Saturday, April 24, 2010

PRK HS: Zaid, perancangan Little Napolean guling Anwar dan bawa agenda superliberal



Oleh Cakap Pasal

Kekawan ini ada cerita pendek saja. Saya rasa semua orang dah tahu cerita ini tapi saya nak ulang juga.

Semua orang tahu, terutama sekali di kalangan PKR bahawa Mohd Azmin Ali memang tak suka dengan Zaid Ibrahim. Azmin paling jealous kepada Zaid kerana Zaid ini sudah mula jual namanya sebagai ”pengganti Anwar” bila Anwar masuk penjara kelak.

Zaid telah menggunakan ‘networking’ dia dikalanagn orang yang pandai cakap London (seperti reporter, blogger dan penulis media asing) bahawa dialah yang bakal mengganti Anwar sebagai pemimpin PKR.

Ini ada sedikit buktinya:

Blogger pro Anwar ‘Ktemoc Konsiders’ berpendapat Zaid adalah pengganti Anwar : “Assuming the evil Empire gets its way, and Anwar is jailed, I believe his replacement as Pakatan’s leader has to be someone acceptable to both PAS and DAP, and I can think of only Zaid Ibrahim of PKR”
Straits Times Singapore berkata yang serupa juga :

KUALA LUMPUR - MALAYSIA'S opposition named a candidate seen as a successor to its leader Anwar Ibrahim to run in a by-election this month . . . Mr Anwar late on Tuesday picked Zaid Ibrahim, 59, a former law minister who quit the government in 2008, to run for the Hulu Selangor parliament seat on April 25.
Press Agencies berkata :

Malaysia’s opposition named a candidate seen as a successor to its leader Anwar Ibrahim to run in a by-election this month . . Anwar late on Tuesday picked Zaid Ibrahim, 59, a former law minister who quit the government in 2008, to run for the Hulu Selangor parliament seat on April 25.

Perkara yang menarik di sini ialah tiada siapa pun daripada kalangan Blogger pro Anwar, media arus perdana Singapura ataupun Agensi berita asing yang melihat Mohd Azmin Ali sebagai seorang pemimpin yang ‘serious’ yang mempunyai kebolehan atau kaliber untuk menjadi pengganti Anwar.

Mereka semua lebih yakin kepada Mohd Zaid Ibrahim walaupun Zaid baru lahir sebagai anak katak lompat dalam kolam air keroh Parti Keadilan Rakyat.

Walaupun Mohd Azmin Ali sudah 12 tahun berjuang untuk Anwar sejak Anwar ditendang keluar daripada UMNO – tiada siapa pun yang yakin terhadap Azmin sebagai seorang pemimpin yang berkaliber untuk mengganti Anwar Ibrahim.

Oleh itu Azmin amat jealous kepada Zaid Ibrahim. Azmin memang sudah mengasah parangnya untuk menyembelih Zaid pada bila-bila masa saja dia boleh dapat peluang. Dan peluang itu tiba bila timbul pilihanraya kecil Hulu Selangor ini.

Semua orang percaya bahawa Azmin telah bantah keras apabila Anwar memilih Zaid Ibrahim menjadi calon pilihan PKR. Walaupun Azmin bantah itu hanya mainan wayang Azmin saja.

Ramai orang yakin, termasuk Azmin sekali, bahawa jika Zaid dicalonkan di Hulu Selangor, kemungkinannya paling besar bahawa Zaid akan kalah.

Jika Zaid Ibrahim kalah di Hulu Selangor, maksudnya riwayat hidup Zaid di PKR juga akan tamat. Dan memang itulah yang dikehendaki oleh Azmin. Maka sewaktu membincang dengan Anwar pasal calon PKR di Hulu Selangor, Azmin tidak bantah secara serius jika Zaid yang dipilih.

Kita harus ingat bahawa tiada sebarang keputusan parti PKR dibuat oleh Anwar tanpa nasihat atau bicara dengan Azmin dulu. Azmin pegang tengkok Anwar Ibrahim (dan mungkin telor dia sekali). Maka Azmin dengan secara senyap telah memastikan bahawa karier politik Zaid dalam PKR akan terkubur sama sekali di Hulu Selangor.

Untuk memastikan Zaid akan kalah, Azmin telah menunjukkan muka masam dan enggan membuat kenyataan menyokong pencalonan Zaid. Maka penyokong Azmin dalam parti dan juga ahli PKR yang lain sekarang berpecah belah. Ramai pekerja parti PKR di Hulu Selangor yang hilang semangat kerana “perbalahan” antara Azmin dan Zaid ini.

Dan salah seorang mangsanya ialah Dr Halili juga. Sebenarnya Anwar kehilangan seorang sahabat lama disebabkan mainan politik Azmin juga.

Tambah lagi Zaid yang tergopoh-gopoh untuk menjadi pengganti Anwar Ibrahim cukup rela untuk membelanjakan duitnya sendiri untuk belanja PRK Hulu Selangor. Parti PKR tidak perlu keluarkan duit belanja yang terlalu besar.

Perkara ini juga diambil kira oleh Azmin (dan mungkin juga oleh Anwar). Maka Zaid akan di liwat dua kali di Hulu Selangor. Pertama sekali karier politiknya akan terkubur. Keduanya PKR akan dapat gunakan duit Zaid sendiri untuk tujuan politik parti.

Azmin ucapkan ”Selamat semadi” kepada Zaid Ibrahim (dalam kubur).

Baca Angin Perubahan mengenai Zaid digelar Tokoh Melayu Liberal

16 comments:

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    April 24, 2010 at 3:07:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    wali terompah says:
    April 24, 2010 at 3:13:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • NIK AJIS IBLIS says:
    April 24, 2010 at 3:16:00 PM GMT+8

    Kata Mat Sabu dulu ' PAK SYEIKH ANWAR AL-JUBURI" . la ni jilat la jubur nuar tu. NIk Ajis sesat, nyanyuk.

  • storm62 says:
    April 24, 2010 at 3:17:00 PM GMT+8

    cara mcm ni baru betul, cara "meritrocracy" siapa yg berlayak, dialah dipilih menjadi pemimpin.

    Rakyat malu dgn pemimpin BN/APNO mcm Bung, Brehaim ali, taliban zul, Chua sex lek,Lies anak yatim, nazri teksi,mat sembab, toyol, 2mohd i spik no inglis, samseng MB Pahang,MB N9 10 juta, MB Haram Perak, JJ raba buntut,kerismudin anchor beer, katak2 rasuah dan ketua mereka mat monggol.

    dibawah inilah senarai2 wakil PR yg bermasaalah kewangan atau tidak wajip dan tidak berkeupayaan nak dapat projek dari tender terbuka.

    1. Chandra Muzaffar (Timbalan Presiden Parti KeAdilan Nasional)

    2. S. Nalla Karuppan (Ketua Bahagian PKR Kepong)

    3. Ezam Mohd Nor (Ketua Pemuda PKR)

    4. Anuar Shaari (Setiausaha Anwar Ibrahim)

    5. Fairus Khairuddin (ADUN Penanti – Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang)

    6. Zahrain Mohd Hashim (Ahli Parlimen Bayan Baru)

    7. Zulkifli Noordin (MP Bandar Baru Kulim)

    8. Zainur Zakaria (Bekas peguam bela Anwar, AJK Parti KeAdilan Nasional)

    9. Ruslan Kassim (Ketua PKR Negeri Sembilan dan juga Ketua Penerangan PKR)

    10. Nell Onn (Ketua Wanita Parti KeAdilan Nasional)

    11. Jeffrey Kitingan (Naib Presiden PKR))

    12. Marina Yussuf (Naib Presiden Parti KeAdilan)

    13. Lokman Noor Adam (Setiausaha Angkatan Muda Keadilan)

    14. V. Arumugam (ADUN Bukit Selambau)

    15. Mohd Radzi Salleh (ADUN Lunas)

    16. Badrul Hisham Abdullah (ADUN Pelabuhan Kelang)

    17. Tan Tee Beng (Ahli Parlimen Nibong Tebal)

    18. Sallehudin Hashim (Setiausaha Agung PKR)

    19. Dr Halili Rahmat (Bendahari PKR Hulu Selangor)

    20. Muhammad Zahid Md Arip (Naib Ketua Pemuda PKR)

    21. Mohsin Fadzli Samsuri (Ahli Parlimen Bagan Serai)

    22. Hamdan Taha (Timbalan Pengarah Pilihanraya Keadilan)

    23. Dr Abdul Wahid Ahmad Suhaimie (Pengerusi Perhubungan Keadilan Pahang)

    24. Jamaludin Abu Hassan (Pemangku Ketua PKR Padang Serai)

    25. Mohd Hanafiah Man (Ketua Pemuda Keadilan Perak)

    26. Fakhrul Azman Abu Bakar (Exco Pemuda Keadilan)

    27. Shamsul Bahari Shamsuddin (Exco Pemuda Keadilan)

    28. Rosli Mohd Johar (Naib Ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan)

    29. Zainuddin Awang (Exco Pemuda Keadilan Terengganu)

    30. Datuk Bujang Ulis (Keadilan Sarawak)

    31. Rusli Mohd Shariff (Naib Ketua Pemuda Keadilan Negeri Sembilan)

    32. Jeffry Nizam (Exco Pemuda Keadilan Pahang)

    33. Jamaluddin Mohd Radzi (ADUN Behrang)

    34. Kapten (B) Mohd. Osman Jailu (ADUN Changkat Jering)

    35. Tan Wei Shu (ADUN Bakar Arang)

    36. Soraya Sulaiman (Ketua Penerangan Wanita PKR)

    37. Roshanita Mohd Basir (Timbalan Ketua Wanita PKR Bahagian Bagan Serai)

    38. Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak (Naib Presiden PKR)

    nomber 19 tu tak dapat jadi calon HS, jadi pulak katak...ka ka ka....mereka ini semua giler kuasa dan $$$$$$$$$$....ka ka ka.

    mcm mana Negara boleh maju dgn katak2 sebagini?....lu fikir la.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    April 24, 2010 at 3:18:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Putra says:
    April 24, 2010 at 3:44:00 PM GMT+8

    Ayuh HS. Tetapkan fikiran tolak APCO/AMNO. Jadikan diri kita bebas berfikir secara radikal dan tidak bertaklik buta menurut hasutan APCO. Jadikan minda kita merdeka dan tidak diperkotak katikan sejak sekian lama. Ayuh kita bangun dan bergerak serentak menafikan keangkuhan kerajaan yg mengzalimi rakyat dan berfikiran kapitalis tanpa memperdulikan amanah rakyat yg diberikan kpdnya sekian lama.Mengapa harus kita menolih kebelakang sedangkan dihadapan terdampar cahaya yg luas terbentang. Ayuh..Pangkah PKR untuk berubah.

  • Al-Mabooqi says:
    April 24, 2010 at 3:45:00 PM GMT+8

    Patutnya Azmin kena cakap kat pengundi "sape undi Zaid masuk neraka"..

  • RELA KUDONG TANGAN JIKA AKU PANGKAH PKR says:
    April 24, 2010 at 3:53:00 PM GMT+8

    PKR dah sesak nafas....mlm ni org ramai akan bersama DS Najib.
    Pasukan hilang akal Pas akan mengganas menjelang bulan mengambang mlm ni...hati-hati!

  • Anonymous says:
    April 24, 2010 at 5:47:00 PM GMT+8

    kepada Putra dan Hashim

    ANDA DAH KALAH!!!!
    MUAHA HA HA HA HA

  • Mr. K says:
    April 24, 2010 at 6:03:00 PM GMT+8

    Saya ingin menegur gaya penyampaian kamu keterlaluan...saya adalah golongan anak muda melayu malaysia yang non partisan

    ya kami tidak suka kemunafikan anwar dan kerakusan kuasa PR
    ya kami tak suka ke elitan BN

    kami juga tidak suka kempen gambar2 super imposed pihak tuan...ia tidak membantu bahkan memberi kesan reverse

    harap maklum

  • Chairman Kaga says:
    April 24, 2010 at 6:06:00 PM GMT+8

    MUHHAHAHAHAHAH
    CIS ...AKU KENA DELETE
    KENAPE INI
    BUDAYA REJIM MANA YG DIBAWAK?
    HE HE HE HE

  • Chairman Kaga says:
    April 24, 2010 at 6:08:00 PM GMT+8

    MUHAHAHHAH MR. K
    TOLONGLAH HAMBA. HAMBA RAKYAT MAHREN YG DISIKSA OLEH TUAN BLOG NI SEHINGGA DIPADAM TERRUS.INILAH BUDAYA SONGSANG REJIM GANAS YG TIDAK DIBENDUNG LAMA LAMA AKAN MENYEBABKAN RAKYAT TERTINDAS
    HE HE HE HE

  • Anonymous says:
    April 24, 2010 at 9:34:00 PM GMT+8

    Dulu aku respek jugak la kat Tian Chua sebagai pejuang rakyat tapi aku tak boleh terima bila dia bawak gambar super impose model Korea muka macam Altantuya tengah makan dengan Razak Baginda dan Najib.

    Lepas tu dia suruh tubuh Suruhanjaya Diraja untuk siasat gambar tu, terus aku hilang respek, datang meluat pulak tengok muka little Napoleon ni.Hampeh betul.. punya apek. Pejuang konon...Puii

  • Esperalzi says:
    April 25, 2010 at 5:36:00 AM GMT+8

    PKR ketandusan pemimpin serius kerana mereka semua dah lari keluar, maka tinggallah yang tak serius saja, termasuk si Azmin.

    Zaid pula tidak dianggap serius dalam UMNO, jd bila dia masuk ke PKR, maka bertambah tak seriuslah kepimpinan PKR..

    Zaid ni macam taik keras dalam perut UMNO yg selama ni buat UMNO sembelit. UMNO dah teran dan lepas keluar taik keras ni, panjang menongkol! Lega perut UMNO!

    Taik letak di mana pun tetap taik. Maka, dlm PKR pun, Zaid tetap taik dan suka buat taik, bau busuk hinggakan menusuk ke hidung Azmin.

    Sekarang, pengundi HS pun mungkin dah terbau taik busuk ni..

  • Esperalzi says:
    April 25, 2010 at 5:46:00 AM GMT+8

    Putra: Aku dah tak larat nak respon kat ko. Nah baca bawah, khas utk ko, aku cut and paste ko punya anu sendiri!

    Ayuh HS. Tetapkan fikiran tolak PAS FOR ALL/ISRAEL 4 ALL. Jadikan diri kita bebas berfikir secara radikal dan tidak bertaklik buta menurut hasutan PAS FOR ALL/ISRAEL 4 ALL. Jadikan minda kita merdeka dan tidak diperkotak katikan sejak sekian lama. Ayuh kita bangun dan bergerak serentak menafikan keangkuhan kerajaan yg mengzalimi rakyat dan berfikiran kapitalis tanpa memperdulikan amanah rakyat yg diberikan kpdnya sekian lama.Mengapa harus kita menolih kebelakang sedangkan dihadapan terdampar cahaya yg luas terbentang. Ayuh..Pangkah BN untuk berubah.

  • Putra says:
    April 25, 2010 at 6:06:00 AM GMT+8

    Tuk Esperalzi.

    Aku rasa elok ko pi tidoq dulu.

    Enkau ligan aku kesana sini apsal.

    Rilexlah bro...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)