukuhkan iman. Adakah dgn buat demonstrasi jalanan boleh buat negara kaya? C'mon la...buka minda ckit. Hal kelab malam ka kelab siang ka, biarkan ajelah...Itu utk manusia beragama len. Semuanya atas diri kita sendiri...

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:34:00 AM GMT+8

    hello cina DAP. ko jangan ingat keturunan ko dapat perintah msia ni laa. ko tak dengo apa ckp abg najib, setitik pun tak berubah ko tau. jadi ko jgn nak mimpi laa.

    org melayu mmg lambat panas. tapi skali panas ko perlukan berpuluh tahun utk sejukkan. skrg org melayu semua sudah panas. kalau tak masakan abg najib clarify status melayu di perhimpunan umno. tahniah juga pada umno kerana sambut sentimen akar umbi. ko ingat org melayu akan berhenti stakat ini je ka.

    lepas umno dpt kembali undi org melayu ko tgk la nanti, generasi muda yg warisi umno hari ni akan terus continue kempen untuk boikot business org cina. abg najib tu generasi pertengahan.

    generasi muda melayu hari ni tak sabar2 nak uruskan negara ini ikut kacamata anak merdeka. cuma satu je yg umno belum lakukan iaitu boikot business org cina. mungkin ini tak akan berlaku mengikut polisi. tapi sentimen.

    skrg org melayu ada blog dan facebook utk sampaikan niat dihati. dulu cuma berlegar dikepala. tapi skrg ada tools utk sampaikan niat dan berkempen.

    ko org2 cina tak takut kee.... kalau aku jadi org cina hari ni aku cukup takut. org melayu pernah balas kekerasan dgn kekerasan mcm 13mei. buruk akibatnya. skrg org melayu akan kumpulkan kekuatan utk balas dari segi ekonomi. ko org2 cina sombong bila dah kaya. org melayu sendiri ko nak halau.

    PAS ko jangan harap nak terus menerus membohong org melayu dan tolong cina DAP. dimana ada undi org melayu kuat disitu mesti ada PAS sebagai pengacau. kalau sentimen boikot business cina semakin membara. jangan heran kalau PAS bertukar warna jadi lebih sudu dari kuah.

    abg aziz

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:40:00 AM GMT+8

    sepak je nik aziz masuk longkang broo....

    nama je parti islam tapi sign perjanjian dgn DAP gugurkan nagara islam dan hudud. sebab tu mencanak-canak pub dan kelab malam tumbuh di s'gor.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 9:42:00 AM GMT+8

    PAS gagal tarbiah/dakwah DAP di selangor harap dapat letak jawatan dari terus-menerus membiarkan umat islam selangor menangung dosa menggunung hasil perjanjian sulit DAP-PAS-PKR.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 10:02:00 AM GMT+8

    utk bdak2 PAS & DAP....

    ---------------------------
    Kerajaan ambil langkah transformasi bagi jadi negara maju

    KUALA LUMPUR 10 Jun – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, untuk meneruskan aspirasi bagi menjadi sebuah negara maju yang berpendapatan tinggi, kerajaan tidak boleh lagi mengambil langkah berdikit-dikit malahan kerajaan telah mula mengambil langkah transformasi, pada masa yang sama mempertahankan agenda keadilan sosial.

    Bagi maksud ini, katanya, kerajaan akan berpegang kepada empat tiang utama yakni formula “empat campur empat”.

    Perdana Menteri berkata demikian semasa membentangkan Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) di Dewan Rakyat hari ini.

    Beliau berkata, dua komponen ini boleh dibahagikan kepada Empat Tiang Utama,

    terdiri daripada:

    * Pertama: Falsafah induk 1Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan;

    * Kedua: Program Transformasi Kerajaan atau GTP;

    * Ketiga: Program Transformasi Ekonomi atau ETP yang bersandarkan Model Baru Ekonomi dan

    * Keempat: Dua rancangan pembangunan lima tahun yakni Rancangan Malaysia Kesepuluh (RMK-10) dan Rancangan Malaysia Kesebelas (RMK-11).

    Empat tiang utama ini pula didokong oleh empat nilai asas pelengkap.

    * Pertama: Membudayakan Kreativiti dan Inovasi.

    * Kedua: Mementingkan kepantasan bertindak dan membuat keputusan.

    * Ketiga: Nilai untuk wang atau “Value for money’’ dan

    * Keempat: Nilai Integriti.

    Beliau berkata, jika diibaratkan seumpama rumah, bumbungnya adalah falsafah induk 1Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan, dindingnya adalah GTP dan ETP serta lantainya yang sedang kerajaan bina adalah RMK-10 dan RMK-11.

    Manakala ibaratnya lagi tangga menaiki rumah 1Malaysia ini adalah dasar-dasar keadilan sosial dan budaya pencapaian tinggi, katanya.

    Selanjutnya, ujar beliau, langkah transformasi kerajaan yang sedang dilaksana dimulakan dengan pelaksanaan enam Bidang Keutamaan Nasional atau yang lebih dikenali sebagai NKRA.

    Katanya, dengan NKRA tersebut, kerajaan bertekad untuk mengurangkan jenayah, membanteras rasuah, mempertingkat pencapaian pelajar, meningkatkan taraf kehidupan isi rumah berpendapatan rendah, mempertingkat infrastruktur asas luar bandar dan menambah baik sistem pengangkutan awam bandar.

    Beliau menjelaskan, bagi memastikan kehendak dan keperluan rakyat diambil kira, pendekatan rundingan dengan pelbagai pihak termasuk sektor awam dan swasta serta badan bukan kerajaan (NGO) telah diguna pakai. - Utusan

  • Asri says:
    October 27, 2010 at 10:28:00 AM GMT+8

    Nik Ajis kata tak mengapa berkawan dgn bapak ayam ni asalkan bukan dgn UMNO .... keh3.. alamat lingkuplah melayu dek otak udang Tok Garu.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 10:49:00 AM GMT+8

    dear asri sayang -

    awat hang jadi lagu tu...
    kalau mu betoi-betoi nak kata umno hok mu bawak ni amat dan 100% Islamnya - mu nih dikira taraf alim ulamak. molek benar mu gi bersua tok guru nik aziz dan mu bagi tahu dia... mu berilah hujah-hujah mu kat dia... dok pong mu cabar lah dewan ulamak pas utk berdebat/berdialog apa saja mengenai islam... tu pung kalu mu berani..

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 10:57:00 AM GMT+8

    Mslhnya jika nk p debat dgn Tok Guru ataupn dewan Ulama PAS ni, kena berhati2 wahai pendokong2 UMNO. Sebab mrk2 ni lg byk muslihat dr penyokong2nya...ahakssss

  • asri says:
    October 27, 2010 at 11:32:00 AM GMT+8

    .... kah3.. Abu Bakar Bashir, Osama laden, Ustz Asyaari pon bawak Islam 100%, tak paham2 lagi ke? siapa yg memertabatkan Islam dan siapa yg menghancurkan Islam, tolonglah..20thn perintah Kelantan sebiji masjid pon tak pernah buat.. asyik ckp je, aku7 rasa Allah pon laknat org mcm tu. Tambah2 sokong plak ngan org kuat main jubo... eee.. khhaaakkkk..ptuihh... tolonglah...

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 12:25:00 PM GMT+8

    sayangku asri - October 27, 2010 11:32:00 -

    mu ni kobodohan tahap mana yer...
    kalu tahang tertinggi 10.. mu mungkin 10 kot... kalau tak tahu berbicara tentang hukum - jgn berlagak lebih sudu dari kuah. jgn lah kerana kamu yg bingai sorang - rosak puak-puak umno yg dok baca blog ini...

    kamu ni lagi baik gi tolong kempen umno kat galas drpd kamu dok komen tak berilmiah langsung.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 12:33:00 PM GMT+8

    sayangku asri - October 27, 2010 11:32:00 - (copy paste juga)

    ko ni agaknya umur berapa tahun yerr. mcm bagus... tapi mcm tak cukup ilmu jerrr... cuba lagi

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 1:50:00 PM GMT+8

    puak2 PAS ukur keislaman dari jubah meleret dan brapa kilo serban atas pala. tapi yg dlm kepala mcm otak udang. jumud mcm tong taik. stakat serban besar2 melambak yg mcm tu di pakistan tapi kena bom juga dgn puak2 al-qaeda.

  • Anonymous says:
    October 27, 2010 at 1:55:00 PM GMT+8

    ingat dgn muktamar islam, berkumpul pakai serban baca ayat al-quran tu dah islam ke?? tu semua cuma kulit jee. isi dalam sebenarnya habis hancurr.

    islam sebenar bukan perjuangan kulit saja. lain la macam islam kelantan, cuma islam kulit sbb tu signboard nik aziz menangis ditampal serata ceruk. lepas tu makan duit rasuah signboard. taknak plak menangis bila kene tegur dgn utusan.

    tapi di celakox3 kan utusan plakk.... tobat la nik aziz oiii...

  • Al Juburi says:
    October 27, 2010 at 3:39:00 PM GMT+8

    he2.. ni anon, aku kanye apa cuma nak ko beringat sikit dlm pada menjadi penjilat tegar tok garu ko juga harus berfikir dgn waras, jgn sampai tok garu ko dah sesat pon ko main follow aje, salah tafsir org2 berilmu bahananya amat merbahaya, yg kita buat panduan ialah Islam, bukanya tok garu. Ulamak yg sekejap ckp A sekejap ckp B mcm tu ko nk ikut? hentikanlah sebelum terlambat, sebelum tertumpahnya darah sesama Islam.... kah3....

  • kingnek says:
    October 27, 2010 at 6:22:00 PM GMT+8

    yang menghairankan, orang DAP sendiri sedar, Ronnie Liu ni memang berperangai beruk, asal pak lebai dalam PAS boleh menyanjung si Liu ni? pelik tapi benar!

  • shonzu says:
    October 27, 2010 at 8:02:00 PM GMT+8

    Perihal Ustad Ronnie Liu tu jangan sesiapa sentuh... itu ustad sejati penganut hamPAS siap keluar fatwa lagi "Beer bukan minuman keras", inikan pula pasal 'bapak ayam', mesti dia akan keluar fatwa baru pula... "Ayam tu boleh makan ma, tambah sikit beer, ada syiook ooo..."

    Kah.. kah.. kah...

  • tungau says:
    October 27, 2010 at 10:06:00 PM GMT+8

    Tuan Guru Nik Ajis nak ajak berdebat?
    hi2... tunggulah Allah memberi hidayah agar beliau lebih menyayangi
    ummah.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)