Saturday, March 27, 2010

Aduka Teruna contoh Wahabi militan


ADUKA TARUNA ADALAH CONTOH ‘TERBAIK’ HASIL DIDIKAN WAHABI ANTI MAZHAB

Saya ingin berkongsi dengan semua isu atau kes penghinaan ke atas Al-Marhum Sultan Johor Sultan Iskandar Sultan Ismail yang mangkat baru-baru ini.

Ya sudah pasti seperti yang dimaklumkan dalam media Istana Johor dan selainnya mengadakan tahlil dan bacaan Yasin paling kurang 7 hari selepas kemangkatan Sultan Johor tersebut.

Nah! Terdengar dari para ostaz otai Wahhabi yang mencemuh amalan ini dan menghukum amalan tersebut sebagai SESAT SYIRIK dan KAFIR kerana bagi otai Wahhabi perkara itu adalah bid’ah sesat masuk neraka.

Saya rasa kenyataan biadab Wahabi lebih perlu diambil tindakan melebihi tindakan ke atas Aduka Taruna (Khairul Nizam) kerana Wahabi malaysia bukan sahaja menghina mana-mana Raja dan sultan bahkan seluruh institusi beraja adalah sesat disisi Wahabi kerana melakukan amalan Tahlil, Yasinan dan selainnya dari perkara baru yang masih diharuskan lagi sebenarnya oleh Islam.

ADUKA TARUNA PUJI BEKAS MUFTI WAHHABI TAPI MAKI & HINA ULAMA-ULAMA ISLAM

Apabila ku belek-belek (kaji) aku dapati Aduka Taruna amat terpengaruh dengan ala didikan Wahhabi yang suka maki ulama Islam waktu yang sama memuji beberapa tokoh Wahabi yang memang ngam dengan nalurinya.

Didapati Aduka Taruna gemar memuji bekas mufti wahhabi tersebut tetapi ulama dan ustaz-ustaz lain dia memaki dengan ungkapan BODOH, BANGGANG dan selainnya dari makian yang setaraf dengan cara makian otai-otai Wahhabi Malaysia.

Paling pelik Aduka Taruna amat menyokong bekas MB sebuah tempat waktu yang sama pulak menghina MB (parti lawannya) tempat lain dengan ungkapan makian yang amat menyedihkan.

Aduka Taruna memuji otai Wahabi tapi hina pulak ulama-ulama dan ustaz-ustaz . Aduka Taruna menyokong pemimpin yang berlatar belakangkan Wahabi (walaupun bekas MB tu sendiri pun tak phm sgt wahabi tu kemender) tapi hina pula pemimpin parti berbeza.

Maka siapakah dibelakang Aduka Taruna ini? Maksud saya hasil cara didikan fahaman manakah yang membuahkan hasil ’secantik’ aduka taruna ini jika bukan didikan ala kewahabiyatan dan ini buktinya:

ADUKA TARUNA & WAHABI HINA BERMAZHAB

Dalam artikel Aduka Taruna sendiri yang berjudul WAHABI PERLIS dan SEMBANG MAZHAB amat jelas Aduka Taruna (AT) ini berfahaman Wahabi anti mazhab. Siapa lagi yang bukan anti Mazhab kecuali Wahhabi?!

Dalam artikel tersebut jelas hasil didikan Wahhabi terserlah pabila AT menghina Mazhab Syafi’e bahkan hukum dalam islam (isu batal wuduk) juga turut dihina oleh AT. Siapakah yang mempelopori didikan penghinaan begitu jika bukan Wahhabi!?

Wahhabi menghina orang yang ikut mazhab bahkan menghukum syirik dan kafir kepada umat Islam yang bermazhab. AT adalah hasil ‘terbaik’ kilang Wahhabi Sendirian Berhad.

ADUKA TARUNA DAN WAHABI HINA SAHABAT NABI

Terlalu banyak bukti penghinaan Wahabi terhadapa sahabat Nabi.

Rujukan utama Wahabi yang dilabelkan kononnya Syeikhul Is… mereka kerap melontarkan kata-kata penghinaan kepada sahabat nabi seperti Saidina Ali. Begitu juga bekas mufti Wahabi yang menghukum sahabat nabi Bilal Al-Muzani sebagai beramal dengan syirik dan sebagainya.

Mereka tidak menghormati para sahabat Nabi yang membayar segala kehidupan mereka demi Islam tersebar sehingga ke hari ini.

Nah! AT ini turut mengikut jejak langkah ajaran Wahhabi yang suka menghina sahabat Nabi dengan mengeluarkan kenyataan kesat sebijik setaraf dengan Wahhabi.

Baca seterusnya di Bank Wahabi sini

11 comments:

  • pelat says:
    March 27, 2010 at 9:54:00 PM GMT+8

    isa je budak ni, xde tempat wahabbi kat malaysia dan di dunia Islam ini,
    wahabbi produk yg paling disukai Amerika.

  • azhar says:
    March 27, 2010 at 10:06:00 PM GMT+8

    salam

    apa yang diluahkan di dalam blog sama seperti kita bercakap berhadapan/ semuanya dicatat dan ditayangkan nanti / saya pernah mengikuti blog 'budak' ni / kata2nya cukup menggambarkan ilmu adab yang tidak dimilikinya / kata2 cacian dan makian mainannya sahaja / sayapun confuse ,apa jenis pendidikan yang telah dilaluinya / saya hanya berdoa beliau akan segera insaf kerana nampaknya banyak benar orang yang dia kena minta maaf sebelum nenutup mata/ paling mneyedihkan adalah kata2 kesat yang dihamburkan kepada istri Rasulullah SAW, Siti Aisyah/ apakah kemajuan internet melupakan keperibadian anda wahai aduka?

  • Pau says:
    March 27, 2010 at 10:32:00 PM GMT+8

    jgn salahkan dia Azhar, dia budak lagi, kalau nak salah, salahkan tok guru yg ngajar dan yg selalu cover
    kalau pengikut songsang, tok guru yg berkepentingan. Siapa yg lebih bersalah Aduka atau org yg mempelopori fahaman wahabbi ni.

  • cekodokmasin says:
    March 28, 2010 at 12:02:00 AM GMT+8

    Kalau aku jadi Sultan Johor, haramlah dia memijak bumi Johor dan segala jajahan takluknya...

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 12:02:00 AM GMT+8

    Dah besar takan nak salahkan orang lain... tanggunglah sendiri...

  • Junah says:
    March 28, 2010 at 12:13:00 AM GMT+8

    Salam,

    ttp muka, malu konon ceh.

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 12:49:00 AM GMT+8

    Nyatakan apa yang budak bangang ni pikir masa dia tgh tangkap?

    dari ky jelly:-
    adukah aku teruna?
    tidak.
    nuar jolok juburku.
    tok guru kata benda tu boleh.
    bangganya aku...

    dari ulamakterompah :-
    maaflah wartawan semua
    aku terpaksa tutup mulutku ni
    mulutkan bau hanyir
    sbb batang anwar disapu ky jelly

  • kingnek says:
    March 28, 2010 at 12:55:00 AM GMT+8

    aku baca link tulisan aduka teruna, cara dia tulis, biadap sungguh. Ada ke panggil mangkuk atas Aisyah R.A?

    Kalau nak debat pasal isu itu, memang boleh, tapi beradab, kita sedang berbual pasal sahabat dan isteri Nabi S.A.W, bukan sebarang orang.

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 1:22:00 AM GMT+8

    Nilah contoh anak melayu yg kurang ajar; kecil2 tak mau mampos, dah besar nak menghina Islam pula, Semoga kamu terus dilaknat Allah SWT kerana kamu telah terpesong akidah. Ada otak mcm lembu saja. Orang2 yg menyokong si pecacai ni sama jugak bahlulnya. Semuanya mcm iblis dan setan! May you all burn in HELL!!

  • rahimi says:
    March 28, 2010 at 11:57:00 AM GMT+8

    Budak melayu yang kehilangan arah,hilang jati bangsa dan hilang teras budaya yang menjadi nadi melayu.Carilah kembali sebelum ia semakin jauh meninggalkan diri.

  • Anonymous says:
    March 28, 2010 at 1:31:00 PM GMT+8

    Salam;

    Aduhkah nih agaknya masa makbapak buat projek dia tak baca doa kot, tuh pasal benih makbapak dia ada + benih iblis/setan tuh yg dapat aduhkah nih!

    Jadik paham2lah pe'el/peribadi dia nih serta sukusakat dia yg berkeliaran dibumi nih!

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)