Sunday, April 25, 2010

PRK HS: Tinggal harap Dr Goggle untuk ubah sentimen


Harakah melaporkan seolah-olah Zaid sedang mendahului dengan 56%. Ini salah satu taktik penipu PKR yang membayar pengalisa bebas untuk buat survey dan tipu kajian untuk tunjuk seolah2 mereka mendahului. Baca laporan bodoh sini

Pada hari akhir kempen semalam, mereka cuba memanggil penyokong luar untuk mmebayangkan seolah-olah mereka mendapat sokongan. DI kawasan SUngai Buaya, konvoi pasar malam PAS memberi gambaran seolah2 ramai menyokong mereka.

Hari ini, semua tempat yang dilihat menyokong mereka sudah berubah keadaan. Kawasan hitam Felda Sg Buaya sudah putih dengan rakyat dapat melihat Najib lebih ikhlas mahu selesaikan masaalah antara empunya tanah dan swasta berbaqnding Khalid yang umum akan lengahkan lagi tiga bulan.

Kami The Unspinners sudah keliling banyak tempat di Ulu Bernam hingga ke kawasan Felda, Kuala Kubu dan Sg Buaya, yang jelas sentimen sudah beruabh kepada BN. Entah mana punya sampling dan study Dr "Goggle" Abu Hasan Hasbullah buat. Inilah orang kata penganalisa duduk armchair tak turun ke bawah. Uh ... professor ini bukan tahu turun ke bawah.

Dia ni pun merepek banyak. Dia cuma professor media bukan statistician. Paling karut dia buat study yang konon boleh tahu sentimen mengikut pukul brapa. Ini conjob punya political survey.

Untuk penteahuan pembaca, PKr dah desperate dan akan mengerahkan jentera mereka ke peti2 undi Serendah dan Ulu Yam. situ saja harapan mereka. Alah trick pakai bookie pun tak jadi. terbaru kami dengar bookie cina dah kasi BN menang 60:40.

Janganlah nak main sentimen untuk berharap mengubah pengundi. Jangan malukan pebijaksanaan pengundi. Mereka ada otak untuk menilai mana yang ada moral dan mana yang tidak. Mana yang ikhlas dan berusungguh dan mana yang penting diri sendiri. Pengundi tahu mana yang boleh memerintah dan mentadbir dan mana yang auta dan spin.

24 comments:

  • Singh Is Kinng says:
    April 25, 2010 at 3:24:00 PM GMT+8

    Don't worry, let us see how mat goggle will be humiliating himself in astro awani tonite.

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 3:30:00 PM GMT+8

    please!!! hes not even professor!!! mana fakta laa you all dapat??

  • Jalak Lenteng says:
    April 25, 2010 at 4:09:00 PM GMT+8

    Bro TU..,

    Dr Abu Hasan ni nak kata tak cerdik maka nya dah jadi professor dah pun. Nak kata cerdik karang, apa yg keluar dari mulut dia sama mcm benda yg keluar masuk dari lubang buntot dlm cerita liwat tu.

    Tengokkan gaya cermin mata welder nya tu mcm mengkaji sgtlah..tak tau lah samada kaji atau keji... Jika nak mantapkan lagi kajian kenalah cerahkan pandangan hati, aku rasa prof ni kena tukar style goggle lama dia tu....kena ikut fesyen terkini!

  • Zaid Todi mabok says:
    April 25, 2010 at 4:44:00 PM GMT+8

    tengok muka pun takleh percaya..dengaq suara lagi dah tau dah..kaki temberang mamat ni..

    tak layak jadi prof..muka mcm kaki betina aje..

    jgn marah ye prof.. survey dar GOOGLE yg cakap.

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 4:44:00 PM GMT+8

    Dia ni sememangnya penyokong kuat pembangkang, tapi cari makan kat kerajaan BN di UM, dulu belajar dlm perfileman kat Vanice Film School, lat lat jadi bijak pandai dalam politik konon. Astro Awani yang jugak pro pembangkang sukalah jemput dia cakap dan memamtat!!!

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 5:00:00 PM GMT+8

    Ini lah mentaliti sempit UMNO. Kalau ada Melayu yg bijak pandai yg tak sokong UMNO..terus di-cop bodoh. Prof pun boleh jadi bukan Prof sbb tak sokong UMNO. Busuk punya kaki. Ini lah namanya PENGKHIANAT AGAMA ISLAM & BANGSA MELAYU. Mamat spin ni mesti delete komen aku sbb benda yg aku cakap betul.

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 5:03:00 PM GMT+8

    tu ala-ala gay la tu....

    brader izzy

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 5:06:00 PM GMT+8

    anon April 25, 2010 5:00:00 PM GMT+08:00: Prof pun boleh jadi bukan Prof sbb tak sokong UMNO.

    p.s - cuba check di sini http://umexpert.um.edu.my/papar_cv.php?id=AAAJxnAAQAAAF9wAAF

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 5:52:00 PM GMT+8

    Kaki songlap dan kaki botolpun boleh dianggap bukan kaki botol kalau jadi pencacai PR. Itulah keistimewaan yang ada atas pentas politik -- fasik dan putar alam.

    Pengundi Muda

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 5:59:00 PM GMT+8

    Ungkapan yang tidak pernah lekang dari mulut Mr Goggle ialah "menurut future studies" seolah-olah satu frasa asing yang berasal dari planet Marikh. Terngangalah Pas dan PKR mendengarnya. Huhh, MTM.

    Syok Sendiri

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 6:07:00 PM GMT+8

    KEPUTUSAN TERKINI LIVE

  • tamingsari says:
    April 25, 2010 at 6:17:00 PM GMT+8

    Cari makan beb! Nak harap gaji prof je mana cukup. Dia pun nak tunjuk pandai sikit.

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 6:28:00 PM GMT+8

    Kito raso dio nie duk sokong puok2 dio..main tohok ikut kepalo dio ? susoh weh..kok kelek kelate keno booo..hahahahahah, ko dio nie suku sakat Nik Ajis..main tea semache..payoh lo lagu tuuu..Hemmmm! kito mari kelate jugok tapi dok main lagu demo ?? hahahah..

  • kingnek says:
    April 25, 2010 at 7:29:00 PM GMT+8

    Mamat ni kalau setakat pakai cermin mata tebal tak semestinya pandai, aku rasa mata dia tak sihat bukan pasal terlalu banyak membaca, tetapi banyak .. . . ehem, paham2 aje lah, gunakan tangan kanan banyak tu!

  • Zaid Todi mabok says:
    April 25, 2010 at 9:21:00 PM GMT+8

    prof Gay google ternyata mabok ketika di Astro Awani.

    Google dah silap sbb kat ulu selagnor tak banyak orang pakai stramyx untuk berpolitik & malaysia kini.

  • Pemerhati says:
    April 25, 2010 at 9:38:00 PM GMT+8

    Najib juga yg telah buat tindakan bodoh. Nak beri sekolah2 Cina 3 juta kalau BN menang. Sepatutnya tak boleh beri sebab BN kalah di semua kawasan majoriti Cina!

  • tamingsari says:
    April 25, 2010 at 9:57:00 PM GMT+8

    BERITA TERKINI.

    PKR sekali lagi menyalahkan Umno diatas kekalahan calonnya Dato Zaid Ibrahim bagi mempertahankan kerusi parlimen Hulu Selangor. Anwar Ibrahim dalam satu kenyataan rasmi dipetik sebagai berkata kemenagan BN disebabkan fitnah dan spin PKR tidak menjadi. Anwar juga menyalahkan PAS kerana kurang cekap dan bodoh menjalankan kerja2 pilihan raya. Bila ditanya apakah langkah beliau seterusnya Anwar berkata 'I am on my way to the Turkish Embassy.'

  • Anonymous says:
    April 25, 2010 at 10:39:00 PM GMT+8

    puak UMNO/BN menang kerana tipu dan guna taktik kotor.

    Celaka UMNO/BN. Hanya Allah tau kekotoran dan dosa puak2 kamu.

    Guna pengundi hantu, gugut orang asli dll.

    Babi APCO APCO UMNO/BN!!!!
    Celaka BABI APCO APCO UMNO/BN!

    BABI BABI UMNO/BN

    Pergi Mampus!

    orang kampung

  • Baru wa tau says:
    April 26, 2010 at 8:02:00 AM GMT+8

    BARU AKU PAHAM. PENCACAI PR..TAKUT KAT BOS MEKA. GAJIKENA POTONG. SIAN.. ALamak betui la kita dah salah pilih bn. Kita kena undi PR NI. UMNO MMG JAHAT. DAP FUH KALIFAH LA UIT . ada hadis ka panama -Baru wa tau

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 8:30:00 AM GMT+8

    Hari ni bila tengok balik laporan Harakah dan apa yang Dr Goggle ni laporkan, kononnya setiap jam, nampaknya temberang sakan saja. Seolah-olah bila pengundi tu pangkah, dia nampak melalui skrin dilangkit Hulu Selangor. Sebab tu dia kata pagi dapat pada PKR, tengahari dapat BN dan petang KEMENANGAN BERGAYA PADA PKR. Piiiirah, aku dah berpuloh tahun buat kerja kajian dalam satu agensi, toksah temberangla....

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 8:38:00 AM GMT+8

    Ada sekor pecacai PKR/PAS tu komen "Celaka UMNO/BN. Hanya Allah tau kekotoran dan dosa puak2 kamu."
    Nak pesan, Allah memang tahu lebih dari yang kita tahu. Sebab tu tak diberi kemenangan pada PKR sebab segala pembohongan, tipu muslihatan dan fitnah dari puak pakatan lebih jijik. BN hanya mempertahankan diri mengikut 'bunga silat' yang Anwar buka. Bermuhasabahlah wahai pecacai....

  • Anonymous says:
    April 26, 2010 at 9:48:00 AM GMT+8

    Salam.

    Cara depa buat kajian lapangan pon dah tak kena. Ini semua adalah perang saraf PR. Kalau kita nak lantik consultan untuk buat servey peluang kemenangan jangan ambil dari kalangan penyokong kita. Ini kerana mereka akan memasukkan sentimen dalam kajian tersebut walaupun mereka turun ke lapangan.

    Contoh ketara dalam PRK ini pelajar pelajar dari UKM pun ada yang buat kajian lapangan tapi mereka juga turut berkempen untuk pembangkang. Macam mana nak pastikan kajian mereka benar-benar rasional dan releven jika unsur-unsur sentimen dicampur aduk dengan statistik, respon dan analisis sampel. Ini yang berlaku terhadap Dr cermin mata besar ni. Kenyang dia, ntah berapa dia dibayar ye...

    PKR dalam PRK lain engkau suruh aku and the gang je... sah dan comfirm tidak bias.. Bayar pon morah je....

  • Hiriyati says:
    April 26, 2010 at 2:12:00 PM GMT+8

    Saya ada menulis tentang Dr Abu Hasan di sini

  • Hangpa kata hangpa terarr!!! says:
    April 30, 2010 at 6:19:00 PM GMT+8

    Hahahaha..Dr Goggle!!nak tergelak aku dengar nama dia kahkahkahkah..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)