Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Wednesday, April 28, 2010

Jubah N.Ajis Wahabi tak boleh selamatkan Abdullah bin Ubai PKR (Anwar & Zaid)


"Untung betul Yahudi itu dapat mati berselimut jubah tuan," Saidina Umar al Khattab.

"Abdullah Bin Ubai tidak selamat walaupun memakai jubah saya, jubah saya tidak dapat menyelamatkan sesiapa pun. Apa yang menyelamatkan seseorang dari seksa neraka adalah iman dan amal nya sendiri," Baginda Rasul SAW.

Reformis PAS mengedarkan risalah ingatan, jika pangkah PKR (Zaid Ibrahim) maka bersekutu hina Islam. Apa TG Nik Aziz buat di hulu Selangor? Ada usikan mengatakan dia didatangkan khas untuk menyucikan dosa Zaid Ibrahim.

Daripada kisah Abdullah Bin Ubai dan jubah Rasullullah SAW ini dapat kita fahami, tidak ada jubah mahupun selipar sesiapa pun boleh menyelamatkan seseorang dari dosanya melainkan iman dan amalnya sendiri.

Sebenarnya jangan sesekali memperbodoh-bodohkan pengundi. Memang di sesetengah tempat taktik memperbodohkan pengundi berjaya namun di tempat lain akan terkena balik kepada tuan empunya.

Sumber: Operation Island Shield

9 comments:

  • Jalak Lenteng says:
    April 28, 2010 at 6:37:00 PM GMT+8

    payah nak mengembalakan org tak berakal....kalu tak takkan ada yg sampai minum air kaki..konon ambik berkat tok guru ayah pin
    penyokong pas-pkr ni belum sampai tahap minum air kencing nik aziz dgn anwar je lagi..telan air ludah tu biasa dah agaknya

  • jon says:
    April 28, 2010 at 7:29:00 PM GMT+8

    kalau guna berus gigi niko aziz sekalipun x akan menyucikan zaid wisky tu...dosa tetap dosa..

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 7:42:00 PM GMT+8

    Salam Unspinners,

    Sorry kalau ni terkeluar skit dari tajuk tp matlamat kita sama. Saya seorang penyokong hardcore Umno dan semenjak isu Anwar tercetus tahun 1998 semasa sy berumur 18 tahun. giat berceramah secara freelance di tempat2 dan dgn kawan2 terdekat dan di pejabat. tp percaya x kawan2 bahawa saya belum dpt jd ahli umno, pemuda jauh sekali. tp sy punyai matlamat yg jelas iaitu ingin membela Umno supaya terus jadi kerajaan. bayangkan la sejak tahun 2003 dah 3 kali sy hantar borang melalui balaci pemuda tp lepas dpt borang senyap, kol pun x angkat. di hulu selangor tempoh hari sy turun 3 hari termasuk hari mengundi, tp sy bukan ahli umno so dpt tgk dari jauh aje. so sepatutnya pihak atasan umno kena buka mata hal ini tp kerana kesetiaan tinggi, jujur dan ikhlas sy tetap setia ngan umno

    jgn sekat kemasukan ahli baru. setakat ini sy masih sokong kerajaan dan masih berceramah tanpa mengharap apa2. sy ok aje kalau sesiapa ajak masuk cawangan umno, sy tinggal kat area alam damai

    bukhairi 013-3977569

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 7:45:00 PM GMT+8

    ini la ulamak akhir zaman.manusia angkuh dah bongkak.cuba menghancurkan bangsa seagama dgn bersekutu dgn kafir harbi.sanggup menghalalkan yg haram,mengharamkan yg halal.pada nik aziz,hati2 lah dgn keyakinan kamu,kerana kita belum tau siapa kita di sisi ALLAH s.w.t.

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:38:00 PM GMT+8

    Saya bersimpati dengan Sdra Bukhairi (hp 013-3977569)yang telah ditolak permohonannya untuk menjadi ahli UMNO di kawasan Alam Damai.

    Terimalah siapa juga orang Melayu yang tiada masaalah besar yang ingin menjadi ahli UMNO.

    Diharap ketua Bahagian di kawasan tersebut akan mengambil tindakan yang sewajarnya.

    Abd.Hayee
    Bekas Ketua Cawangan.

  • Bintang7 says:
    April 28, 2010 at 10:41:00 PM GMT+8

    Sendiri keluarkan kentut..tuduh orang lain yg kentut...ini lah N.Ajis...cakap tak serupa bikin...

  • Bintang7 says:
    April 28, 2010 at 10:57:00 PM GMT+8

    Satu ketika tahun lepas 2009...selepas perhimpunan PAS d Shah Alam..saya dan beberapa teman pergi mkn malam disebuah resturan[boleh lah dikata resturan - kedai kopi melayu] berdekatan tepi tasik shah alam...masa tu saya ternampak sekumpulan manusia yg berlilit serban bersama-sama dgn N.Ajis sedang menjamu selera disana..terperanjak beruk di buatnya kerana tak sangka dpt berjumpa dgn beliau...

    Selepas makan...almaklumlah orang tua serpti N.Ajis nie makan pun tak habis..sikit aja dia makan..

    Tuan2 nak tahu apa terjadi selepas N.Ajis pergi dari tempat itu..

    Hahaha...maka ramailah pengikut-pengikut PAS yang berada ditempat yang sama....berebut-rebut utk mengambil sisa2 makan yang d tinggalkan oleh N.Ajis nie..tepuk dahi saya dan teman2 melihat akan gelagat2 perangai orang2 berlilit kepala nie [orang PAS lah nie].....

    Saya tanya teman saya tu..ngapa jadi begini..jawap beliau semua meraka nie nak ambil berkat kata nya...

    Dalam hati saya berkata...Apalah BODOHnya kalian...

    Masih lagi ada orang2 seperti nie di Shah Alam...

    Pikir-pikirlah sendiriiii....

  • Mr. K says:
    April 29, 2010 at 2:10:00 AM GMT+8

    masalah en bukhairi bukan baru...ia dah jadi virus dalam Umno....

    sebab orang Umno takut tersingkir dari kedudukan dan takut dengan minda orang2 muda

    bagi saya kalau ikhlas kita sokong je dari luar... itu sebab ramai muda mudi melayu xminat politik xminat Umno....kalau xsilap ada 4 juta rakyat belum daftar pengundi dan sebahagian besar adalah muda mudi melayu

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 3:44:00 PM GMT+8

    to bintang7

    dulu pengikut al-arqam pun mcm tu..air basuh tgn Ashaari berebut org minum.begitu jugak dgn pengikut2 ajaran sesat lain.kpd mereka2 yg nak keberkatan,beriman la pada ALLAH s.w.t,bukan dgn org2 yg belum kita tau siapa mereka di sisi ALLAH s.w.t termasuk N.Aziz.

    toMr.K

    betul kata hang,kita berasa sedih sebab masih ada org2 yg kejarkan sgt tempat dlm UMNO sehingga menyekat org muda dari aktif atau join UMNO.UMNO kena berubah dari party utk carik makan kpd party pembela ISLAM & MELAYU.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)