Keadilan buat mangsa

Keadilan buat mangsa

Saturday, February 27, 2010

MYSTERY: Insaflah Kak Wan, hentikan lakunan dan hadapi kenyataan


Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail selayaknya diberi anugerah 'Pelakon Wanita Terbaik 2010' atas kehebatan 'lakonannya' ketika berhadapan dengan rakyat, sindir Datuk S. Nallakaruppan.

Beliau yang juga bekas rakan karib Anwar meneruskan sindiran mengata anugerah itu kelak akan mampu menaikkan lagi reputasi Wan Azizah bagi membolehkannya menerima tawaran lumayan dari Hollywood.

"Saya amat yakin kelak Wan Azizah mampu meraih 'Anugerah Academy' di Hollywood," katanya.

Nallakarupan mengulas kenyataan Wan Azizah dalam sebuah akhbar Australia semalam yang menyifatkan perbicaraan kes liwat suaminya merupakan sebahagian daripada usaha untuk menamatkan karier politik Ketua Pembangkang itu.

Dakwa beliau, Wan Azizah seorang wanita yang hebat kerana boleh melalui kes dakwaan berkaitan moral suaminya.

Malah dakwa beliau lagi, Presiden PKR itu juga berada pada satu tahap melebihi wanita lain di Malaysia kerana boleh melakukan apa sahaja demi menjaga kepentingan kerjaya suaminya.

Baca seterusnya di Malaysian Instinct

Padahal suatu masa dahulu semasa Anwar masih Timbalan Perdana Menteri, Wan Azizah pernah mengadu dengan oramng-orang tertentu di Masjid Seksyen Bulat Seksyen 14 untuk menuntut cerai.

Beliau turut bertemu Tun Siti Hasmah menyuarakan keresahan hatinya terhadap perbuatan sumbang suami tetapi Tun Siti menasihatinya supaya usah bergopoh dalam tindakan.

Semasa Anwar dipecat, Wan Azizah bertemu Tun Siti dan dinasihati tumpukan kepada keluarga. Masaalahnya Wan Azizah degil dan Anwar pun gunakan isteri dan anak-anak untuk kepentingan peribadinya.

Bekas Naib Presiden PKR, Datin Saidatul Badru Tun Said Keruak hari ini dilaporkan Utusan menyeru Wan Azizah insaf dan kembali ke pangkal jalan.

Menurutnya, beliau yang juga seorang wanita, isteri dan mempunyai anak-anak mengakui amat memahami situasi yang dihadapi oleh Wan Azizah iaitu keperluan untuk menjaga maruah suami.

“Tetapi kita sebagai isteri juga mempunyai tanggungjawab kepada negara. Sekiranya, suami sudah merosakkan negara kita mesti minta dia berhenti dan tidak (lagi) menyokong tindakannya.

“Letakkanlah kepentingan negara mengatasi kepentingan suami untuk mencapai cita-cita peribadinya. Kasihanlah kepada penyokong dan rakyat yang tidak tahu apa-apa, fikirkanlah maruah anak-anak dan hidup mereka di dunia dan akhirat.

“Kita bukan nak hidup di dunia sahaja, saya tahu Wan Azizah mengetahui hal sebenar dan saya kecewa demi kepentingan politik suami dan dirinya (sanggup) dia berbohong kepada rakyat,” katanya.

Baca seterusnya di Utusan Malaysia sini.

18 comments:

  • cikoi80 says:
    February 27, 2010 at 12:02:00 PM GMT+8

    ni sekor lagiii!!...
    masih tak sedar2 diri lagi tu semata mata nak jaga politik ANWALIWAT..
    udah lah tu kak,ambo tahu kak mmg tahu apa yang anwar tahu ...sudah lah tu jangan main wayang lagi, ingat pada TUHAN sket kak ZA...terimalah hakikat!!! balik ke pangkal JALAN......

    atau munkin ANWARPELIWAT ada bersumpah dengan nama tuhan depan KAK ZA mengatakan dia tak buat??? ada ke? atau tak ada? :-)
    MUNKIN ADA KOT..SBB TU KAK ZA MASIH TERIMA DIA LAGII....atau KAK ZA pun SUKA MAIN BELAKANG JUGAK...MISTI SEDAP KAN :-)

  • Senjaliza says:
    February 27, 2010 at 12:03:00 PM GMT+8

    Perlu juga ditanya samada Kak Wan ada mengadu perkara yang sama yang diadukannya kepada Tun Dr Asmah Mohd Ali, kepada Nala dan Saidatul?

    Kenapa orang-orang yang pernah akrab dengan keluarga DSAI ini meminta Kak Wan insaf?.. Pastinya mereka lebih maklum.

  • Senjaliza says:
    February 27, 2010 at 12:08:00 PM GMT+8

    eh eh he terlupa pula: Karpal Singh dah beri tahu DSAI supaya berTobat sbb dia tahu DSAI adalah pengamal CX luar tabii yang teruk sejak sekian lama. Known date since 1989!!. Wah now he is the head of sodomi II defend team...what a song! Anybody got carried away by the music? eemm NOT me.

  • siputsedut says:
    February 27, 2010 at 12:08:00 PM GMT+8

    sebaik-baik tempat isteri adalah disisi suami walau pun dalam waktu susah...

    tapi kak wan ni dah susahkan diri dia sendiri ... dia tau perkara ni ..dia akan nganggung kemaluan tak abis keturunan kerana kisah penglipurlara laki dia tu...

    demi menjaga luar dalam..kak wan gadai maruah dan hargadiri...kesian kak wan ..ada laki tibai depan belakang...

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 12:25:00 PM GMT+8

    Wan Azizah ni tahap celaka dia sama ngan Nik Aziz

  • belut laut says:
    February 27, 2010 at 12:32:00 PM GMT+8

    Katakan lah sejujur jujur nya wahai nona ku Azizah jangan menipu nona ku Azizah,Lidah tak bolih bohong bukan sekarang cerita ini berlaku tahun 1998 telah ada cerita ini tapi rakyat tidak tahu lagi sekarang rakyat sudah buka mata rakyat mahu dengar dari mulut nona ku Azizah jangan dibela orang yang telah mencemar meruah keluarga sepatut nya nona ku Azizah bercakap benar supaya meruah nonaku Azizah tidak tercemar tak usah lah menyesakan hati dan perasaan orang yang terlalu taksub pada Nona ku Azizah.

  • Mctheory says:
    February 27, 2010 at 12:35:00 PM GMT+8

    hehe. . kak wan kan dah kata, demi mu bang nuaq. . ku relakan apa saja!

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 12:44:00 PM GMT+8

    Periksa je dubur azizah tu ada pernah kena liwat anwar tak, tu kan bukti kekekeekke

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:24:00 PM GMT+8

    Eeehhh...Eeehh...Gelang mutiara yang sama kelihatan. Satu dipergelangan tangan dan satu dileher...cuba teka siapa yang mutiaranya dileher......Aaaaa...tidak lain tidak bukan......Si Eli....si Eli Wong....akrab Khalid Gagap.....satu kumpulanlah semua boleh tukar tukar pasangan...Si Eli...SiKhalid. SiJuburi..SiRonnietiuci..SiJijah..
    Fatwa kemut...semuabolehlah....berseronoklah.

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:24:00 PM GMT+8

    SHAH ALAM - Selepas dua kontroversi campur tangan asing terhadap kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim, bekas Perdana Menteri Kanada, Paul Martin semalam menjadi pemimpin asing terbaru mendesak kerajaan Malaysia menggugurkan kes liwat tersebut.

    Menurutnya, jika Malaysia mahu mengambil tempat sebagai antara negara progresif di dunia, adalah sangat penting tuduhan yang didakwanya bermotifkan politik itu digugurkan.

    “Sebagai sebuah negara demokratik yang menghormati hak asasi manusia dan undang-undang antarabangsa, Anwar juga harus diberikan kebebasan untuk melaksanakan visinya,” katanya di dalam :The Globe and Mail:, sebuah portal berita di negara itu.

    Dalam kenyataan berkenaan, beliau menegaskan Anwar adalah seorang yang amat komited terhadap demokrasi, keadilan dan undang-undang negara.

    “Saya telah lama mengenalinya, semenjak beliau menjadi Menteri Kewangan Malaysia dan saya Menteri Kewangan Kanada.

    “Saya melahirkan rasa kesal beliau diperlakukan sebegitu rupa kerana komitmennya kepada prinsip tersebut,” katanya.

    Martin adalah bekas Perdana Menteri Kanada dari 2003 hingga 2008 selain menjadi Ahli Parlimen selama 20 tahun dan Menteri Kewangan dari 1993 hingga 2002.

    Menurutnya, kehadiran ramai pemerhati dan perwakilan asing semasa perbicaraan kes liwat Anwar merupakan bukti jelas betapa prihatinnya masyarakat antarabangsa terhadap kes beliau.

    “Beliau kini dilihat sebagai ancaman kepada pegangan kuasa kerajaan yang memerintah pada pilihan raya akan datang. Ini faktor utama yang mendalangi tuduhan terbaru terhadap beliau,” katanya.

    Sebelum ini, 50 Ahli Parlimen Australia yang diketuai oleh Michel Danby menghantar surat bantahan kepada Pesuruhjaya Tinggi Canberra, Datuk Salman Ahmad agar Kerajaan Malaysia menggugurkan tuduhan liwat yang dikenakan terhadap Anwar.

    Ia kemudian disusuli kenyata:an Pengerusi Jawatankuasa Hubungan Luar Senat Amerika Syarikat (AS), John Kerry yang menggesa kerajaan memastikan perbicaraan yang adil :dan saksama kepada Anwar.

    Duta Besar Malaysia ke AS, Datuk Seri Dr. Jamaluddin Jarjis berkata, kenyataan Kerry adalah peribadi.

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:39:00 PM GMT+8

    ye lee...org yg mcm aku nie yg jauh bukan di kalangan rakan tenis, rakan penis, bukan dikalangan inner circle memang tak kenal secara peribadi nuar dan kak jijahh.

    tapi yg dah kenal lama, kenal rapat, inner circle, rakan penis mmg kenal sangat mereka nie berdua.

    sapalah aku yg nak dibandingkan dgn mereka2 yg dah makan , tido, borak dgn nuar bertahun2 dan kemudian semua cabut lari kecuali azmin & k.jijahh.

    tapi yg peliknya bdak2 ingguuihh lelehh totap nyokong nuarr beria2 setelah dgr retorik nuarr yg berdegar2.

    kalau dengar nuar sumpah tak liwat tu lain jugekk....

    ekekeke...

    zek

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:43:00 PM GMT+8

    nak ngadu ngan sapa lagii??? ngan adik -bradikk....hehhhh.... dulu masa nak kawin buang seme mak-bapak , adik bradik....

    hanya pada mu bang nuarrr....

    dulu masa jadi isteri xTPM, madang sibukkkk jee, adik bradik nak jumpa pun tak dak masa.

    jln tgk ataihhh jeee....

    bila dah susah tau plak nak cari adik - bradik.....

    sharoll

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:46:00 PM GMT+8

    kalau stakat nak jaga maruah suami dan maruah keluarga bukan mcm tu kak jijahh oiii...

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 1:50:00 PM GMT+8

    laki simpan jantan dlm rumah...hahahaha....

    lagi mau belakun.

    nasib baik k.jijahh tak belakun kena rogol ngan sukma time nuarr tak da semata2 nak kata sukma memfitnah, bersekongkol ngan chedet untuk menjatuhkan karier politik suami saya.

    hahahahhaha....

    sukma mesti kata auwwww...tak rela youuu....

    azhar

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 8:17:00 PM GMT+8

    Kebanyakan orang ramai dah tahu DSAI kaki bontot. Kak Wan lebih mengetahui segala-galanya apa yang di lakukan oleh DSAI. Demi ingin selamatkan intitusi keluargaan maka Kak Wan terpaksa berlakon. Mana nak letak muka atau nak mengaku bahawa laki aku kaki bontot. Kak Wan ada anak dah tentu kawan mereka akan bertanya tentang DSAI kaki bontot

  • shamshul anuar says:
    February 27, 2010 at 11:10:00 PM GMT+8

    Senjaliza,

    Ada satu lagi species yang perlu bertaubat dalam hal ini. Mereka ialah dari PAS yang satu ketika dulu sibuk memaki hamun Anwar Ibrahim dan cabar Tun Dr Mahathir pecat anwar.

    Yang paling lantang ialah Mohd Sabu. Dia yang gelarkan "anwar aljuburi" dan perli Anwar "..Inikah orang yang akan memerrrrrrrtabatkan bangsa Melayu".Perkataan "rrrr" saja dipanjangkan sesuai dengan stail Mohd sabu yang hanya diingati sebab suka memaki hamun sesama manusia . Ditambah pula dengan kebolehan memaki hamun berselang seli dengan Ayat kuran.

    Bagaimana pula Ahli parlimen Baling yang tahu perkara ini. Ini bukan nak aibkan sesama manusia tetapi berdiam diri membawa malapetaka.

    Semoga beliau ( yang saya rasa perasan alim) dapat menerangkan apa yang beliau tahu. Saya tiada hormat pada orang yang berdiam diri walaupun tahu kebenaran tentang Anwar.

  • Anonymous says:
    February 27, 2010 at 11:34:00 PM GMT+8

    Kak ijah

    Kita bukan nak menongkat langit di dunia aje Kak oi. Pikir pikir la pasal siksa kubur dan padang mashar nanti Kak oi. Pikir pikirle la pasal those yg dah meninggal pasal reformasi, yg dah kena buang kerja, cerai berai, kena buang University tanpa tau kesasishan apa yg berlaku dengan bereformasi membabi buta?

    Pikir pikir kan lah...Kalau nak mintak maaf beratus ribu jumlahnya....bertaubatlah dan baliklah ke pangkal jalan

    Pikirkanlah.....

  • Mohd Shaifulizam says:
    February 28, 2010 at 9:49:00 PM GMT+8

    ..WAN AZIZAH BERANI BERSUMPAH..?

    ..untuk meningkatkan sokongan isteri kepada suaminya. Wan Azizah BOLEH BERSUMPAH begini..

    .."saya Wan Azizah ada bersama2 di sisi suami saya pada hari kejadian tuduhan liwat.."

    ..gerenti Reformis98 semua bangkit semula bak Tsunami kali ini..!!!

    ..tapi..sampai skarang pun tidak seorang pun ALIBI Anwar berani tampil bersumpah..??

    ..bila lagi Kak Wan.. beranikah?!!..

fda

Get your volunteer initiatve funded!

Link2Me WeLinkBk (254)