Greetings

Saturday, March 6, 2010

Sikit2 cabar ... Politik Mahfudz macam budak2

Cabar saja berani, Gaduh tak pandai

Tan Sri Harussani mendedahkan kedegilan PAS terutamanya Ustaz Ahmad "Mercedes" Awang yang lebih rela bersatu dengan DAP dari dengan UMNO selepas pilihanraya umum 2008.

Harussani yang terlibat dengan kesediaan dari Tuanku Sultan Perak berusaha dalam menyatukan kedua2 parti Melayu dan Islam tetapi dikecewakan dengan sikap degil dan angkuh PAS yang enggan mengutamakan perpaduan dan kuasa politik ummah.

Reaksi Mahfuz digambarkan blogger Garamanis sini sebagai budak sekolah yang suka ajak gaduh setiap kali dia tidak berpuashati dengan rakan sekolahnya. Reaksi berikut Mahfudz Omar ini bukan reaksi untuk ini tetapi selalu macam gini:

Mahfuz Cabaq Harussani Letak Jawatan

Saya mencabar Tan Sri Harussani meletakkan jawatan sebagai mufti dan beliau secara langsung terlibat dalam politik,”.

Menyifatkan Harussani sepatutnya memahami persekitaran kerjasama sebelum 8 Mac 2008, Mahfuz berkata, PAS tidak wajar memutuskan hubungan yang telah dijalin bersama komponen Pakatan Rakyat.

“Saya tidak tahu apa yang berlaku itu (perbincangan selepas pilihan raya umum).

Sumber: Malaysian Insider
Sudahlah tidak tahu, nak cakap dan cabar pula? Betul-betul politik dungu - otak kecil dan telinga besar - macam budak sekolah yang cepat ajak gaduh bila diri tertekan atau tercabar dengan hujah.

Kalau macam begini reaksi Naib Presiden PAS, Mahfudz, mudah dibaca bahawa apa yang diberitahu Harussani hingga membawa reaksi budak ajak gaduh dari Mahfudz adalah BETUL.

Berapa tahun lagi anak dalam penjara kerana dadah, Mahfudz? Tak payah nak cabar. Dulu kamu turut cabar bila didedah. Dah betullah tu ...

Baca juga reaksi Ahmad Awang, Suruhanjaya PAS yang menentang permintaan Tuanku Sultan Perak untuk UMNO dan PAS bersatu memerintah Perak di sini.

Dengarnya masyukkk ... Dengan Ahmad Awang mempersetankan ummah Melayu dan Islam, masaalah bankrupsi selesai dengan dapatnya konsesi balak. Kereta Mercedes pun turun satu dari wahyu Ngeh Koo Ham.

Apaapa dulu ... Presiden Persatuan Ulamak?

Perangai dan hati macam ini, Ahmad Awang bukan ulamak tapi ular dalam semak. Kau pun sama Mahfuz. Cara melihat sesuatu hanya segi politik.

27 comments:

  • Manjung Mari says:
    March 6, 2010 at 1:08:00 PM GMT+8

    Aku rasa YB.Dato Mahfuz dgn Uztad Ahmad Awang tu lebih dulu masuk syurga dari mana2 pemimpin UMNO kerana mereka berjuang utk Islam.Kau orang yg jadi balaci UMNO ni tak tahu la boleh masuk ke tak kerana asyik ngutok PAS jer siang malam.Guru2 kamu dulu suroh kamu buat perangai gini ke? Moh le,taubat ramai2 masuk PAS,kurang2 nampak jalan ke syurga,tak la sesat memanjang!

    PAS For All.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 1:19:00 PM GMT+8

    Ustaz Ahmad Awang ialah mangsa pengzaliman UMNO laknatullah yang merampas hak beliau sebagai Pengarah Pusat Islam.

    Justeru wajarlah beliau mengambil pendirian untuk tidak bekerjasama dengan orang zalim.

    PAS For All.

  • Mohd Akhyar a.k.a Hanz says:
    March 6, 2010 at 1:26:00 PM GMT+8

    Bagi aku, masuk PAS ka..UMNO ka..kalau niat tak betul takdenyer syurga. Kita tak bley claim masuk PAS nampak syurga. Innamal 'amalu binniats, jangan cepat melatah.

    Personally, aku SANGAT SANGAT teringin UMNO utk jadi lebih Islamik, dan bukan TERLAMPAU KEMELAYUAN.

    Tp, itu lah, susah utk buat PARADIGM CHANGE ni. Cuma, aku harap, golongan muda yang teguh imannya, kuat agamanya, join la UMNO, ramai2, betulkan dr dalam.

    Memecah belahkan Islam, hanya akan merugikan. Aku suka PAS. Aku sokong UMNO. Sbb dua2 Islam. Tapi bila PAS bersekongkol dgn SOSIALIS DAP dan PKR al-Juburi al-YAHUDI, mmg buatkan aku jd tak berapa berkenan.



    ~BELIA ANTI anWAR al-JUBURI~
    ~BELIA ANTI SOSIALIS-KOMUNIS DAPig ~

  • j3bat says:
    March 6, 2010 at 1:44:00 PM GMT+8

    Manjung Mari aku rasa betul cakap kau, sebab berkawan dengan kafir harbi lebih baik dari kawan ngan UMNO yang hampir kesemuanya mengucap dua kalimah shahadah.

    Mr Anonymous, boleh tak datangkan ayat quran or hadis yang menyatakan lebih baik bersekongkol dengan kafir harbi daripada bekerjasama dengan pemkerintah islam yang zalim.

    Orang PAS pasti mahir pasal bab-bab inikan. apapun ini ada hadis untuk renungan.


    “Dari Abdullah bin Mas’ud r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda: Sesungguhnya akan berlaku selepas peninggalanku sikap pemerintah yang merampas harta kamu dan berbagai-bagai perkara yang kamu ingkari. Para sahabat bertanya: Apakah yang engkau perintahkan pada kami wahai Rasulullah!? Baginda bersabda: Tunaikanlah kewajipan kamu dan berdoalah kepada Allah untuk mendapatkan hakmu.” [HR al Bukhari dan Muslim]

    “Dengarlah dan taatilah penguasa di waktu susah dan senang, di waktu lapang dan sempit, walaupun mereka mementingkan diri sendiri dan memakan hartamu serta memukul punggungmu, kecuali apabila memerintahkan untuk berbuat maksiat.” [HR Ibn Hibban, sanadnya hasan]

  • azreen says:
    March 6, 2010 at 1:47:00 PM GMT+8

    manjung mari..

    typical n komen standard penyokong pas..umno kafir..pas berjuang demi islam..undi pas masuk syurga..undi umno ke neraka..hahaha jwpn org x berilmu..ibadah dan perbuatan tanpa ilmu apa maknanya?

  • pengali kubur says:
    March 6, 2010 at 1:48:00 PM GMT+8

    Kalau nak dibandingkan ilmu ugama TS Harunssani mufti perak dengan kaki Fitnah Mahfudz jarak nya macam langit dengan bumi.Jangan ingat amal kita di terima tuhan kalau jadi islam politik nak buat apa syurga bukan emak bapak kau yg punya kamu org pas tak pernah berdosa ke setahu aku ulamak pas lah yang banyak buat dosa kering sesama islam.

  • Aku,Pasbuih Dan Siamang says:
    March 6, 2010 at 1:52:00 PM GMT+8

    Babi tu yg patut letak jawatan.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 1:53:00 PM GMT+8

    celakalah ke atas kau , mafuz, kerana kau hina mufti....

  • Anti Manjung Mari says:
    March 6, 2010 at 1:54:00 PM GMT+8

    Dulu semua orang ingat pas itu lebih islam dari umno.

    Tapi kini aku rasa pas pun tak de lah bagus mana pun. Takat nak jual negara kat orang luar tu sapa-sapa pun buleh buat.

    Melalui politik parti cuba dapatkan kuasa. Dengan kuasa itu kita harapkan mereka dapat membawa negara ke arah yang lebih baik.

    Kalau dapat memerintah, kemudian jual negara, rosakkan negara, apa sebenarnya yang parti politik ni nak? Duit? Kekayaan? Balak? Hidup Mewah? kalau nak semua tu, pergi lah kerja ke atau pergi berniaga ikut sunnah nabi.

    Tak usah cerita pasal syurga neraka la kalau perangai pun macam yahudi mabuk. Amal tu dengan niat. Kalau tok guru sekali pun kalau niat jahat, ke neraka jugak.... tapi itu semua hak Allah. Sapa kita untuk tentukan syurga neraka.

    Sapa boleh bagi jaminan YB mahfuz lebih dulu masuk syurga dari dr mahathir? Silap haribulan terbalik plak jadinya. (Silap2 tak masuk2, lg la naya).. So jangan cakap ikut sedap mulut. Rakyat biasa memerhati kita...

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 2:00:00 PM GMT+8

    ahmad awang yg sibuk pasal isu nabi tak pakai pisu cukur ... kah kah kah.

    terima kasih ngeh koo ham ... lepas bankrupsi.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 2:02:00 PM GMT+8

    ahmad awang adalah ketua rombongan meminang wan azizah mewakili anwar yang kena reject dato wan ismail ... kah kah kah

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 2:02:00 PM GMT+8

    bodoh punya mahfuz , nak cabar org tu letak jawatan buat apa .. Harussani dah gunakan segala ilmu dia untk menyatukan umat islam . beginilaa PAS yg bodoh dan dungu sanggup dilembukan DAP berbanding perpaduan Islam .

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 2:37:00 PM GMT+8

    Rakyat dia heret suruh main politik.

    Mufti pon dia nk kacau gaul sekali.

    ok ke mahfuz tu?

    Masuk pan nampak jalan ke syurga ke?

    Depan penyokong cakap Islam, Hudud, Dosa Pahala. Depan DAP dan PKR sokong sekular. Cuba penyokong pas cakap pasal islam dengan penyokong dap, kompem senyap pasal nk jaga hati dap, kan undi lari.

  • Hamba Allah says:
    March 6, 2010 at 2:38:00 PM GMT+8

    Woi Manjung Mari... Mengucapla banyak2.. Hang dok fitnah org UMNO tak masuk syurga kalau tak betoi nak minta maaf mcm mana?? Ingatlah sesungguhnya dosa sesama makluk tak diampunkan Allah selagi yang di fitnah tak maafkan. Umur kita di dunia tak sampai 1 hari di akhirat. Dunia ladang untuk kumpul amal jariah bukannya dosa fitnah sesama Islam.Bersederhanalah dalam berpolitik. Bukan semua ahli UMNO zalim dan bukan semua Pemimpin PAS ulamak.. Kita tak maksum..

  • PASrah says:
    March 6, 2010 at 2:57:00 PM GMT+8

    Mampuz kata
    "Saya mencabar Tan Sri Harussani meletakkan jawatan sebagai mufti dan beliau secara langsung terlibat dalam politik,”."

    Aikkk datang dari pemimpin PAS yang kata `ugama' (mufti) tak boleh campur dengan politik. Selama ni PAS dok menyalak pasal politik dan agama tidak boleh dipisahkan mengikut Islam PAS.

    Itu la orang PAS ni, tak habis-habis dengan hidup hipokrit... HamPAS.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 3:02:00 PM GMT+8

    Anon 1:19:00 tulis :-

    "Ustaz Ahmad Awang ialah mangsa pengzaliman UMNO laknatullah yang merampas hak beliau sebagai Pengarah Pusat Islam."

    Oooo... baru saya tahu.., ruper2nya nak jawatan..., tapi tak dapat..!

    Jawabler Mr. Ahmad Awang...!

  • Hagemaru says:
    March 6, 2010 at 3:46:00 PM GMT+8

    Kesian betul aku nengok orang PAS ni...macam bagus jek..tapi yang sebenarnya tak de la bagus mana pun...

  • kingnek says:
    March 6, 2010 at 4:00:00 PM GMT+8

    manjung mari, aku ni sebenarnya dulu sokong perjuangan PAS tapi aku rasa sekarang ni, memang mereka ni tak ikhlas nak buat hukum Islam bab beberapa individu yang ternyata liberal Islamnya seperti Khalid gereja dan Husam Musa. Aku masih ingat si pencacai Nizar kata, sejak bila PAS nak tubuhkan negara Islam di depan sahabat-sahabat DAPnya, sedih aku lihat berapa jauh PAS dah menyimpang dari perjuangan asal.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 5:25:00 PM GMT+8

    salam,
    islam pas membenarkan bersatu dan bersekutu dengan kafir dan syaitan untuk menjayakan cita - cita politik. Islam yang diamalkan oleh umno pula lain daripada islam pas iaitu islam yang di bawa oleh Nabi Muhammad s.a.w. Islam pas dibawa oleh ularsemak ularsemak yang mendapat pendidikan dalam parti politik islam malaysia. berbeza tu. Jangan bergaduh dgn pas, mereka akan masuk surga pas, surga pak nik. bukan syurga Allah.

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 5:31:00 PM GMT+8

    aku rasa kalau Harussani bertanding bebas DUN Manjoi tu ...

    UMNO haawop.....
    PAS pun haawop.....

    Kalau Mahfudz yang bertanding, jawapnya hilang deposit.

    hahaha



    harussalam

  • lanun sabah says:
    March 6, 2010 at 9:55:00 PM GMT+8

    aku rasa manjung mari memang taksub ngan puak2 ulamak yg tak boleh pakai tapi tergadai...sebab kata kat orang mkn rasuahlah,zalim rakyatlah tapi bila puak2 pas buat dihalalkan!!!!oiiii sedar tak hangpa tu politik putar belit....UMNO buat yg baik pun hangpa kat zalim kat rakyat....sembang masuk syurga tapi minum arak pi mampuslah manjung mari...aku rasa hang je masuk syurga kot sebab sokong puak2 pas... macamana pulak ngan ank hang...(kalau dah kawin) sebab anak hang tak tau lagi pasal politik so lu pikiq sendiri sebab kita tak tau boleh masuk syurga atau tak... melainkan tok guru hangpa....

  • Anonymous says:
    March 6, 2010 at 10:58:00 PM GMT+8

    Alahai, orang PAST, Bangsa kemana, Islam kemana...hari2 buat dosa..kutuk sana, fitnah sana..tengok di Selangor Massage Parlour, kedai Arak< Kedai Judi tumbuh macam cendawan...Apa yang mereka buat untuk MEMBANGUN BERSAMA ISLAM atau ISLAM FOR ALL...kalau UMNO tak buat dulu untuk ISLAM dan MELAYU nampaknya ...malas nak kecek lah...BULAT MACAM TONG KOSONG...BUNYI BISING TAPI KOSOOOONGGGGGGGGG

  • Ayah Pin Kerajaan Kayangan says:
    March 6, 2010 at 11:18:00 PM GMT+8

    ...memang sudah sah Manjung Mari dan yang sewaktu dengannya telah dapat teket masuk 'syurga' tanpa hisab kerana menjadi ahli PAS..

    ..maka tidak hairanlah ramai PATI masuk ke Malaysia dari seluruh dunia kerana tertarik untuk mendaftar jadi ahli PAS sebab di negara mereka tidak ada parti PAS..hebat sungguh ularmak dalam PAS diatas dunia lagi sudah disahkan masuk 'syurga'..

    ..tak tahulah syurga yang mana kerana di pulau Phuket, Bangkok, Manila dan Selangor pun ada banyak 'syurga'...

    ..jangan jadi yang sesat lagi menyesatkan, dah lah..

  • king brutal says:
    March 7, 2010 at 9:30:00 AM GMT+8

    Manjung Mari...

    Masuk PAS boleh nampak jalan ke syurga??? Abih tu orang Islam yang hidup sebelum adenye PAS tu takleh masuk syurga le??? Kalau orang yang bukan Islam undi PAS, adakah boleh masuk syurga walaupun minum arak, makan babi, berzina dan tidak mangakui "Tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Muhammad itu pesuruh Allah"??? Ke PAS ajar, masa Mungkar dan Nangkir tanya dalam kubur nanti, Kamu parti mana???

    Berpolitik boleh tapi jangan jadikan politik tu pengukur keimanan dan ketaqwaan orang Islam. Kalau anda yakin PAS boleh membawa anda ke syurga maka teruskan tapi janganlah menyatakan orang yang tidak setuju dengan anda sebagai bukan penghuni syurga. Ingat, amal ibadat yang menentukan syurga neraka adalah hak Allah, walau banyak mana amalan kalau tidak diterima maka tiada guna sokong PAS atau tidak, tetap tidak masuk syurga, Allah saja yang mengetahui.

  • Anonymous says:
    March 7, 2010 at 2:13:00 PM GMT+8

    Manjung Mari memang confirm masuk syurga, syurga nik aziz ...syurga Allah jauh skali

  • Anonymous says:
    March 7, 2010 at 3:14:00 PM GMT+8

    Mahfuz setakat kerja poter di Airport Pnang jeerr...

    Bila ada isu dia cabar lah sesiapa yang dia suka cabar.

    TS Harussani Mahfuz suruh letak jawatan Mufti Perang.

    Dulu dia desak Nik Aziz suruh berhentikan menantunya sebagai CEO GLC yang dipengerusikan Nik Aziz sendiri. Nik Aziz kata, "Jangan campor urusan negeri Kelantan". Mahfiz diam terus.

    Ni fasal GLC Kedah rugi RM4 juta yang pi melabur di PNG, dia tak mau cabar Ustaz Azizan letak jawatan ka?. Jika BN buat macam tu, Mahfuz mesti cabar MB BN letak jawatan.

  • joehan says:
    March 8, 2010 at 1:01:00 PM GMT+8

    salam...
    buat pencacai pas n PR semua..terutama 'manjung mari'..urusn syurga neraka bkn mlik n.ajis..tu mlik Allah..mmg kunun2nyer pas perjuangkn islam..
    tu dalil yg n.ajis gune kate skong pas msk syurga sbb skong perjuangn islam..
    stakt dalil thap longkang cmtu org yg cetek agama je leh cy..bdk2 yg cetek agama pon selambe je cy..
    meh cni aku bgtau..tiap amal tu bermula dgn niat..kalo niat seseorg tu iklas br dpt pahala..tu mmg Allah dh jnji..TP MASALAHNYA kt cni..n.ajis tau ke niat2 org2 pas tu sme..niat die pon korng sme tau ke wahai pencacai pas n pr..korng pon tau ke niat2 org yg kunun2 berlagak alim tu..korng tau ke niat dieorg yg semyng 5waktu tu..
    Adkah pas berjuang kerana Allah..kerana bongkak..kerana harta..kerana kuasa..krana jaw..
    urusan pahala,dosa,syurga,neraka sme milik Allah..manjung mari begitu berani kate skong pas nmpk jln ke syurga..mcm mentor die..n.ajis..aku hormat n.ajis sbb die tue n byk ilmu..tp sejk jd pr ni aku nympah plak..xadil dlm kuarkn pndpt..dh xnmpk keiklasan dlm perjuangn..jgn risau..kalo lm2 cmtu..saksiknlah kehancuran pas krana telah menympang dr tujuan asal penubuhan...
    Kebenaran pasti tertegak...TAKBIR!!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)