Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Sunday, February 28, 2010

UNSPIN: Raja Bodoh Kamaruddin gunakan anak yang dihalau umur 14 tahun


Raja Petra ambil kesempatan anak sendiri

Raja Azman, anak Raja Petra Penipu membuat pengakuan di hadapan Kumpulan kerja aduan dan siasatan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) yang menemuinya di Penjara Sungai Buloh pagi ini bahawa tindakan dia menelan pisau cukur pada 8 Februari lalu adalah sebagai protes kerana ditukarkan sel dan bukannya kerana dia didera.

Pertemuan itu diketuai pesuruhjaya Suhakam, Datuk N. Siva Subramaniam.

Kumpulan tersebut ke Penjara Sungai Buloh untuk berbincang dengan anak Raja Petra Penipu itu dan pihak penjara berhubung laporan media mengenai keadaannya di penjara serta perkara lain yang berkaitan.

Pertemuan tersebut bermula jam 10 pagi tadi.

Rupanya mamat Raja Azman ni psiko cam bapak dia jugak rupanya.

Iyelah, dia jadi begitu pun pasal bapak dia pun dah lama buang dia kan. Bapak dia sibuk hal orang lain, sibuk menabur fitnah sana sini sampai anak sendiri terbiar dan jadi penjenayah.

Kalau kita ingat, Raja Perta gunakan Malaysia Today miliknya dengan mendakwa Raja Azman mengambil tindakan drastik itu (telan pisau cukur) memandangkan dia tidak lagi dapat manahan siksaan fizikal dan mental yang dikenakan terhadapnya oleh pihak berkuasa penjara.

Suka hati Raja Petra ajekan....

Dah la dia tak balik jumpa anak dia kat penjara, lepas tu dia boleh pulak menulis agaknya sambil berada dalam pelukan wanita Poland yang anak dia mangsa penderaan.

Betul-betul pukimaklah Raja Petra ni. Nampak sangat dia ambil kesempatan atas apa yang berlaku ke atas anaknya itu dengan mendakwa Raja Azman menjadi mangsa penderaan dan sebagainya,

Dia sendiri duduk berseronok jilat burit perempuan mat salleh di Eropah....lepas tu main bantai tulis aje apa dia rasa nak tulis. Anak duk reput dalam penjara akibat salah didikan sendiri buat dek aje.

Bila budak tu telan pisau cukur, terus ambil peluang belasah kerajaan Malaysia.

Sedap hati dia aje nak tuduh apa pun.

Latar belakang kejadian telan pisau cukur itu seperti berikut:

Awal bulan itu, Raja Azman dimasukkan ke hospital selepas dia dipercayai menelan sebilah pisau cukur.

Dia dijumpai dalam keadaan lemah dalam sel penjaranya oleh petugas dari penjara Sungai Buloh semasa melakukan tugas rondaan pada Selasa petang.

Laporan itu menyebut Raja Azman, yang mempunyai kesan kelar di pergelangan tangan, segera dikejarkan ke Hospital Sungai Buloh dan keadaannya dilaporkan stabil.

Bapa mangsa, yang menulis dalam laman blognya Malaysia Today, mendakwa Raja Azman mengambil tindakan drastik itu memandangkan dia tidak lagi dapat manahan siksaan fizikal dan mental yang dikenakan terhadapnya oleh pihak berkuasa penjara.

Doktor yang merawat Raja Azman Raja Petra dilaporkan mengambil keputusan tidak perlu menjalankan pembedahan untuk mengeluarkan mata pisau cukur di dalam perutnya.

Menurut peguamnya, doktor berkenaan berpendapat mata pisau yang patah dua itu perlu dibiarkan keluar secara semula jadi.

Peguam yang tidak ingin dikenali itu juga dilaporkan berkata, keadaan Raja Azman Petra adalah stabil.

Jadi, apa agaknya Raja Petra Penipu hendak tulis lepas ini pasal kes itu?

Rasanya dia akan gunakan modal yang sama....

Anaknya Raja Azman telah dipaksa atau diberikan tekanan oleh pihak penjara agar memberitahu Suhakam dia menelan pisau cukur itu atas tanda protes.

Telan pisau cukur berani, tekanan pihak penjara sikit tak berani yea.....kalau itulah modal Raja Petra, lupakan sajalah.

Ataupun Raja Petra hendak mempersoalkan mengapa anaknya ditukarkan sel....dey pundek....dah anak kau bergaduh dengan warden apa semua mestilah dia diambil tindakan.

Apa pun, yang berlaku ini memperlihatkan apabila seorang yang sudah pupus sifat bapanya mengambil kesempatan ke atas anak yang sudah sesat dalam perjalanan hidup di dunia ini.

Patutnya Raja Azman diberikan peluang dan didikan serta kasih sayang.....tapi tidakkkkkk.....Raja Petra angap anak dia komoditi baru untuk memfitnah kerajaan.

Gasak kaulah Raja Petra....aku berdoa diri aku dijauhi sifat seperti kau kerana aku juga seorang bapa dan anak-anak aku membesar menjadi manusia yang berguna pada diri dan masyarakat, InsyaAllah.

Sumber: Malaysia Instinct

13 comments:

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 5:56:00 PM GMT+8

    cara kau tulis cam tu kalo anak kau baca cam mana,bercarut je cam mulut cabul,pukmka mburit, apa lagi yg kau lupa tulis, tulis lah dengan sp\opan beb.

    Jangan nanti anak kau jadi liek fatehr liek son, u puns ama degan RPK lah unspinners ,baik kau tukar nama RPKspinners lol

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 6:38:00 PM GMT+8

    anon 5:56.
    apasal yg kau marah sangat ni. kau bukan RPK, bukan gak nik najis, atau anuwar liwat.
    anak Unspinners tak jadi macam tu sbb dia cakap betul. anak RPK jadi macam tu, sbb kene sumpah dgn org yg dia tipu.
    jenis ayah macamana yg sanggup tinggal anak cari kesenangan diri sendiri? itu la ayah pukimak. dan kau sokong RPK, kau lagi pukimak. kalau nak tahu sopan, pegi tengok le anwar dan nik najis bersyarah, bodoh punya anon 5:56.

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 6:47:00 PM GMT+8

    Anon dah naik minyak macam gajah mengamok serta menggelupur atas lantai. Mungkin dah kena bijik dia kot.

    Saya sokong apa yang dikatakan oleh UNSPINNERS. Ada anak raja tapi tak guna. Ada anak tak pandai jaga dan bila masuk penjara baru nak bising, fitnah orang sana sini. Masa kecik jaga lombu dan bila besar memang jadi lombu.

    Dah lama anak raja tu fitnah orang. Tulis atrikel palsu dan berbentuk provokasi serta berhati busuk. Mungkin itu saja dia cari makan untuk hidup maka sebab tu anak dia pun bengkok macam dia sehingga merengkok dalam penjara. Nak salah siapa, pandai beranak dan buat akan tapi tak pandai nak jaga anak sehingga merepat sana sini.

  • Ketuanan Melayu atau Ketuanan UMNO says:
    February 28, 2010 at 7:01:00 PM GMT+8

    aku akan postkan ni dekat Malaysia Today biar kena tolak sampai 1000 dan biar semua orang tahu siapa The Unspenis ni

  • jibaouk says:
    February 28, 2010 at 7:03:00 PM GMT+8

    hanjing kalau beranak pinak kan blah
    tu perangai hanjing la tuh
    bangsat

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 7:10:00 PM GMT+8

    Macam mana baru ajer 14tahun dah kena halau keluar rumah?

    Apakan 14 baru saja menempuh alam remaja, yang penuh dengan pergelutan jiwa dalaman, pada masa inilah perlunya ia dekat dengan ibubapa untuk membantu dia membersar..

    14tahun dah jadi anak terbiar? ALAHAI, ibubapa yang tak pandai memberi kasih sayang kepada anak saja akan membiar budak 14tahun berkeliaran..

    Habis ini RPK apamacam... anak sendiri pun tak tau di asuh di belai.. ni nak atur hal2 Negara pulak? Cheh..

    Bota

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 7:40:00 PM GMT+8

    Siapa yang katak, kalau Ezam katak maka Juburi tu bapak katak sebab dia yang suruh orang jadi katak hijau atau katak pisang. Apa pasal marah sangat kat Unspinners. Dah taj tahan ke kena kutuk dengan perkara yang benar.

    Ramai pengikut Juburi tak tau latar belakang juburi yang berjanggut tu. Masuk masjid jadi imam baca khutbah. Apa khutbah, hamprak punyer kaki

    Bincang lah pasal Anak Raja Bodoh tu, kan tajuk yang nak bincang lain dan tak payah bawak cerita lain. Keluar tajuk dan keluar parti macam bapak juburi tu lah sebab dia bapak katak hijau

  • Ketuanan Melayu atau Ketuanan UMNO says:
    February 28, 2010 at 7:48:00 PM GMT+8

    Polis sekarang pukul2 dan dera Raja Azman sebab untuk beritahu mana RPK sekarang

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 7:53:00 PM GMT+8

    Mana dia tahu bapak dia kat mana. Bapak dia dah halau mas aumur 14 tahun.

    Ehhh ... bodohnya pembangkang ni

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 7:58:00 PM GMT+8

    hanye org kaki jubor mcm si CIFUT and kaki penipu mcm RPK jer ,yg menyokong padu mereka bertopengkn setan besar....chick..

  • hahah says:
    February 28, 2010 at 9:14:00 PM GMT+8

    itulah didikan puak2 pas yang kononya ISLAM.. tak tau kah hukum bunuh diri tu apa?

    so adakah ajaran PAS dpt terima utk orang bunuh diri? ooo.. lupa lah.. pas kan politik agama..

    tok2 aji ajar kat masjid2, sambil ceramah sambil kutuk kerajaan.. so, berapa peratus ilmu n berapa peratus kutuk yang dapat tah...

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 10:04:00 PM GMT+8

    hai inilah padahnya kalau cari makan cara tak halal

    anak sendiri dihalau ketika usia 14 tahun, jadi selama ni takde bimbingan ayah ibu

    sampai masuk lokap, telan pisau cukur

    apa nak jadi ...

  • Anonymous says:
    February 28, 2010 at 11:08:00 PM GMT+8

    bini rpk ialah marina lee cuncawat patpong ibu kpd raja azman. jenis manusia yg pelik juga marina cuncawat itu. dia boleh buat tak tahu walaupun anak dia tidur di tepi jalan pada umur 14 tahun, jadi gangster, ambil upah pukul orang, rompak dan samun. sekarang anak dia dlm penjara, cuba bunuh diri pun dia tak kisah. dia blh relaks kat London minum arak siang dan malam, untuk hilangkan tekanan jiwa. akhir sekali jadi pemabuk. hebat betul keluarga mereka

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)