Visitors

Friday, April 30, 2010

Chinese no longer majority race in Penang!!!!



The Chinese no longer make up the majority in Penang, having been overtaken by the Malay community, reported Nanyang Siang Pau.

The daily quoted Penang Statis­tics Department director Wan Mohamad Noor Wan Mahmood as saying that there were 18,000 more Malays this year compared to the number of Chinese.

The population in the state is expected to reach 1.6 million, he added.

“There are around 650,000 Chinese in Penang, making up about 43% of the total population in 2005. This is expected to drop to 40.9% this year.

“For the Malays, their numbers will increase to over 670,000, up from 41.3% of the total population to 42%,” he said.

The daily said the change in the racial make-up would translate in a drop in the number of Chinese voters in the state.

“There are 40 state seats in Penang, 16 of which are in mixed race constituencies, 14 in Chinese majority areas and 10 in Malay areas.

“This shows that no single political party can rely on one particular race to gain power in the state.

“Thus, Chinese-based parties like the DAP, which lack a symbolic Malay leader, will face a disadvantage in the next general election,” it said.

The daily also speculated that the new statistics might result in another round of controversy surrounding the post of Chief Minister, which is currently held by DAP’s Lim Guan Eng.

Malaysia Instinct
No wonder the evil minded Lim Guan Eng wanted to do rezoning and remove stalls and houses so that the Malays and Indian will move outside Penang and the will regain majority.

Jahat betul this PAP sister party!!!!

29 comments:

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 3:04:00 PM GMT+8

    syabas bro!!! serang secara beterusan, kendurkan moral mereka.

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 3:14:00 PM GMT+8

    Melayu mudah lupa: apa yang cuba dilakukan oleh Lim Guan Eng sudahpun dilakukan semasa pemerintahan Lim Chong Eu dulu.

    Bagi mereka yang lama pengalaman dengan Pulau Pinang, mereka masih ingat nasib Melayu di Bayan Lepas. Bandingkan Melayu dan Bayan Lepas sebelum dan selepas parti Gerakan memerintah Pualau Pinang. Balik Pulau sekarang macam mana pula?

    Semuanya "Melayu Penang" juga mahu kan?

    AYAH

  • shonzu says:
    April 30, 2010 at 3:14:00 PM GMT+8

    Betul ke bancian mereka tu?? Jangan2 warga asing macam Indonesia, Myanmar, Bangladesh dan Nepal pun mereka kategorikan juga sebagai Melayu sehingga keluar artikel melalut seperti itu.

    Macam ada unsur2 protokol Yahudi Zionis je, keluarkan kenyataan seperti itu supaya bangsa Cina takut dengan keadaan sedemikian seterusnya mereka akan berhijrah ke Penang dari negeri lain supaya majoriti bangsa mereka terus bertambah hingga menjadi Singaporah ke-2 pula........

    Ada udang sebalik batu ke Malaysia Instinct ni?????

    Shalom AnWAR Shalom dari P├ůSrael FOR ALL

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 3:15:00 PM GMT+8

    patut aaa....tq. the unspinners. hari ni baru kita tau.

    desperate betul puak2 DAP nak kekalkan kuasa.

    nak alihkan bangsa, kena alihkan keperluan utama mereka, iaitu makanan.

    their godfather lee kuan yew have said: when you're starving don't talk about democracy.

    bangkit melayu penang.

    braHIM

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 3:20:00 PM GMT+8

    jgn bagi can kat DAP..ambik balik penang!jgn bagi kat mana2 cina lagi,termasuk gerakan.melayu kena control semua state.

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 3:32:00 PM GMT+8

    entah2 kt seberang perai jer kot..pulau, depa ler majoriti

  • pakngah santan says:
    April 30, 2010 at 3:33:00 PM GMT+8

    saya tak percaya. mungkin masa buat bancian, cina tak beri kerjasama. pembanci datang ke rumah, depa lepas anjing. lari lah pembanci tu. lagipun, cina ni kebanyakan pembohong. orang tanya lain, depa jawap lain. semua ni bertujuan nak bagi melayu seronok yang kita ni majoriti. jadi kalau dah majoriti, tak apalah kalau melayu berpecah. puak pas sure berfikiran macam ini. jadi kenalah kaum majoriti menjaga hak kaum minoriti.

  • raja putar ligat says:
    April 30, 2010 at 3:54:00 PM GMT+8

    intitusi perkahwinan cina dah rosak...mereka taknak bela anak, mereka tamak cari duit je.. psl tu cina makin kurang kat penang.
    Moralnya, melayu yg ada kat penang kena aktif buat anak...jgn rancang keluarga, beranak je ramai-ramai...tapi jgn buat anak haram pulak. Cuma jgn la ramai yg jd penagih dadah je...

  • Mozas says:
    April 30, 2010 at 4:01:00 PM GMT+8

    Sebab utama Guan Eng mahu mengadakan pilihanraya tempatan ialah kerana di bandar-bandar majoritinya orang cina. maka sudah pasti undi cina akan pergi kepada beliau. maka cukai sepenuhnya akan diuruskan mereka. ketika itu, bermimpilah melayu pulau pinang nak merasa....


    PAS lawan Kicdefella: Pengaruh Anwar dan "pengakuan" Setiausaha Akhbar Nik Aziz! Baca sini:

    http://satulimatiga.blogspot.com/2010/04/pas-lawan-kickdefella-pengaruh-anwar.html

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 4:11:00 PM GMT+8

    PENDAFTARAN UMNO ONLINE

    AKU BARU JE DAFTAR

    AKU TERINGAT SEORANG GURU BESAR DI NS. ..DIA NI PENGIKUT TASAUF..KITA DAPAT TAHU DIA AHLI UMNO TERKEJUT KITA

    APA PULAK..BIASA ORG AGAMA MANA SUKA POLITIK..

    DIA KATA: KALAU KITA TAK SOKONG UMNO..SAPA LAGI...
    >>>>daftar online

    https://www.daftar.umno.org.my/Tambah_baru.asp?id=


    YG PALING AKU BANGGA..DIA DISUKAI RAMAI DAN BELI RUMAH CASH.. (BUKAN RASUAH TAU...DAH PENCEN BARU BELI CASH..-BUAT SENDRI RUMAH)

    kalu korang still rasa menyampah ng umno lagi..(sebab Kj ada lagi kan kan..) PERKASA pilihan muktamat
    >>>>>daftar online

    http://www.pribumiperkasa.com/perkasa/?page_id=2


    SEKIAN.. Ni aku pulak cakap kalau ko sebok sekolah melayu, sekolah agama kurang peruntukannlah..

    KALAU tak sokong PERKASA..SAPA nak sokong..cina dap ke.. hindraf ke..
    sayap kanan kelab penyokong bukan islam PAS KE..pikir lagi..yee..

    tanah ko dah jadi macam bukit timah singapore..baru tau..tinggal masjid je.. org melayu/islam semua dah takde..org luar dtg semula hidupkan masjid tu.


    .

  • biaDAP says:
    April 30, 2010 at 4:24:00 PM GMT+8

    Nama party asa pun PAP macam C*PAP!

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 4:28:00 PM GMT+8

    Salam Bangsaku Melayu,

    Bersatulah bangsaku walaupun kita lain fahaman politik, peliaralah usaha jerih perih datuk nenek kita yang MERDEKA kan kita dulu.

    Apakah kita hendak mewariskan negara yg huru hara kepada anak cucu kita kelak? atau

    Adakah kita sanggup dilebelkan sebagai generasi pengkhianat bangsa sendiri oleh generasi akan datang?

    Fikir-fikirkan lah....

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 4:33:00 PM GMT+8

    DAP dah lama buat pemindahan pengundi ke kawasan-kawasan yang mereka akan tawan dalam pilihanraya akan datang untuk meneruskan kesinambungan pemerintahan mereka di Pulau Pinang dan seterus menawan kembali Perak. Kawasan-kawasan yang menjadi tumpuan mereka ialah di kawasan dimana mereka kalah tipis kepada barisan nasional. Dap juga turut mendapat kerjasama dari pas atas dasar mutual understanding.

    Tetapi jika statistik itu benar maka alhamdulillah tetapi jika statistik itu tidak benar maka kita orang Melayu kena berjaga-jaga dan mengatur strategi yang lebih licik untuk menentang mereka dalam pilihanraya akan datang.

    Cuma di sini saya nak sarankan kepada pemimpin melayu hendaklah bagun dari tidor dan jangan tidor macam abdullah badawi. Seronok bercakap saja tapi kerja tak buat.

  • Megat Alam Gempita says:
    April 30, 2010 at 4:48:00 PM GMT+8

    Saya tahu ini adalah helah dan perang psikologi Nanyang Siang Pau untuk melenakan orang Melayu. Tujuannya agar kaum Cina bersatu padu dan lebih ramai berpindah ke Penang untuk menguat pengaruh mereka di sana.
    Khalipah Lim pula sibuk nak buat pilihanraya PBT utk kuatkan pengaruh mereka disamping persediaan utk terus berkuasa selepas PRU akan datang.
    So harap kita jgn termakan helah puak-puak sekutu Dajjal nih.

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 4:50:00 PM GMT+8

    cite blok L & M tu mcmana dianyer story..cite skit bro

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 5:03:00 PM GMT+8

    Melayu P Pinang pragmatik. Kami sokong siapa ynag tak rasuah, tak makankedarah duit zakat, yang yak penipu dan putar alam. Sedikit demi sedikit, orang Melayu sudah nampak betapa telus dan berkesannya pemerintahan PR di Pulau Pinang, tidak seperti sebelum ini di bawah BN dan UMNO.
    HIDUP DAP!!!HIDUP PR!!!MAMPUS BN!!!MAMPUS UMNO!!!MAMPUS MAMAK TONGKANG MENYAMAR MELAYU!!!

    sri hartamas

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 5:25:00 PM GMT+8

    kick out cina dan pakatan haram ,dari pulau pinang,ketua menteri mesti orang melayu,INSYAALLAH.....

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 5:26:00 PM GMT+8

    Nak menyimpang sikit.

    Tamrin Ghaffar masuk PKR. Aku harap KJ beruk hitam akan terpanggil untuk mengikut jejak si Tamrin hitam ini.


    Setakat tidak mengenang jasa arwah Tun Ghaffar masihlah hal kecil, kerana isteri kedua Tun Ghaffar pun sanggup dihina oleh Tamrin sebaik sahaja Tun meninggal dunia.

    Tamrin ini seorang yang bengkrap, tapi diselamatkan UMNO namun beliau sudah lupa akan pertolongan tersebut.


    Tapi si Tamrin ini mempunyai rekod burok sebagai Pengerusi MARA yang paling lembab dan bengap dalam sejarah penubuhan MARA. Selepas 2 tahun, jawatan beliau langsun tidak disambung oleh Kerajaan gara2 ketidaklayak beliau menerajui organisasi Melayu itu.

    Tamrin ini umpama sampah busuk yang dikutip oleh PKR. Ini benar2 sampah dan liabiliti kepada PKR. Anwar akan kutip sesiapa sahaja asalkan menyokong beliau.

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 7:12:00 PM GMT+8

    1.Puak melayu penang!balik penang la!
    2.Ambik balik hak melayu!!
    3.nak harap pada pak lah!anuar!mat sabu!hampass!!

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 7:24:00 PM GMT+8

    salam bloggers,

    anak belajar kat mrsm balik pulau...dah lebih 15 thn aku tak gi p pinang sehingga baru2 ni

    dulu aku dok sangka sekurang2nya balik pulau orang melayu yang control, tapi bila aku lalu sana aku dapati...kebun-kebun durian di lereng-lereng bukit semuanya diusahakan oleh cina-cina, siap ada pintu gerbang dengan tulisan cing cong ceng, geram rasa nak gi tebang je....aku tak tahu la status tanah tu, kalau tanah TOL pun tak mustahil satu hari nanti Guan Eng putar belit jadi tanah geran...orang melayu tinggal dirumah flat kecik, tanah kongsi ramai2...sedih la

    so sini aku menggesa;

    KERAJAAN ISYTIHAR P PINANG SEBAGAI WILAYAH PERSEKUTUAN...

    BINA INSTITUSI2 BERKEPENTINGAN MELAYU KAT SANA...MILIK SEMULAKAN TANAH2 KEPADA MELAYU

    TOLONG BERI LEBIH PERHATIAN KEPADA KEPENTINGAN MELAYU KAT P PINANG

    aku tengok orang melayu sana dah macam MELUKUT DITEPI GANTANG JE....

    sampai bila nak berlembut hati lagi...sakit hati aku tengok ah chai tu tayang cek 3 juta kat The Star

    sekarang aku bangga jadi ultra malay, rasa nak ludah kat muka depa, kalau dok ada rasa nak ambek hati virus kuning tu aku anggap korang lembik...

    brader izzy

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 7:59:00 PM GMT+8

    brader izy!
    1.Itulah punya tadak akai pemimpin melayu!puak kapiaq harbi tu kena ajaq sikit!kerana tak dak akai!depa pi bagi 3 juta!!bodoh tahap piang lagi!!
    2.Tampa sokongan puak kapiaq harbi!orang melayu boleh tubuh kerajaan la!cuba buat survry tenguk!berapa % je!kawasan majoriti puak kapiak harbi!!Tak sampai 30 kawasan pun!!!!
    3.Sebab tu puak kapaiq harbi ni tak dak agama!makan!tolak kayu dan batu je!!kalau ada moral!ada perasaan malu!depa tak akan ambiq cek 3 juta tu!!
    4.Bila agaknya puak pemimpin melayu ni akan ada akai!!belajaqla dari PAP singapura!macammana depa buat kat puak melayu disitu!
    5.Bodoh piang najib!lagi bodoh piang nik aziz!lagi bodoh tahap gaban anuar ibrahim!!

  • Shamsul Yunos says:
    April 30, 2010 at 8:18:00 PM GMT+8

    kalau dah bukan majoriti tak payahlah menteri besara Cina lagi boeh kasi lah PAS jadi menteri besar atau PKR...sama jugak DAP yang control puppet he he he

  • Anonymous says:
    April 30, 2010 at 8:26:00 PM GMT+8

    to anon 5:03,LU PEGI MAMPOS!!DAP MAMPOS!DAP MAMPOS!DAP MAMPOS!HIDUP MELAYU!HIDUP UMNO!HIDUP PAS!HIDUP ISLAM!!LU SAMA ANJING2 DAP PEGI MAMPOS!!

  • jon says:
    April 30, 2010 at 8:54:00 PM GMT+8

    to anon 5:03, puki mak lu bekarat!!! kalau lu rasa baguih sngat mai la dok penang,jgn dok ckp mcm gampang plak... gua rekemen lu beli tanah kat kmpung pulau jln perak, br lu tau kapir2 lahanat smpai mampos pun x akan kasik kat melayu tanah2 tu!! lu angkat jilat la dap kapirun tu!!

  • kingnek says:
    April 30, 2010 at 9:50:00 PM GMT+8

    sekarang ni, orang Melayu Penang dan juga mamak muslim di sana, anak sekurang-kurangnya mesti 4! Bukan kerana apa,nombor 4 tu nombor yang banyak tapi tak terlalu banyak, jadi ada can lah budak melayu tu jadi orang!

    Dan lagi satu, nombor 4 ni bad luck untuk puak DAPigs, biar mereka lari dari terus dari Penang! Harap2 berhijrahlah ke Kelantan, biar si wahabi tu jaga mereka!

  • Peneroka says:
    April 30, 2010 at 10:55:00 PM GMT+8

    PRU13 Mungkinkah Melayu VS Chinese??

    Bagi org Melayu & Islam, kalau undi PAS, persoalannya mampukah PAS berdiri lebih tinggi dlm PR? Mampukah PAS mendapat lebih kerusi parlimen dan lebih suara dari DAP & PKR? Jgn ikut emosi & fatwa songsang semata.

    Pelajari apa tejadi di Perak. Nizar hanya boneka. Kalau anda boleh kuat seperti di Kelantan, silakan. Kalau sebagai keldai, hentikan!

  • Tanah Singapura says:
    May 1, 2010 at 5:22:00 AM GMT+8

    Good Peneroka ! ayat power akhr tu

  • Pemerhati says:
    May 1, 2010 at 11:17:00 AM GMT+8

    Selagi orang Melayu berpecah kpd PAS dan UMNO, selagi itulah survival orang Melayu akan terancam.
    Kaum Cina dah sedar. Utk survival mereka, kaum Cina bersatu tak kira DAP, Gerakan atau MCA dalam pilihanraya.
    Sudah tentulah kaum Cina tak mahu melihat kaum Melayu bersatu. Jika UMNO nak bersatu dgn PAS, MCA dan Gerakan akan marah. Jika PAS nak bersatu dgn UMNO, PKR dan DAP akan marah. Sebab kaum Cina sedar kalau kaum Melayu bersatu, kaum Cina akan hilang kuasa dan segala2nya di Malaysia ini.
    Tetapi kaum Melayu PAS dari Nik Aziz dan puak Erdogan yg mendengar cakap peliwat tegar masih dibuai mimpi dan tidak sedar akan malapetaka yg akan menimpa kaum Melayu jika kaum Cina berkuasa!
    Celako, Celako, Celako!

  • donosepataharam says:
    May 4, 2010 at 10:56:00 PM GMT+8

    Saya baru balik dari P Pinang dan sempat berbual2 dengan orang kita saperti pemandu teksi, peniaga kecil dsbg. Ini yang saya dapat simpulkan. Sebagai tindakan untuk menentukan orang Cina terus memerintah selamanya, Ketiadarajaan Penang dengan cara halus telah mula mengusir orang Melayu keluar dari Pulau Pinang dengan membina rumah2 mewah yang diluar kemampuan kebanyakkan orang kita yang akhirnya akan lari balik kampung masing2 di Smenanjung.

    Saya harap orang Melayu Penang sedar dan tahu siapa yang mereka akan undi di PRU 13 nanti.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)