Greetings

Monday, March 29, 2010

Permintaan rakyat penentu calun untuk Hulu Selangor


Setelah beberapa kali berhadapan dengan pilihanraya kecil, formula yang dilihat berjaya adalah calun BN mestilah yang diterima oleh rakyat tempatan.

Contoh kekalahan akibat orang atas bermain politik untuk kepentingan diri yang berakhir dengan kegagalan adalah di Permatang Pasir dan Kuala Terengganu. Manakala contoh baik formula itu adalah di Manek Urai yang kalah kerana kesilapan kira dan Bagan Pinang.

Bloger Jebat Berkokok berpendapat MIC kena terima hakikat itu jika penduduk tempatan mahukan calun UMNO. Baca berikut:

Jumaat ni Suruhanjaya Pilihanraya akan umumkan tarikh penamaan calon dan tarikh mengundi bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor. Belum apa apa lagi MIC dah sibuk nak calonkan G.Palanivel sebagai calon yang akan bertanding di dalam pilihanraya kecil tu. Eh tiba tiba pulak MIC nak bersuara setelah sekian lama sunyi.

Baik siapapun sebenarnya tak boleh nak cadangkan siapa sebagai calon yang sesuai untuk Barisan Nasional. Kalau dah namanya wakil rakyat...orang yang berhak pilih calon adalah rakyat.

Kalau majoriti pengundi di situ mahukan wakil Melayu menjadi wakil rakyat mereka..tidak ada pilihan lain kepada BN selain daripada meletakkan calon UMNO. Soal kuota MIC atau siapa harus BN buang jauh-jauh.

Harap-harap MIC faham dengan tuntutan pengundi di Hulu Selangor. Apalah pentingnya dengan kuota kalau akhirnya akan kalah di situ. Kalau MIC mahukan supaya UMNO menghormati kerusi Parlimen Hulu Selangor sebagai kuota MIC..jauh lebih penting bahawa MIC harus menghormati keinginan pengundi di Hulu Selangor.

Kita lihat sahaja pilihanraya kecil Bagan Pinang yang menyaksikan Tan Sri Isa Samad menang bergaya di situ. Kalau orang dah suka biar seribu isu yang dimainkan oleh Pakatan, pengundi tetap akan pilih orang yang mereka suka.

Mahukah UMNO dan BN mengulangi kejayaan ini atau mengulangi kesilapan memilih calon seperti di Permatang Pasir dan Kuala Terengganu?

Suatu peringatan...sehebat mana atau se gah mana calon yang diletakkan kalau ianya bukan kemahuan pengundi pasti akan kecundang..Zaman telah berubah..rakyat tidak lagi melihat parti sebaliknya melihat kepada calon.

Andaikata sifir ini diguna pakai oleh BN pastinya kemenangan berpihak kepada BN. Semua komponen BN harus melihat kemenangan ini sebagai kemenangan bersama dan atas semangat setiakawan.

Yang penting BN harus menang sebagai satu pemangkin semangat menjelang piliharaya umum ke 13 nanti. RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN...Biar rakyat membuat pilihan..Apa khabar Tan Sri Mohamad Taib?
Bolehkah MIC dan pengundi India hormati kehendak majoriti pengundi tempatan dan tidak boikot pula PRK?

21 comments:

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    March 29, 2010 at 6:05:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    March 29, 2010 at 6:08:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    kita anak melayu says:
    March 29, 2010 at 6:11:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    kita anak melayu says:
    March 29, 2010 at 6:13:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • kita anak melayu says:
    March 29, 2010 at 6:15:00 PM GMT+8

    Anon ^:05 yang semestinay sama dengan anon yang selepas tu

    kau ni memang bbodoh diajar oleh Nuar BErair

    orang Melayu kaya kau dengki

    kalau Cina kaya kau senang hati???
    bodoh dan bebal
    Mukhriz ada kilang fibre optic bebal oi

    tak kira lah dia dapat kontrak kerajaan ke tidak

    yang pastinya dia memang usahawan ada belanja duit bikin kilang

    takkan tak boleh dapat untung

    kau ni jealous bapak dia mahathir itu aje

    kalau bapak kau ada kuasa tah kau 1000 kali lagi teruk

    PKR - parti orang tak puas hati aje

  • Cucu says:
    March 29, 2010 at 6:23:00 PM GMT+8

    Cukuplah Melayu sentiasa diminta bertolak ansur sehingga adakalanya haknya dinafikan.MIC umpama melukut ditepi gantang- dia tiada hak utk tentukan dimana dia nak bertanding sesuka hatinya.Selama lebih 50 thn UMNO berkompromi utk benarkan MIC bertanding dlm kawasan melayu semata-mata atas semangat bertolak ansur dan semangat setiakawan BN.Ini tak bermakna UMNO telah berikan geran bebas selama-lamanya kepada MIC utk bertanding atas tiket BN di sesuatu kawasan itu.Cukup2 la tu.Lagi pun kita telah lihat bagaimana org India membalas budibaik org Melayu selama ini melalui sikap kurang ajar Hindraf dan perangai para pemimpin India dlm PKR dan DAP yg sentiasa menggores perasaan org Melayu. Mereka sanggup menggigit tangan yg selama ini membela nasib mereka dibumi bertuah ini.Kali ini MIC hanya berperanan membantu jentera BN di Hulu Selangor.Kalau MIC nak tunjok tera yg dia tu hebat sangat,tunggulah masa PRU-13 nanti,kita boleh letak calon MIC ditempat2 'panas' utk buktikan MIC memang hebat.Meanwhile pls shut the f**k up!

  • Ahmad Zack says:
    March 29, 2010 at 6:34:00 PM GMT+8

    agak2 kalau BN hantar Tan Sri Mohamad Taib boleh menang ker?

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 6:44:00 PM GMT+8

    bagi je duit banyak2..letak kayu pun menang... ko tanya la bendahari bahagian..kalu ada election sape yg kaye? kalau tak kaum kerabat umno haram jadah ni. sudah la penipu..berapa lama lagi korang nak kelentong rakyat..cukuplah 52 tahun dah rakyat tengok

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    March 29, 2010 at 6:51:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • KUDUNG TANGAN AKU KALAU UNDI PKR says:
    March 29, 2010 at 7:24:00 PM GMT+8

    PKR selangor bapak segala puaka menipu..harta anak yatim pun rembat..tak cium bau syurga tau tak! Semua mengikut je kepala bapak DAP...kalau DAP cakap PKR kena letak kepala babi jadi calon pun, PKR terpaksa menikus..harapkan PAS dah mcm kena makan nasi kangkang DAP lahanat...

    Insaflah PKR..Anwar punca segala perpecahan & huru hara politik M'sia...

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 8:29:00 PM GMT+8

    Malaysialah satu-satunya negara di mana penduduk majoriti begitu takut dengan penduduk minoriti. Ada pulak kalah menang bakal ditentukan oleh kaum minoriti. Cuba lihat mana-mana negara di dunia ini. Ada tak negara yang macam M'sia ni, di mana kaum majoriti begitu hormat dan takut dengan penduduk minoriti? MIC harus menerima hakikat mereka bukan pengundi majoriti di kawasan itu. Kenapa orang Melayu saja yang kena faham dan mengalah? Penatlah. Kalau MIC tak boleh terima hakikat itu, kenapa orang Melayu mesti menerimanya? Seperti biasa, orang Melayu terlalu bertolak ansur dengan kaum lain. Sudah-sudahla tu. Yela. Tan Sri Muhd Muhd Taib, kenapa menyepi sekarang?

  • tokjanggutputih says:
    March 29, 2010 at 8:44:00 PM GMT+8

    PM dah bagitahu harus dengar denyut nadi rakyat Hulu Selangor siapa yg mereka mahu untuk jadi wakil rakyat kawasan mereka itu saja MIC harus akur sekiranya rakyat H/Selangor mahukan org melayu jadi calun mereka ini bukan pilihan lagi tapi suara rakyat perlu didengar RAKYAT DIDULUKAN PENCAPAIAN DI UTAMAKAN tepat sekali tak perlu kita berebut rugi nanti rakyat Hulu Selangor.

  • Ubor Kebenaran says:
    March 29, 2010 at 9:07:00 PM GMT+8

    Masa nya telah tiba kita meletakkan calon dari UMNO sebab dahulu di Bukit Selambau Kedah kita letak calon dari parti MIC habis bungkus jadi itu sudah menjadi pelajaran bahawa suara rakyat perlu di dahulukan dan saranan rakyat adalah meletakkan calon UMNO untuk merebut kembali kerusi dari pr pakatan ronggeng. sekian terima kasih.....

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 9:16:00 PM GMT+8

    buat keje dululah baru nak mintak kuota..

    citt podahhhh

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 9:42:00 PM GMT+8

    Pilih calun yang sesuai. Ambil UMNO pun tak semesti sesuai.

    Kalau pergi Parlimen, diam saja buat apa????

    Jangan tengok warna kulit dan kaum. Tapi orangnya

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 9:51:00 PM GMT+8

    nak pilih PKR nak buat apa???? sekali lim kit siang heppp.... semua menikus. termasuk telo2 semua terutama telo anwar.

    ckp berdegar2 mcm la bagus sgnt. kalau nuar bagus sgnt saiko org dah tentu sukma tak ceritakan hal dia main jubo ke polis.

    dah tentu nuar saiko sukma suruh pandai makan pandai simpan.

    tu lom ceta kes meor, hairani, norlaila, dll lagi tuuu...

    zek

  • Anonymous says:
    March 29, 2010 at 9:53:00 PM GMT+8

    buat apa susah2. suruh anwar je yg bertanding. kita tgk ada brani ke anwar bertanding kawasan ni.

    aku boleh bertaruh laaa, anwar brahim takkan brani punya. rakyat dah meluat dgn dia.

  • Anonymous says:
    March 30, 2010 at 12:00:00 AM GMT+8

    Rakyat di-utamakan.
    Kalau rakyat nak calun MElayu,pilih MElayu.
    KAum INdia, tunjuk beralah sikit.
    Terima Hakikat dan jangan komplen.

  • Anonymous says:
    March 30, 2010 at 2:08:00 AM GMT+8

    kenapa padamkan komen aku?

    berani kerana benar....kamu tu pengecut.

    Jeng jeng jeng gerombolan unspinners tu pengecut!

    pengecut terus...tak ada telur...memang tak ada telur penyokong UMNO /BN

  • Anonymous says:
    March 30, 2010 at 5:48:00 AM GMT+8

    The People’s Parliament

    Dear Mahathir
    March 29, 2010
    Sorry to be writing to you so soon after the last, but I read on Malaysianinsider that at the racist Perkasa congress over the weekend, you had called for a review of something or the other so as to be able to reply to allegations that the Malays have stolen the country’s wealth and denied the rights of non-Malays, and felt that I could not let you get away with these mischievous, dishonest observations without responding to the same.

    You see, I do not think anyone has said that the Malays have stolen the country’s wealth or denied the rights of the non-Malays.

    What many have said, myself included, is that you and your privileged cronies, inside and outside of government, have robbed the people of this nation, Malays included.

    And, inspired no doubt by you, many in the civil service also got in on the action.

    I’m going to keep this short, so I’ll just cite one instance. I’ll leave commentators to add to the list, if they care to.

    One evening in the early 90’s, when Putrajaya and KLIA was being conceived by your government, I got a call from a friend who excitedly asked me to meet him to look at a ‘cannot go wrong’, ’sure make money’ investment opportunity.

    I met him at a pub in PJ.

    He opened up maps of Sepang and Dengkil, said he had connections with people who had connections in the highest offices of government, identified the areas on the maps that were being earmarked for the construction of Putrajaya and KLIA and the housing and commercial areas that would sprout up thereabouts, and then said that the owners of these property were unaware of these intended developments. If we bought now, the price would be dirt cheap.

    When sold later, or if acquired for purposes of the intended development, the returns, either from the re-sale or government acquisition, would be considerably higher.

    Big profits to be made.

    At the loss of those who had held those properties for a long time, some passed down from generation to generation.

    And who were unaware of the intended development.

    These were Malays.

    Who were screwing them?

  • Anonymous says:
    March 30, 2010 at 2:05:00 PM GMT+8

    Umno screwing them...umno pegi jahanam.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)