Visitors

Monday, April 26, 2010

Pulang dengan penuh bangga



Kami The Unspinners selesai misi kami di Hulu Selangor. Dari tempat kami berada hingga ke KL tadi, kami kibarkan bendera BN dengan penuh megah.

Say what you wanna say, this winning is sweet.

Zaid Ibrahim tu apa pasal mulut macam cibai. Ini jadi otak masing2 bila masuk PKR - dah tak tahu mana yang betul dan mana yang salah - menyatakan yang betul dan salah.

Gentleman lah bila kalah. Tempat perisytiharan keputusan pun tak mahu datang. Tak gentleman langsung. Bila kalah, salahkan SPR, tuduh rasuah, dll.

Kalau macam gini sikapnya, kami akan terus menerus mengungkit mengenai Zaid pecah amanah sebagai Ketua Bahagian dan ahli pemegang Amanah untuk mengaku tanah milik UMNO sebagai tanah miliknya.

Polis, SPRM ..... siasat Zaid Ibrahim. Ini adalah pecah amanah atau CBT bawah Akta Amanah yang boleh membawa penjara 5 tahun dan fine sekali, seingat saya. Berprinsip kepala pu**** dia.

Kami nak tidur dan beri masa dengan keluarga yang ditinggalkan.

98 comments:

  • bapak3 says:
    April 26, 2010 at 10:39:00 AM GMT+8

    Tahniah Unspinners kerana menjadi sebahagian dari pemangkin kebangkitan BN. Bravo!

  • pakngah santan says:
    April 26, 2010 at 10:42:00 AM GMT+8

    zaid bukan jenis ada prinsip. dia sebenarnya oportunis. dah tak laku dalam umno, optionnya ialah lompat ke pkr. lepas tu burukkan umno. macam anwar juga, oportunis dan tidak berprinsip. yang syoknya, mamat-mamat pkr ni juga yang balun segala apa yang boleh masa depa dalam umno dulu macam depa maksum.

    tahniah kepada blogger kerana bertungkus-lumus menjayakan prk ini dan seterusnya.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 10:55:00 AM GMT+8

    Best Man Wins....Ooops..Best Party Wins...he he he

  • hahn says:
    April 26, 2010 at 10:58:00 AM GMT+8

    Kata Mahathir,

    "ZAID MEMPUNYAI KAKI BELAKANG YANG KUAT!"

    Dengan ini jelas Zaid adalah binatang kerana mempunyai kaki depan juga.

    Sebab itu dia berfikiran seperti haiwan.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 11:21:00 AM GMT+8

    HARI PENAMAAN CALON: 17 HB
    HARI MENGUNDI: 25 HB
    MAJORITI: 1725

    ALLAH MAHA BIJAKSANA

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 11:25:00 AM GMT+8

    Salam.

    Hangpa ni kalau nak kutuk sudah-sudah lah... PRK Ulu Selangor pon dah habis. Yang lepas tu biar berlalu, ambil iktibar.

    Kalau yang pegi berkempen tu.. baliklah cepat-cepat jaga anak bini pulak.Dah lama depa kena tinggai adayang beras dengan gula pon dah tak dak tu...

    Abang best dekat teks UMNO Bukit Sentosa tu den hairan anak dia pon sampai tak sekolah ralit dok berjuai. Macam tu pon tak boleh jugak.... UMNO kena Tegoq lah sikit . Dekat tax depa tu...

  • Melayu Bersatu says:
    April 26, 2010 at 11:31:00 AM GMT+8

    Bravo unspinners

    well done....

    cuma nak tahu korang ada kat mana and who are you???? tak nampak pun???

    anyway well done keeping your cover and getting some really good info

  • tamingsari says:
    April 26, 2010 at 11:37:00 AM GMT+8

    Good performance by Pro BN Bloggers.
    Tengah nak pikir apa reward nak bagi,buat sementara waktu ucap terima kasih dulu.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 11:47:00 AM GMT+8

    TAHNIAH BN, BRAVO UNSPINNERS...

    GANYANG PKR

    KEEP IT UP......

    SALAM

  • Calon bebas P 094 says:
    April 26, 2010 at 11:52:00 AM GMT+8

    Tanniah diatas kemenangan Bn..... bravo....bravo.....
    terima kasih kepada semua petugas2 yang bersama2 berjuang dalam Bn khususnya pemuda UMNO yang tanpa penat lelah berjuang untuk parti keramat yang menjadi sahabat sekatil sebantal dgn laknatullah zionis israel......maju 1 malaysia maju israel......moga umno akan ujudkan lebih ramai yahudi zionis versi melayu mazhab PERKOSA di malaysia......syabas umno kerana berjaya membawa agenda zionis kedalam hati rakyat 1malaysia....

  • Media Cyber says:
    April 26, 2010 at 12:01:00 PM GMT+8

    salam seperjuangan The Unspinner.. :) kita sudah menang.. hari ni kita kena menangkan hati keluarga dan orang tersayang kita plak. :D hikhik!

  • whiteorange says:
    April 26, 2010 at 12:03:00 PM GMT+8

    salam semua !!

    BN menang,,, majoriti kecil besar tak peduli,, yang penting menang....

    PKR pun menang,, menang BESAR... menang pecah belahkan rakyat terutama orang2 Melayu.. menang kelirukan rakyat sampai rakyat tak boleh fikir dengan waras, sampai rakyat tak boleh fikir dengan rasional,, sampai rakyat hilang nilai..... bagi mereka yang penting menang,, tak peduli apa yang dimenangi.... lihat saja... orang sibuk d dewan pengundian mereka kumpul orang di tengah padang dan teruskan agenda menipu dan menghasut... so rehat rehat juga bro unspinners... perjalanan masih jauh,, kerja masih banyak .. kalau ikhlas nak berjuang kita teruskan perjuangan ini sehingga rakyat benar-benar insaf ... lihat apa jadi pada undi cina... orang-orang melayu HS sendiri mau ingat la.. jangan menang sorank kampung tergadai... wakil wakil rakyat BN mesti mau ingat ... pengundi sudah mula menilai .. insyaAllah yang benar akan tetap menang.. MELAYU INSAF

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 12:10:00 PM GMT+8

    BARU AKU PAHAM. PENCACAI PR..TAKUT KAT BOS MEKA. GAJIKENA POTONG. SIAN.. ALamak betui la kita dah salah pilih bn. Kita kena undi PR. UMNO MMG JAHAT. DAP baik sunguh. FUH KALIFAH LA UIT . ada hadis ka panama -Baru wa tau,

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 12:13:00 PM GMT+8

    aku pun bangga bro dgn korang.

    balik la bawak anak2 jalan2, bawak gi kfc ke pizza ke. kirim salam kat anak2 bro.

    walau aku tak kenal korang. tapi doa aku bersama korang.

    peace bro...

    joe.

  • Zaid Ibrahim says:
    April 26, 2010 at 12:14:00 PM GMT+8

    Hic hic hic ... aku kalah ke?

    Mesti BN rasuah. Mesti pengundi hantu. Mesti SPR berat sebelah. Mesti BN guna masjid

    ... opps itu kita orang yang buat.

    Hai mengahbiskan duit. Baik si Melayu dan Kelantan menang dua weekened, ada can nak cover duit election.

  • Mas Ayu says:
    April 26, 2010 at 12:17:00 PM GMT+8

    Pak Zaid enggak mahu turun Jakarta rehat-rehat otot dan nikmat-nikmat ngempot?

    Rindu sama Pak Zaid.

    Jangan panggil Pak Zaid?

    Baik saya panggil Tuan Haji Zaid boleh? :)

  • ALLAH MAHA BESAR,Maha Bjksana! says:
    April 26, 2010 at 12:24:00 PM GMT+8

    HARI NI HARI SPECIAL. BUKAN PASAL hari BN meraikan keMENANGan. TAPI TARIKH ANUAR DITUDUH MELIWAT. 26 apr . Satu lg hari penamaan 17.hari mengundi 25. Majoriti 1725 . JGN MAIN2 DGN NOMBOR! BYK PERKATAAN BERLAWANAN DLM QURAN TETAP Seimbang!. korang search menda ni. ALLAH MAHA ADIL HINGA KE NOMBOR2! Contoh lelaki dan wanita! Dll dgn byk nye. SUNGGUH AJAIB !!

  • Oleh Ajey Suggeh. says:
    April 26, 2010 at 12:28:00 PM GMT+8

    Tahniah....tahniah....anda berjays

  • Oleh Ajey Suggeh. says:
    April 26, 2010 at 12:30:00 PM GMT+8

    Tahnih...lawati blog kami untuk unspinners
    dunsemarang.blogspot.com

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 1:31:00 PM GMT+8

    Alhamdulillah...Pakcik bersyukur pada Allah kerana pkr kalah di HS.

    Walaupun pakcik bukan ahli umno/bn,tapi kalu mengundi mesti pakcik pangkah dacing.

    Tapi pakcik bukan undi asal dacing jek,pakcik undi.tidaklah pula bermaksud pakcik nih rasis atau assabiyah.pakcik tengok urang jugak.

    kalau jenis cakap x serupa bikin dan kuat tido x pandai mentadbir(pak mertua),atau berlagak sombong bongkak nak jadi pm sblm umo 40(menantu),atau berlagak macam nazri aziz atau lembik cam menteri lidah pendek,pakcik fikir 2 kali jugak sebelum pangkah.

    maksudnya,kemenangan pembangkang dulu bukannya disebabkan kekuatan merreka atau aljiburi.Tapi disebabkan oleh menyampahnya sesetengah pengundi pada kesombongan dan kebiadapan atau kurang upaya tadbir pemimpin BN;cthnya bila anak wak toyo bagi penyapu sebagai hadiah...

    so,para jentera propaganda BN kene sendiri mahu Hingatttt...
    pengundi sekarang nahukan hanya yang terbaik dan yang penting kejujuran....

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 2:34:00 PM GMT+8

    Salam,

    Cuma sebagai ingatan, berbalik kepada nombor 1725, kita rujuk apa yg tersirat disebalik 17:25,

    رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُواْ صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلأَوَّابِينَ غَفُورًا (17:25)
    Your Sustainer is fully aware of what is in your hearts. If you are righteous, [He will forgive you your errors]:for, behold, He is much-forgiving to those who turn unto Him again and again.

    burekafeek.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 2:40:00 PM GMT+8

    bro, you deserve your rest. have a nice and quality time with your family. mucho gracias, hombre.

  • kingnek says:
    April 26, 2010 at 2:46:00 PM GMT+8

    Allahuakbar! Tahniah pejuang2 bloggers BN yang tidak sanggup maruah peribadi seorang Muslim tergadai oleh kumpulan munafik dan kafir tu.

    TAHNIAH!

  • kingnek says:
    April 26, 2010 at 3:01:00 PM GMT+8

    walau dalam kemenangan ini, jelas Cina mengkhianati niat baik Najib yang terpaksa bekorban undi Melayu Islam semata-mata untuk mengambil hati mereka.
    Mereka boleh bermain permainan ini dan mengaup keuntungan yang banyak, namun sampai bila mereka boleh bermain permainan ini sebagai musuh dalam selimut, hati-hatilah orang Cina, jangan sampai kemarahan orang Islam tak dapat dikawali lagi.

    Ini amaran untuk orang Cina:
    The Chinese better be careful now, the BN top dogs now realise all the sacrifices towards the Malays that they have made is being ignored and taken advantage by the Chinese.

    You can play that game, and play it well so far, but u can't play that game forever, the Chinese might end up losing everything in the end.

  • bigben says:
    April 26, 2010 at 3:42:00 PM GMT+8

    Tks a Million Bro. We are damn proud of you guys out there. Perjuangan kita masih belum tamat selagi Raja Pungkoq tu masih bebas...

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 3:52:00 PM GMT+8

    post mortem kata

    zaid kalah sebab baju Melayu labuh nya tu tak lusuh pun

    nampak macam baju baru tak pernah dipakai

    songkok kekok nya pun nampak macam baru keluar drp kotak tak ada abuk sikit pun

    lagi pun dia ni jeling manja kat nik aziz sebab tu orang meluat lalu loye tekak, tangan pun terpangkah dacing

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 4:00:00 PM GMT+8

    Bro

    Wake up! New development on TBH case...dr from london lagi...ha ha apa lagi alasan pakatan haprak.

  • naDim'IQ says:
    April 26, 2010 at 4:40:00 PM GMT+8

    saLam rakan2..

    dari 1725 hingga citer pengundi CINA yg BELOT.. kita juz keep alert ngan PERPECAHAN yg cuba dilakukan oleh KEPALA KOMUNIS DAPig!!! kerana DALANGnya akan terus memperKUDA BARUA MELAYU yg GILA KUASA, kita kena ikut rentak MELAYU.. jgn MENYERANG selagi tidak DISERANG.. perjalanan ke PRU 13 masih jauh, banyak lagi HASUTAN & FITNAH yg belum diTABUR pada RAKYAT oleh PR.. kita tunggu & lihat, melawan dengan FAKTA bukan FITNAH!! kita semua mesti MEMBANTU rakan-rakan yg dah kene CUCI ngan PENIPU RAKYAT ni.. keep going y'll!!

  • ddinbunga says:
    April 26, 2010 at 4:43:00 PM GMT+8

    salam bro, bravo!!!!! aku ingat Zaid lepas ni mesti tonggang terbalik dia tonggang botol hijau...he..he...

    memang manis bro bila menang...teman pun nak kador tidor

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 5:00:00 PM GMT+8

    Salam Unspinners, dah kerja kuat tu balik rehatlah masih jauh perjalanan kita semua.

    Cuma saya nak sampaikan ialah tentang undi kaum Cina yang swing mendadak kepada pembangkang khasnya di Dewan Undangan Negeri Kuala Kubu. Barisan Nasional kalah teruk berbanding pilihanraya umum lepas.

    Kerajaan begitu bermurah hati memberikan segalanya pada mereka di sepanjang masa. Bermacam-macam diberikan tapi mereka masih tidak lagi memberikan ruang kepada kerajaan. Jumlah pengundi Cina yang menyokong Barisan Nasional adalah sedikit berbanding pilihanraya umum lepas. Mereka masih tidak suka kepada Barisan Nasional.

    Kita bersyukur bila sebahagian besar pengundi Melayu dan India telah balik kepangkal jalan bersama kita semua.

    Apa yang saya harapkan ialah kaum Melayu dan India terus bersama-sama Barisan Nasional menjelang pilihanraya umum akan datang. Juga kita berharap sunggoh-sunggoh MCA dan Gerakan bekerja keras untuk kembalikan keyakinan kaum Cina kepada Barisan Nasional. Dato Chua Soi Lek dan Tan Sri Koh kena berganding bahu dan berikhtiar macam mana nak dapat sokongan mereka.

    Kita tidak boleh hidup bersendiran dalam masyarakat yang berbilang kaum dan agama seperti Malaysia. Kalau di lihat trend pengundian kaum Cina di Hulu Selangor ini memberikan gambaran sebahagian besar pengundi kaum Cina mahu mengasingkan diri dari kelompok utama negara kita yang berbilang kaum ini. Kemana hala tuju mereka nanti?

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 5:02:00 PM GMT+8

    tq for keeping us all informed.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 5:36:00 PM GMT+8

    Hujan renyai-renyai
    Mabuk macam keling
    Azmin punya pasai
    Zaid sudah baring


    Hujan renyai-renyai
    Anwar jatuh kuda
    Azizah punya pandai
    Syamsidar dah janda


    Hujan renyai-renyai
    Saiful sangat berani
    Takut punya pasai
    Anwar lari ke Turki


    Hujan renyai-renyai
    Cina pandai dulu
    Anwar punya pasai
    DAP tipu Melayu


    Hujan renyai-renyai
    Unspinner sisi kamu
    Negara punya pasai
    Kita pukul hantu


    Hujan renyai-renyai
    Jangan buat hal
    Siapa berani mai
    Ini Cakap Pasal

  • Rakyat Sultan Pahang says:
    April 26, 2010 at 5:38:00 PM GMT+8

    Situasi politik kini, nampak sangat Cina membodohkan Dato Najib......inilah akibatnya bila perpecahan Melayu terjadi angkara ditaja oleh Anwar Ibrahim.

  • Nuarjubotaik says:
    April 26, 2010 at 5:48:00 PM GMT+8

    Cina suka calon kaki TODI..

    Pasai tu Zaid di sukai..

    Bukan senang nak cali melayu minom sama2..

    Melayu talak suka todi..claon main b*ntot pun okay...

    global fleedom

  • halim tuah says:
    April 26, 2010 at 5:59:00 PM GMT+8

    berceramah di PRK Parlimen Hulu Selangor bertajuk "ANWAR IBRAHIM TAGHUT YAHUDI APCO" di http://www.youtube.com/watch?v=4omw9YYzd6Q

  • Abu Kayu says:
    April 26, 2010 at 6:17:00 PM GMT+8

    Bagi aku lah...kalahnya PKR semua berpunca dari zentrum future studies....memang mamat yg pakai goggle tu yg salah..! Patutnya Anwar kena suruh mat goggle tu buat kajian kenapa punai suka meliwat. Boodooh punya zentrum!

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 6:51:00 PM GMT+8

    bumi yg kita pijak ni namanya TANAH MELAYU.tak ada siapa pun boleh menidakan hakikat tu.sebagai majority di bumi MELAYU yg ALLAH s.w.t bagi pada MELAYU ISLAM,kita berhak menegakan cara hidup kita sebagai MELAYU dan sebagai MUSLIM.WAHAI MELAYU,TERUSKAN AZAN,TERUSKAN DGN TULISAN JAWI,TERUSKAN MEMARTABATKAN MAKAMAH SYARIAH,PASTIKAN MAKANAN YG HALAL ADALAH HALAL,PASTIKAN MELAYU DIBELA OLEH DASAR EKONOMI BARU,PASTIKAN SULTAN2 DAN AGONG TERUS BERKUASA,PASTIKAN KAFIR2 HARBI TIDAK KURANG AJAR DAN CUBA MEMECAHBELAHKAN MELAYU.CINA DI MALAYSIA SEDANG BERSATU WALAUPUN BERBEZA BLOK POLITIK.TAPI MELAYU MASIH BERPECAH.BERSATULAH KITA HANCURKAN DAP,PARTI YG BENCI ISLAM DAN MELAYU.

  • Gomo says:
    April 26, 2010 at 6:55:00 PM GMT+8

    PAS & PKR terutama sekali yang pakai lebai berkata di Sg Choh:-

    PAS:kempen menarik pengundi Cina kita berjaya. Melayu berkopiah bawa gambaq muka Teoh di kawasan cina berjaya kalahkan Umpan 3 Juta Najib

    PKR:Jadi? apa maksudnya?mereka lebih berdendam @ suka diprovoke sentimen?

    PAS: Itu bukan persoalannya, lain kali bawa gambaq muka babi, pas ti menang. melayu tak makan babi..

  • KEMPEN BELI BARANGAN MELAYU says:
    April 26, 2010 at 7:41:00 PM GMT+8

    KEMPEN BELI BARANGAN MELAYU

  • pakteh adam says:
    April 26, 2010 at 7:57:00 PM GMT+8

    Tahniah Bro.

    Semoga usaha gigih dan semangat Tuan dan Teman Bloger yang diberikan di PRK HS akan berterusan. Tak ada apa yang dapat diberikan hanya doa kehadrat Allah s.w.t sahaja yang membalasnya.

    Allah Maha Besar dan juga Maha Mengetahui.

    Tapi antara Kamal, Alan dan Nathan... Alan nampak nya semakin tak relevan didalam BN. Najib pujuk macam nak rak, Alan lebih suka makan sorang nampaknya.

    PRK Hulu Selangor memberi PELAJARAN BESAR DAN BERMAKNA KEPADA MELAYU.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 8:24:00 PM GMT+8

    pergi terengganu singgah di jabor
    singgah di jabor beli strawberri
    kalau tuan kaki menjubor
    lama-lama muka hilang seri(cam aljuburriii)


    wali selipar pergi ke mekah,
    ditaja urang 65K,
    Dulu kata Tun M takkan berhenti selagi belum membaham tanah,
    rupa-rupanya dia dah nak hujung usia pon letak jawatan taknaK.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 8:33:00 PM GMT+8

    smlm pkcik terbaca satu tajuk blog:BE MAN ENOUGH....Aljub suruh PM be man enough utk bagitau apa yg YB Zul ngan zahrain bagitau Tokjib masa kat Amerika.

    Pakcik pon nak cakap kat Aljub,BE MAN ENOUGH:

    1)Bersumpahlah dalam mesjid bahawa Aljub tak pernah menyontot mana-mana lubang bontot jantan.

    2)Untuk tidak lagi melewat(bukan liwat) atau menunda perbicaraan kes saipul.

    3)Bersumpah bahawa apa yg didakwa oleh zahrain berkenaan 16 september adalah tidak benar.

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 9:31:00 PM GMT+8

    Menang tu satu hal. Tahniah atau terima kasih tak adamakna nak diucapkan, nak ucap kat sapa ye??? Apa yang penting sekarang ni kita kena pantau apa yang akan dibangkitkan MP yang disokong olih undi melayu tu dalam parlimen. Jangan sampai semua keistimewaan melayu dipersoalkan, jangan sampai kedudukan melayu di khianati, hati-hati. Mereka dah dapat satu MP, kejap lagi dapat senator dan kemudian akan jadi Menteri, ingat tu..... kamu semua takad menang sorak dan kibar bendera je....

    Sepatutnya, kamu semua dah siap dengan memorandum menuntut apa yang kamu semua perlukan bagi beliau bangkitkan dalam parlimen atau apa sahaja la.....

    ingat tu.................

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 9:48:00 PM GMT+8

    tahniah all u "1 bloggers".. alhamdulillah..martabat bangsa, agama dan negara telah dgn jayanya ditegakkan di p94..
    terima kasih dari kami rakyat malaysia. teruskan perjuangan dan jgn undur selagi belum selesai perjuangan ini....takbir!!

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 10:22:00 PM GMT+8

    Ucap tahniah,

    Pendedahan2 yang begitu mendalam. Keep up the good work!

    ALHAMDULILLAH, ALLAH TELAH MELINDUNGI TANAH AIR YANG TERCINTA INI!

    PERWIRA!

  • s.nizam says:
    April 26, 2010 at 11:19:00 PM GMT+8

    tahniah buat unspinners dan BN..teruskan perjuangan ke arah 1Malaysia..

    MCA dan Gerakan cuma menumpang kejayaan MIC dan BN..dimana suara pemimpin mereka bila undi cina tidak berpihak kepada kerajaan?

    nak buat post mortem dah tidak relevan lg.apa akan jadi bila PRU13 akan datang?di bandar2 besar majoriti cina sokongan lebih kepada DAP dan juga PKR.siapa yg boleh membangkang kenyataan ini?

    tahniah kepada kaum india..teruskan sokongan pada BN dan diharap BN dapat memberi tumpuan membantu kaum india dan melayu terutama dari segi pendidikan dan membasmi kemiskinan dikalangan kedua2 kaum ini..

    kepada ANWAR, tahniah kerana memecahbelahkan perpaduan rakyat Malaysia khususnya dikalangan Melayu..Kepada DAPigs, tahniah juga diatas sikap kiasu dan talam dua muka anda.bermuka manis..jgn ingt melayu akan mudah terpedaya..melayu PKR dan PAS shj yg boleh anda perbodohkan...

    kepada generasi muda melayu,insaflah akan perjuangan dato nenek kita yg terdahulu..perjuangan kita masih belum selesai..

    tepuk dada,tanya hati

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 12:49:00 AM GMT+8

    Undi kaum Cina dikatakan makin merosot dalam prk HS. Bagi saya itu tidak pelik dan saya melihat undi kaum Cina memang begitu dari dulu. Mereka mengundi berdasarkan asas pada masa itu atau fundamental. Jika kena dengan kepentingan mereka, limkitsiang atau kapalsingh boleh kalah. Mereka tak beri undi. Koh sukun pun boleh kalah juga.

    Mereka perlu sokong pkr kerana tawaran pkr kepada bukan Melayu memang tidak mampu ditolak oleh sesiapa pun. Memang begitu yang diminta oleh bukan Melayu sebelum ini. Tiba-tiba datang penyelamat mereka iaitu DSAI menyahut segala kehendak mereka. Orang Cina yang mengantuk diberikan bantal oleh pengkhianat nombor satu negara itu. Saya nampak tidak pernah ada dalam sejarah negara tawaran sebaik diberikan oleh pkr. Ertinya orang Cina dan India yang bodoh sahaja yang akan mengundi BN dalam mana-mana pilihan raya.

    Sudah tiba masanya, UMNO memikirkan untuk meletakkan calon Melayu di mana-mana kawasan yang majoriti pengundinya Melayu. Zaman sudah berubah. Dulu parti memerintah boleh meletakkan tunggul kayu sebagai calon, pasti akan memang juga. Zaman itu telah berlalu. Parti memerintah tidak boleh lagi mengguna pakai formula zaman purba kala itu.

    masmerah

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 1:56:00 AM GMT+8

    bila UMNO nak tubuhkan sayap bersenjata plak???? Kalu ada pasti ramai yg nak jadi ahli termasuk yg nak jadi pengebom berani mati. Soal tanah air x boleh nak main2.Hubbul watan minal iman(cintakan tanah air separuh dari iman). Kalu ada org rasa nak tuntut lebih ia perlu di bicarakan dgn darah, bukan nyer air liur. Korang pikir korang pandai sangat ke nak bodohkan MELAYU. MELAYU dlm PR mungkin la bodoh tp x MELAYU di sini. Kepada kaum yg mElaMpaU tu lepas ni blajar la jd org yg pandai menjaga diri..

    pesanan dr: ABANG SA korang.
    (ROYAL MUJAHIDIN)

  • malaikat says:
    April 27, 2010 at 7:22:00 AM GMT+8

    1725 beruntunglah org digerakan hati untuk baca ayat 17:25 . ayat utk anwar dan/atau najib.

  • KHAS PD NAJIB ! says:
    April 27, 2010 at 7:53:00 AM GMT+8

    WAHAI DATUK NAJIB. PAHAM TAK! ORG CINA TAKAN SOKONG BN. KO BG LAH 30juta kat skolah cina. persatuan meka kuat dan link busines ekonomi yg kuat. juta2 pun meka tak heran d.najib. lebih baik bg sekolah agama kat JAIM TUN RAZAK NI. YB melaka janji sekolah baru. rupanya siap xlama lg boleh pakai sampai darjah 3 je. PERBEZAAN INI MENYEDIHKAN ! KAMI la mati2 SOKONG BN d.NAJIB, BUKAN CINA TU ! yb melaka kedekut taik hidung masin. TOLONG KAMI DATO NAJIB,TOLONG ANAK2 KAMI DS NAJIB!! Salurkan duit tu kesini!

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:21:00 AM GMT+8

    Anonymous said...

    Undi kaum Cina dikatakan makin merosot dalam prk HS. Bagi saya itu tidak pelik dan saya melihat undi kaum Cina memang begitu dari dulu. Mereka mengundi berdasarkan asas pada masa itu atau fundamental. Jika kena dengan kepentingan mereka, limkitsiang atau kapalsingh boleh kalah. Mereka tak beri undi. Koh sukun pun boleh kalah juga.

    ITU GENERASI DULU.GENERASI CINA HARI NI NAK ORG CINA DAP JADI PERDANA MENTERI.BAGI MEREKA,NEGARA INI TAK AKAN MAJU SELAGI ISLAM BERTAPAK KUAT DI SINI.MEREKA NAK STATUS NEGARA ISLAM DIBUANG,MEREKA NAK SYSTEM DIRAJA DI HAPUSKAN,MEREKA NAK DEB LUPAKAN,MEREKA NAK PEMBINAAN MASJID DIHADKAN,AZAN TIDAK BOLEH MENGGUNAKAN LOUD SPEAKERS,TIDAK BOLEH ADA TULISAN JAWI DAN SEBAGAINYA.KATA MEREKA,SELAGI NEGARA INI NAMPAK MCM NEGARA IRAN,IRAQ,AFGAN DAN NEGARA2 ISLAM LAIN,KITA TAK KAN MAJU.MEREKA MAU KITA JADI MCM SINGAPURA,HONG KONG,TAIWAN,JEPUN,KOREA ATAU CHINA.MEREKA NAK MELAYU TERUS JADI CONSUMERS DAN CINA JADI PENIAGA.MEREKA CUKUP BENCI MELIHAT ORG MELAYU SUDAH MULA PANDAI BERNIAGA.MEREKA BENCI SYARIKAT2 BUMIPUTERA YG BERJAYA SEPERTI NAZA.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:28:00 AM GMT+8

    KHAS PD NAJIB! mmg BETUL!!tak ada gunanyer ambik hati org cina!!!salurkan wang ke sekolah2 kebangsaan dan sekolah agama!!!jgn buat silap mcm pak DOL buat.LANTAK PI DGN ORG CINA.DEPA NI KAUM YAHUDI ASIA YG TAMAK DAN TAK PENAH MENGENANG JASA.JAUH SEKALI BERSYUKUR!!BELA KAUM MELAYU DAN INDIA!!

  • Timurlang says:
    April 27, 2010 at 8:37:00 AM GMT+8

    TAHNIAH Unspinners dan blogger jalanan lain yang (bagi saya) adalah Wira yang tak didendang (The Unsung Heroes) bagi perjuangan orang melayu/UMNO dan BN.

    tahniah. mudah2an Allah mempermudahkan dan memperpanjangkan rezeki anda dan keluarga. InsyaAllah.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 9:22:00 AM GMT+8

    aku heran, pada hari last prk aljuburi tidak kelihatan?hmm kemanakah dia pergi?adakah ke kedutaan turki lagi?

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 9:33:00 AM GMT+8

    Great job! lega betul akuPKR kalah

  • Mozas says:
    April 27, 2010 at 10:37:00 AM GMT+8

    bro jangan rehat lama sangat. kita gempur sibu pulak.


    Pas dah serik berkempen untuk PKR! Baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/pas-serik-berkempen-untuk-pkr.html

  • kingnek says:
    April 27, 2010 at 11:31:00 AM GMT+8

    Aku rasa ada konspirasi dalam masyarakat cina, mereka sengaja menghapuskan perpaduan dalam MCA supaya MCA terus menjadi lemah.

    Cina ni cakap depan kita bahasa inggeris dan bahasa Melayu manis aje kita mendengar, tapi kalau korang nak tahu, di belakang kita, mereka mengutuk kita adakalanya sama lever dengan yahudi mengutuk orang Islam.


    Hati2lah dengan pengkhianat ini

  • Ganyang says:
    April 27, 2010 at 12:23:00 PM GMT+8

    betui tu . kwn ada keja kedai motor. meka tak tau dia pahan b.cina. dari tkt atas dia dengar : ORG MELAYU NI BODOH BETUL , APA PUN KITA JUAL. MEREKA MESTI BELI PUNYA ..HA HA HA..dsb aku tak ingat..Tapi dia berenti terus keja. Sampai skrg dia jadi Anti Sungguh Cina 2 ni..

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 12:41:00 PM GMT+8

    org cina mau melayu jadi konsumer sampai mati supaya cina2 ni boleh tipu duit melayu.melayu jgn bagi muka pada cina2 yg sudah berani mintak macam2.melayu kena beli barang di kedai melayu.boikot kedai cina.kita sebagai ummat islam wajib membantu peniaga2 muslim.kalau peniaga melayu tak betul,kita betulkan.jgn pulak kita ke kedai cina.

  • Hj Zaid Al-Mabuk Wal Juburi says:
    April 27, 2010 at 1:10:00 PM GMT+8

    dah main perkauman pulak dah....ini semua Anwar punya psl....elok2 negara aman skrg dah panas. Anwar punca pergolakan politik dan perasaan rakyat. Anwar - Pengkhianat negara, kata muhyidn.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 1:27:00 PM GMT+8

    kepimpinan sekarang kena kurangkan pengaruh org2 cina dalam kerajaan....mentri2, senator, exco dan sebagainya...

    mereka dah buat pilihan...mereka suka anwar dan guna melayu bodo mcm nik aziz dan zaid, mereka tak suka bahasa melayu, mereka hidup dalam kelompok dan cara mereka sendiri, mereka bekerja utk bangsa dan perniagaan mrk shj, mereka menjauhi perkhidmatan awam spt polis askar (melayu yg jaga kselamatan mereka..poodah)

    skrg dia orang banyak duit..tu yg sombong semacam, dia rasa dia boleh beli kita...poodah, dia rasa dia banyak byr cukai...kalau melayu halau dia dulu, melayu sendiri akan byr cukai tau tak!!

    saya menggesa MEB yg baru dilancar...menggunakan institusi2 utk memecah monopoli perniagaan org2 mereka..mcm industri automotive

    saya juga meminta institusi raja2 lebih keras dan hukum melayu mabok lupa diri...insyaallah kami melayu dan sahabat2 lain berdiri teguh bersama

    allahuakbar...brader izzy

  • GEMPAR says:
    April 27, 2010 at 1:44:00 PM GMT+8

    salam aku ada dengar dgn kputusan HS ni, nik aziz, nizar, husam dan kwn2 dah bsetuju utk MENEGAKKAN NEGARA CHINA yg baru, negara islam tak lagi sesuai dgn keputusan HS . BGMANApun sumber2 sahih aku menafikan crita aku ni . KOK DEK KAU LA PAS...

  • joehan says:
    April 27, 2010 at 2:16:00 PM GMT+8

    jom la wahai umat islam semua..kita jihad ekonomi...aku dh lm n dh byk kali bg komen psl ni..yg aku mmg da lm boikot kdai cine..w/pon cashier org mel tp aku kadang2 tgk blakang cashier tu ade lesen2 nm owner cine or poster/hiasan cine trus aku xjd bli..dieorg da lm ambik kesempatan kuasai ekonomi kt neg yg majoriti melayu ni..dieorg mcm tuan kt neg majoriti uamt islam ni..so korang bile lg nk jihad ekonomi..boikot brng zionis,cine n kafir.kuatkn ekonomi islam n melayu.da byk kdai2 mel kt bndar2.jdkn kedai cine2 ni pilihan terakhir.cam old town tu.boikot je.xmatinye kalo xmkn kt ctu.byk lg kopitiam melayu.ok kwn2 sume.semoga umat islam kt malaysia ni bersatu.moga Allah bkk ati n.ajis utk bersatu dgn umno n melayu menjd dominan dlm ekonomi n politik kt malaysia ni.aminnn.

    'ni bkn perkaumn tetapi sekadar mempertahankn hak umat islam n bangsa melayu'

  • Abu Garcia says:
    April 27, 2010 at 2:31:00 PM GMT+8

    Aku rasa bab janji pilihanraya ni kalau kawasan peti undi tu BN kalah, tak perlulah kotakan janji. Barulah adil namanya. Engkau janji, akupun janji. Aku janji, engkau tak undi, mana boleh jadi!

  • Aku geng kau says:
    April 27, 2010 at 2:36:00 PM GMT+8

    johan aku d belakang mu.. anua sangup upah tukang komputer cina, pi kat blog lawyer garang.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 3:21:00 PM GMT+8

    ini blog melayu.kita ada hak cakap tentang apa yg tak betul di tanah melayu kita ni.hang pa tak tau bertapa org melayu dihina dikeji di blog2 cina,di forum2 cina.apa pasai kita tak boleh kutuk depa?siapa yg mulakan api racism di tanah melayu ni?cuba habaq siapa?siapa yg mempersoalkan cara hidup kita org melayu?siapa yg kata kita melayu pendatang mcm depa?siapa yg biadap tak hormat kita bumi putra?kita dah bagi singapore kat depa,pun tak cukup ka?nak satu malaysia ka?celaka punya yahudi asia!!

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 3:24:00 PM GMT+8

    JGN ADA MELAYU NAK BELA CINA DI BLOG MELAYU.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 3:44:00 PM GMT+8

    Salam Unspinners;

    Setelah keputusan pilihanraya kecil Hulu Selangor di kaji kita dapati undi kaum Cina begitu merudum berbanding dengan pilihanraya raya umum yang lepas. Barisan Nasional kalah dengan teruk sekali kawasan majoriti pengundi Cina.

    Ekoran keputusan yang kurang memberangsangkan ini bermacam-macam komen telah di berikan oleh cerdik pandai kita termasuklah beberapa orang komentar politik.

    Antara faktor-faktor yang di dakwa masyarakat Cina tidak berminat menyokong Barisan Nasional ialah:-

    1. Perpecahan dalaman MCA menyebabkan parti hilang fokus untuk membela masyarakat Cina;
    2. MCA tidak tegas dalam mempertahankan kepentingan kaum Cina;
    3. Masyarkat Cina kurang berminat bercakap pasal kaum dan agama;
    4. Masyarakat Cina melihat dalam kontek yang lebih besar khususnya melibatkan soal negara;
    5. Mereka mahu sebuah kerajaan tidak rasuah, telus dan adil khusnya bidang kehakiman.
    6. Mahu pemimpin yang dapat membantu meningkatkan taraf hidup dan ekonomi negara;
    7. Pandangan kaum Cina kini tidak lagi mewakili sebuah parti tetapi mewakili sebuah negara;
    8. Mahukan kerajaan tidak pentingkan sesuatu kaum sahaja dan perlu melayan rakyat dengan adil dan saksama;
    10. Menyalahkan PERKASA kerana pertubuhan perkauman menyebabkan kaum Cina tak undi Barisan Nasional.

    Walau apa jua alasan yang diberikan oleh penganalisis politik ini, kita perlu melihat sejarah bagaimana trend sokongan pengundi Cina kepada Kerajaan yang memerintah. Pengundi Cina sebenarya tidak mempunyai pendirian yang tetap seperti majoriti pengundi Melayu dan India. Majoriti pengundi Cina lebih bersikap seperti lalang dan mereka akan berubah sokongan jika berlaku perpecahan ketara kalangan pengundi melayu. Data-data keputusan pilihanraya amat jelas sekali menyatakan trend perubahan sokongan kaum Cina kepada Barisan nasional.

    Selama manakah mereka akan mengambil sikap sedemikian dengan mangamalkan politik mengugut dan menendang. Tidak membantu Kerajaan yang pada satu ketika amat memerlukan sokongan dari pengundi kaum Cina. Atau mereka melihat anwar ibrahim mampu memberikan segala kehendak mereka seperti yang di janjikan.

    Di Kuala Kubu Baharu mengikut sejarah silam sememangnya penduduk di sana anti kerajaan. Kuala Kubu juga merupakan kawasan yang pernah menjadi sarang PKM untuk mendapatkan bekalan makanan dan juga merekrut ahli baru bagi menyertai pergerakan mereka. Walaupun telah beberapa generasi berubah rasa marah pada kerajaan dan kedegilan itu masih tetap ada. Mereka mahu kerajaan mengorek kembali INSIDEN BATANG KALI dan apa maksud mereka ini. Atas alasan untuk mendapat keadilan. Tetapi bagaimana pula di pihak yang menjadi mangsa pengganas komunis pada waktu itu. Wajarkah kerajaan mengorek kembali kes pembunuhan oleh komunis terhadap orang Melayu semasa dharurat?

    Apakah wajar PERKSA di tuduh menyebabkan pengundi Cina beralih angin kepada pembangkang dengan mendadak semasa pilihanraya kecil ini. PERKASA hanya wujud selepas PRU lepas sedangkan masa itu majoriti pengundi kaum Cina sudah tidak lagi memberikan sokongan kepada Barisan Nasional. PERKASA memperjuangkan hak kaum Melayu dan bagaimana pula pertubuhan kaum CIna yang memperjuangkan hak kaum Cina dengan lantang. Apakah mereka tidak perkauman atau orang Melayu tak faham Bahasa Cina maka sebab itu tidak perkauman. Pertubuhan yang memperjuangkan hak kaum Cina di lihat lebih ekstrim berbanding dengan NGO Melayu. Cuma mereka tidak ke jalan raya untuk berdemo tetapi hati mereka amat busuk dan kotor tektik perjuangan.

    Dalam saat-saat Barisan Nasional yang susah, kita tahu siapa kawan dan siapa lawan. Siapa yang boleh kita percaya dan siapa musuh yang perlu di kawal.

  • KAU 'PELIWAT' BANGSA says:
    April 27, 2010 at 4:23:00 PM GMT+8

    MARILAH KITA MASUK PERKASA RAMAI2. SAPA ADA WEB DIA , PASTE KAT SINI , MEKA SEDANG GUNA PROPAGANDA AGAR PEKASA DISALAH KAN. PERKASA SKRG ADALAH JANTUNG NEGARA. MEKA TAU INI SEMUA. Tgk kelab penyokong pas MINTAK SGT NAK JADI SAYAP KANAN PAS! UGUT TAK SOKONG PAS JK BERBAIK NGAN UMNO. MEKA BETUL2 Ingat kita lemah matematik nak kira2 undi. APA TUJUAN MEKA. Anua letak gerak gempur cina agar belas kasihan pd bangsa lansung tiada! kalu benar JAHAT SUNGUH KAMU ANUAR. !

  • joehan says:
    April 27, 2010 at 4:31:00 PM GMT+8

    pelik aku dgn melayu2 pembangkng ni...korang ni sng btul kne amek kesempatan oleh cine2 dapig..semata2 sbb otak2 korang dh kne racun dgn anwar yg rakus utk berkuasa..pas pon dgn mudahnya dpt dipengaruhi oleh pkr utk sm2 menghormati dap sbg rakan pakatan..korng xtau betapa racistnya cine2 ni dlm paper dieorg...dlm blog2 dieorg..kalo korang tlg die pon..ade x die tlg korang..kalo cthnya korang kayekn dieorg dgn bli brng2 kt kdai dieorg..ade ke duit tu dieorg bya zakat?sedekah ank yatim?tlg org melayu yg dlm kesusahan?tlg memartabatkn islam kt malaysia ni??
    tgk cm jutawan melayu syed mokhtar al bukhari..buat masjid..buat yayasan..tlg org melayu yg susah..kalo korang kayekn melayu pon at least dieorg blh byr zakat n sedekah..n duit tu blh gune utk tlg anak2 yatim,ibu2 tunggal,kebajikan keluarga miskin...
    kepade bdk2 pr..xdenye cine2 dap tu nk kerjasama dgn pas kalo bkn sbb nuar berahim..nuar brahim plak xdenyer nk kerjsm dgn pas kalo xkerana dendam kesumat n nk kn kuasa..sudah2la skong parti yg ramai pengasas2 parti tu sendri dah kuar parti..xkemananya korang dgn parti kelentong rakyat tu.

    "lg skali aku ckp..ape slhnya kite nk pertahankn hak n maruah agama n bangsa kite"

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 5:08:00 PM GMT+8

    JOM MASUK PERKASA RAMAI2...BIAR SAKIT HATI CINA2 YG BENCI MELAYU JUNJUNG KERIS!!KERIS TU ADAT WARISAN KITA,SUKA HATI KITA LA NAK BUAT APA DGN KERIS!TAKUT KERIS PASAI APA?TAK PENAH SEUMOR HIDUP AKU DENGAR ADA CINA KENA TIKAM DGN KERIS.TAK ADA LAGI KES PENJENAYAH MEROMPAK GUNA KERIS.HOI CINA2 DAP,KALAU KAMI MELAYU NAK MENGAMOK SEKALI PUN,KAMI GUNA PARANG TAU TAK!!KERIS KAMI GUNA UNTUK BERSANDING LA BODOHHHH!!!

  • joehan says:
    April 27, 2010 at 5:58:00 PM GMT+8

    to storm62..hahaahah..ko nk berhujah dgn hujah tu ke..selambe aku patahkn..meh cni aku bgto ko yg bebal n dungu ni...isu dap png bg peruntukn rm24 juta kononnya utk perkembngn islam kt png tu isu basi la..nk org2 bongok cm ko pon sng je cine2 tu tpu..peruntukan rm24j tu termsk kos pengurusan...baya utiliti,gj pekerja..etc..etc..
    kos sbnrnya utk perkembangn islam cume rm11.7 juta je kalo xsilap aku...
    yg gov bn sblm tu rm12juta..tu kos bersih utk perkembangn islam yg state png bg time tu..
    so kirenye bn bg lbh byk dr dapig tu..

    psl isu kutipan zakat plak ape mslhnya...bgsla dpt kutip zakat byk..so ape mslh die psl zakat ni??? bgsla ko bkk isu zakat ni..yg aku tau tim km1 png tu nk jd pengrusi PUZ pinang..msti dapig nk gune duit tu utk kepentingan politik tu.seb baik ade agung..kalo x..xtau aa nk ckp..islam2 bodo dlm pr tu pon ikut je kate diktator nuar berahim.xreti nk bantah..

    so ape lg hujah ko aaa storm62??bgla yg bernas2 skit..aku jawb smbil mkn koci je ni..ntah ape2 otak bdk2 pr ni..lemah nkmampos

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 6:03:00 PM GMT+8

    sorry silap org,yg sebenaqnya to STORM62!!!!

    duit dah keluar belum?kalau setakat cakap jer buat apa.hang pi tunduk pada DAP..harap2 cina2 yg hang dok sayang sgt tu boleh bagi hang lagi duit.KRRROOOOIHHH PTUI!!paling benci melayu yg menghambakan diri pada kafir harbi.hang sama ja dgn melayu singapore!!

  • jon says:
    April 27, 2010 at 6:29:00 PM GMT+8

    wah storm62 bodohnye kau berkata-kata...
    ade ko tnggal d penang ke smpai ko ckp fuck kit siang & co bg peruntukan bnyk2, kami x pnah nmpak pun kemajuan untuk org2 melayu kat sini..kalo nk jd mulut puki bek ko ckp dpan cermin je, jgn nk blagak pandai nk bela sngat cina2 kapir dap nih!!! kalo ko tu bagus sngat dtg la penang buleh aku sepak ko puas2....

  • kingnek says:
    April 27, 2010 at 6:44:00 PM GMT+8

    memang ramai dah mula sedar, ada KONSPIRASI dalam masyarakat Cina untuk sengaja melemahkan MCA supaya sokongan Cina terus menurun terhadap BN.

    Lihat sahaja pilihanraya mereka, satu puak tu takkan menang kuasa mutlak, perkara yang perlu untuk memperkuatkan MCA. Undi MCA ketika pilihanraya mereka sengaja memberi kuasa kedua-dua OTK dan CSL, dua musuh ketat.

    Sekali lagi kita lihat CSL menang kerusi tertinggi tapi nombor 2 dalam parti adalah lawannya dan bukan sama geng dengan dia.

    Setiap pemilihan dalam parti mereka sentiasa menyebabkan parti itu terus bergaduh sesama sendiri.

    Anda semua perlu ingat, delegates yang memilih adalah orang yang sama, apa motif mereka berbuat demikian?

    haha, Najib Tun Razak, masih tak sedar lagi ke? Bole percaya ke si MCA ni? Atau kah mereka ini musuh dalam selimut yang tidak ketara, bukan seperti KJ yang begitu ketara musuh UMNO dalam UMNO.

    Hati2lah ya!

  • jon says:
    April 27, 2010 at 6:47:00 PM GMT+8

    to storm62, a'ah projek nk sepak pungkoq hang la bahlol, bab fitnah bg kat hangpa la, fitnah cukup tera hangpa ni.. amacam ada beran dak mai penang..mai la kalo hang dok taksub sngat kat pelir2 DAP ni, buleh aku terajang hang puas2..

  • jon says:
    April 27, 2010 at 7:07:00 PM GMT+8

    a'ah bagus la tu ko dok hina mamak plak, apa ko ni lupa ka yg bos de bontot ko tu mamak gak...mcm sial la ko ni.. nmpak sngat ko ni kapir lahanat...

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 7:55:00 PM GMT+8

    Kawan Storm62:

    Budak yang mati kena tembak tu bukan ada kena mengena dengan isu israel yang masuk bukit aman we. jangan main tuduh saja kalau tak tau fakta sebenar, nanti kena dakwa di mahkamah dan tak boleh jawab bila kena soal.

    Banyak soalan yang ada dan boleh di tanya semula:

    1. Kenapa budak tu bawa kereta tak ada lesen
    2. Kenapa dia ada situ malam-malam buta yang sepatut budak bawah umur dok rumah dan belajar atau tidor
    3. Kenapa cabut bila nak di periksa polis
    4. Kenapa nak langgar anggota polis bila nak di periksa.

    Persoalan ini harus di jawab terlebih dahulu. Saya harap storm62 lebih matang melihat sesuatu masalah dan bukan main tuduh israel masuk bukit aman

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:05:00 PM GMT+8

    to storm62

    DEY KAKA STORM,KALAU HANG SUKA CINA JADI PEMIMPIN HANG,TU HANG PUNYA PASAI..KAMI SEMUA TAK AKAN TERIMA MANA2 KAPIR HARBI JADI PEMIMPIN.KALAU HANG NAK RASA MACAM MANA HIDUP DIPERINTAH CINA ALA DAP,HANG PI DOK SINGAPORE SANA.PEMIKIRAN HANG TAK UBAH MCM ZAID IBRAHIM.KAKAKAKA KAKAK HANG!!!BUAT MALU MELAYU,BUAT MALU ISLAM.PADA SEMUA,TOK SAH LAYAN BALACI CINA DAP SEKOQ NI.

  • quite says:
    April 27, 2010 at 8:33:00 PM GMT+8

    BERITA TERKINI

    BUKIT TIMAH..SINGAPURA

    SEDARA AKU PI SANA

    TAK DE LAGI ORANG MELAYU/ISLAM TINGGAL KAT SANA..

    YANG TINGGAL..?

    YANG TINGGAL MASJID YANG DIBINA OLEH ORANG DULU...

    APAKAH AKAN JADI JIKA TANAH/RUMAH/TAMAN PERUMAHAN TIADA STATUS BUMI/NONBUMI..

    MEREMPATLAH KITA...DI TANAH SENDIRI..

    .ini mungkin komen ke 101

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:35:00 PM GMT+8

    jangan jangan storm62 ni si anu tu sedang menyamar

    "pemikiran aku cina, perangai aku tu cina jugak, kawen2 aku pun cina, kwsn aku pun banyak cina -aku boleh kemana2 jugak tanpa ketakutan atau kerisauan .... negara mana pun boleh"

    P.S. tapi dia ada darah mamak kot?? habislah identity crisis, heh heh

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:52:00 PM GMT+8

    budak kena tembak tu kes isolated. takdak kena mengena dgn israel. jahat betul storm62 ni. macam ni ke perangai puak2 PAS, patut la puak2 pas bengis semacam. muka mcm nak bunuh org. sebab hari2 baca propaganda storm62. semua benda nak salahkan kjaan. mintak2 la rumah ko kena masuk perompak, baru ko tau langit tinggi rendah, baru ko tau jasa polis tu macamana.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 8:57:00 PM GMT+8

    Bila the UNSPINNER NAK HABIS BERCUTI NI

    PUAK2 agen anuar sedang kibas kepak kat sini...

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 9:00:00 PM GMT+8

    gelak la kau..

    mana ada org melayu yg nak sokong anwar lagi sekarang oii.

    yg sokong anwar tu semua muka tak solat. muka ala2 perisik rakyat. tak pun cina komunis mcm LKS.

    zek

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 9:11:00 PM GMT+8

    Storm62: Saya masih ingat bagaimana penyokong PAS yang jahanam tu tidor di jalan raya, sembahyang depan pejabat DAP, derhaka pada sultan. Ceramah di mulakan dengan selawat dan salam tapi lepas tu di ikuti dengan maki hamun dan fitnah. Islam apa tu.

    Baguslah tu kawasn Storm62 pandai hormat orang. Nantilah tengok kalau bukan Melayu lagi berkuasa. Mungkin Storm62 boleh jadi kawan baik mereka seperti sekarang.

    Masa mereka bilangan kecil tentulah nak kawan dengan Melayu tapi bila mereka dah ada kuasa mengundi yang ramai maka mereka tak akan peduli Melayu lagi. Tengok saja di Singapura tu. Masa nak merdeka dulu dari malaya macam-macam mereka janji tapi lepas merdeka apa jadi dengan Melayu di sana. Sampah masyarakat.

    Tengok saja di Pulau Pinang, Selangor dan Perak. Kejap saja berkuasa dan mau jadi maharaja. Di Selangor siapa yang kawal kerajaan. Khalid gagap atau Tuan Haji Ronnie Liew. Di Penang siapa yang kawal kerajaan dan di Perak siapa yang kerap mencetuskan huru hara dan demo. Bukan kah suadara kembar Ngeh dan Ngeh Nizar.

    Sultan pun kena hina di Selangor, Perak dan Kedah. Mau ke semua Sultan kena keji sepanjang masa. Itu mereka belum berkuasa penuh. Kalau dah berkuasa penuh maka perlembagaan akan di pinda dan hak melayu di pinda atau pun terus di hapuskan. Bukan lagi Melayu tapi di tukarkan kepada Malay Sial.

    Storm62 kena kaji sejarah sikitlah kalau nak bercakap dengan kita orang sumer.

    Apa sebab mereka sumer nak bawa balik Chin Peng ke Malaysia, apa sebab mereka nak gali kes Batang kali, apa sebab mereka sumer nak korek kes double six di sabah dan apa sebab mereka nak kaji semula perjanjian Cobold kemasukan sabah dan Sarawak dalam Federation of Malaysia.

    Kenapa mereka dirikan banyak perumahan di kawasan Melayu, kenapa mereka dirikan bunglow, condo dan aparment yang mahal di kawasan Melayu. Mereka tahu Melayu tak mampu nak beli condo mahal, rumah bunglow mahal dan apartment mahal. Jadi siapa yang akan beli?. Akhirnya Melayu akan kena singkir dari kawasan majoriti melayu ke kawasan pinggiran hutan dan luar bandar.

    Oi sedarlah sikit kalau nak berkawan dengan musang berbulu ayam tu. Tak payah nak bela kaum Tionghua lagi. Tengok jer result PRK Hulu Selangor. Melayu dan India saja sokong BN tapi Tionghua tikam belakang. Buat apa nak salahkan PERKASA beb. Tak payah tutup belanga yang busuk.

  • Kungfu Fighting says:
    April 27, 2010 at 9:24:00 PM GMT+8

    TO ANONO 8:56

    ko tahu kenapa storm62 dia tak nak masuk pelapoh/polis

    dia takut kena SUNAT..SEBAB DIA TAK PERNAH BERSUNAT..KEH KEH KEH..


    .

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 10:59:00 PM GMT+8

    Orang Cina mestilah tidak akan undi BN. Sebab bila depa tak undi BN lagi banyak hadiah depa dapat daripada kerajaan. Ni macam kes peras ugutla. Jadi saya harap kerajaan janganlah terpedaya dengan taktik kotor depa ni. Berilah walau langit sekalipun, depa akan tetap tak undi BN. Lagi satu saya harap kurangkanlah sikit menteri kabinet dari kalangan kaum Cina. Menteri pengangkutan sebagai contoh, sudah tiba masa menteri melayu pula menerajuinya.

  • Anonymous says:
    April 27, 2010 at 11:30:00 PM GMT+8

    PADA SAPA YANG NAK TAHU AYAT APA

    17:25

    SURAH 17 ADLAH HAL NABI NAIK KELANGIT
    SURAH ISRAK'

    AYAT 25 PULAK : MENYEDARKAN MANUSIA BAHAWA ALLAH AMAT TAHU HATI YANG TERSIRAT..DAN DIA MAHA PENERIMA TAUBAT..

    (SEE AYAT NI MENGINGATKAN KITA PADA ARAHAN KAPAL: ANWAR MESTI BERTAUBAT)

    .

  • kaki kencing says:
    April 28, 2010 at 12:35:00 AM GMT+8

    banagkai aje yg nyokong nuar

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 12:53:00 AM GMT+8

    Puak2 cina marah kat BN pasal kuat sangat bantah mereka nak bina komplek kediaman babi bersepadu kat sepang tu kot. Kan tu makanan asasi diorang. Dalam polis plak ada jabatan perjudian, kongsi gelap & maksiat. Yang ni lg diorang marah coz gngu diorang nk meniaga. Kan sekarang ni slalu kita dengar dlm berita tempat2 mereka kena serbu. PAyah mereka nak hidup maa... Kalu xde cina kat malaysia ni, kurang cikit tempat2 maksiat agaknye. BTUL X KAWAN2???

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 6:30:00 AM GMT+8

    MMG BETOL!!!CINA KATA MELAYU CORRUPT,PADAHAL DEPA YG TUKANG HULUR WANG.SAPA YG MEMULAKAN RASUAH DI BUMI MELAYU NI?CUBA KITA PIKR SAMA2..SEJAK BILA MELAYU ADA DUIT NAK HULUR WANG?CINA LAH ORG YG PERKENALKAN RASUAH DI TANAH AIR KITA NI!!KITA TENGOK SAJA DI TV3,BERAPA RAMAI TOKEY2 CINA CUBA RASUAH PEGAWAI PENGUAT KUASA?!!HARUS DIINGAT,WALAU PUN PENJANA EKONOMI KITA ADALAH KAUM DEPA,TAPI PEROSAK UTAMA ADALAH DEPA JUGA.LETAK LA APA ISU PUN,MESTI ADA LINK DGN CINA.DADAH,PENDATANG ASING,KEMUSNAHAN HUTAN,SELUDUP,ANIMAL EXTINCTION,PENCEMARAN SUNGAI DLL.DEPA CUKUP PANDAI MENUNDING JARI PADA ORG MELAYU..PALING MELAMPAU BILA DEPA KATA KITA AMALKAN APARTHEID!KRROOOIH PTUI!!APARTHEID TU BERLAKU BILA MINORITY YG KAYA MENINDAS MAJORITY YG MISKIN.HANYA ORG YAHUDI,MAT SALLEH DAN CHINA YG MENGAMALKAN APARTHEID!APARTHEID ITU BERLAKU DI S'PURA SECARA BERLELUASA.SEKOLAH CINA ADALAH UNSUR APARTHEID.MESTI TAU BERTUTUR BAHARA MANDARIN UTK BEKERJA DI COMPANY CHINA ADALAH APARTHEID.MELETAKAN PRODUK MELAYU DI BELAKANG PRODUK CINA DI HYPER MARKET ADALAH APARTHEID.TIDAK BENARKAN PEKERJA MELAYU MENUNAIKAN SOLAT DAN SOLAT JUMAAT ADALAH APARTHEID.MENIPU LOGO HALAL ADALAH APARTHEID.SABOTAJ PENIAGA MELAYU ADALAH APARTHEID,DAN BYK LAGI.PIKIR2 KAN LA..DAP DI SOKONG SAMSENG2 CINA YG MENIAGA SECARA HARAM.MEREKA SANGGUP LAKUKAN APA SAJA UTK TERUS MENGAUT UNTUNG.MERAKA LAH PEROSAK SEBENAR DI TANAH MELAYU NI!!

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 8:07:00 AM GMT+8

    Alaaa senang cakap nape Undi CINA masih tidak kepada BN sebab utama ialah:

    KUASA ~ KUASA ~ KUASA~
    ~dorang memilih Pakatan sebab maukan KUASA orang Cina di Selangor yang lebih besar berbanding konsep perkongsian kuasa dalam BN!!

    Kalau pilih BN mmg xde peluang sbb UMNO-Melayu majoriti pemutus kata, sbb itu bagilah pembangunan itu dan ini sekali pun, mampus hidup balik pun susah dorang nak sokong 100%,sbb bagi mereka parti mana pun dorang tetap untung!

    Ni kiranya mcm bagi dia ambik, tapi undi jangan.

    Mungkin diPRU 13 akan dtg, kalau kawasan Cina letak aje calun MCA ke Gerakan ke, let see kalau dorang bole tawan utk BN..sebab dah terbukti akan sikap setiakawan org2 Melayu dan India ini yg memenangkan calun2 Cina walaupun diletakkan dikawasan Melayu atau India sbb kita menyokong atas dasar BN dan bukan individu...

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 8:45:00 AM GMT+8

    hmm...masaalahnya kalau bagi mereka kuasa apa yg akan jadi?kita cuma nak pelihara syiar islam dan budaya melayu.kalau org melayu angkat keris pun dah salah apa citer?tu belum masuk bab ugama lagi tu.

  • joehan says:
    April 28, 2010 at 8:51:00 AM GMT+8

    woi bdk2 pr yg bongok..cube korang pkir nape cine blh berjy dlm ekonomi n meniaga....."SBB DIEORG AMAT KUAT SIFT PERKAUMAN DIEORG..DIEORG AKN TLG N DAHULUKN BANGSA SENDRI DLU BERBANDING LAIN"
    ..melayu2 n islam dlm pr tu bodoh btul..dh hdp lm dgn cine pon xtau lg fakta ni..n melayu palng bodoh yg pernh wujud kt malaysia ni adalah anwar al juburi..sibuk nk kuasa walaupn bangsanya merempat..agamanya tergadai..maruahnya tercalar..
    semoga Allah bukakkn hati busuk ko tu wahai anwar berahim.

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:15:00 AM GMT+8

    Salam Unspinners:

    Pemimpin-pemimpin MCA dan Gerakan masih tidak mahu sedar selama ini mereka bertanding di kawasan majoriti pengundi Melayu atau campuran pengundi untuk mendapatkan kerusi parlimen atau dewan undangan negeri.

    Kenyataan ini memang tidak dapat di sangkal sama sekali kerana orang Melayu amat bermurah hati untuk berkongsi dengan rakyat malaysia kaum tionghua dalam mentadbir negara. bagaimana pun kebaikan orang Melayu tidak pernah di ambil perhatian oleh pemimpin MCA dan Gerakan malahan mereka terus mengecam pemimpin Melayu setiap hari.

    Apakah wajar pemimpin MCA dan Gerakan masukkan pasir dalam periok nasi atau meludah kelangit. Mereka sepatutnya menilai diri sendiri sebelum menuduh orang Melayu bersikap perkauman. Apakah orang Tionghua tidak bersikap perkauman.

    Bukan saya mengungkit tetapi kita perlu ingat mengingati antara satu sama lain bagi mengekalkan kerharomonian di Malaysia.

    Apakah wajar Dato Chua Soi Lek menyalahkan statement perkasa sebagai penyebab utama kenapa undi cina begitu merosot di Hulu Selangor dalam prk kali ini. Perlu dato chua cermin diri sebelum melemparkan tuduhan yang begitu berat kepada perkasa.

    Perlu dato chua buat gorund work untuk mengembalikan sokongan pengundi cina kepada bn dan tidak perlu melatah sana sini dan akhirnya boleh menyakitkan hati orang melayu dengan komen-komen yang provokasi.

    Kita lihat bagaiman dap melaksanakan ground works berbanding dengan mca dan gerakan. Mca asyik bertelagah antara satu sama lain. Satahun bergaduh berkaitan isu-isu yang remeh temeh dalam parti dan melupakan tanggung jawab mereka kepada pengundi cina sedangkan dap dan pkr terus menerus mengapi-apikan pengundi cina untuk membenci barisan nasional.

    Apakah dengan memberi bangunan besar, bantuan sekolah cina, bantuan kepada dewan perniagaan cina, memberikan biasiswa kepada pelajar cina, iktiraf ijazah dari taiwan merupakan satu jalan penyelesaian untuk dapat sokongan pengundi cina. Kita lihat saja telah banyak kerajaan menyalurkan bantuan kepada kaum Tionghua di negara kita ini sejak kita merdeka. Mereka bebas berniaga, bebas berpolitik dan segalanya bebas. Berikan segalanya sebab orang Melayu percaya kepada perkongsian kuasa. Apakah ini balasan mereka kepada orang Melayu dalam saat-saat barisan nasional agak kritikal yang memerlukan sokongan dari kaum tionghua menjelang pru 13 akan datang.

    Di singapura berapa kerat orang melayu kaya, menjawat jawatan tinggi. Di Indonesia ada tak kaum Cina memegang jawatan menteri jika ada pun nama mereka kena tukar. Keadaan yang sama berlaku di Thailand.

    Di Malaysia kerajaan benarkan pengajaran tiga aliran bahasa tetapi tidak di negara lain seperti Indonesia, Thailand, US, UK, Australia dan lain-lain negara di Eropah. Kerajaan telah memberi ruang yang begitu luas tetapi masih tidak mencukupi. Apakah mereka mahu memerintah Tanah Melayu seperti apa yang berlaku di Singapura.

    Apakah pemimpin PAS dan PKR sedar. Jika tidak dibendung dan di kawal selia rapi melayu akan terpinggir di negara sendiri. Sekarang ini Melayu telah berpecah kepada empat kumpulan utama iaitu Melayu UMNO, Melayu PAS, Melayu DAP dan Melayu PKR. Bilakah melayu nak bersatu untuk menghadapi cabaran yang lebih getir masa depan. Sanggupkah kita lihat anak bangsa Melayu di jajah di tanah tumpah darah mereka sendiri. Memang pun telah di jajah dengan pemikiran politik yang kotor dan budaya fitnah.

    Bermain politik biarlah berpada-pada. Jangan sampai merugikan kaum sendiri. Ingatlah musuh kita ada dalam negara kita dan perlu kita sentiasa bersiap sedia setiap masa.

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:51:00 AM GMT+8

    dulu ada sultan johor, sapa tak solat jumaat kena pelempang! sapa berani buat cam tu. Pas ada kuasa cam tu?

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 10:22:00 AM GMT+8

    PAS cuma ada kuasa menghalalkan yg haram,mengharamkan yg halal.tak ada bezanya nik aziz tu dgn ketua2 ajaran sesat yg lain.

  • anti KJ says:
    April 28, 2010 at 10:57:00 AM GMT+8

    PERINGATAN PD CINA KAT HS. KITA TAK AKAN SEKALI2 JD BANGSA BOSNIA YG BODOH ITU.!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)