Wednesday, February 24, 2010

UNSPIN: Fatwa sesat N.ajis kata mahkamah tak boleh bicara liwat

... dan orang PAS percaya dan sokong penuh. Giler ...

Semalam Nik Azizi dipetik sebagai berkata bahawa perbuatan yang mengaibkan orang seperti kes zina dan liwat tidak boleh dibicarakan di mahkamah. Laporan penuh fatwa "sesat" Nik Aziz itu disini

Dalam perkembangan yang sama Nik Aziz juga mengulas surat desakan 50 ahli parlimen Australia yang diketuai oleh Micheal Dandby pejuang hak Gay/lesbian dan yahudi Australia. Bagi Nik Aziz surat tersebut bukan bentuk campur tangan tetapi sokongan kepada Anwar.

* Pada Nik Aziz, kebebasan institusi penghakiman tidak penting. Apa yang kepala pantat ni juang pasal isu Salleh Abbas dahulu? Elaun dia saja ke?

Nik Aziz juga mengulangi sokongan kepada Anwar Ibrahim dalam kes liwatnya. Nik Aziz seperti dalam petikan tersebut tetap berpendirian bahawa liwat Anwar sepatutnya jangan di bawa ke mahkamah kerana tiada bukti.

Nik Aziz juga menafikan hak Saiful yang mendakwa diliwat, kerana itu semua direka-reka oleh Saiful dengan bantuan pihak-pihak tertentu.

* Mana dia tahu Saiful reka-reka? Malaikat bawa wahyu turun dari langit beritahu dia ke? Atau bontot Sailful buat pengakuan kepada Nik Aziz dalam mimpi?

Mana dia tahu tak ada bukti kalau Anwar asyik lengah-lengah proses mahkamah dan bukti tak dapat dibentangkan?

Adakah bukti yang diguna adalah laporan Pusrawi yang dipalsukan Raja Bodoh Kamaruddin? Betulkan laporan HKL tak kata ada bekas sebagai bukti penetrasi?


Berasaskan ayat-ayat Nik aziz ini, menteri besar Kelantan itu cuba menafikan proses mahkamah, siasatan polis, siasatan pihak berkuasa seperti jabatan kimia dan forensik serta para doktor perubatan yang telah menjalankan pemeriksaan kepada Saiful (mangsa).

Pernyataan Nik Aziz ini bersifat politik, bukan bersifat menegakkan mana yang benar. Nik Aziz menafikan semua hak termasuk hak Saiful yang menuntut keadilan bagi dirinya demi tujuan politik yang sempit.

Nik Aziz sanggup menutup mata, telinga atas semua bukti-bukti yang dipersembahkan ke dalam mahkamah demi meneggakkan Anwar Ibrahim.

* Memang Nik Aziz adalah ulamak politik penyesat ummah. Dia bukan ulamak, bukan tok guru pun ... hanya ustaz yang gelar diri sendiri tok guru.

Baca seterusnya di blog Awal dan Akhir sini. Yang warna merah tu komen kita.

57 comments:

  • Mussolini says:
    February 24, 2010 at 8:40:00 PM GMT+8

    nik azazil iblis laknat neh bukan tahap malaikat dah...dia tu dah dianggap tuhan penganut agama pas

    jangankan kesahihan cerita saiful dia tau palsu,sapa masuk neraka pon dia dah ada senarai lengkap dah

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 8:49:00 PM GMT+8

    Sah hari ni baby tu dapat daftar atas nama surname teoh.

    http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/54316-beng-hocks-boy-named-good-son

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 8:58:00 PM GMT+8

    yang patut ditentang dia sokong yang patut disokong dia tentang...pening jadi anak murid tok guru ni...

    "BERHUJAHLAH UNTUK KEBENARAN JANGAN BERTHUJAH UNTUK KEMENANGAN"

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:01:00 PM GMT+8

    jahat sungguh nik aziz ni. tak pernah aku sangka dia ni sejahat dan sebusuk sampah hatinya.

    tahun2 98-03 dulu aku pun selalu baca harakah sbb nak tau perkembangan isu anwar sebagai alternative pada akhbar arus perdana.

    tapi masa tu nik aziz ckp masih berlapik. kalau dia kapirkan umno didpn penyokong2 pas, esoknya dia akan ckp di utusan/BH akhbar salah lapor, salah pentik.

    tapi skrg terang2 dia kapirkan umno, doa najib pecah perut, sokong nga&ngeh hina islam, sokong LGE isu maulid dll.

    maklum laaa, penyokong dah ramai, apa pun yg dia ckp beribu yg angguk.

    tapi dia lupa, semuanya ditentukan oleh Allah azza wajalla, hidup mati , menang dan kalah, waima nak kelip mata pun manusia tak mampu.

    inikan pula dengan berbohong dan sembunyikan kebenaran, adakah nik aziz kata itu sebahagian dari strategi kemenangan??

    nik aziz bukan tak tau anwar tu peliwat tapi dia sengaja sembunyikan kebenaran dgn harapan supaya undi tak lari.

    nik aziz sengaja setuju nga&ngeh hina islam supaya undi cina tidak lari.

    nik aziz sengaja setuju dgn gobala & kapral yg hina islam semata2 kerana undi.

    dlm masa yg sama nik aziz tutup mata pada rasuah dan sanggup terima rasuah haji 65K. itu pun nasib baik keluar akhbar. kalau tak keluar??

    tapi dlm masa yg sama dia gunakan serban dan jubah untuk pengaruhi org ramai dengan menipu dan fitnah.

    bertaubatlah nik aziz, sementara pintu taubat masih terbuka.

    hj.zaidi
    nilai

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:11:00 PM GMT+8

    aku selalu npk org tua ni kat klia, naik flight balik klate, jln terkedek2, rasa mcm nak bagi penyepak je.

    ada la balaci 2-3 ekor ngikut, naik 1st class. tersengih2 mcm la org sokong dia.

    nasib baik aku tak pernah nak solat dgn dia. kalau terserempak dlm masjid dan dia jadi imam, mau mufarakah aku.

    bila laaa nak mampus dia nihh...

    guru musrid skolah pondok aku dulu lagi alim dari dia.

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:13:00 PM GMT+8

    org lagi alim lagi tunduk.... lagi berilmu lagi santun, baik toksah belaja agama kalu nak jadi mcm dia nihh. lagi lama jadi MB lagi gedebe...lagi sesat...

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:23:00 PM GMT+8

    Nik Aziz ni bahlol.

    Nak pi mahkamah tu nak tunjukkan buktilah.

    Kalau tidak ,semua peliwat lepas free.

    Macam kek blackforest tu,pun ada bukti .

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:28:00 PM GMT+8

    kito keno buak sembaye hajak nih... mitok menate ni keno panoh petir..

    Meme dasar ulamok bewok

  • awal dan akhir says:
    February 24, 2010 at 9:43:00 PM GMT+8

    salam. sila senaraikan blog awal akhir pada blog sdr ini. terima kasih

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 9:52:00 PM GMT+8

    a'kum. Hak saiful? bukankah dia mandi, pakai towe, bawa ky jelly, sapu ky jell dan tonggeng sendiri?

    napa anwar je nak dibicara?

  • Jalak Lenteng says:
    February 24, 2010 at 9:53:00 PM GMT+8

    Bro..the unspinners,

    Nik Aziz memperkudakan agama utk kepentingan politik dan hanya mampu berfikir mcmana nak untungkan politik sempit Pas dia.

    Berfatwa sesat mengatakan kes liwat adalah fitnah..apakah beliau mengatasi tuhan?

    Salah satu Rukun Iman - Percaya Kpd Qada' & Qadar.

    Demi kepentingan kuasa politik, N.aziz tidak sanggup menerima hakikat walaupun didapati Anwar meliwat. Jika dah dibuktikan Anwar itu seorang peliwat maka itu adalah satu Qada' & Qadar dari Allah swt..

    Jika terang lagi bersuluh pun N.aziz masih tidak mahu mengakui, bermakna telah tiada iman dlm dirinya kerana rukun iman bukan sekadar hanya percaya kpd Allah.

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:05:00 PM GMT+8

    Saya sangat setuju dengan Fat Wa N.Ajis tu. Liwat tak boleh bicara di mahkamah. Kita buka saja penjara itu kita bicara semula yang dah kena hukum kerana meliwat. Bagus tu cadangan. Nak tengok fat wa N.Ajis nak bela siapa lepas ni. Sama juga dengan kes rogol tak boleh bicara mahkamah jenayah, kita bicara mereka saja mahkamah syariah. Adoi sedapnya, maka bebaslah semua peliwat dan perogol di jalan raya sebab tak ada empat orang saksi.

    Alamak, penoh di jalan raya dengan perogol dan peliwat dan harap harap mereka berdoa untuk N.Ajis supaya panjang umur. Ha ha

  • This comment has been removed by a blog administrator.
    Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:09:00 PM GMT+8

    This comment has been removed by a blog administrator.

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:11:00 PM GMT+8

    Di takdirkan Nik Abduh atau cucu atau saudara mara bontot kena bedal oleh DSAI dah tentu mahkamah itu sah. Kesian kat Saiful

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:14:00 PM GMT+8

    Bijan tanya : apa bukti n.ajis tipu'

    Cuba mu tanya n.ajis, siapa sebenar ayah mu

    sorry unspinner, aku bagi komen tahap cipan, sebab nk layan komen bijan yang tahap cibai nih..

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:19:00 PM GMT+8

    kan aku dah kata dari dulu...
    org tua nih mesti di siasat...
    jabatan agama kena siasat dan bertanggung jawab kalau nak umat islam dan negara selamat..
    x perlu tunggu org lapur secara rasmi...
    nak tunggu macam peristiwa serangan balai polis batu pahat ke???

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:19:00 PM GMT+8

    2-2 Penipu!
    Yang Nangis dan Yang P.u.n.a.i,
    Yang Serban dan yang longlai,
    Yang Berjubah dan Yang takleh tengok Leng Chai,
    Yang keduanya memang menipu pandai.

    Toing!

  • suka diliwat says:
    February 24, 2010 at 10:42:00 PM GMT+8

    ni kepala babi anjing mana yang dok lalak siang malam konon tegakkan agama dan hukum Allah ...

    tersesat sgt si najis ni ...semoga Allah ampunkan dosa dia yang tak terbilang..masyallah

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 10:55:00 PM GMT+8

    bro, skrg bdak2 PKR dah beralih ke FB la broo, sbb hujah di blog depa dah kalah.

    blog depa pun dah tak dak sapa nak masuk la ni, cuma ckp sorang2 saja. siyokk sendiri.

    apa kata bro kita gempur FB plak. join group depa dan kita kasi londeh sekor2.

    bdak2 tu seme broo. hujah longkang seme.

    sini pun cuma ada mangkuk bijan dan kembara putih jee. dah boring nak bedall.

    diaorg dua ekor ni makan gaji dgn nuar, sbb tu kena bagi comment jugakk. walaupun tau hujah longkang dan akan kena delete.

    kalu tak elaun kena potong, broo..

    joe

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 11:31:00 PM GMT+8

    Wali selipar yang tak pakai otak. Kalau perempuan kena rogol nak pakai saksi juga!!
    Kalau anak N.ajis kena rogol, tak ada saksi perogol lepas le!! Wali biarkan saja ke?

    Wali Tak pakai otak!

    FATWA SYOK SENDIRI!!

  • Anonymous says:
    February 24, 2010 at 11:38:00 PM GMT+8

    Dengan penuh insaf kita semua telah berhabisan meluahkan pendapat dengan penuh khemah dan menyembah. Malangnya lagi kita sungkurkan kepala kita mendengar fatwa mereka lagi menjadi penyimpangan mereka. Apa mulut dan jubo ulamak2 dan Guru2 ugama dimalaysia semuanya dan disundalkan kepada Anwar Ibrahim Juburi ke? Apa segala bukti persetubuhan, zina, dan jubo-menjubo mesti dilakukan depan mata mereka kah? Andainya itu pun berlaku apa boleh diterima ke mereka atau mereka menyimpang dengan dalil-dalil babi lain. Jadi tak faham dan keliru untuk mengikuti mereka yang kononnya berilmu dalam serba boleh dalam hal ehwal ugama. Budak2 yang belum akil baligh pun jelas dapat melihat inikan pula pakar2 ugama yang dah memang hari2 terkumat-kamit dengan segala ayat2 ayat suci quran masih buta hati. Memang benarlah bahawa lagi banyak mereka mengkumat-kamit ayat-ayat quran dengan berhati haram babi maka ayat-ayat quran ternyata membutakan hati dan pelesongkan akal fikiran mereka. Bukan kepentingan yang dicari tetapi kebenaran yang ingin ditegakkan dan kepentingan bersama dengan Anwar sial ini yang cuba ditegakkan maka haram hendaknya kepentingan ini. Maka kami bukan wali mahupun mempunyai apa-apa keistimewaan anugerah dari yang maha esa tetapi kami mohon dengan segala keinsafan yang sesungguh nya butakanlah hati mereka dan pesongkanlah akal fikiran mereka ke jalan yang lebih sesat dan menyesatkan hingga akhir mereka. Kerana mereka-mereka ini amat bersungguh dalam merosakkan aqidah masyarakat. Berkata-kata melalui jubo dan pantat dengan sekeji-keji ilmu yang terdapat dalam tubuh kamu sekalian ahli-ahli, guru-guru dan ulamak2 kononnya. Ameen

  • tebing tinggi says:
    February 24, 2010 at 11:41:00 PM GMT+8

    Siapa nik aziz ni sebenarnya ?.

    Macam mana dia bolik dapat titel tok guru....!,guru apa ?.
    Titel ulamak ...........!, ulamak jenis apa ?.
    Kalau nik aziz ni bukan menteri besar Kelantan,tak heranlah dia nak cakap merapu apa pun, satu lagi soalan , caracter yang sebagini rupa macam mana , macam mana, macam mana, macam mana , macam mana................?.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 12:14:00 AM GMT+8

    Nak tanya sikit pemberita Sinar yang interviu Nik Aziz tu: semasa Nik Aziz menjawab soalan tu adeke dia perati betul Nik Aziz cakap ikut mana? Jangan-jangan Nik Aziz cakap ikut buntut kot!!

    Jawapannya macam budak sekolah tahun 2 je.

  • kembara putih says:
    February 25, 2010 at 12:15:00 AM GMT+8

    Kamu solat pun tidak, puasa pun kadang2 ada hati nak kutuk Nik Aziz. Cermin diri kamu dulu.

    Eh..dah tikam no ekor ke? Keputusan no ekor banyak keluar kat Utusan.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 12:56:00 AM GMT+8

    belum tentu org pas ,sembahyang tak tinggal bro,lagi teruk perangai nye adalah...

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 12:58:00 AM GMT+8

    Bro

    Sepatutnya TGNA nasihatkan Anuar pergi sex theraphy or sodomee terapi kat tempat yang Tiger Wood pergi tu.

    Mee Sodo

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 1:25:00 AM GMT+8

    Orang Pas takyah solat, Nik Aziz kata sokong Pas kompem masuk syurga.

    Menyebar fitnah n cacian dalam khutbah solat jumaat (ntah Imam import dr mane pn aku taktau. Ntah2 bukan imam kot) Nik Aziz kate tak salah.

    Menghukum saudara sesama islam itu kafir kerana berlainan fahaman politik, itu Nik Aziz yg ajar.

    Astaghfirullah, insaflah Nik Aziz n semua umat Islam. Dlm kubur nnt malaikat tanye siapa saudara kamu. Bukan ape parti yg kamu sokong..

    Insaflah weii...

    Wunan 19

  • bdk sg boya rwg says:
    February 25, 2010 at 1:32:00 AM GMT+8

    dari masuk pas baik la masuk dap...da tentu terus ke neraka...yg pasti masuk pakatan rakyat ke neraka sbb besekongkol dgn bang nuar al juburi...suka main bontot...pasword mokhtar..........,jgn rupa mcm ulamak tp prngai mcm kimak...

  • pegang bendera melayu says:
    February 25, 2010 at 1:36:00 AM GMT+8

    najis mmg da nyanyuk...al juburi da tentu la suka main bontot,lim kit siang komunis lakhnat terbangsat..tapi lg bangsat al juburi dan tuan guru najis...yakzzzzzzzzzzz

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 1:44:00 AM GMT+8

    Cuba lu tanya diri sendiri apa hukum dan faedahnya jika seseorang itu sembahyang dan berpuasa kemudian

    1. dlm ceramah mencaci maki org,
    2. mengkafirkan sesama islam
    3. putar belit ayat quran dan keluar mcm2 fatwa demi kepentingan politik
    4. ambil rasuah dan kronisma
    5. mendoakan keburukan dan kebinasaan kpd sesama islam
    6. bersubahat dgn kafirun utk menjatuhkan sesama islam kerana dendam
    7. riak sombong takbur cakap berbelit2 dan menganggap diri betul semua
    8. tidak percaya kepada qada' dan qadar
    9. menentukan siapa boleh masuk syurga siapa masuk neraka
    10. dan yg lain2 lu pikir la sendiri...........

  • APS says:
    February 25, 2010 at 7:33:00 AM GMT+8

    tang judi tu ,kita xbrpa alim, tuan blh tanya tok guru tu.manatau ada fatwa baru PENANG ngan KELANTAN dbenarkan jualan terbuka dgn syarat UNDILAH PAS UTK DAP...yg umno jgn syok baca ni.. hang kena buat sesuatu gak, pas da hilang pegangan dia demi nak jd Menteri2 Prsekutuan plak..meka ni da xboleh harap dah..

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 9:04:00 AM GMT+8

    Dulu aku perhati je, duduk bawah pagar (menyusup), tapi sekarang aku dah sedar, apa mende parti PAS nih, makin lama makin merepek, selaras dengan usia nik ajis. Jauh dari munasabah. Semua katanya atas kepentingan politik. Mengapa orang Melayu ada yang tak sedar?

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 11:02:00 AM GMT+8

    umno parti sesat...ramai melayu dlm umno suka pegi semayang jumaat je...semayang 5 waktu depa tak buat...bila ada isu pasal islam depa yg lebih2 mcm bagus sgt.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 11:49:00 AM GMT+8

    tak yah cakap laa..orang pas ke umno tak sembahyang..mu g la kat masjid besar Kota Bharu tu bila sembahyang Jumaat..khuthbah nik azis dah abis pun dok meniaga lagi kat tepi jalan..ada yg tak sembahyang pun..haram ke halal tu?????

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 1:00:00 PM GMT+8

    wei !!!!
    cuba korang fikir betol2..
    pakatan haram ade 3 parti..3 idiotolologi..
    sekor nak import yahudi dan amalan sodomi
    yg lagi sekor nak import fahaman kominis..dan yg bodoh sekor plak nak bawak umat masuk neraka..asik2 fatwa sesat..
    ha..korang pilihlah mana nak ikut...
    ikut selera korang...
    nak main bontot ke..nak jadi kominis ke.. or nak masuk neraka..

  • bebal says:
    February 25, 2010 at 1:06:00 PM GMT+8

    Korang cuba xberak 2 hari tengok..

  • mimpiyangsempurna says:
    February 25, 2010 at 1:06:00 PM GMT+8

    nape sume comments dr anonymous? pelik la... lol!

  • dubaque says:
    February 25, 2010 at 1:38:00 PM GMT+8

    kepada sahabat sejubur kembara putih,

    otak ada tapi akai kat ponggong, dasar PAKATAN RECTUM

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 2:24:00 PM GMT+8

    aKU BACA KOMEN KAT SINI NAMPAK SANGAT TAHAP KEBANGANGAN PELAWAT BLOG NI. ANJING PUN TAK SEBODO KORANG.

    KORANG CACI LA NIK AZIZ TU. TAPI KORANG TAK TAU SAPE DIE.

    BURUK2 NIK AZIZ, MANE ADE MB KAT MALAYSIA NI DUK KAT RUMAH KAYU LANTAI BERTIKAR GETAH.

    DAN MANA ADA JIGAK KAT MALAYSIA NI MB YANG BOLEH BAGI TAZKIRAH SETIAP HARI JUMAAT. NAJIB BLEH KE? SOLAT PUN JARANG2 AGAKNYA. ANAK KAT UK SIBUK LAYAN POMPUAN.

    AKU ORANG TAK KAYA. TAPI AKU TAK AKAN MARAH DENGAN NIK AZIZ SEBAB RUMAH DIA LAGI BURUK DARI AKU. RAKYAT DUK RUMAH KAYU NIK AZIZ PUN DUK RUMAH KAYU.

    ISK ISK.. JIJIK BETUL MUSLIM ZAMAN SKANG. ULAMA DICACI TAPI MANUSIA KAYA RAYA, PEMBUNUH, BINI TAK PAKAI TUDUNG LAGI PUAKA CAM NAJIB KORANG SANJUNG PLAK.

    hanazren yee abdullah
    zren88@yahoo.com

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 2:33:00 PM GMT+8

    AKU DULU TAK SUKA JUGAK NGAN NIK AZIZ SBAB TERPENGARUH DENGAN MEDIA DAN MANUSIA PEMBENCI ULAMA CAM PENULIS BLOG NI.

    TAPI SATU HARI KAWAN2 AJAK AKU LAWAT NIK AZIZ KAT PULAU MELAKA, KELATE.
    BARU LA AKU TAU BETAPA SEDERHANANYA HIDUP NIK AZIZ. BETAPA ZUHUDNYA DIA. AKU DENGAR JUGAK KHUTBAH DARI NIK AZIZ DLAM LOGHAT KELATE YANG SENANG DIMANIPULASI MEDIA MURAHAN LAGI JIJIK KAT MALAYSIA NI.

    NIK AZIZ ADALAH MB PALING ISTIMEWA KAT MALAYSIA NI. NAK DIBANDINGKAN DENGAN NAJIB SI PEMBUNUH TU, JAUH PANGGANG DARI API. TAPI ORANG MELAYU MEMANG BENCI NIK AZIZ DAN SAYANGKAN NABIB SI PEMBUNUH. MELAYU AKADEMI FANTASIA KATAKAN.

    KESIMPULANNYA KORANG KUTUK LA NIK AZIZ SEPUAS HATI KORANG. TAKDE MAKNANYA.YANG PASTI BERJUTA LAGI SAYANGKAN NIK AZIZ.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 2:36:00 PM GMT+8

    buat dubuque.

    pantat mak ko aku jilat pagi tadi. rase cam pantat shahrizat. kering takde air.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 2:40:00 PM GMT+8

    KORANG TAU TAK PASAL APER NIK MASUK BELAH ANWAR.

    SEBAB DIA TAU NI SUME KONSPIRASI LAKNATULLAH UMNO.

    BUAT NAJIB, AKU TAK SABAR TUNGGU KO MATI. BERPEGANGAN TANGAN NGAN ROSMAH, MUYIDIN, SHAHRIZAT, DAN SUME PEMIMPIN UMNO NGAN PENYOKONG UMNO LAKNATULLAH TUNGGU TURN MASUK NERAKA.

    MOZKA69..

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 2:41:00 PM GMT+8

    buat haji zaidi.

    haji?????? huahuahuahua.

    taraf anjing bleh la. buta hati..

  • mudz says:
    February 25, 2010 at 3:19:00 PM GMT+8

    Suka betui aku, tengok ramai kutuk TGNA...macam anjing menyalak bukit...bodoh punya anjing...lagi dikutuk makin bertambah pengikut TGNA.

  • TEKONG DARAT says:
    February 25, 2010 at 4:51:00 PM GMT+8

    kutuk yg takde makna..
    fitnah yg tiada hasilnya...
    yg jelas kelihatan, kebodohan umat umno...
    konon hujah, tapi sebenarnya maki...
    sebab tu umat umno dan pemimpinnya tak dapat pertahankan apa2...
    sebab maki hamun dikata hujah...

    saranan kepada umno, anda sendiri mampu senaraikan kebodohan anda...

  • huRAIRAH says:
    February 25, 2010 at 5:01:00 PM GMT+8

    orang yang jahil lagi bodoh melantun2 akan suka dengan komen2 pencacai umnongok/bn dlm ni yg kebanyakan memang da sure xde otak langsung..
    nampak sangat korang tak tau apa2 tapi sekadar dengar orang cerita kat korang.. org bodoh cerita kat korg yang bodoh= bodoh melantun2.
    apa kata korang check balik kenyataan yang dikeluarkan oleh TNGA dan rujuk dengan mufti atau Al-quran.
    orang2 yang jahil je yang mengutuk TNGA.... insaf la.. jgn jahil sangat. ilmu agama tu penting sbb kalau korang tak paham, tapi membangangkan lagi otak korang macam ni la jadinya...tak takut dosa ke?? tau tak korang umpama menghina salah satu tugas Nabi Muhammad S.A.W bila korg menghina ulama.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 5:49:00 PM GMT+8

    perghh, umah berlantaikan karpet getah dijdkan pengukur keluhuran seseorg pemimpin..org pakai keta perdana nik aziz pakai ape? tu taknak pk..tanye anwar pakai keta ape, tp korang taksub jugak ngan dia..

    ape nak tunjuk nik aziz miskin ke dgn rumah usang sebegitu? ape kau ingat nik aziz takleh bina banglo untuk dia ka? ape gaji dia as MB dia dermakan kat korg ke? anak dia pakai keta ape? anak menantu dia duk flat ke?

    jgn la tertipu dgn taktik politik mcm ni..asik nak meraih simpati rakyat dgn cara2 begini..org yg berusaha dapat menikmati nikmat hidp di dunia and akhirat..penat cari duit titik peluh sendiri takkan taknak improvised life kite?ape nik ajis tak bekerja ke sampai takde duit utk majukan taraf hidup sendiri..patutla kelantan hidup papa..ikut tok guru dia..takyah keje, duk kedai kopi dgr ceramah biar kaum isteri je banting tulang bekerja/berniaga sambil jaga anak2 yg ramai tu..

    org bodoh je yg terpesona dgn kemiskinan nik azis ni..

    anti-firaun.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 6:40:00 PM GMT+8

    anti-firaun,

    aku rase ko ni mmg seumur hidup ko tak pernah sampai kelantan tu. pegi la sana tengok apa yg ada. jgn la ikut sedap mak ayah ko je ckp benda bukan2. org umno pun malu la baca apa yg ko tulih tu. nampak sgt ko tu jahil taraf budak darjah 6. budus sial lu. kasi malu umno je.

  • mohamed says:
    February 25, 2010 at 7:02:00 PM GMT+8

    Sdr anti firaun

    Saya amat setuju dengan tulisan saudara. Ini lah satu-satu bangsa yang berebut nak jadi miskin.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 7:14:00 PM GMT+8

    st,
    Kepada yang taksub kepada N.ajis aku harap korang sedarlah berfikirlah secara bijak, takkan nak mengukur kewibawaan & keluhuran manusia nak kena tengok rumah, nampak sangat jumud dan x berakal. Kalau dah ulamak menghalalkan benda yg salah, mengharamkan benda yg benar. Ini adalah penyelewengan, penipuan secara terang-terangan. Takan sampai n.ajis cakap babi itu halal korang sanggup makan...pikirla betul2 . Pegang kepada akal fikiran yg tuhan bagi , bukan main rodok je . Kita ada otak pikirla. Takan otak korang kat n.ajis kot...Satu lagi korang x perasan ke segala hujah n.ajis lebih cenderong kepada politik.. come on la... jgn jadi bodoh...Umat manusia yg bagus dan mulia adalah manusia yg memberi manafaat kepada orang ramai. Cuba bandingkan n.ajis dgn Najib. Setakat ni n.ajis beri kebaikan apa pada masyarakat dan agama. Najib banyak memberi manafaat kepada rakyat dan agama. Contoh dia berusaha kuat utk kembalikan ekonomi negara. N. ajis apa yg dia buat keje malas , asyik mintak royalti minyak je. Ade ke patut nak mintak duit dengan orang , siap kutuk pulak tu. Sapa nak bagi . Najib kira baik juga bagi wang ehsan. Itu pun x tau bersyukur. Kat kelantan siapa cakap bangus dia memang buta rabun. Negeri terkotor yg pernah aku lawat. Pelacur pun bersepah..Yang kelakar siap pakai tudung tu...rasa nya itu salah satu usaha n.ajis memajukan islam...

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 8:54:00 PM GMT+8

    APEK NIK AH JIS SEDANG MENGUMPULKAN HADIS2 DAN AYAT2 QURAN UNTUK MENGHALALKAN LIWAT.

    FATWA YANG BAKAL DIKELUARKAN OLEH APEK NIK AH JIS .

    LIWAT ADALAH "HALAL" JIKA DILAKUKAN DALAM KELAMBU.

  • Anonymous says:
    February 25, 2010 at 10:47:00 PM GMT+8

    Hui...baik punya belasah Nik Aziz. Bagus2. Ulamak bontot memang bodoh. Ahlil PAS bontot memang mudah dipengaruhi oleh fatwa2 sesat Nik Aziz.

    Nik Aziz bukan Nabi. Dia boleh buat salah dan khilaf

  • jon says:
    February 26, 2010 at 12:03:00 AM GMT+8

    dulu mmg gua lespek ar ngan najis nikmat ni, tp sikalang ar gua talak tahan lg lor tngk dia pnya auta, manyak power lor auta ini najis, btol2 manyak busuk lor..To PASial supporter lu org pnah tngk ke anak2 najis nikmat ni nek beskat pegi cr makan, n sedap2 lu org je ckp kami kat sini tak smayang, tp xpa kami bkn jnis2 mcm lu orang taksub tak kena tempat, sebab selama ni pun lu orng mmg syok kena kencing ngan al-juburi n de gang..takebeer..takebeer..

  • Anonymous says:
    February 26, 2010 at 12:11:00 PM GMT+8

    Salam, nak minta tolong saudara carikan siapa manjungmari tu sebenarnya.Betulkah dia site engineer yang berkerja dengan Boustead Bahagian Shipbuilding namanya Khairil?Sekiranya betul tak malukah kutuk BN tapi bekerja dgn GLC kepunyaan BN.

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 12:31:00 AM GMT+8

    Soalan: What do Nik Aziz and Ayah Pin have in common?

    Jawapan: Dua2 sesat dan menyesatkan.

    Sorang ketua kerajaaan langit, sorang lagi Mursamdol Parti Ajaran Setan (PAS)

  • masihkah kau ingat says:
    February 27, 2010 at 2:27:00 PM GMT+8

    TAHUKAH KAMU, DAHULU ANWARLAH YANG LANTANG MENGHINA PAS. Sama ada melalui media atau di dalam Parlimen, banyak kata-kata yang Anwar tujukan yang terang-terang menghina PAS.

    “Pas gagal hormati prinsip Islam.”
    “Penyokong-penyokong Pas telah di brainwashed dan fanatik.” “Pas gagal majukan umat Islam.”
    “Pas suka gunakan slogan-slogan kosong.”
    “Dakwah Pas bukan cara Islam.”
    “Hujah Pas timbulkan fitnah”
    “Pas hanya tonjol imej Islam palsu”
    “Pas rela korbankan umat Islam”
    “Pas telah ketepikan prinsip dakwah”
    “Pas khianati orang Melayu”
    “Pas tak ada akhlak”

    Adakah para ahli dan penyokong PAS marah apabila dengar kata-kata sebegitu? Jika ya, maka ahli-ahli dan penyokong PAS patut marah kepada si penipu Anwar Ibrahim, KERANA ANWARLAH YANG MENGATA SEGALA PERKARA DI ATAS TERHADAP PAS.

    Berikut adalah petikan-petikan daripada akhbar, semasa Anwar dalam kerajaan.

    Pas gagal hormati prinsip Islam
    KUALA LUMPUR, Jumaat - Pas tidak menghormati peraturan dan prinsip moral Islam kerana berdiam diri apabila kerajaan Iraq yang disokongnya, melakukan keganasan terhadap rakyat sendiri, khususnya kaum Kurdis. Naib Presiden Umno, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata Pas hanya mendewa-dewakan kepemimpinan Iraq tetapi menutup perkara sebenar mengenai keganasan dalam negeri yang dilakukan oleh kerajaan negara itu. (Berita Harian, 04/05/1991)

    Anwar: Supporters of Pas brainwashed
    KUALA TERENGGANU, Thurs. - Pas has succeeded in poisoning the minds of its supporters by not allowing them to question the credibility of statements made by party leaders in Harakah, its in-house newspaper, Finance Minister Datuk Seri Anwar Ibrahim said today. He said Pas had used Harakah to criticise the Government’s Islamisation effort to cover its own weaknesses. This was also why some of its supporters had become fanatics. (New Straits Times, 17/04/1992)

    Pas gagal majukan umat Islam
    RAUB, Selasa - Naib Presiden Umno, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Pas masih gagal melaksanakan program memaju dan membangunkan umat Islam sekalipun sudah menguasai satu negeri di negara ini. “Tiada gunanya asyik bercakap mengenai Islam sedangkan rancangan untuk mengangkat martabat umat Islam ke tahap tinggi tidak ada,” katanya. (Berita Harian, 25/08/1993)

    ———————————————————————
    Oh, kepada penyokong PAS, jangan percaya kepada pemimpin PAS, kerana Anwar kata mereka menipu rakyat:

    Anwar bidas taktik kotor Pas
    DUNGUN, Isnin - Datuk Seri Anwar Ibrahim, membidas taktik kotor pemimpin Pas yang sanggup berbohong dan menipu rakyat menggunakan ayat al-Quran semata-mata untuk memenangi kerusi dalam pilihan raya. Timbalan Perdana Menteri, berkata antara contoh penipuan ke atas rakyat berhubung cadangan kerajaan mahu membuang perkataan Islam daripada Pas, tetapi pemimpinnya membohongi rakyat dengan menyatakan kerajaan mahu membuang Islam. (Berita Harian, 24/01/1995)

    Pas hanya tonjol imej Islam palsu
    PASIR PUTEH, Isnin - Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, Pas hanya menyubur dan menonjolkan imej Islam palsu kerana di kalangan kepimpinannya penuh perbuatan menyeleweng, jahil atau menyembunyikan fakta sejarah dan kebenaran. Timbalan Perdana Menteri berkata, pemimpin Pas juga mempersendakan ayat al-Quran dan hukum, suka memaki hamun tetapi tidak pernah mengemukakan cadangan bernas, tidak pernah serius memperjuangkan nasib rakyat, malah sebaliknya menindas serta memesongkan akidah mereka. (Berita Harian, 21/03/1995)

    Pas rela korbankan umat Islam: Anwar
    KUALA TERENGGANU, Ahad - Pas rela menggadaikan masa depan umat Islam di negara ini apabila parti itu sanggup bekerjasama dengan DAP dan Parti Bersatu Sabah (PBS), kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurut Timbalan Perdana Menteri, tindakan Pas meletakkan calonnya di kawasan majoriti bukan Islam di Pulau Pinang dan Sabah dalam pilihan raya sebelum ini sama dengan mengkhianati agama, maruah dan masa depan umat Islam di negara ini. (Berita Harian, 03/04/1995)

  • masihkah kau ingat says:
    February 27, 2010 at 2:30:00 PM GMT+8

    -sambungan-

    Hmm…. Hairan pulak yer… Anwar sekongkol dengan DAP sekarang boleh pulak? Nampaknya demi kuasa, Anwar heran apa maruah dan masa depan orang Melayu….

    Anwar seru rakyat tolak Pas
    HULU TERENGGANU, Selasa - Rakyat diminta menolak Pas kerana bersandiwara kononnya memperjuangkan kepentingan umat dan syiar Islam sedangkan pada masa sama membantu DAP melenyapkan kepentingan serta masa depan orang Melayu di Pulau Pinang, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim. (Berita Harian, 19/04/1995)

    Tengok. Anwar pun mengaku DAP melenyapkan kepentingan orang Melayu.

    Pas khianati orang Melayu
    CENDERING, Rabu - Tindakan Pas menggunakan perantaraan Parti Melayu Semangat 46 (S46) untuk bekerjasama dengan DAP mengkhianati dan mengorbankan masa depan orang Melayu dan umat Islam di negara ini. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, berkata kerjasama itu membuktikan seluruh pegangan Pas terpesong dan sanggup menggadai prinsip parti itu sendiri. (Berita Harian, 20/04/1995)

    Pas cemar ukhuwah Islam
    BACHOK, Rabu - Datuk Seri Anwar Ibrahim mengingatkan Pas menjalankan tarbiyah terhadap pemimpin dan ahlinya yang semakin ramai terpesong daripada ukhuwah atau persaudaraan Islam yang sebenar. Beliau berkata kebelakangan ini ramai pemimpin Pas mendakwa menjalankan prinsip dan perjuangan Islam, tetapi hakikatnya ia jauh menyeleweng. (Berita Harian, 20/04/1995)

    Parti lawan tak ada akhlak
    KUALA LANGAT: Datuk Seri Anwar Ibrahim menyifatkan tindakan Pas memburuk- burukkan pemimpin Barisan Nasional (BN) dengan gelaran menghina, sebagai tidak berakhlak dan menunjukkan kelemahan parti itu yang mendakwa memperjuangkan Islam. Timbalan Perdana Menteri berkata, BN tidak pernah mengamalkan prinsip memburuk-burukkan orang lain, terutama sesama Islam kerana amalan itu tidak ada kesudahannya. (Harian Metro, 21/04/1995)

    Lihatlah perangai Anwar. Bukankah ini menunjukkan Anwar penipu terbesar Malaya? Bukankah pemimpin-pemimpin PAS dulu seangkatan dengan Anwar semasa zaman Anwar sebagai ahli politik mahasiswa? Namun bila Anwar berkuasa, rakan-rakan lamanya di PAS dihina. Semasa PAS tak diperlukan, Anwar mencaci PAS sebagai pengkhianat kepada umat Melayu. Anwar sendiri tahu apa agenda DAP, tapi demi kuasa sekarang ini dia sanggup biarkan DAP berleluasa.

    Jadi, apa kata penyokong PAS? Masih nak sokong Anwar?

fda

Link2Me WeLinkBk (254)