Wednesday, April 28, 2010

Apa cerita kerajaan negeri belanja RM176 juta untuk PRK HS?


Zaid tuduh kerajaan pusat main duit untuk memenangi PRK Hulu Selangor. Belanjanya kata Syed Husin dalam kenyataan berjumlah RM126 juta.

Sekarang jawab pula apa yang diungkit oleh Keris Putra. Perbelanjaan kerajaan negeri untuk PRK HS adalah seperti berikut:

  • SEWA STADIUM RM 3000.00 X 15 HARI
  • SEWA KHEMAH SELURUH HULU SELANGOR 376 BUAH X RM 600.00(SEBUAH)
  • KATERING KESELURUHAN PERJALANAN KEMPEN RM480,000.00( 40 RIBU TETAMU)SEPANJANG KEMPEN
  • TURAP JALAN KESELURUHAN 15.7 KM TOTAL 23.4 JUTA
  • TAMPAL JALAN TOTAL RM786,553.00
  • ELAUN PEGAWAI KERAJAAN NEGERI DAN ADUN PR DAN EXCO SATU KEPALA 10 HARI RM850.00 X 176 PEGAWAI,ADUN PR, EXCO.
  • BELI BERAS 1KG RM2.30 X 10 TAN
  • SUMBANGAN WARGA EMAS RM 500 X 7653 ORANG
  • SUMBANGAN BUKAN WARGA EMAS RM 100X 16,347 ORANG
  • BANNER KERAJAAN NEGERI RM 230.00 X 3500 PCS
  • BILLBOARD KERAJAAN NEGERI SIAP PASANG SATU BUAH RM 2000.00 X 250 BUAH
  • DAN BEBERAPA PERBELANJAAN YANG LAIN...
TOTAL SATU KEPALA MENGIKUT UNDI YANG PR DAPAT SEKITAR 23 RIBU IALAH RM76,251.00 SATU KEPALA.

*sumber perbendaharaan kerajaan Negeri Selangor

Semua sekali RM176 juta.

Ini tidak masuk wang Zaid yang turun nak beli satu kampung RM1 juta dan wang gangster beli undi sekeluarga RM500 dan lebih untuk keluarga lebih 4.

Apa cerita Syed Husin?

19 comments:

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 8:44:00 PM GMT+8

    dari jumlah tu kira pulak berapa banyak yang betul betul sampai ke orang yang sepatut nya dapat.....
    ( pekerja dan pengundi )

    yang terbolos ????

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 8:46:00 PM GMT+8

    Ha ha...Zaid dah buat press conf nak hantar petisyen pada BN, SPR dan Utusan. Katanya rakyat kena tahu kebenaran. Dedah habis Unspinners jangan tinggal satu pun.

    Ada orang pura2 baik macam 'Suci Dalam Debu'.

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 8:56:00 PM GMT+8

    abih tu...tak kira plak time pkr janji bulan bintang pd pengundi masa pru12 dulu??

    cam tu x pulak batah result pru dulu..bodoh punya zaid.

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:03:00 PM GMT+8

    aku nak sangat tahu ko ni sape...hari tu ko masukkan nama aku dalam blog ni bertarikh 26 march..!!!

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:05:00 PM GMT+8

    agaknye brape lama lg kjaan ngeri "selonggok" pakatan haprak boleh bertahan dr segi ekonomi sblm di isytiharkn bankrupt?? Mcm mana pula prestasi anuar bila mjadi penasihat ekonomi negeri. Cuba mmber2 bloger detailkan cikit pkembangan nyer. Positif ke negatif??

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:13:00 PM GMT+8

    bn jgn layan buang masa. trus fokus nx prk. kalu nak layan saman dap! baru betul

  • Jalak Lenteng says:
    April 28, 2010 at 9:14:00 PM GMT+8

    habis la kau syed husin....mampus la nak jawab. Jual kambing la kau lpas ni...kalau tak pun jual borong je firaun2 kecil tu..
    Tengok mam ezam...tak pasal2 nak angkat sumpah senator dah..masak la lu

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 9:20:00 PM GMT+8

    hehhehe..jawab jgn tak jawab ZAID/parti pakat2:)..jgn main ngelat, kita pun nak tau jugak....

    Tapi cakap Mamat tunggang cam Zaid nih ada ke yg bole dipercayai?

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 10:13:00 PM GMT+8

    Tu belum campok duit sumbangan dari Mossad, CIA, MI5, Secret Service Singapura, Agensi Wahabi Global, ...untuk memastikan kerusi parlimen Hulu Selangor terus dikuasai melayu sekular yang pro Wahabi.

    Nik Hashim "Adjust".
    Palekbang, Kota Baru

  • Bintang7 says:
    April 28, 2010 at 10:35:00 PM GMT+8

    Paku dulang paku serepih
    Cakap orang dia yang lebih...

    Apa punya jensi manusia or Setan PR nie...

    Tu baru yang disebutkan oleh Syed husin..tapi yg lain2nya banyak lagi...Lumba kuda kat singapore and penang...Kuda siapa yg menang..pikir2lah sendiri...

  • lanunsabah says:
    April 28, 2010 at 10:59:00 PM GMT+8

    bisalah bro skrip lama...kalu menang depa kata rakyat dah tolak bn terutama UMNO....ptuiiii oiiiii parti kencing rakyat hangpa tu yg gila kuasa....tolong terima kekalahan tu..awat bukan semua rakyat boleh dibeli ngan duit...memang buta kayyu

  • Anonymous says:
    April 28, 2010 at 11:59:00 PM GMT+8

    Saudara Moderator,

    Cara mudah buat fulus ialah menerusi perjudian. Betul ke telahan itu? Betul ke persepsi tentang pertaruhan dalam perlumbaan kuda bakal membawa pulangan yang baik? Ya betul, iaitu kalau bernasib baik dan kuda yang dipertaruhkan muncul pemenang maka dapatlah duit terpijak. Kalau sebaliknya berlaku anggaplah ia sebagai pelaburan hangus.

    Cumanya bagaimana seseorang kaki kuda itu dapat meneka dengan tepat kuda yang berkemungkinan muncul sebagai pemenang walhal mereka itu tidak ada pengetahuan formal yang mendalam berkaitan industri berkenaan?

    Oh ya, lazimnya, kaki kuda bergantung kepada tip yang dijaja oleh pihak-pihak tertentu yang mempunyai hubungan dengan puak penerima wang pertaruhan (bookmaker) iaitu pihak yang sudah semestinya tahu hanya mengaut keuntungan -- rugi tidak mahu.

    Untuk mendapatkan keuntungan yang besar, kaki kuda perlu di pengaruhi menerusi berbagai cara supaya meletakkan wang pertaruhan ke atas kuda yang tidak akan memenangi perlumbaan tetapi dimanipulasi seolah-olah kuda tersebutlah yang akan muncul sebagai pemenang!

    Oleh itu dalam konteks HS, kumpulan tertentu boleh diajak untuk membuat pertaruhan ke atas calon tertentu dengan menyebarkan berita palsu bahawa sekian-sekian calon pasti muncul sebagai pemenang.

    Apa yang berlaku ialah kumpulan berkenaan selain membuat pertaruhan, dan untuk memastikan mereka menang wang pertaruhan berkenaan, tidak dapat tidak lambang kuda idamanlah yang mereka akan pangkah!

    Cumanya, tanpa sedar mereka mungkin terdedah kepada kesilapan lantaran terdapatnya elemen putar belit dan putar keadaan. Lagipun ramai dalam kalangan mereka ini yang sering mengulangi kesilapan tanpa mahu mengambil iktibar daripadanya. Hakikat bahawa 'hot favourite' tidak semestinya memenangi semua perlumbaan seolah-olah tidak ada dalam kamus hidup mereka.

    Kalau ditanya apakah perasaannya? Jangan hairan kalau tidak tersimpan apa-apa perasaan dendam dan marah susulan daripada kekalahan demi kekalahn yang dialami. Kenapa ya? Kerana ia bukanlah peluang yang terakhir. Perlumbaan seterusnya akan berlangsung dan di situ nanti akan ada ruang yang luas -- kononnya -- untuk menebus kekalahan. Wow.

    Keadaan dan harapan yang sama akan berulang, cumanya, hanya sebelah pihak saja yang ketara mengaut keuntungan secara konsisten kerana mereka bijak memanipulasi psikologi individu yang tenggelam dalam arus yang penuh dengan ketidakpastian. Bagi kaki kuda, mereka juga menang seperti di HS tetapi dalam konteks menang sorak sedangkan kalah dalam pertaruhan.

    Kaki Bola

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 2:21:00 AM GMT+8

    KAKI BOLA CANTIK PUNYA SINDIR GOOD.CAYA LA.

  • Qity says:
    April 29, 2010 at 8:09:00 AM GMT+8

    pakcik di sekitar Kg Kuantan menuju ke Sg Tamu, Btg Kali bagitau sendiri dia dapat Rm10,000 dari PEMBANGKANG untuk keluarga seisi rumah...Perghh!!

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 12:05:00 PM GMT+8

    Salam Unspinners;

    Alaaa itu bukan nama politik wang tapi sedekah jariah. Duit rakyat maka kena kasi balik pada rakyat musim pilihanraya. Tak boleh saya makan sorang sampai perut saya buncit nanti pecah perut pulak sebab makan terlalu banyak.

    Kalau nak tanya sampai pada pengundi ke tak susah tu nak jawab. Sama-sama kita tengok sapa bercuti keluar negara, sapa beli kereta baru, sapa buat renovation rumah dan macam-macam lagi tu kita tengok perubahan. Kan nama pembangunan selepas janji kempen pilihanraya.

    Si Kaki Botol pulak, lepas pilihanraya dan kalah maka terima lah saja kekalahan dan kerja kuat lepas ni. Jangan lah tuduh orang lain rasuah kalau diri pun sama. Tuduh SPR itu tak adil. Pegawai pengurus pilihanraya tu kan kakitangan kerajaan negeri. Bukan SPR rombak pondok panas PKR saja malahan BN pun kena roboh. Itu pejabat daerah robohkan banner BN tak kira ke. Adil ke kalau gitu.

    Siapa pulak punggah penyokong dari luar untuk sesakkan tempat pengundian masa hari mengundi tu. Barisan Nasional ke Pakatan Rakyat.

    Jangan jadi penjahat nak bongkar rahsia hidup orang. Berdendam nak dedahkan kelemahan pemimpin BN tapi Si Kaki Kuda jangan lupa, orang lain pun boleh korek belakang awak dan pemimpin awak jugak weh. Kena fikir panjang. Apa yang di dedahkan tentang kaki botol dan judi tu baru sikit. Kan nanti tak cukup kertas kena bantai baru sedar diri.

    Dah habis duit rakyat Selangor kena pakai masa by election Hulu Selangor, maka sebab tu SI KHALID GAGAP nak rampas semua tanah kurnia. Tentu nak jual tanah tu nak dapatkan hasil. Tanah kurnia tu majoritinya milik orang Melayu jadi KHALID GAGAP nak halau orang Melayu dari tanah sendiri dan berikan pada orang lain. Siapa punyer kerja ni. Exco Kerajaan Tempatan ke. Kalau macam tu lama-lama Melayu Selangor merempat di negeri sendiri sebab Tanah Semua Milik Tuan Haji Ronnie Thiau Hai

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 1:04:00 PM GMT+8

    I just look at the pictures of pig and Dato Khalid that being imposed. I really hate to see people doing this as I consider them slandering and no ball. You must be one of them!!!!

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 1:06:00 PM GMT+8

    BN menang tapi secara khasnya orang Melayu kalah. Semalam sekolah Cina dapat duit dari Najib. Minggu lepas Hindu juga dapat. Melayu dapat apa? Menang sorak kampong tergadai ajelah. macam ayam berkokok tapi tahi berserabut dekat ekor. Boleh mampus Melayu jadi macam ni.

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 1:10:00 PM GMT+8

    Selama ini siapa yang bagi cina kaya raya dan memiliki tanah dimana2. banyak kampong Melatyu dirobohkan untuk diberikan kepada cina. Sekarang ini pulak, hindu pun dah mula dapat banayk kelebihan dari konsep Satu Malaysia Mampus Melayu. Siapa yang bagi semuanya sejak merdeka. Tepok dada tanya selera. semuanya angkara orang melayu itu sendiri. Dan Malayu diwakili oleh UMNO. Hidup Umno Mati Melayu.

  • Anonymous says:
    April 29, 2010 at 8:52:00 PM GMT+8

    to anon 1:10

    UMNO bukan bagi cina tanah,MCA,MIC & GERAKAN ada bahagian masing2.nak buat mcm mana dah di bawah satu persatuan bangsa.aku pun tak setuju,tapi hang jgn cepat marahkan UMNO,anwar tu lagi teruk!kita tak payah crita pasal benda2 yg tak ada bukti mcm liwat.ambik satu cukup,si barua anwar ni naikkan interest bank bila negara alami kegawatan.hang tau tak berapa ramai peniaga2 bumiputra terpaksa menanggung hutang berganda akibat perbuatan anwar lahabau tu?tu kita tak masuk isu dia sokong irene fernandes guna kalimah ALLAH s.w.t utk puak kristian.hang nak marah melayu,hang marah dulu boss hang.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)