Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak

Kelantan tidak layak untuk terima royalti minyak
Jangan angkuh... terimalah Wang Ehsan

Sunday, March 28, 2010

Anwar melenting ditanya mengenai Zul Nordin


Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini melenting apabila ditanya tentang dakwaan Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin tentang usaha mengaitkan Perdana Menteri dengan kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Malah ketua pembangkang itu menuduh wartawan yang bertanyakan soalan tersebut telah dibayar oleh pihak tertentu.

Anwar yang dikerumuni wartawan sebaik sahaja keluar dari Mahkamah Tinggi di sini hari ini berkata, beliau tidak perlu menjawab soalan itu sebaliknya menegaskan dakwaan tersebut sepatutnya dijawab sendiri oleh Zulkifli.

"Kenapa awak nak tanya saya? Lebih baik awak tanya Zulkifli sendiri berhubung dakwaan itu, dia tidak sebut nama saya semasa membahaskan ucapannya di Parlimen semalam.

"Berapa banyak dakwaan dia pun saya tak tahu. Anda sebagai wartawan sepatutnya bertanya kepada Zulkifli bukan bertanya kepada saya.

"Pertanyaan ini tidak mematuhi etika kewartawanan. Siapa yang membayar anda untuk menanyakan soalan ini?" katanya ketika ditemui selepas sebutan kes liwatnya terhadap bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan di Mahkamah Tinggi di sini hari ini.

Semalam, Zulkifli semasa membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di-Pertuan Agong pada sidang Dewan Rakyat membuat pendedahan yang beliau pernah diberi tawaran supaya mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor dengan kes pembunuhan Altantuya.

Tanpa mendedahkan pihak terlibat, Zulkifli berkata, antara tugasnya ialah mendapatkan pengakuan bersumpah daripada Perdana Menteri dan isterinya selain diminta membuat surat akuan bersumpah Najib dan Rosmah terlibat dalam pembunuhan tersebut.

Sementara itu, pada Rabu minggu lalu, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim (Bebas-Bayan Baru) juga menggegarkan sidang Dewan Rakyat apabila 'memecahkan tembelang' Anwar berhubung rancangan mengambil alih kerajaan Pusat pada 16 September 2008.

Malaysia Instinct

8 comments:

  • penjejak awan says:
    March 28, 2010 at 3:38:00 PM GMT+8

    Mana Nuar berani jawab last sekali dia akan spin cerita supaya nampak seperti ada konspirasi.
    Dah tahu dah cara Nuar nak melepaskan diri.
    Tapi heran juga kenapa Wan Azizah tak bagi komen sedangkan dia presdin PKR,apa hal buat bodoh pulak kali ini.

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 4:48:00 PM GMT+8

    Pak Sheikh kita ni bercakap tentang etika kewartawanan. Dia sendiri pun ada ke etika bila mengaitkan DYMM YDP Agong dan Ketua Angkatan Tentera dalam perancangan mengambilalih Putrajaya pada 16 September?

    Dah lah Nuar, aku dah naik meluat dek kelakuan kau yang amat memalukan ini.

    Just fade away and leave us Malaysians alone.

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 8:24:00 PM GMT+8

    Eh..!! Anwar tak pernah kaitkan DS Najib & Rosmah dengan kes Altantuya ke?

    Bior betul, CIFUT !!

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 11:40:00 PM GMT+8

    bila masa kak jijahh pandai??? dia cuma pandai berlakun cover suami dia saja.

    zek

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 11:48:00 PM GMT+8

    tak brani nuar nak berdepan one by one dgn MP zul. mcm anak jantan.

    MP zul baru test power tu. tapi npknya nuar tak brani nak membeli.

    pergi konar salahkan akhbar nak buat apa.

    aku dpt rasakan MP zul tersenyum sengeh. tu baru warm-up tu. tapi npk sangat nuar tak brani nak membeli.

    kalau dulu npk mcm nuar ni kuat , solid.... tapi bila kena tembak dgn zahrain ... dah nglabah, tercirit2 lari dewan.

    MP zul tambah lagi...kasi perasa strawberry plak.

    bang brahim dgn perkasa tembak lagi.

    hahaha...skrg semua org sudah npk , anwar sebenarnya tak la sehebat mana. dulu cuma imejnya dibina oleh akhbar saja.

    zul

  • aliffnajmi says:
    March 29, 2010 at 12:45:00 PM GMT+8

    "who pay u to ask this question?"

    Hahahaha... soalan tipikal aljuburi tak nak jwb soalan sbnr.
    B.A.B.I. = penakut, kecut teloq.
    Hahahaha.....!!

  • aliffnajmi says:
    March 29, 2010 at 12:47:00 PM GMT+8

    Salam.
    March 28, 2010 3:38:00 PM GMT+08:00.. kak wan bukan buat2 bodoh.. dia mmg bo...(segan nak tulis) hehehehe.

  • Anonymous says:
    March 31, 2010 at 6:55:00 AM GMT+8

    nuar ni allah turunkan di tanah malaysia bertuah ni kerana nak menyedarkan rakyatnya supaya terus bersatu, jgn berpecah, banyak yg sedang menoropong tanah bertuah ini untuk mendarat mendapatkan emasnya.

    oleh itu, ayuhlah wahai rakyat tanah malaysia, bersatulah melawan peliwat agong zaman kini.

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)