Thursday, April 29, 2010

Demi masyukk, Tamrin sanggup bersekongkol dengan PR

Pucuk pimpinan UMNO diminta supaya memecat Tamrin Ghafar daripada parti itu selepas 'berpaling tadah' apabila muncul di pentas pembangkang semasa kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor, baru-baru ini.

Anak saudaranya, Muhammad Zahid Md. Arip berkata, beliau dan seluruh ahli keluarga Tun Ghafar Baba berasa amat kesal, malu serta terkilan dengan perbuatan Tamrin tersebut.

Katanya, perbuatan Tamrin seharusnya dibalas dengan pemecatannya daripada UMNO atas dasar bersikap khianat kepada parti.

"Jika perbuatan Tamrin ini dibiarkan tanpa sebarang tindakan akan menghakis kepercayaan ahli terhadap UMNO.

"Nama baik Ghaffar sebagai pemimpin UMNO yang sangat setia kepada parti dan dihormati ramai juga tercalar disebabkan sikapnya itu,'' katanya.

Muhammad Zahid berkata demikian ketika mengulas mengenai Tamrin yang dikatakan berada di pentas semasa Datuk Seri Anwar Ibrahim berkempen untuk calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Felda Sungai Buaya, Hulu Selangor baru-baru ini.

Beliau menegaskan, biarpun Tamrin tidak berucap pada kempen itu, tetapi tindakannya berada di situ membuktikan sokongannya terhadap parti itu sedangkan beliau masih lagi ahli UMNO.

"Saya juga pernah memalukan keluarga Tun Ghafar apabila menyertai PKR dari 2000 hingga 2004 sehingga memegang jawatan sebagai Naib Ketua Pemuda.

"Bagaimanapun saya kembali kepada UMNO kerana sedar telah melakukan kesalahan dan memalukan keluarga Tun Ghaffar,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia hari ini.

Menurut Zahid, Tamrin sepatutnya belajar daripada kesilapannya itu dan bukan mengulangi perbuatan memalukan itu.

Tambahnya lagi, pucuk pimpinan UMNO perlu tegas dalam hal ini kerana perbuatan Tamrin itu sebenarnya menunjukkan beliau mencabar parti tersebut.

"Tambahan pula perkara ini berlaku ketika Barisan Nasional (BN) sibuk berperang dengan parti pembangkang supaya dapat menawan semula Parlimen Hulu Selangor,'' katanya.

Muhammad Zahid berkata, walaupun Tamrin pernah menjadi Exco Pemuda ketika Anwar dalam UMNO, beliau tidak wajar berada di atas pentas pembangkang sewaktu kempen walaupun hanya atas dasar persahabatan.

Walaupun Tamrin mungkin kecewa dengan UMNO, beliau tidak sepatutnya memalukan seluruh ahli keluarga Ghafar dengan perbuatan tersebut .

"Ramai lagi orang UMNO yang kecewa kerana tidak mempunyai sebarang jawatan di dalam parti tetapi tetap bertungkus-lumus untuk memastikan kemenangan BN di Hulu Selangor,'' katanya.

Sumber: Angguk2 Geleng2
Komen: Lupakah Tamrin bagaimana Anwar menggunakan politik wang untuk menjatuhkan arwah Tun Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden UMNO?

Lupakah dia bagaimana arwah Tun Ghafar begitu kecewa kerana Anwar sanggup menikam dari belakang kerana gilakan nak jadi PM!!!

Mesti tidak lain tidak bukan Tamrin dah ada masyukkk ... Satu masa terdengar kisah Tamrin dapat konsesi balak di Kelantan.

Cara2 Tamrin pun dah nampak condong ke sana. Dia dikatakan percaya kes liwat Anwar yang terbaru adalah jelas konspirasi.

Dia juga percaya dan adalah sebahagian dari konspirasi menuduh Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan Altantunya.

Apahal pun, UMNO jangan sibuk pasal Tamrin. Dia ni bodoh dan bukan ada pelajaran. Naik pasal bapak dia dihormati orang. Dah tua pun masih kaki betina.

15 comments:

  • Bingai @ Bangang says:
    April 29, 2010 at 6:27:00 PM GMT+8

    Tamrin keluar tak jadi kudis pada UMNO. Cuma mungkin PKR nanti yang berkudis.

    e-Direktori Bloggers Malaysia

  • raja putar ligat says:
    April 29, 2010 at 6:51:00 PM GMT+8

    tamrin muka tak laku sbab tu lah anwar ambik..kalu tak ambik nanti nampak sgt roh anwar dah takde...kira mcm Pkr baik hati la, selama ni Umno tak pandang pun tamrin..

    Dulu anwar gasak ayah tamrin..tengok skrg dgn anak dia pun blh buat geng..mana ada anwar jahat...kununnya..

    Sebenarnya, org yg ada value dlm Pkr semua dah cabut.....senang cakap yg ada otak semua dah ada akal la...tinggal lg anwar je yg syok sendiri masa ni.

    Mat ezam pun dah jadi Yb senat...menanah la Pkr lpas ni..!!

  • jonjo bonji says:
    April 29, 2010 at 8:01:00 PM GMT+8

    x kisah la si tamrin masuk PR pun. x da calar pun kat UMNO. cuma sedih sket bila ada spesis "kacang lupakan kulit" ni...

    bila ada "non-value-added" person masuk PR, makin parahlah PR...

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 8:35:00 PM GMT+8

    biasalah,bekas sampah UMNO nombo 1 kutip sampah mcm tamrin.biarkan..bersih sikit UMNO.

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 8:50:00 PM GMT+8

    aku pun tak paham mamat tamrin nie, dia tek pernah dengar ker org2 pas mcm mat sabu kutuk bapak dia masa bapak dia TPM dulu......kalau bapak aku kena mcm tu, memang nahas lah penceramah tu.

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 9:27:00 PM GMT+8

    campak je tamrin ni dlm longkang.

    duit punya pasal maruah bapak dia pun dia pijak. harap umno buang tamrin dan jgn terima semula sampai hari kiamat.

    kalau maruah bapak dia pun dia pijak apatah lagi maruah UMNO.

    braHIM

  • jon says:
    April 29, 2010 at 9:49:00 PM GMT+8

    babi punya tamrin, aku pnya respek arwah tun ghafar baba..mmg tamrin ni anak derhaka!!
    aku ingat lg anwar babi tu dok kondem arwah tun satu masa dulu.. tp ini la anak x kenang budi...babi ko tamrin..

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 10:32:00 PM GMT+8

    Thamrin berperangai macam penyangak dan bagus dia masuk PKR sebab PKR adalah parti penyagak. Semua ada dalam sana.

    Manusia tak mengenang budi, dah banyak kerajaan tolong tapi potong ikut kiri akhirnya. Tak payah bercita-cita tinggi. Cari makan cukup untuk hidup saja cukuplah.

    Orang macam ini tak payah UMNO simpan lagi, terajang dia keluar saja sebelum terlambat.

  • kingnek says:
    April 29, 2010 at 10:51:00 PM GMT+8

    Syabas Unspinners, berita macam begini lebih baik disiarkan dari cerita sebelum ini!

    Aku baca buku sejarah tulisan Ian Stewart tentang Anwar, ia juga mengatakan bagaimana si Anwar ni gunakan politik wang dgn begitu dasyat sekali hingga Tun Ghafar Baba terpaksa berundur dari bertanding jawatan timbalan.

    Jadi, si tamrin ni menghina si arwah dengan menyokong orang jahanam seperti Anwar Al Jub ni!

  • tamingsari says:
    April 30, 2010 at 3:16:00 AM GMT+8

    Encik Unspinners,

    Dalam erti kata lain,Tamrin merasakan bahawa perjuangan arwah ayahandanya suatu perjuangan yang sia-sia. Sejak sebelum merdeka hingga ke akhir hayat Tun Ghafar bukan pejuang tanah air,dari kaca mata seorang anak. Begitulah hebat cintanya seorang anak kepada ayahnya.

    Kesanggupan Tamrin berpaling tadah sudah tentu bukan kerana kepercayaan terhadap perjuangan PKR tetapi lebih kepada kepentingan politik. Beliau berharap pada PRU 13 akan diberi tempat untuk bergelar YB. Ini macam punya orang pun ada.

  • I Am a Full-Time Housewife says:
    April 30, 2010 at 6:39:00 AM GMT+8

    Tamrin Tun Ghafar Baba? Siapa tu? Tak kenal pun... Biarlah dia ke sana. Nak makan. Siapa nak bagi dia makan?

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 9:46:00 AM GMT+8

    ayahanda nya di semadikan di makam pahlawan, yakni mendapat penghormatan negara.

    anaknya?? kalau dicolombia dicampakkan kelereng2 gunung atau kalau di nepal dicincang untuk makanan burung hering!!!

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 5:28:00 PM GMT+8

    Tamrin Ghaffar masuk PKR. Aku harap KJ beruk hitam akan terpanggil untuk mengikut jejak si Tamrin hitam ini.


    Setakat tidak mengenang jasa arwah Tun Ghaffar masihlah hal kecil, kerana isteri kedua Tun Ghaffar pun sanggup dihina oleh Tamrin sebaik sahaja Tun meninggal dunia.

    Tamrin ini seorang yang bengkrap, tapi diselamatkan UMNO namun beliau sudah lupa akan pertolongan tersebut.


    Tapi si Tamrin ini mempunyai rekod burok sebagai Pengerusi MARA yang paling lembab dan bengap dalam sejarah penubuhan MARA. Selepas 2 tahun, jawatan beliau langsun tidak disambung oleh Kerajaan gara2 ketidaklayak beliau menerajui organisasi Melayu itu.

    Tamrin ini umpama sampah busuk yang dikutip oleh PKR. Ini benar2 sampah dan liabiliti kepada PKR. Anwar akan kutip sesiapa sahaja asalkan menyokong beliau.

  • Anonymous says:
    May 1, 2010 at 11:20:00 PM GMT+8

    en unspinners saya melihat sebagai
    generasi baru dalam pergerakkan pemuda umno apa yang dilakukan oleh tamrin bukan lah datang dari akal fikiran yang waras kenapa saya berkata begitu kerana didalam kg saya pun vpernah suatu ketika ada orng yg terlampau gila kan kuasa dlm umno sanggup keluar parti semata2 hanya mengejar jawatan dalam parti

  • Anonymous says:
    July 29, 2010 at 2:01:00 PM GMT+8

    Nama baik Ghaffar sebagai pemimpin UMNO yang sangat setia kepada parti..

    Tapi....
    3 Presiden Umno iaitu Dato' Onn Jaafar, Tunku Abdul Rahman Putra mati di luar Umno...dan Tun Hussein Onn untuk bersara di luar Umno.

    Apa tunggu lagi...tinggalkan UMNO yg telah lama menipu org Melayu... dan membuncitkan perut sendiri dan kroni...

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)